Діалог. Розділові знаки при діалозі
Мета: дати поняття про діалог,діалогічне мовлення, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги; формувати навички вживання розділових знаків при діалозі; виховувати смак до влучного, доречного й дотепного слова; розвивати логічне мислення, мовлення, стійку увагу, емоції, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів;. виховувати любов до рідної природи ,до її краси
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: підручник, картки,сніжинки для оцінювання знань,ілюстрації,аудіозапис музики П.Чайковського «Пори року(Зима)»,тексти для роботи 1.У цей ранковий добрий час музика прийшла до нас Вона енергію і настрій піднімає, до роботи закликає(звучить мелодія)
Учениця читає вірш В . Сосюри «Зима»
- Як ви розумієте вислів: «Б’є об землю копитами білий кінь зими»?
- На які питання відповідають ці означення?(Яка?Це однорідні члени речення.) Загадка Ніжна зірка ,сніжно-біла на рукав згори злетіла.
Поки ніс її сюди,стала краплею води (Так ,це сніжинка) Це не проста сніжинка. Коли вона спускалась на землю, налетів рвучкий вітер - і крихкі пелюстки осипалися.
Щоб снігові пелюстки приросли до неї, треба виконати деякі завдання. Сніжинка поведе нас у цікаву подорож по країні Дивосвіт. Мандрувати будемо летючим кораблем.Назва його збігається з темою уроку (Запис дати,теми уроку.)
Удачі вам, діти. Вирушаємо у подорож.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Зупинка 1.Повторення.У поданих реченнях пояснити розділові знаки. Для команди «Казка»
Не верти хвостом, а труси тихесенько,рівнесенько,гладесенько сріблястим сніжком.
Новий рік,Новий рік, ти з яких прийшов доріг Баба Віхола, сива Віхола на метільній мітлі приїхала. В двері стукала, селом вешталась: – Люди добрії, дайте решето! Ой просію ж я біле борошно, бо в полях іще дуже порожньо. Л.Костенко - Кому належать слова? - До кого звертається Віхола?Зверніть увагу на правопис слова Віхола. Чи відрізняються розділові знаки від знаків при прямій мові? Назвати синоніми до слова Віхола. V. Фізкультхвилинка.
Мандруємо далі. Опрацювання теоретичного матеріалу. Виконання вправи на складання діалогу «Зимові розваги» Команди за виконане завдання одержують пелюстки. Зупинка 4.Пори року . Звучить мелодія . Учні виконують завдання за картками. (Записати речення , розставити розділові знаки , пояснити їх) Для команди «Казка» - — Насуплю я брови, — говорить зима, — І вітер з морозом повіє: Усе скрізь загине — рятунку нема! Під снігом замре, заніміє. Для команди «Срібні вітрила» — А я засміюся, — весна одмовля , - — І сонце пекуче засяє, Прокинуться луки, ліси і поля, Усе зацвіте, заспіває. Зупинка 5 . Фольклорна За що діти люблять зиму? Ця пора року багата на звичаї та обряди ( новорічні свята) -Які саме? Як проходять на Полтавщині? Які колядки , щедрівки знаєте? Пригадайте й запишіть одну з них (рядки , де є звертання до господаря) Зупинка 6 . Наша творчість Робота за картками Для команди «Казка» 1 Записати у вигляді прямої мови: Хвалилася калина , що з медом солодка. Січень снігом січе, а мороз вогнем пече. 2 Скласти віршик : ……..стіжок, ……сніжок, ……ганок, ……ранок Для команди «Срібні вітрила» 1 Горобці дружно цвірінькають – на відлигу. Голуби воркують – тепло віщують. 2 Скласти віршик : ……. пороша, …….хороша, …. поля, …. земля
Команди за виконане завдання одержують пелюстки. Чарівна сніжинка допомогла нам відчути красу природи, красу рідної мови, народної творчості,вашої творчості, а ще допомогла нам засвоїти тему «Діалог» Прикріпіть одержані пелюстки до сніжинки
|
Чи справдилися ваші очікування?
Про що ви дізналися на уроці?
Що таке діалог,а що таке монолог, полілог?
Які розділові знаки ставляться при діалозі?
Як називають висловлювання дійових осіб?
Що спільного і відмінного між діалогом і прямою мовою?
Оцінювання.
Складання сенкану на тему «Зима».
VІІ Домашнє завдання