МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
КРАМАТОРСЬКА МІСЬКА РАДА
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
Дії з раціональними числами
Розробка інтерактивного уроку для 6 класу
учителя математики
Краматорської ЗОШ № 19
Зеленської Олени Володимирівни
м. Краматорськ
2020-2021 н.р.
Тема уроку:
Дії з раціональними числами
Мета уроку:
Закріпити навички виконання дій з раціональними числами; розвивати логічне мислення;
прививати любов до математики, виховувати активність і самостійність.
Обладнання:
картки, дошка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель утворює три команди в яку входять учні з різними рівнями знань. Учні дають назви своїм командам.
Сьогодні ми проведемо змагання на приз «Затоки математики». Щоб справитися з завданнями, у вас буде незмінний помічник. Що це за помічник допоможе відгадати кросворд-чайнворд.
1. Назва числа, що пишеться під рискою дробу.
2. Одна з математичних дій.
3. Перша координата точки на площині.
4. Які числа використовуються при лічбі предметів.
5. Координатна…
6. Чотирикутник, площа якого обчислюється за формулою S=ab.
Так, знання – це сила. Такий девіз нашого уроку. Розпочинаємо наше змагання. Для запису результатів вивішується таблиця.
І. Конкурси
«Чи знаєте ви відповідь»
Учням роздаються карточки з питаннями які закриті від учнів. Команді дається 30 с на відповідь: 10 с – щоб прочитати і приготовити відповідь, 20 с – щоб відповісти всім членам команди. Наступні команди отримують свої 30 с. Під час відповіді, якщо член команди не правильно відповів, то право відповіді надається по черзі іншим командам. Таким чином команди зможуть отримати додаткові бали.
Запитання:
- Як поділити число з різними знаками?
- Чому дорівнюють модуль від’ємного числа?
- Чому дорівнює добуток двох від’ємних чисел?
- Як відкрити дужки перед якими стоїть знак «+»
- Чи правильно, що число 0 – від’ємне?
- Що таке модуль числа?
- Чим відрізняються протилежні числа?
«У країні раціональних чисел»
Обчисливши значення даних числових виразів і розмістивши відповіді в порядку зростання, прочитати ім’я героя казки та назвати цю казку.
Учням роздаються картки з прикладами та картки з відповіддю-буквою. Для того щоб діти не здогадалися ім’я по буквах, в карточки-відповіді можна додати ще карточки на яких є букви – відповіді, що не входять в слово.
Приклади на картках:
І команда |
ІІ команда |
ІІІ команда |
|||
8 : (27 – 35) |
- 1 Л |
- 0,3 - 4 |
- 4 С |
(2 - 8) : 3 |
-2 Е
|
7,98 – 16,61: (-5,5) |
11 А |
0,84 * (3 * 5 – 50) |
- 29,4 І |
- 1,4 * (20 – 4 * 10) |
28 А |
-8 : (-2) + |
9 К |
18 + 36 : (- 9) |
14 К |
12 * (- 7) + 84 |
0 Д |
300 : (50 – 100) |
- 6 О |
5,44 + (- 8,16) : 4) |
3,4 И |
(- 1,48 – 1,12) : (- 2) |
5,2 О |
- : + 2 |
1 Е |
- 1 - 6 |
- 8,5 В |
-78 : (16 -39) |
6 Р |
- 39 : (19 – 32) |
3 Н |
500 : (400 – 500) |
- 5 А |
- |
-3 Ф |
«Риболовна сіть»
Намалювати малюнок, сполучивши послідовно точки на координатній площині. Кого ви впіймали в координатні сіті?
Окремо: (-2;1).
Відповідь: золота рибка.
Окремо: (-7;1).
Відповідь: акула.
Окремо: (-8;0).
Відповідь: медуза.
«Хто швидше?»
Командам роздаються карточки схеми (одинакові).Скласти вираз за схемою і розв’язати його.
ІІІ. Підсумок уроку
Команда, яка отримала перемогу отримує звання «Затоки математики».
За участь в різноманітних видах змагань учням можна виготовити і вручити медалі за «кмітливість», «точність», «дотепність».
Домашнє завдання: Індивідуальні завдання з вправами.
Творче завдання: Скласти схему до виразу, який придумають учні вдома