Урок розвитку зв'язного мовлення "Складання розповіді "Весна"".

Про матеріал
Це урок розвитку зв'язного мовлення. Мета: Закріпити вміння і навички складати і записувати речення, утворювати з букв слова, вдосконалювати графічні навички; збагачувати словниковий запас; розширювати знання учнів про ліс, про взаємозв’язок в природі; сприяти вихованню гуманного ставлення до всього живого.
Перегляд файлу

Тема.     Складання розповіді « Весна  прийшла».

Урок розвитку звязного мовлення.

Мета.        Закріпити вміння і навички складати і записувати речення,

утворювати   з букв слова, підбирати та визначати спільнокореневі слова,             вдосконалювати графічні навички; збагачувати словниковий запас; розширювати знання учнів про ліс, про взаємозв’язок в природі; сприяти вихованню гуманного ставлення до всього живого.

Обладнання: картинки квітів та птахів, конверти із завданнями, комп’ютер, дерево з листочками, магнітофон.

 

Хід уроку.

  1. Організація класу до уроку.

                      Пролунав уже дзвінок,

                      Починається урок.

                      Він весняний і цікавий,

                      Та й завдань у нас чимало.

                      То тому часу не гаймо

                       І урок свій починаймо.

А гаслом сьогоднішнього уроку буде:

           МІРКУЄМО – ШВИДКО,

           ВІДПОВІДАЄМО – ВЛУЧНО,

           ПИШЕМО – КАЛІГРАФІЧНО.

11.   Активізація опорних знань.

 

а) Бесіда мотиваційного характеру.

 

Одного разу художник вирішив намалювати ліс. « Що таке ліс?» - розмірковував він. - Звісно, ліс – це дерева». І він намалював дерева, кущі, травичку. А в куточку намалював маленького дідуся-лісовичка. Бо який же ліс без лісовичка?

Та лісовичок не захотів жити в такому лісі.

-В цьому лісі чогось не вистачає.

- Діти,  чому цей ліс сумний?

( Він ще не пробудився від зимового сну, в ньому немає квітів, звірів, птахів, сонечка.)

 

111. Оголошення теми і мети уроку.

 

Ми сьогодні на уроці складемо розповідь на тему « Прийшла весна». Будемо складати слова, речення, відгадувати загадки. І ми зможемо оживити цей ліс, щоб лісовичку було весело і радісно жити.

 

4. Складання розповіді учнями.

 

1.      Фенологічні спостереження.

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Якого кольору небо? Чи є хмарки?

- Чи світить сонечко?

- Яка погода переважає?

- Чи змінилася температура повітря?

 

За нашими спостереженнями, яке ми можемо скласти речення?

( Учні складають речення.)

        

                        Прийшла тепла весна.

                                             А зараз це речення запишемо в зошит.

                                       Зошит свій я відкриваю

                                       Та під нахилом кладу.

                                        І від вас не потаю –

                                        Ручку я ось так тримаю.

                                        Сяду рівно, не зігнусь,

                                        До роботи я берусь.

Речення ми записали, але наш ліс від цього не оживився.

 

  1.   Першим ми спробуємо пробудити те, що сховалося в загадці.

                            

                                За лісом, за гаєм                         http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQToErH7bAwy6wuWESWdjGYgVLZQnvup5DMNDXS3bzcobH_zrY4

                                Золота діжа сходить.

-  Так, першим прокидається сонечко і на своїх промінчиках приносить тепло.

А нам принесло завдання. ( Завдання у конвертах по групах.)

 

а) Придумати слова, які б характеризували сонечко.

( жовте, ласкаве, привітне, тепле)

 

б) Скласти речення зі словом « сонечко».

 

в) Скласти речення зі слів.

                            Сонечко зігріває землю.

 

 г) Скласти звукову модель слова сонечко  « - 0 – 0 - - 0 » і поставити наголос.

 

д)  Поділити слово  сонечко   на склади.

 

Запис речення у зошиті.

 

  1.  Щоб на деревах появилися листочки, нам потрібно виконати наступне завдання.

 

( На дошці дерево, учні підходять беруть листочки,виконують завдання і розпускаються листочки.

 

  • Речення в якому про щось розповідається або повідомляється, називається …

 

  • Яке слово є протилежне до слова веселий?

Добрий

Сумний

Радісний

 

  • Які питання можна поставити до службових слів?

 

 Учні складають речення і записують у зошитах.)

                    

                      

                             Дерева вкрилися листочками.

 

4.- Сонечко зігріває нашу землю. І на лісовій галявині з’являються перші весняні квіти. Які квіти з’являться ось на цій галявині, ви дізнаєтеся, коли складете слова із букв.

ЛІСОКПРО   НОС   ФАІКЛА   СНІЖПІДНИКИ

( пролісок, сон, ряст, фіалка, підсніжник )

 

Учні складають і записують речення.

                        На галявині появилися перші весняні квіти.                                   

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Ми учились, ми трудились

І, напевно, вже стомились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

 

  • Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів, то сплесни над головою в долоні.
  • Якщо ти не залишаєш сміття в лісі, то тупни ногою.
  • Якщо не ламаєш гілок дерев, то підстрибни.
  • Якщо ти саджаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руки.
  • Якщо ти підібрав приблудне кошеня, то простягни руки вперед.
  • Якщо ти думаєш, що треба всім піклуватися про природу, про все живе – то простягни руки своєму сусіду, візьміться за руки.

Давайте ось так дружно будемо берегти нашу природу.

 

5.Діти, а від чого в лісі весело, радісно? Який же ліс без співу пташок?

                           

                                    ( Звучить запис співу)

-А які пташки живуть у наших лісах?

Лісовичок хоче, щоб у цей ліс так само прийшла радість, гомін і линув спів пташок.

( Діти називають птахів, а я показую картинки) 

Дятел, шпак, сорока, соловейко, горобці, синиці.

(Учні складають речення і записують у зошит.) 

                            

                          У лісі весело защебетали пташки.

              6.-Діти, а кого ще не вистачає на малюнку?

 

- Яких звірів ви знаєте?

- Які звірі оселяться в цьому лісі, ви дізнаєтеся, коли утворите словосполучення.

 

хитра                               заєць

колючий                         лисиця

вухатий                           ведмідь

вайлуватий                    їжак

 

ВедмідьЛисиця звичайна                                            http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSRzqfDLsemROYiGx9e-Pp2xaeu_XPUDuq7yf2nny8eLxNo-qA Їжак вухатий                    

                             

 

( Учні утворюють словосполучення. На галявині появляються звірі. Складають речення і записують у зошитах.)

 

                        Звірі виходять грітися зі своїх схованок.

 

7.

- А без чого не зможуть жити в лісі пташки, деякі звірі, трави, квіти?

( Без комашок: бджілок, метеликів, жучків)                

 

Бджілки принесли вам у конвертах завдання.

Скласти речення зі слів, а потім самостійно списати його в зошит.

           

            Над квітами літають метелики та гудуть бджоли.

 

- Всі тексти складаються із трьох частин. Це – зачин, основна частина та кінцівка.

 

- Прочитайте зачин.

- А тепер основну частину.

- Чого в нас ще немає.

               ( Кінцівки.)

 

-А тепер придумаємо закінчення нашого оповідання.

 

                       Як гарно у весняному лісі!

 

Читання  учнями складеного оповідання.

 

 

- Молодці,ви дуже були активні, творчо працювали. І мені здається, що

 

лісовичку тут дуже сподобається. Тому що у нас вийшов справжній ліс.

 

 

Тут є все: дерева, кущі, квіти, тварини. Це – ліс.

                                  І його треба берегти!

 

 

 

 

                            http://os1.i.ua/3/6/7064214_ef1850c0.jpg

 

 

 

 

 

          ПІДСУМОК УРОКУ.

 

 

Квіти хай квітнуть, співають пташки,

Хай всіх привітно у лісі стрічають стежки.

Кожна стежинка в майбутнє веде.

Там радість і щастя чекають тебе.

 

Лунають у лісі пташок голоси.

Їх пісні нам серце милують.

А у квітах, у травах є стільки краси!

Хай красу цю всі люди відчують.

 

- Лісовичок відчув цю красу і оселився у цьому лісі, який ми оживили.

- Чи сподобався вам урок?

- Що було найлегше робити?

- А що найважче?

 

 

 Інтерактивна вправа « Криголами»

( До кожної букви добирають слова, які характеризують урок, клас)

 

А яким був урок?

 

У – успішним,урочистим, учнівським

Р – роботящим, розумним, розвиваючим

О – особливим, організованим

К – корисним, кмітливим, класним

 

Чи вдалося виконати всі завдання? А це вдалося тому, що ви були на уроці якими?

 

 

У – уважними, унікальними

Ч – чемними, чуйними, чесними

Н – наполегливими, незвичайними

 І – ініціативними

 

           

 

 

 

 

                                        

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
4571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку