Урок "Координатна пряма. Цілі і раціональні числа. Модуль числа"

Про матеріал
Розробка інтерактивного уроку математики для 6 класу за темою "Координатна пряма. Цілі і раціональні числа. Модуль числа".
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

КРАМАТОРСЬКА МІСЬКА РАДА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Координатна пряма.

Цілі і раціональні числа. Модуль числа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка інтерактивного уроку для 6 класу

учителя математики

Краматорської ЗОШ № 19

Зеленської Олени Володимирівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Краматорськ

2020-2021 н.р.

 

Тема уроку:

  Координатна пряма. Цілі і раціональні числа. Модуль числа

 

Мета уроку:

Узагальнити і систематизувати відомості учнів про види чисел; перевірити вміння визначати координати вказаних точок та будувати на координатній прямій точки за вказаними координатами; знаходити значення виразів, що містять числа під знаком модуля; відпрацювати навички застосування означення та властивостей модуля для розв’язування рівнянь; розвивати самостійність, творчість; виховувати активність, увагу, наполегливість, інтерес до математики; взаємозв'язок з історією математики.

 

Обладнання:

 малюнки, магнітна дошка, конверти з самостійною роботою, картки з таблицями, плакати до математичної хвилинки, підручник «Математика,6» авт. Г.П.Бевз, В.Г.Бевз.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань учнів.
  4. Закріплення матеріалу.
  5. Підсумок уроку.

 

І. Організаційний момент

 

Знайомство учнів з планом і метою уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

Перевіряється домашнє завдання – даються відповіді на запитання, записуються на дошці правильні  розв’язки деяких завдань.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

Математичний диктант (результати оцінюються взаємоперевіркою)

 

1. Чи вірно твердження, що кожне натуральне число є цілим числом? (+)

2. Чи вірно, що кожне раціональне число є натуральним? (–)

3. Чи вірно твердження, якщо раціональне число не ціле, то воно дробове? (+)

4. Чи вірно, що модуль будь-якого числа – число додатне? (–)

5. Чи вірно вважати модулем числа   відстань від початку координат до точки, що зображає це число на координатній прямій? (+)

 

Розв’язування задач

 

Задача №1

Круги Ейлера, які наочно показують, що натуральні числа (множина N) входять до складу цілих чисел (множина Z), а цілі – до складу раціональних чисел (множина Q).

За допомогою кругів (діаграми) Ейлера  розташуйте числа: 

 

 

 

Задача № 2

Які з перелічених ознак є суттєвими для поняття «координатна пряма»:

1. На прямій позначено початок відліку. ( + )

2.На прямій позначено одиничний відрізок. ( + )

3. На прямій позначено напрям. ( + )

4.Пряма розташована горизонтально. ( – )

Після даної задачі, вчитель або учні, залежно від наявності часу, дають означення координатної прямої, перелічив всі її суттєві ознаки.

 

Задача № 3

Які з прямих на малюнку є координатними прямими?

E:\Безымянны2й.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Закріплення матеріалу

 

Самостійна робота (картки з варіантами роздаються кожному учню)

E:\Безымянны3й.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Безымянны3й.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача № 4

 

Розв’яжіть рівняння, використовуючи різні означення  модуля числа.

а);      б);      в);      г).

 

Кросворд

 

Із чисел, записаних на картках праворуч від кольорової (синьої) риси, виберіть ті, які задовольняють нерівність, записану ліворуч від риси. З відповідних їм букв скласти висловлювання (на російській мові) видатного математика Рене Декарта.

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Безымянны3й.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Безымянны3й.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки роздаються учням залежно від рівня навчальних досягнень останніх. Так, жовті картки отримують учні початкового та середнього рівня навчальних досягнень, зелені – достатнього рівня навчальних досягнень. Червоні картки отримують учні високого рівня навчальних досягнень.

 

V. Підсумок уроку

 

Робляться висновки; звертається увага на ті моменти, де учні помилялися; виставляються оцінки.

docx
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку