Урок " Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові, коли частка містить нулі "

Про матеріал

УРОК МАТЕМАТИКИ 4 КЛАС

Урок з математики у 4 класі

Тема: Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові, коли частка містить нулі

Вчитель Панасюк Інна Іванівна

Хто сказав, що математика -

Це нудна наука?

Математикам це цікава

Й захоплююча штука!

Мета: вчити учнів письмовому діленню багатоцифрових чисел на трицифрові, коли в частці є нулі; удосконалювати знання і навички учнів у розв'язані задач;

розвивати обчислювальні навички, логічні мислення, кругозір учнів, уяву, спостережливість, раціональність думки;

виховувати інтерес до математики, охайність в записах, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: квітка „Екологія”, завдання – карточки для групової роботи, дерево самооцінки.

Тип уроку: Вивчення нових знань (за програмою Л.Г.Петерсон).

Хід уроку.

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

1.Привітання.

- Подивіться на мене щирими очима. Подивіться в очі один одному. Посміхніться. Подаруйте розумний, доброзичливий погляд гостям. Побажайте їм доброго дня.

Вітаємо вас,шановні гості,

У світлій, затишній оселі.

Нехай наш урок для вас буде,

Як пісня - дзвінкий та веселий.

2.Каліграфічна хвилинка.

Почнемо без запинки

З каліграфічної хвилинки.

Із 8600 видів птахів, що мешкають нині на землі, записані голоси лише половини. Запишіть, голоси скількох птахів записані?(4300).

- Продовжіть ряд чисел, збільшуючи кожне наступне число на свою кількість років.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

- Перелітні птахи принесли нам на крилах весну. Вона подарувала всім багато різних подарунків. Деревам зелені листочки, травам соковитість, небу прозору блакить, пташкам веселу дзвінку пісню, а вам незвичайну квітку. Чому незвичайну? Бо за допомогою цієї квітки ви дізнаєтесь з чим буде пов'язаний наш урок математики. Вам потрібно розташувати літери так, щоб утворилося слово, разом з тим повторите таблицю ділення, без якої нам сьогодні не обійтися.

9-е 1.513:57

7-і 2.87:29

6-о 3.252:42

2-о 4.190:38

3-к 5.64:32

4-я 6.280:35

5-л 7.308:44

8-г 8.92:23

- Яке слово загадала вам весна?

- Що таке екологія? Як ви розумієте значення цього слова?

(Екологія - це наука про живих істот і те, як вони співіснують зі своїм оточенням).

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.Математичний диктант.

- Я приготувала вам задачі про екологічні проблеми, які виникають на Землі приготуйтеся до роботи.

Дається вам аж три хвилинки

Для розумової розминки

Але будьте уважні при записі багатоцифрових чисел.

а) Із 2500000 видів рослин на Землі 1/10 знаходиться на межі зникнення. Скільки видів рослин знаходиться на межі зникнення? (25000)

б) Найтурботливіші санітари лісу - мурашки. Одна мурашка за одну хвилину приносить до мурашника два десятки комах. Скільки комах зможе принести одна мурашка за одну годину? (1200)

в)Порахуйте скільки всього в Україні створено заповідних об'єктів, якщо зараз нараховується 13 заповідників,2 національних парки, 4 заповідно-мисливські господарства,1500 державних заказників, 4000 заповідних об'єктів?(5519)

г)Корінним мешканцям Північного полюсу є ведмідь. Освоюючи цей край, людина винищила половину цих полярних гігантів масою 1 т 1ц. Масу ведмедя запишіть в кілограмах? (1100 кг).

д)На одному автомобільному шосе гине за рік 1318 оленів та 120000 зайців. Запишіть, скільки звірів гине за рік на автомобільному шосе.(121318).

Перевірка математичного диктанту.

- Молодці! Працювали гарно. А скажіть мені будь ласка, що ви важливого взяли для себе з математичного диктанту. Як ви відноситеся до навколишнього середовища?

- Чи оберігаються природні багатства законом України?

(Конституція України, ст.66)

Бережіть природу,діти,

Не травмуйте, не губіть!

Хай краса її повсюди

Не згасає ні на мить.

2.Підготовка до постановки проблеми.

-Я впевнена, що тільки розумні люди не будуть шкодити природі, а будуть їй допомагати. Тому на уроці працюйте творчо, активно, наполегливо, щоб підкорити всі математичні вершини. А на вас чекає цікавий сюрприз – знайомство.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему попереднього уроку.

- Що ми вчилися робити на попередньому уроці?

- Давайте перевіримо, як ви зрозуміли алгоритм ділення БЦЧ.

299114:862 (1 учень біля дошки)

75582: 247 - проблема

ІV. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ УРОКА.

- Чим відрізняються ці два приклади. Зверніть увагу на частки. Яке питання будемо досліджувати?

V. «ВІДКРИТТЯ» ДІТЬМИ НОВИХ ЗНАНЬ.

Складання алгоритму ділення.

- Чому частці з'явився 0?

-

VI. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ.

1. Розв'язування прикладів біля дошки з промовлянням вголос.(2 учні)

2. Задача на знаходження ширини за площею і довжиною.

- Щоб поліпшити екологічне становище в Оріхові посаджено лісові масиви площею 297432 м2 довжина цих масивів 729 м.(Аналіз задачі, робота в парах)

- Чому я взяла таку задачу? (Перевірка на дошці ).

VII. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

VIII. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ В ГРУПАХ.

Рахували ви на славу,

Вам хвала і користь справі.

- Зараз ви отримаєте сюрприз, про який я говорила. Я вас познайомлю з цікавою пташкою – барометром. Але спочатку ви повинні назвати її.

(Робота в диференційованих групах).

„Спробуй розв'яжи” ( 1 група) „Золота серединка” (2група)

820-а 1.1748292:364 603-г 1.99541:24,7

3800-л 2.938600:247 403-ф 2.235620:357

4803-ф 3.613360:748 302-н 3.244530:429

5602-і 4.1947888:486 920-м 4.486680:529

604-г 5.2123158:379 660-л 5.257180:835

4008-м 6.769120:368 308-і 6.74594:247

2090-н 7.340656:564 570-а 7.324414:538

-о -о

„Простіше простого ”- працює з вчителем

1.71574:237 308 бла 302 фла 440 сва

2.62350: 145 530 дінго 407 манго 430 мінго

- Так, яка це пташка? Правильно, ця пташка фламінго. Він безпомилково підказує прогноз на літо. Він будує гніздо на піску. Висота гнізда залежить від того, яке буде літо: сухим або з дощами. Якщо треба чекати дощів, то гнізда будують високі, щоб їх не затопило, а якщо сухим, то низькі.

IХ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.

- Я бачу що ви добре засвоїли алгоритм ділення БЦЧ на трицифрові, коли в частці є 0, тому пропоную вам його опрацювати на розв'язанні задачі.

Задача:

З трьох полів фермер зібрав по 6895 ц картоплі. Всю цю картоплю він продав у різні організації по 197 ц. Скільки організацій купило у фермера картоплі?

(Аналіз задачі. Робота в парах.)

Х.ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Перегляд файлу

УРОК МАТЕМАТИКИ 4 КЛАС

http://pernvk.dnepredu.com/uploads/org3262/articles_1480741168_34683_original.JPG

Урок з математики у 4 класі

 

Тема:   Ділення багатоцифрових чисел  на        трицифрові, коли частка містить нулі

 

 

Вчитель  Панасюк Інна Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто сказав, що математика -

Це нудна наука?  

Математикам це цікава

Й захоплююча штука!

 

Мета:         вчити учнів  письмовому діленню багатоцифрових чисел на трицифрові, коли в частці є нулі; удосконалювати знання і навички учнів у розв’язані задач;

         розвивати  обчислювальні навички, логічні мислення, кругозір учнів, уяву, спостережливість, раціональність думки;

         виховувати інтерес до математики, охайність в записах, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: квітка „Екологія”, завдання – карточки для групової роботи, дерево самооцінки.

Тип уроку: Вивчення нових знань (за програмою  Л.Г.Петерсон).

 

 

Хід уроку.

І. ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ.

1.Привітання.

- Подивіться на мене щирими очима. Подивіться в очі один одному. Посміхніться. Подаруйте розумний, доброзичливий погляд гостям. Побажайте їм доброго дня.

Вітаємо вас,шановні гості,

У світлій, затишній оселі.

Нехай  наш урок для вас буде,

Як пісня - дзвінкий та веселий.

2.Каліграфічна хвилинка.

Почнемо без запинки

З каліграфічної хвилинки.

Із 8600 видів птахів, що мешкають нині на землі, записані голоси лише половини. Запишіть, голоси скількох птахів записані?(4300).

- Продовжіть ряд чисел, збільшуючи кожне наступне число на свою кількість років.

 

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.jpgІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

- Перелітні птахи принесли нам на крилах весну. Вона подарувала всім багато різних подарунків. Деревам зелені листочки, травам соковитість, небу прозору блакить, пташкам веселу дзвінку пісню, а вам незвичайну квітку. Чому незвичайну? Бо за допомогою цієї квітки ви дізнаєтесь з чим буде пов’язаний  наш урок математики. Вам потрібно розташувати літери так, щоб утворилося  слово, разом з тим повторите таблицю ділення, без якої  нам сьогодні не обійтися.

 

9-е              1.513:57

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gif7-і               2.87:29

6-о              3.252:42

2-о              4.190:38

3-к              5.64:32

4-я              6.280:35

5-л              7.308:44

8-г              8.92:23

 

- Яке слово загадала вам весна?

- Що таке екологія? Як ви розумієте значення цього слова?

(Екологія - це наука про живих істот  і те, як вони співіснують зі своїм оточенням).

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.Математичний диктант.

- Я приготувала вам задачі про екологічні проблеми, які виникають на Землі приготуйтеся до роботи.

         Дається вам аж три хвилинки

         Для розумової розминки

         Але будьте уважні при записі багатоцифрових чисел.

         а) Із 2500000 видів рослин на Землі 1/10 знаходиться на межі зникнення. Скільки видів рослин знаходиться на межі зникнення? (25000)

         б) Найтурботливіші санітари  лісу - мурашки. Одна мурашка за одну хвилину приносить до мурашника  два десятки  комах. Скільки комах зможе принести одна мурашка за одну годину? (1200)

         в)Порахуйте скільки всього в Україні створено заповідних об’єктів, якщо зараз нараховується 13 заповідників,2 національних парки, 4 заповідно-мисливські господарства,1500 державних заказників, 4000 заповідних об’єктів?(5519)

         г)Корінним мешканцям  Північного полюсу є ведмідь. Освоюючи цей край, людина винищила половину цих полярних гігантів масою  1 т  1ц. Масу ведмедя запишіть в кілограмах? (1100 кг).

         д)На одному автомобільному шосе  гине за рік 1318 оленів та 120000 зайців. Запишіть, скільки звірів гине за рік на автомобільному шосе.(121318).

Перевірка математичного диктанту.

- Молодці! Працювали гарно. А скажіть мені будь ласка, що ви важливого взяли для себе з математичного диктанту. Як ви відноситеся до навколишнього середовища?

- Чи оберігаються природні багатства законом України?

(Конституція України, ст.66)

  Бережіть природу,діти,

     Не травмуйте, не губіть!

                                                      Хай краса її повсюди

Не згасає ні на мить.

2.Підготовка до постановки проблеми.

-Я впевнена, що тільки розумні люди  не будуть шкодити природі, а будуть їй допомагати. Тому на уроці працюйте творчо, активно, наполегливо, щоб підкорити всі математичні вершини. А на вас чекає цікавий сюрприз – знайомство.

Сьогодні ми продовжуємо  вивчати тему попереднього уроку.

- Що  ми вчилися  робити на попередньому уроці?

- Давайте перевіримо, як ви зрозуміли алгоритм  ділення  БЦЧ.

         299114:862                   (1 учень біля дошки)

         75582: 247 - проблема

 

ІV. ПОСТАНОВКА  ПРОБЛЕМИ.  ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ УРОКА.

- Чим відрізняються  ці два приклади. Зверніть увагу на частки. Яке питання будемо досліджувати?

 

V. «ВІДКРИТТЯ»   ДІТЬМИ НОВИХ ЗНАНЬ.

Складання алгоритму ділення.

-         Чому частці з’явився 0?

-          

VI. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ.

1.     Розв’язування прикладів біля дошки з промовлянням вголос.(2 учні)

2.     Задача на знаходження ширини за площею і довжиною.

-         Щоб поліпшити екологічне становище  в Оріхові посаджено лісові масиви площею 297432 м2  довжина цих масивів 729 м.(Аналіз задачі, робота в парах)

-         Чому я взяла таку задачу?  (Перевірка на дошці ).

 

VII. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

VIII. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ  ЗНАНЬ. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ В ГРУПАХ.

Рахували ви на славу,

Вам хвала і користь справі.

-         Зараз ви отримаєте сюрприз, про який я говорила. Я вас познайомлю з цікавою пташкою – барометром. Але спочатку ви повинні назвати її.

(Робота в диференційованих групах).

 

„Спробуй розв’яжи” ( 1 група)                        „Золота серединка” (2група)

820-а          1.1748292:364                                603-г          1.99541:24,7

3800-л        2.938600:247                                  403-ф                   2.235620:357

4803-ф       3.613360:748                                  302-н                   3.244530:429

5602-і         4.1947888:486                                920-м                   4.486680:529

604-г          5.2123158:379                                660-л                   5.257180:835

 

4008-м       6.769120:368                                  308-і           6.74594:247

2090-н        7.340656:564                                  570-а          7.324414:538

                                                                            

„Простіше простого ”- працює з вчителем

1.71574:237                           308 бла               302 фла               440 сва

2.62350: 145                 530 дінго             407 манго           430 мінго

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image005.jpg- Так, яка це пташка? Правильно, ця пташка фламінго. Він безпомилково підказує прогноз на літо. Він будує гніздо на піску. Висота гнізда залежить від того, яке буде літо: сухим  або з дощами. Якщо треба чекати дощів, то гнізда будують високі, щоб їх не затопило, а якщо сухим, то низькі.

 

 

IХ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ  ЗНАНЬ.

- Я бачу що ви добре засвоїли алгоритм ділення  БЦЧ на трицифрові, коли в частці є 0, тому  пропоную вам його опрацювати на розв’язанні задачі.

Задача:

З трьох полів фермер зібрав  по 6895 ц картоплі. Всю цю картоплю він продав у різні організації  по 197 ц. Скільки організацій купило  у фермера картоплі?

(Аналіз задачі. Робота в парах.)

 

 

Х.ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

 

Подобається

Панасюк Інна13 Лютий 2015, 13:300 коментарів

  •  

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
2446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку