Урок математика "Обчислення площі за допомогою палетки" 4 клас

Про матеріал

дати поняття про обчислення площі фігур за допомогою палетки;

навчитися користуватися нею для обчислення невеликих фігур;
розв΄язувати задачі, пов΄язані з площею і периметром прямокутника;
розвивати увагу;
виховувати працездатність.
Перегляд файлу

Математика

(4 клас)

 

Тема уроку: Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов΄язані з площею прямокутника

 

Мета уроку: дати поняття учням про обчислення площі фігур за допомогою палетки; вчити дітей користуватися нею для обчислення невеликих фігур; вправляти учнів у розв΄язуванні задач, пов΄язаних з площею прямокутника; розвивати увагу; виховувати працездатність.

 

Обладнання: запис, картки.

 

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

 

Інтерактивні технології: робота в групах, в парах - анаграми, вправа «Криголом»,

                                            вправа «Два – чотири - разом», вправа  «Очікування»,

                                            рефлексія.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація учнів.

 

- Запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?   

     Вправа «Очікування».

  ( Діти оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою:

    «Я     очікую…».)

 - Чи є у вас якісь побоювання ? ( Діти відповідають ).

 - Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно,   точно й красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, вчитися дружнім стосункам; будете активними, творчими, мислячими і старанними.

 

Інтерактивна технологія «Криголом». ( ламає напруження)

 

  • Для того, щоб добре працювали – нам допоможе алфавіт.
  • Якими ми будемо сьогодні під час уроку:

А – активні; Б – бадьорі;    В – веселі; Г – гарні; Д – дружні.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

  • Що нам сьогодні допоможе  у роботі? Розгадайте анаграми ( робота у групах):

 

К А Л Е Т А П                   Щ П А О Л                М Е Р И Е Л Т Р

(палетка,                               площа,                            периметр.         Показ палетки).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. У геометрії зустрічаються різні фігури. Назви їх.
  2. Математичний диктант:

600 + 120 = 720   390 – 140 = 250

400 + 360 = 760   520 – 260 = 260

 

Добуток чисел 15 і 5 зменшити на 50 (25).

Знайти ½ хвилини (30 с)

4 роки – скільки місяців (48 міс.)

48 год. – скільки діб (2 доби)

9 т 6 ц : 8 ц = (12)

22 грн. – 70 коп. = 21 грн 30 к.

Площа прямокутної ділянки 45 кв. см  довжина 5 см  Скільки дорівнює ширина?

 

  1. Самоперевірка.

 

  1. - Яке сьогодні число? 13
  • Що ви можете про нього сказати?
  • Яке воно?

(двоцифрове, непарне, не кругле, складене).

Запишіть: Хвилина каліграфії:   13,31.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Задачі.

 

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з палеткою. Для вимірювання площі невеликих плоских фігур. Палетка – прозорий папір, поділений на квадрати зі стороною 1 см. Накресліть у зошитах квадрат із стороною 1 см. Це і є квадратний сантиметр. Відкрийте підручники на сторінці 102. Прочитайте про застосування палетки.

Пояснення.

До нас залетіла сніжинка.

  • Яка її площа?

На дошці збільшений формат палетки. Потрібно порахувати кількість повних і неповних клітин на зображенні сніжинки. Потім кількість неповних клітин поділити на 2 і об΄єднати з кількістю повних клітин. Загальна сума повних клітин – це і є площа сніжинки.

         Знайти площу сніжинки.

         К=15       n=20    S=15•10=150см²     

 

  1. Практична робота.
  2.  

а) колективна робота на с.103 № 626.

    Знайти площу сніжинки.

  • Полічимо скільки квадратних сантиметрів уклалося всередині листка, пятикутника.

б) групова робота

     1. Сторони 5 дм і 3 дм. Знаходимо Р і S прямокутника.

        Р = 16 дм   S = 15 дм²

  1.    За допомогою палерки знайти площу.

     К=44  n=24   S=528см²

  1.  Сторона квадрата 4 дм.

     Р = 16 дм   S = 16 дм²

  1. За допомогою палетки знайти площу.

http://aldengroup.ru/photo/tcveti/N_flower%20024_200x200.jpg

К=49   n=32                 S=784см²

 

 

  1.  Сторони прямокутника 6смі 4см. Знайти Р і S.

     Р=20см                          S=24 см²

  1. За допомогою палетки знайди площу.

 

       К=41      n=27(26)    S=533 см²

 

3. Закріплення

  • Як знайти площу?
  • як знайти периметр?

 

Фізкультхвилинка.

 

 

4. Робота по варіантам. Самостійна робота.

1 варіант

(1270 + 1856 : 4) • 7 = 12138

 

2 варіант

(8240 – 294 х 7) • 3 = 18546

 

5. Колективна робота №628

(134+6) +134•6=140+804=944

966:23:7=42:7=6

 

V. Підсумок. Рефлексія.

Гра «Мікрофон»

     -  Що ми робили на уроці?

  • Що цікавого дізналися на уроці?

VІ. Домашнє завдання.    С. 103 - 104632,633.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гайдіна Наталія Петрівна
    Змістовно. Реально викласти матеріал по часу, відведеному на урок. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 липня 2018
Переглядів
10955
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку