Урок "Диференційований підхід в навчанні на уроках гімнастики на тлі позитивних емоцій як засіб підвищення мотивації до занять фізкультурою.

Про матеріал

В процесі навчання використовую сучасні освітні технології, різні методи, форми проведення уроків. Для виконання програмного матеріалу застосовую в основній школі уроки освітньо-пізнавальної, освітньо-навчальної та освітньо-тренувальної спрямованості.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Диференційований підхід в навчанні на уроках гімнастики на тлі позитивних емоцій як засіб підвищення мотивації                                                                  до занять  фізкультурою

 

 

 

Працюючи вчителем фізичної культури звернула увагу на те, в учнів, особливо до 6-7 класу, пропадає інтерес до уроків гімнастики. Вирішила відшукати причину і, проаналізувавши ситуацію, визначила, що слабкі учні відчувають нестачу вмінь, тому не можуть впоратися із завданням, а звідси - не хочуть потрапляти в ситуацію неуспіху на уроках. В результаті їх інтерес до занять гімнастикою значно знижується. Для сильних учнів, навпаки, навчальна задача є дуже легкою, а тому не розвиває їх пізнавальний інтерес. Учні ж середнього рівня підготовленості виявляються недостатньо мотивованими на гімнастику під впливом загального настрою. Виходячи з цього, я поставила перед собою мету:

1.                   Створити таку методику роботи з гімнастики, яка враховувала б усі три групи займаються, причому з можливістю переходу учнів з однієї групи в іншу.

2.                   Найти засоби і методи, що сприяють розвитку не тільки рухових функцій дітей, а й розвитку стійкого інтересу до занять фізичної культури.

Дану роботу почала з паралелі 5-х класів.

Перш ніж приступити до роботи, чітко розпланувала і визначила комплекс завдань на кожен урок по розділу "Гімнастика".

Потім приступила до відбору змісту кожного уроку, продумала оптимальне дозування вправ, намітила організаційні форми їх проведення. При підборі вправ, внаслідок дефіциту навчального часу перевагу віддала вправ, які мають комплексний вплив, тобто одночасно допомагає вирішувати завдання формування одного або навіть двох навичок, і виховання певних рухових і морально - вольових якостей. Далі визначила найбільш раціональну послідовність вирішення завдань уроку і зміст основної частини, так як саме I ній вирішуються головні з них. Навчання новому або більш важкого матеріалу проводжу в першій половині основної частини уроку. Для вирішення кожного поставленого завдання підбираю певні вправи, порядок їх проведення, дозування. Також необхідно продумати метод організації учнів, для більш раціонального використання навчального часу.

 

Не менш важливу роль відводжу планування підготовчої і заключної частини уроку, так як вважаю, що від того, як почався урок і як був закінчений, залежить успіх уроку. За роки своєї роботи з дітьми я прийшла до висновку, що одним із дієвих засобів, що сприяють розвитку інтересу до занять фізичною культурою, можуть бути рухливі ігри, тому я включаю їх в підготовчій і заключній частині уроку.  

Гра дозволяє зробити процес навчання для дітей більш цікавим, так як діти рідко втомлюються від фізичних навантажень, їх стомлюють монотонність, одноманітність. Необхідно поєднувати в процесі навчання постійне, незмінне, з елементами новизни.

Гарний початок уроку - гра "Клас, струнко!" Причому, чим старше діти, тим з більшим задоволення? »Вони грають і з меншим задоволенням програють. Завдання - підвищити увагу школярів на початку уроку. У будь-якому випадку результат позитивний. Якщо багато хто програв - значить, учні погано слухають вчителя і є резерв для зростання; якщо хто програв мало - клас уважно слухає вчителя, тому можна переходити до більш складним завданням.

Розминка починається з бігу - самого монотонного заняття, яке необхідно урізноманітнити. Хорошим прийомом, стимулюючим учнів, є ігри, спрямовані на вирішення завдань в бігових вправах.

У заключній частині уроку проводяться ігри середньої і малої рухливості, їх завдання приведення організму у відносно спокійний стан, що сприяють активному відпочинку після інтенсивного навантаження в основній частині уроку. Вдавшись до ігрового методу ведення уроку, хід уроку не порушується, а діти активізуються на виконання поставленого завдання, підвищується інтерес до виконання завдання. Діти починають не просто виконувати, а й думати.

Також при проведенні уроків гімнастики необхідно використовувати музику, як стимулятор працездатності в процесі навчальної діяльності. Виконуючи фізичні вправи під приємну, спеціально підібрану музику, що займаються мимоволі починаю! відчувати виражаються в ній почуття і настрої і пов'язувати його з виконуваною роботою, яка починає здаватися набагато приємніше, привабливою і менш стомлюючої, ніж зазвичай. Роль позитивних емоцій на уроці фізичної культури, за допомогою рухливих ігор та музичного супроводу, як засобу підвищує працездатність і в той же час прищеплює стійкий інтерес до занять велика. Академіки Л.А.Орбелі, П.К.Анохин досвідченим шляхом підтвердили, що позитивна емоція не тільки радує людину, але водночас ефективно стимулює його м'язову діяльність. Якщо в результаті попередньої діяльності виникає позитивна емоція, то вона сама виявляється додатковим стимулом до нової, більш інтенсивної діяльності. Ю.Г.Коджаспіров сказав: "Добре б займатися на тлі позитивних емоцій, а не примушувати себе і дітей працювати всупереч бажанню, через" Не хочу! ", Зціпивши зуби і мобілізувавши всю свою силу волі. Мати щасливу можливість вчити і вчитися із задоволенням, а не з примусу ".

Моя робота заснована на диференційованому підході до учнів. На початку проходження програмного матеріалу по розділу "Гімнастика", учні були розділені по відділеннях, в кожному з яких були діти різного рівня підготовленості. Роботу по відділеннях організувала таким чином:

а) комплектування відділень здійснювалося, виходячи з інтересів і можливостей учнів;

б) вибір командир відділення, причому в кожної серії уроків він змінювався і в результаті кожен побував в ролі командира відділення;

в) завдання командира відділення - страховка, допомога, виправлення помилок товаришів по відділенню;

г) підбір рівня завдань (комбінацій) з урахуванням індивідуальних здібностей дітей;

д) вибір завдань учнями: якщо у займається групи початкової та середньої підготовленості комбінації на снарядах виходили, то йому пропонувалося виконати вправи наступної - групи з достатньою підготовленістю або високою.

У програму включила три види гімнастичних вправ: у дівчаток - на різновисоких брусах, акробатики, вправи на колоді в рівновазі і опорний стрибок; у хлопчиків - на перекладині, акробатики, паралельних брусах, опорний стрибок. Склала комбінації не тільки для дівчаток і хлопчиків, а й для слабких, середніх і сильних учнів.

 

    Дівчатка

 

Початковий і середній рівень:

Вправи з акробатики. В.С. основна стійка. Упор присівши, два перекиду вперед в упор присівши; перекатом назад лягти на спину; "Міст" (тримати); опуститися на спину, сивий з прямими ногами; нахил вперед, перекид вперед в підлозі шпагат, руки в сторони; опустити руки в упор, поштовхом ніг упор присівши; стрибок вгору прогнувшись,в.с.

Вправи в рівновазі (колода). В.С. - стоячи на кінці колоди на правій нозі, ліва ззаду, руки в сторони. Пройти на носках до кінця колоди, руки на пояс; встати на шкарпетки, ліва нога перед правою, руки вгору; поворот кругом, встати на праву, ліва ззаду на шкарпетці, руки в сторони; випад лівою ногою вперед, руки в сторони; випад правою ногою вперед, руки вгору; два кроки вперед, руки в сторони; рівновагу на правій (лівій) нозі, руки в сторони (тримати); випрямитися; крок лівою вперед, поворот направо поздовжньо, руки в сторони; приставити праву ногу до лівої, упор присівши, руки в упорі на колоді; зіскок прогнувшись.

Опорний стрибок. З невеликого розбігу, поштовх про місток, наскок на козла в упор присівши на коліна, встати, зіскок прогнувшись. Стрибок "ноги нарізно", на стадії навчання.

Достатній рівень:

Вправи з акробатики. В.С - основна стійка. Рівновага на правої (лівої) ноги; перекид вперед в упор присівши, перекатом назад лягти на спину; "Міст" або встати, крок в сторону "міст" з положення стоячи (тримати); переворот праворуч (ліворуч) з "моста" в упор на праве коліно, ліва нога назад; махом ноги упор присівши; перекид назад в підлозі шпагат, руки в сторони; опустити руки в упор, поштовхом ніг упор присівши; стрибок прогнувшись.

Вправи в рівновазі (колода). В.С. - наскок в упор на праве коліно, ліва нога внизу; поворот наліво, права нога на коліні; ліву підняти вгору; руки в упорі на колоді (тримати). Опускаючи ліву ногу уздовж колоди, встати на неї, права ззаду, руки в сторони. Крок правою ногою, мах лівою, бавовна під нею; крок лівою, мах правою, бавовна під нею, руки в сторони. Два приставних кроку з лівої ноги, то ж з правої ноги, руки в сторони; приставити ліву ногу до правої ззаду, встати на носки, руки вгору; поворот кругом, встати на ліву ногу, права ззаду, руки в сторони; випад правою ногою вперед, руки вперед; випад лівою ногою вперед, руки в сторони; два кроки вперед, рівновагу на правій (лівій) нозі, руки в сторони (тримати); випад лівою ногою вперед, руки в сторони; нахилитися вперед, поставити руки в упор на колоду; праву ногу опустити уздовж колоди; махом правої ноги, поштовхом лівої зіскок уздовж колоди.

Опорний стрибок. З невеликого розбігу, поштовх про місток, наскок на козла в упор присівши на козла, встати, зіскок прогнувшись. Стрибок "ноги нарізно", на стадії закріплення.

Високий рівень:

Вправи з акробатики. В.С. - основна стійка. Рівновага на правої (лівої) ноги; перекид вперед в угрупуванні в упор присівши. Перекид вперед в угрупуванні; встати, крок в сторону; "Міст" з положення стоячи (тримати); переворот праворуч (ліворуч) з "моста" в упор на праве коліно, ліва нога назад. Махом ноги упор присівши; перекид назад в підлозі шпагат, руки в сторони; опустити руки в упор присівши; встати; переворот боком і випад руки в сторони; приставити ногу ззаду.

Вправи в рівновазі (колода). В.С. - наскок в упор на праве коліно, ліва нога внизу; з поворотом ліворуч встати на праве коліно, ліву ногу відвести назад, підлозі шпагат, руки в сторони; пронісши ліву ногу через низ, встати на неї, права нога назад руки в сторони. Крок правою ногою, мах лівою, бавовна під нею. Крок лівою, мах правою бавовна під нею; два приставних кроку з правої ноги, руки в сторони; то ж з іншої ноги. Підставити ліву ногу до правої ззаду, руки вгору; поворот кругом, встати на ліву ногу, права ззаду, руки в сторони. Випад правою ногою вперед, руки вперед; випад лівою ногою вперед, руки в сторони. Два кроки вперед, рівновагу на правій (лівій) нозі, руки в сторони (тримати); випад лівою ногою вперед, руки в сторони; нахилитися вперед, поставити руки в упор на колоду; встати на ліве коліно; махом правої ноги, поштовхом лівої зіскок уздовж колоди.

Опорний стрибок. Стрибок "зігнувши ноги". Стрибок "ноги нарізно" на стадії вдосконалення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хлопчики

 

Початковий і середній рівень:

Вправи на перекладині. В.С. - основна стійка. Віс стоячи; вис присівши; поштовхом ніг вис зігнувшись; вис завісою правої, прогнутися; вис завісою двома; вис зігнувшись; опуститися в вис стоячи позаду.

Вправи з акробатики. В.С. - основна стійка. Крок вправо (вліво) в стійку ноги нарізно, руки в сторони; перекид вперед в угрупуванні в упор присівши; перекид вперед в стійку на лопатках (тримати); опустити ноги в сивий з прямими ногами; нахил вперед, перекид назад в упор присівши; стрибок вгору прогнувшись з приземленням в В.С.

Вправи на паралельних брусах. В.С. - основна стійка між жердинами. Наскок в упор, розмахування в упорі, сивий ноги нарізно; розмахування в упорі, сивий на правому стегні, то ж на лівому стегні. вільна рука в сторону, хватом правої руки ззаду за жердину знизу, зіскок з поворотом кругом.

Опорний стрибок. Стрибок "зігнувши ноги". Стрибок "ноги нарізно".

Достатній рівень:

Вправи на перекладині. В.С. - вис стоячи. Махом однією поштовхом інший підйом переворотом в упор; переймах правої (лівої) в вис верхом; спад назад у вис завісою правої (прогнутися); вис зігнувшись (тримати); опуститися в вис соя ззаду.

Вправи з акробатики. В.С. - основна стійка. Крок правою ногою в сторону, руки в сторони. З стійки ноги нарізно, перекид вперед в угрупуванні, в упор присівши; перекид вперед в угрупуванні з кроку в упор присівши. Перекат назад стійка на лопатках (тримати); без допомоги рук перекатом вперед, упор присівши; перекид назад в упор присівши; перекид назад в стійку ноги нарізно, руки в сторони. Стрибком ноги разом, коло руками вниз; переворот боком у випад, ліва (права) попереду; правий (лівий) ззаду; руки в сторони. Приставити праву ногу до лівої, руки вниз, в.с.

Вправи на паралельних брусах. В.С. вис стоячи збоку. Наскок в упор на одну жердину; переймах правою в сивий верхом; хватом правої руки зовні, перехоплення лівою рукою за другу жердину; махом лівої ноги перехід в упор всередині жердин; розмахування в упорі; махом назад упор лежачи ноги нарізно, три рази віджатися; розмахування в упорі; сивий ноги нарізно; розмахування в упорі; сивий на правому (лівому) стегні, права рука на жердини, ліва в сторону; хватом лівої руки ззаду зіскок з поворотом кругом.

Опорний стрибок. Стрибок "зігнувши ноги" на стадії переходу від закріплення до вдосконалення. Стрибок "ноги нарізно".

 

Вищий рівень:

Вправи з акробатики. В.С. - основна стійка. Крок правою ногою в сторону, руки в сторони; зі стійки ноги нарізно перекид вперед в угрупуванні, в упор присівши; перекид вперед в угрупуванні з кроку в упор присівши; перекат назад стійка на лопатках (тримати); без допомоги рук перекатом вперед, упор присівши; стійка на голові і руках із зігнутими ногами (тримати); повернутися в упор присівши; перекид назад в упор присівши; перекид назад в стійку ноги нарізно; стрибком ноги разом, коло руками вниз; права нога вперед; переворот боком у випад ліва нога вперед, права нога позаду, руки в сторони; приставити праву ногу до лівої, руки вниз, в.с.

Вправи на паралельних брусах. В.С. вис стоячи збоку. Наскок в упор на одну жердину; переймах правою в сивий верхом; хватом правої руки зовні, перехоплення лівою рукою за другу жердину; махом лівої ноги перехід в упор всередині жердин; розмахування в упорі; махом назад упор лежачи ноги нарізно, п'ять разів віджатися ,; розмахування в упорі; сивий ноги нарізно; розмахування в упорі; сивий на правому (лівому) стегні, права рука на жердини, ліва в сторону; розмахування в упорі; зіскок махом назад.

Опорний стрибок. Стрибок "зігнувши ноги" через козла в довжину. Стрибок "ноги нарізно" на стадії вдосконалення.

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
12 січня 2018
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку