Урок "Детектив як жанр в літературі"

Про матеріал
Урок зарубіжної літератури в 7 класі за темою "Детектив як жанр літератури".
Перегляд файлу

Ткачук Еліна Ігорівна, вчитель Комунального закладу

«Харківський ліцей № 80» Харківської міської ради

Тема: Детектив як жанр літератури.

Мета: ознайомитися з детективом як літературним жанром, яскравими представниками цього жанру, розкрити сутність метода Шерлока Холмса як наскрізного героя циклу оповідань А. Конан—Дойла; розвивати пам'ять і мислення учнів, виховувати інтерес до  вивчення творів детективного жанру

Матеріал до уроку: відеоролики до уроку за темою, завдання до уроку.

Тип:  урок ознайомлення з новим матеріалом (я починаю тему з вивчення оповідань А. Конан-Дойла)

 

Хід уроку.

І. Вітання з дітьми.

ІІ. Мотивація. Слово вчителя. Починаємо наш урок з перегляду невеликого ролика. Після перегляду прошу вас відповісти, до якого жанру ви могли би віднести ці кінокадри? Поясніть свою думку.

  1. Перегляд ролика. 1,14 хв file:///C:/Users/Админ/Documents/ViberDownloads/0-02-05-32230b8dda3b09606b72da96bba77749a0681b14b866071243da6beef1915c67_aa5d534ad5436b4.mp4
  2. Що привело вас до висновку, що ці кадри належать до детективного жанру?

 

  1. Слово учителя. Оголошення теми та мети уроку. Ось сьогодні ми і поговоримо про Артура Конан-Дойла, про його героя, про якого Герберт Уеллс сказав: «Шерлок Холмс – це людина, яка ніколи не жила, але ніколи і не помре». Познайомимося з жанром, до якого належить оповідання «Пістрява стрічка». Допоможуть мені мої помічники. Зараз ми подивимося учнівську презентацію, а ви підготуєте один одному по одному питанню за цим матеріалом.

 

ІІІ. Робота над темою 

  1.  Перегляд презентації, яку підготували учні, питання дітей один одному.(Слайди 3-4)

 

  1. Запис в зошит дати і теми уроку «Детектив як жанр літератури»

 

  1. Робота з підручником (автор О.Ніколенко)

 

-  Читання матеріалу на стор.169-170 і складання грона «Детектив – це різновид пригодницької літератури»: наявність злочина або таємниці, герой-нишпорка, пригодницький сюжет, запис визначення в зошит (Слайди 5-8)

 

 

IV. Завдання:

7.А). Доведи, що оповідання «Пістрява стрічка» - це детектив.

Б). До якого виду детективів належить це оповідання?

В). Хто розповідає читачам про розслідування Шерлока Холмса?

Г)Якщо ми зараз розгадаємо кросворд, який склали учні , ми зрозуміємо, що рухало Ш.Холмсом

8. Розгадування кросворду.

 

9. Робота з текстом

-Зачитайте уривок, в якому говориться, чому спостереження  за діями Шерлока Холмса приносило втіху Ватсону?

- Розкажіть про першу зустріч Ш.Х. і Хелен Стоунер. Що дивує молоду жінку?

-Які деталі демонструють метод Шерлока Холмса?

10. Складемо асоціативний кластер до слова ДЕДУКЦІЯ (логіка, спостережливість, розум, розсудливість, увага до деталей, послідовність). Не дивно, що Ш.Х завоював любов читачів в багатьох країнах світу.

        11. Перевірка засвоєного матеріалу.

           Посилання на гру «Детектив»   https://wordwall.net/resource/68681486

 

V Рефлексія.

-«Відкритий мікрофон» ( слайд №10  презентаціі)

-Скласти сенкан  до слова Детектив, Шерлок Холмс.

-Перегляд роліка  «Музей Шерлока Холмса»

VI. Д/З.1. Вдома заповнити паспорт твору за зразком. (Слайд 9)

2. Розповісти про події від імені одного з головних персонажів

 

 

ПАСПОРТ ТВОРУ

Назва твору

 

Жанр твору

 

Історія написання(якщо є)

 

Експозиція(вступ)

 

Зав’язка

 

Кульмінація

 

Розв’язка

 

Тема твору

 

Основна думка, ідея

 

Головні герої, портрети

 

Риси характеру

 

Описи: пейзаж, інтерьєр,

роль описів у творі

 

Художні засоби

 

Символіка образів

 

 

   

 

docx
Додано
23 березня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку