Конспект уроку " . Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові .Задачі на знаходження числа за двома різницями . "

Про матеріал


Мета. Ознайомити учнів із множенням трицифрових чисел на двоцифрові .

Закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження числа за двома

різницями .Розвивати в учнів логічне мислення . Виховувати акуратність ,

дисциплінованість , зосередженість .

Перегляд файлу

 

Тема.  Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові.

                Задачі на знаходження числа за двома різницями .(№818-824)

Мета. Ознайомити учнів із множенням трицифрових чисел на двоцифрові  .    

              Закріплювати  вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження числа за двома

               різницями .Розвивати в учнів логічне мислення . Виховувати акуратність ,

               дисциплінованість , зосередженість .

Обладнання. Малюнки,  схема подорожі ,картки , короткий запис задачі,

                                 схема виразу , таблиця для усного рахунку .

 

Тип уроку : комбінований .

Вид уроку : урок – подорож « Математичний ярмарок ».

 

                               Хід уроку

 I Організаційна частина.

 

                Продзвенів для нас дзвінок ,

                   Починаймо наш урок !

 

  -    Сьогодні до нас завітали гості , привітайтеся до них.

 

 -   Сідайте зручно,  рівно і налаштуйтеся на працю .

 

 - Сьогодні у нас буде не звичайний урок,  а математичний урок-ярмарок .

 

   -Діти, а хто  з вас був на ярмарку?

  - Яке ж значення слова « ярмарок »? ( Ярмарок - це торг ,

який влаштовується у певному місці для того , щоб продавцям

продати товар , а покупцям – купити .) ( Це базар , на якому щось продається або купується ).

 

 - А хто знає, як називався ярмарок, який колись влаштовувався у нашому 

  місті ? ( Іллінський ярмарок )

 

  - На нашому математичному ярмарку , нам потрібні будуть не гроші, для того щоб купити товар , а математичні знання –

ваш розум ,  кмітливість , винахідливість .

 

II. Повторення вивченого. Актуалізація опорних знань учнів .

1. Перевірка домашнього завдання .

  - Щоб потрапити на ярмарок , потрібно пройти через ці ворота. А щоб вони відчинилися, нам потрібно перевірити з якими знаннями ви прийшли сьогодні на урок .

 

 

 

 

а) Індивідуальне опитування .

  Робота по картках .( 2учні – біля дошки ;-Контролерами у них будуть ...

 

                                        4учні за партами .)

 

          Картка 1                         Картка 2                               Картка 3                             

 

Розв язати вирази .              Розвязати вирази              Розвязати вирази

 

    156 *  7 + 14 * 9 5               68 * 23 -  107 * 4                680 *3 + 46 *35

 

    (  1092 +1330 = 2422  )   (  1564 – 428 = 1136 )             (5040 + 1610 )=6650

 

                 ( Контролери задають питання )

 

б)Фронтальне опитування

 

- Перевіримо вирази ( №817 ).

 

- Назвіть результат 1дії  1-го виразу, 2.. 3...  4... . ( 1) 1459             ( 35657 )

                                                                                      2) 33557

                                                                 3)2100

                                                                 4)35657

- Назвіть сусідів результату обчислень цього виразу .

 ( Сигнальні картки )

 - Назвіть порядок дій 2-го виразу.                               ( 13179 )

 - Ск. всього тисяч у результаті обчислення цього виразу ?

 - Ск. всього одиниць .......... ?

 

  - Перевіряю роботу на картках .

  Висновок. Ми справилися з цим завданням . Відкриваємо ворота .

 

 

. Виберіть число яке є відповіддю до задачі (№816) .

 

                  12500г       2500г    13500г

 - У кого така ж відповідь ? Просигналізуйте сигнальними картками .

 . Переведіть число у більші одиниці .

 

 . А зараз попрацюйте в парах . Змініть запитання задачі, щоб вона розвязувалася двома діями .

   – Що пропонує ваша пара ?

                   (Яка маса 5 гарбузів ?

                     Яка маса 1/10 цього гарбуза ? )

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Геометричний матеріал .

 - Нас знову чекає якесь завдання .

     ( Знімаю картку з завданням )

 

                Завдання

     Територія ярмарку має форму прямокутника. Ширина – 20м, а довжина у

    2 рази довша .1/10 площі займають торгові ряди . Яку площу займають          торгові ряди ?

        ( 20*2=40 м                   

          20*40=800 м2

          800:10*1=80 м2

 

  ( Пояснює 1учень – оцінюю відповідь )

 

 3.Повідомлення плану уроку.

  - Оскільки територія ярмарку дуже велика , щоб нам не заблукати ми

    будемо рухатися за маршрутом , на який показують нам стрілочки .

        ( 1.Усний рахунок .

           2.Хвилинка каліграфії.

           3.Новий матеріал.

           4. Закріплення.

           5.Підсумок.)

 

 

4. Усний рахунок .

  - Підходимо до 1-ої лавки . Подивимось , яке завдання нас тут чекає.

         Знайти значення виразів .(Колові вирази .)

              60*60         ( 3600  )           60*60

              18*40           (720 )              3600:200

              4800:80        (60   )              18*40

              720:6           ( 120 )             720:6

              3600:200      (18   )               120*40

               120*40         (4800 )           4800:80

 

Підсумок .  З цим завданням ви справилися добре .

 

5. Хвилинка каліграфії.

   - Що ж чекає нас біля 2-гої лавки ?

 - Щоб запамятати дату і місце проведення математичного ярмарку, давайте

   запишемо число.... Класна робота

 

 

    - Пограємо у гру «Ніч і день »

 

 

 

                                                                      

             . Знайди 1/5 від числа 40 ( 40:5=  8 )

              . Одержаний результат збільш у 100 разів . ( 8 * 100 = 800 )

            . Знайди половину від одержаного числа . ( 800 : 2 = 400 )

             .Збільш   його на 12 (400 + 12 = 412 )

 

   - Запишіть каліграфічно число 412 . Зверніть увагу на правильність написання цифр . Сядьте рівно , зошит покладіть правильно .

   - Виберіть царівну сьогоднішньої хвилинки каліграфії

 

Висновок . Молодці ! Гарно попрацювали . Рухаємося далі .

 

 

 

 III. Вивчення нового матеріалу .

 

     - Біля наступної лавки нас чекає «Вивчення нового матеріалу ».

 

1 Оголошення теми уроку .

  - Діти ,на сьогоднішньому уроці ми будемо вчитеся  виконувати письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові .

 

-Давайте пригадаємо письмовий запис множення на двоцифрове число.(Одиниці записуємо під одиницями , десятки – під десятками .Зверніть увагу – під сотнями вільне місце .

 

 - Попрацюйте в парах і спробуйте пояснити хід обчислення виразу .

- Підніміть руку , хто може пояснити хід обчислення виразу ?

 

 (Множення розпочинаємо з одиниць ....

 При множенні на десятки цифри починають записувати під десятками .

 в останній дії знаходимо суму знайдених неповних добутків . )

 

 

 

 

              412

          *

               37

             ---------

     +    2884                        -     Як називається число 2884 ?

         1236                                                          число 1236 ?

        -------------

         15244                                                                   15244

 

       Підсумок .

 

 

3 . Робота з підручником .

    - Переходимо до слідуючої лавки .Вона пропонує нам  закріпити вивчений матеріал .   (Закріплення )

 

  1)№820   1 і 2 -  з коментуванням біля дошки .

                   3 і 4 – самостійно . (Назвіть відповідь виразу. ..... Покажіть сигналами  чи згодні ви з такою відповіддю?.  Але є деякі учні , у яких інша відповідь .Все-таки правильна відповідь....Вдома зробите роботу над помилками і перерахуєте цей вираз .)

 

       Додатково :      258         (22962)

                               *  89

                                ____

                               2322

                             2064

                            ----------

                             22962

 

 

4.  Фізкультхвилинка .

 

 - На ярмарку відбуваються не тільки купівля ,продаж , а й різні цікаві розваги . То ж давайте і ми трішки відпочинемо .

 

 

5 .Розв язування задач .

 2) №821

  - Прочитайте задачу .

 

- Розкажіть задачу за коротким записом .

 

( На дошці короткий запис умови задачі . )

 

      Аналіз розвязання  задачі .

- Чи можемо дізнатися яка маса 1 ящика з печивом  ? ( Ні , бо не знаємо масу усіх ящиків з печивом .)

- А що сказано про масу усіх ящиків з печивом ?  (Вона така сама  як і маса усіх ящиків з цукерками .)

 

- Чи можемо ми дізнатися масу всіх ящиків з цукерками ? ( Так , бо нам відома маса 1 ящика з цукерками і кількість таких ящиків ).

 - То про що дізнаємося в 1дії ? ( Яка загальна маса цукерок а отже і печива )

 - А що можна знайти у 2 дії ? ( Масу 1 ящика печива )

 

 - Запис розвязання задачі на дошці і в зошиті .

  ( Оцінювання відповіді . )

 

 3) №822.

 - Прочитайте задачу .

 

 -Скільки машин з капустою відправили 1 дня ?

 - Що сказано про 2 день  ?

 - Що ще відомо про 2 день?

 - Яке запитання задачі ?

      ( Короткий запис умови учнем на дошці )

 

 

.

 

       Аналіз  розв язання задачі .

 - Чи можемо ми дізнатися скільки тон капусти відправили 2 дня  ? ( Ні )

 -  Чому? ( Тому що не знаємо ск. тон капусти на 1 машині )

 - А чи можемо дізнатись  ? (Ні )

 - Чому ? ( Тому що не знаємо на ск . більше машин відправили 2 дня )

  - А можемо дізнатись ? ( Так .)

  - Як? ( 7-4)

 

  - Складіть план розв язання задачі . (Робота в парах )

  - Розв яжіть самостійно .

 

 Висновок

 

IV .Підсумок уроку .

-  Ось вже й останнє завдання нашого ярмарку . (Підсумок )

       Гра « Інтервю ».

   - На ярмарку завжди присутні журналісти , які беруть інтервю у присутніх.

   У ролі журналіста сьогодні буду я , тому задам вам декілька запитань.

   - Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

   - Що нового ви навчилися сьогодні на уроці ?

   -Які завдання викликали у вас особливий інтерес?

   - Що було для вас важким? 

 

V. Домашнє завдання .

 

 С. 123 приклади №823 ,задача №824.

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 липня 2018
Переглядів
3620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку