Урок "Дидактична гра на уроці математики " 2 клас

Про матеріал
Урок з математики у 2 класі для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
Перегляд файлу

Міністерство освіти та науки України

ММІРЛ ВНЗ «Університет «Україна»

Таврійський навчально-реабілітаційний центр

Херсонської обласної ради

 

 

В.Волкова

 

 

Дидактична гра на уроці математики

 

 

Методичні рекомендації до уроку математики в 2 класі з теми: «Додавання та віднімання в межах 12. Порівняння чисел»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Миколаїв

Передмова

 

„Без гри нема і не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – це величезне світле вікно, через яке у духовний світ дитини вливається живильний потік уявлень, понять про оточуючий світ. Гра – це іскра, яка запалює вогонь бажання знати".

В. О. Сухомлинський

 

У молодших класах особлива роль приділяється ігровим методам навчання. Гра – унікальний феномен загальнолюдської культури, її джерело та вершина. Гра як величезний пласт культури урізноманітнює та поповнює дозвілля людей, створюючи цілісність буття людини. Вона навчає, розвиває, виховує, соціалізує, розважає, дає відпочинок.

У початкових класах дидактична гра є засобом виховання розумової активності дітей, вона активізує психічні процеси, викликає в учнів живий інтерес до процесу пізнання. В ній діти охоче долають значимі труднощі, тренують свої сили, розвивають здібності та вміння. Гра допомагає перетворити будь-який навчальний матеріал на цікавий, викликати в учнів глибоке задоволення, створити радісний робочий настрій, полегшує процес засвоєння знань.

В дидактичних іграх дитина спостерігає, порівнює, аналізує, класифікує предмети за тими чи іншими ознаками, призводить досяжні йому аналіз і синтез, робить узагальнення.

 Дидактичні ігри представляють можливість розвивати у дітей довільність таких психічних процесів, як увага та пам'ять. Ігрові завдання розвивають у дітей кмітливість.

Однак не всяка гра має вагоме навчальне та виховне значення, а лише та, яка набуває характер пізнавальної діяльності. Дидактична гра навчального характеру зближує нову, пізнавальну діяльність дитини з вже звичною для неї, полегшуючи перехід від гри до серйозної розумової роботи.

Структурними елементами дидактичної гри являються: дидактична задача, ігрова задача, ігрові дії та правила.

 

 

Урок з математики у  2 класі

 

Тема:додавання та віднімання в межах 12. Порівняння чисел.

 

Мета: закріплювати вміння учнів розв’язувати приклади на додавання та віднімання, порівнювати числа в межах 12; розвивати  спостережливість, логічне мислення, увагу, пам’ять, математичне мовлення, каліграфічні навички, дрібну моторику рук; формувати вміння працювати в групах; виховувати  інтерес до математики, почуття доброти, взаємодопомоги.

Тип уроку:повторення, узагальнення і систематизація знань.

Обладнання:предметні малюнки, казковий герой, демонстраційний матеріал,  картки з прикладами, прищіпки, геометричний матеріал.

Хід уроку:

І.  Організація класу.

1.Нервово- психологічне налаштування.

- Діти в народі кажуть, що добрий гість – дому радість, сподіваюсь що ви, як і я раді нашим гостям.

- Давайте з вами привітаємо гостей.

                       Ми вам раді, добрі люди,

                       І вітаєм щиро Вас,

                       Та запрошуєм ласкаво

                       На урок у 2 клас!

                       Зараз сядуть лиш дівчата,

                       А за ними і хлоп’ята.

                       Ми урок  розпочинаєм

                       Математику вивчаєм,

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

  1. Гра  «Запитання,  відповідь».
  •    В якій країні живемо?
  •    Якою мовою розмовляємо?
  •      Столиця України.
  •         Яка пора року закінчується?
  •         Як називається місяць?
  •         Який день тижня?
  • Яке число?
  • До якого уроку ми приготувались?
  • Наш девіз на уроці математики:

                      Думаємо швидко,

                      Відповідаємо чітко,

                      Сидимо правильно,

                      Пишемо охайно.

2.Гра «Дід Цифроїд»

                                 Жив був дід  Цифроїд

                                 Їв він цифри на обід

                                 Ось поїв і наші з чаєм

                                 Скажіть яких не вистачає.

Знайдіть пропущені цифри і ви дізнаєтесь, що він сьогодні з’їв.

1..3..4..6..8..10..12..

 

C:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020186.JPG

 

 

3. Назвіть сусідів числа: 10, 8, 5.

4. Хвилинка каліграфії.

- Подивіться і скажіть яка цифра заховалась?

C:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020190.JPGC:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020189.JPG
 

5. Пальчикова вправа.

Хованки.

Пальці в хованкивсігрались

Ось так, ось так,

В кулачки всізаховались,

Ось так, ось так.

D:\Новая папка\детская призентация\75641972_238.pngРитмічнозгинатита розгинатипальці, покрутити кулачком

Зайчик.

Скаче зайчик перший

Підвисокою сосною,

А під другою сосною,

Скаче зайчик другий.

Вказівний і середнійпальціправої руки піднятівгору, всііншівипрямлені і з’єднані. Долонеюправої руки тримати вертикально вгору. Пальці широко розставлені. І так само іншою рукою

6. Пояснення написання цифри 6.

7. Робота в зошиті.

ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти а ви любите коли до вас приходять гості?
  • Ось до нас хоче завітати ще один гість.  А хто це? Ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.

Дивина!

           Живий клубок

           Покотився в наш садок,

           Має сотню голочок

           Хто це діти?

Їжачок прийшов до нас з цікавими завданнями, які треба виконати. Сам він це зробити не може і просить у нас допомоги. Допоможемо?

ІІІ.  Повторення і узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Усний рахунок,

Йому потрібно зібрати яблука, але вони не звичайні на звороті їх є приклади, які треба розв’язати і розкласти у два кошики. У перший кошик слід покласти яблука з відповіддю 8, а в другий з відповіддю 10.

  • Але спочатку давайте пригадаємо як називаються числа при додаванні? (відніманні).

4+4; 5+5; 6+4; 5+3; 10-2.

C:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020196.JPG 

  1. Порівняння чисел.

Треба порахувати фрукти з права та зліва і поставити відповідний знак: >, <, =.

10  9;  12  12;  5  8;  11  12;  6  6.

C:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020198.JPG

ІV. Фізкультхвилинка

Ми мандруємо, ми мандруємо,

Україною крокуємо.

Ось побачили Карпати:

«Як вершину нам дістати?»

Заглядаємо в озерця –

Не торкнутись нам денця!

Так ми довго – довго йшли.

Поки дому не дійшли.

 V. Робота з підручником.

  1. Учні самостійно розв’язують приклади в зошитах.
  • А такі учні як Кирило та Данило працюють за індивідуальними картками з прищіпками.

 

C:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020200.JPGC:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020202.JPG
 

Перевіряємо роботи.

  1. Робота в групах з геометричним матеріалом.
  • Вам треба розмістити геометричний матеріал за формою та кольором у їхні будиночки, за допомогою ґудзиків.

C:\Users\User\Desktop\Україна\20180301_093510.jpgC:\Documents and Settings\Secretar\Рабочий стол\P4020207.JPG

  1. Цікаві задачі.

Ішов їжачок, знайшов буряк,

Знайшов ще шість

З сім’єю з’їсть

Скільки буряків

Усього в їжаків?

                                   По дорозі їжак біг

                                   Ніс сім яблук на пиріг,

                                   Одне впало, покотилось.

                                   Скільки залишилось?

VІ.Підсумок уроку.

  1. Гра «Дерево рішень»

Діти відривають по одному листочку з дерева   і говорять що їм сподобалось на уроці.

  •              Що сподобалось на уроці?

C:\Users\User\Desktop\Україна\20180301_094220.jpg

 

 

 

Методичні рекомендації по уроку:

 

Вчителю-дефектологу:

  1. Розвивати пам'ять на основі відтворення числового ряду і порядку розташування чисел у числовому ряді; відтворення просторових понять «перед», «після», «між» і  на цій основі визначення сусідів числа.
  2. Розвивати слухове, зорове, тактильне сприймання кількості: відтворення числового ряду, визначення місця в числовому ряду.
  3. Важливо, щоб учительна кожному уроці фіксував увагу учнів на тому, чого вони маютьнавчитись і яке це має значення.
  4. Під час навчання обов'язково надавати логопедичну допомогу.

 

Вихователю:

1. Продовжувати роботу по закріпленню вміння учнів розв'язувати приклади  в межах 12. Вчити самостійно працювати, спрямовуючи розумову діяльність учнів на розвиток мислення, мовлення, пам'яті та уваги.

  1. Вчити  учнів організовувати своє робоче місце, своєчасно у встановлений термін виконувати  домашнє завдання, виховувати інтерес до математики.
  2. Продовжувати розвивати дрібну моторику рук, використовуючи вправи пальчикової гімнастики. Слідкувати за правильною осанкою учнів за партою та каліграфією.

 

Практичному психологу:

  1. Враховувати  рівень стомлюваності, темп роботи кожної дитини.
  2. При організації класу та під час уроку звертати увагу на емоційний фон класу.
  3. Під час уроку флотувати у дітей уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки.
  4. Під час  уроку використовувати знаки заохочування.
  5. Використовувати здоров'язбережувальні технології в навчальному процесі.

 

Батькам :

з розвитку дрібної моторики та  розвитку мови

щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати мовлення вашої дитини, можна запропонувати малюкам наступні завдання:

- Розминати пальцями пластилін, глину.

- Катати по черзікожним пальчиком камінці, намистинки, шарики.

- Нанизувати намистинки на тоненьку стрічку, робити намисто.

- Стискати та розтискати кулачки.

- Робити м’які кулачки, які можна легко розжати і в які дорослий може    просунути свої пальці; та міцні, які не розтиснеш.

- Двома пальцями руки (вказівним та середнім) "ходити” по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать. Вправа проводиться спочатку правою, а потімлівою рукою.

- Показувати окремо тільки по одному пальчику.

- Барабанити, постукувати всіма пальцями обох рук по столу.

- Махати в повітрі тільки пальцями, не рухаючи долонею.

- Плескати в долоні тихо і голосно, в різному темпі.

- Нанизувати великі ґудзики на нитку.

- Зав’язувати вузлики на мотузці. – Застібати ґудзики, гачечки, замочки, закручувати кришки, заводити механічні іграшки.

- Закручуватишурупи, гайки.

- Ігри з конструктором, мозаїкою, кубиками.

- Складання матрьошок.

- Малювання у повітрі

- Ігри з піском, водою.

- Малювати, розфарбовувати, штрихувати.

- Різати ножицями.

Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. "Пальчикові ігри” – це інсценування яких-небудь римованих розповідей, казок з допомогою пальчиків. Багато ігор потребують участі обох рук, що дає можливість дітям орієнтуватися в поняттях "праворуч”, "ліворуч”, "вгору”, "вниз” і т.п. На початку та вкінці гри необхідно включати вправи на розслаблення, щоб зняти зайве напруження у м’язах. Це може бути поглажування від кінців пальців до долоні, легке потрушування, помахування руками.

 

Пропоную вам декілька  пальчикових  ігор в які ви можете пограти разом із   своїми дітками:

Моя сім’я

Цей пальчик – мійдідусь,

Цей пальчик – моя бабуся,

Цей пальчик – мійтатусь,

А оцей - моя матуся,

Ну, а цей маленький – я,

Ось уся моя сім’я

Почерговозгинаємопальчики, починаючиз великого пальця.

Соління капусти.

Ми капусту шаткували.

Солі трохи ми поклали,

Ми капусту м’яли дерли

Соковиту моркву терли,

Потім все перемішали.

І зайчика пригостили.

Різкі рухипрямими кистями рук, пальціз’єднані, долоніпрямі. Почерговірухи рук до себе і від себе. Пальцістиснуті в кулаки. Кінчикипальцівобох рук зібрані разом, імітуємопосипаннясіллю. Інтенсивностискаємопальціобох рук в кулаки 

 Коза і козенята

Іде коза рогата,

Коза бородата,

Козенятко спішить,

Дзвоником дзвенить.

Вказівний і мізинець правої  руки вгору. Інші  притиснути до долоні. Вказівний і мізинець палець  вгору.  Пальці долоні  прямі, з’єднані з великим, опущені до низу.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 грудня 2019
Переглядів
876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку