Урок "Ділення складеного іменованого числа на просте іменоване число. Розв’язування задач."

Про матеріал
Конспект уроку математики 4 клас. тема. "Ділення складеного іменованого числа на просте іменоване число. Розв’язування задач."
Перегляд файлу

Комунальний заклад "Опорна школа "Оскільський ліцей Оскільської сільської ради Ізюмського району Харківської області""

 

 

 

 

 

 

Урок математики у 4 класі

Ділення складеного іменованого числа на просте іменоване число. Розв’язування задач.

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

учитель початкових класів

Мокра Наталія Миколаївна,

Спеціаліст ІІ категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с.Оскіл - 2020

Тема: Ділення складеного іменованого числа на просте іменоване число. Розв’язування задач.

Мета: 

  • формування математичної компетентності: вчити виконувати ділення складених іменованих чисел на прості іменовані числа; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу;
  • формування ключових компетентностей:

обчислювальної: розвивати обчислювальні вміння та навички у практичних ситуаціях;

логічно-складової: вчити виконувати логічні операції у процесі розв’язування задач, головоломок;

геометричної складової: розвивати просторову уяву, просторове відношення;

діяльнісна: вчити загально-навчальним умінням і навичкам;

соціальної: формувати здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі.

Хід уроку

І.Організаційна частина

1.Привітання

- Американський винахідник Генрі Форд сказав:

«Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!»

- Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

2.Перевірка готовності учнів до уроку

- Перед тим, як розпочати урок, перевірте будь ласка, чи все необхідне для уроку математики, а саме: зошит, підручник і ручка, лінійка міститься на ваших партах.

ІІ. Перевірка диференційованого домашнього завдання

  1. Початковий і середні рівень

№700

79грн50к. : 5 = 7950 : 5 = 1590к. = 15грн 90к.

№701

2080 * 8 + 2080:8=16640+260=16900

  1. Достатній і високий рівень

704

97 м 20 см : 9= 9720 см : 9 = 1080см = 10 м 80 см

1 0 т 5 ц : 5 = 105 ц : 5 = 21ц = 2 т 1 ц

42 км 40 м : 4 = 42040 м : 4 = 10510м = 10км 510м
3 ц 4 кг : 8 = 304 кг : 8 = 38 кг

1 дм 8 см : 2 = 18 см : 2 = 9 см

2 км 50 м • 8 = 2050 м • 8 = 16400 м = 16км 400м

Задача №705

Розв’язання

  1.               24168 : 4 = 6042 (т) – за один день;
  2.               6042 : 3 = 2014 (т) – відправили

Відповідь: 2014 т пшениці відправили до млина.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Скільки арифметичних дій існує в математиці? (4)
  • Назвіть їх.
  • Як називаються числа при діленні? (ділене,дільник, частка)
  • Як знайти невідоме ділене? (частку помножити на дільник)
  • Як знайти невідомий дільник? (ділене поділити на частку)
  • Які одиниці вимірювання довжини ви знаєте?
  • Скільки мм в 1 см? (10)
  • Скільки см в 1 дм? (10)
  • Скільки дм в 1 м? (10)
  • Скільки см в 1 м? (100)
  • Скільки м в 1 км? (1000)
  • Які одиниці вимірювання маси ви знаєте?
  • Скільки г в 1 кг? (1000)
  • Скільки кг в 1 ц? (100)
  • Скільки кг в 1 т? (1000)
  • Які одиниці вимірювання часу?
  • Скільки секунд в 1 хвилині?
  • Хвилин в одній годині?
  • Годин в добі?
  • Днів у тижні?
  • Місяців у році?
  • Скільки к. в 1 грн? (100)

ІІІ. Повідомлення теми  і мети уроку

«Кроссенс»

  • Що зображено на малюнках?
  • Що об’єднує ці предмети?
  •                   На минулому уроці ми з вами ділили іменоване на не іменоване, і в результаті отримували іменоване число. ( схема на дошці: ім. : не ім. = ім.)

- Сьогодні на уроці ми будемо ділити складені іменовані числа на прості іменовані, щоб дізнатися, яке число отримаємо  в результаті ділення таких чисел (схема: ім. : ім. = ?) та щоб не допускати помилок при обчисленні таких виразів. Також будемо розв’язувати задачі.

 ІV.Вивчення нового матеріалу

1.Виклад нового матеріалу

- У кожного на парті є дві однакові смужки. Виміряйте довжину однієї з них. Скільки см? (15см)

- Розділіть смужку по 5 см. Розріжте.

- Скільки частин отримали? (3)

- Давайте складемо вираз. Довжина всього?(15см) Розділили по скільки см?(по5см) Скільки частин отримали? (3)

- Отже, який висновок ми можемо зробити? (що при діленні іменованого числа на іменоване отримуємо звичайне число

706 (усно)

1 дм : 2 см = 10 см : 2 см = 5 1 км : 100 м = 1000 м : 100м = 10

1 т : 5 ц = 10ц : 5ц = 2 1 м : 5 см = 100 см : 5 см = 20

2 см : 20 мм = 20мм : 20мм = 1 1 кг : 1 0 г = 1000 г : 10 г = 100

2.Робота з підручником

707

3 6 км : 5м = 36000 м : 5м = 7200

1 2 кг 40 г : 8 г = 12040 г : 8г = 1505

4 м 8 см : З = 408 см : 3 = 136 см = 1м 36 см

3 9 ц : 5 кг = 3900 кг : 5 кг = 780

1 2 дм 6 см : 9 = 126 см : 9 = 1дм 4см

Фізкультхвилинка «Смаколики»

www.youtube.com/watch?v=Ku3fz-HfjlQ

  1.               Робота над задачею
  •                   Хто з вас любить солодке?
  •                   Які солодощі вам відомі?
  •                   Який інгредієнт дає солодкий присмак?
  •                   А  з якого продукту вироблять цукор?  (Цукор нам дають різні рослини, в основному це цукрові буряки і цукрова тростина, а в Канаді - ще й зростаючий там цукровий клен.)
  •                   Презентація рослин

                                 

Вивчення умови задачі

  •                   Про що йдеться в задачі? (Про цукрові буряки)
  •                   Що означає 127т 8 ц? (Скільки цукрових буряків зібрав фермер з першої ділянки)
  •                   Що означає число 3? (Скільки з іншої ділянки, що у 3 рази менше)
  •                   Про що питається в задачі? (Скільки з них вийде цукру, якщо маса цукру становить 1/6 маси буряків?)

Аналіз задачі

  •                   Чи можемо одразу відповісти на питання задачі? (Ні)
  •                   Чому? (Тому що, не знаємо, скільки буряків зібрав фермер з іншої ділянки)
  •                   Чи можемо дізнатися? (Можемо)
  •                   Якою дією? (Ділення)
  •                   Знаючи, скільки зібрав з першої ділянки фермер та знайшовши, скільки зібрав з другої, що за цими даними можна знайти? (Скільки разом зібрав)
  •                   Якою дією? (Додавання)
  •                   Знаючи, скільки фермер зібрав разом буряків, то чи можете відповісти на питання задачі? (Так)
  •                   Якою дією? (Ділення)

План розв’язання

  •                   На скільки дій задача? (На 3)
  •                   Що знайдемо в 1-й дії? (Скільки зібрав з другої ділянки)
  •                   Якою дією? (Ділення)
  •                   Що знайдемо в 2-й дії? (Зібрав з двох ділянок разом)
  •                   Якою дією? (Додавання)
  •                   А що дізнаємось в 3-й дії? (Скільки вийде цукру)
  •                   Якою дією? (Ділення)

Розв’язання (учні по черзі заповнюють схему на дошці):

  1.           :           =    ?     (ц) – з другої ділянки;

 

  1.          +  ?  =          (ц) – з двох ділянок разом;

 

  1.             :          =           (ц) – вийде цукру

 

  1.               127 т 8 ц : 3 = 1278 : 8 = 426 (ц) – з другої ділянки;
  2.               1278 + 426 = 1704 (ц) – з двох ділянок разом;
  3.               1704 : 6 = 284 (ц) – вийде цукру.

Відповідь: 28 т 4ц цукру вийде з усього буряка.

  1. Практично-дослідницька робота в групах
  1. Заздалегідь підготувати робочі поверхні
  2. На кожному столі знаходяться:
  • Кухонні ваги
  • Цукровий буряк
  • Цукор
  • Аркуш для розрахунків
  1. Клас об’єднується в групи способом вибору кольорових карток

 

 

  1. Кожній групі потрібно:
  • Зважити масу буряка.
  • Зробити розрахунки.
  • Зважити скільки вийде цукру.
  1. Презентація робіт
  2. Висновки

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  • Якщо цукор отримують з буряків, то як ви гадаєте з чого отримують шовк?

Повідомлення про шовк.

Тутовий шовкопряд відкладає яйця на листях шовковиці, з яких вилуплюється гусінь розміром 2мм. Протягом 4-5 неділь гусінь постійно харчується листям шовковиці і досягають розміру 3 см. В цей час їх збирають і розкладають в спеціальні солом’яні коробочки. В яких шовкопряди утворюють кокон. Кокон утворюється 8 днів, протягом яких шовкопряд перетворюється на лялечку. Потім їх збирають, обробляють гарячим паром, сушать гарячим повітрям, таким чином отримують нитку шовку.

            

 

 

  •                   Ми не даремно згадали саме таку тканину як шовк, адже наступне завдання буде саме про нього.
    1. Індивідуальна робота.

Задача №709 ( Розв’язують учні з високим і достатнім рівним знань. Після розв’язку звірюють свій результат з ключем на дошці)

У трьох сувоях 249 м 90 см сатину. Шовку в одному сувої у 2 рази більше, ніж сатину. Скільки шовку у двох таких сувоях?

Розв’язання

  1.               249 м 90 см : 3 = 24900 см : 3 = 8330 (см ) – сатину в одному рулоні;
  2.               8330  2 = 16600 (см) – шовку в одному рулоні;
  3.               16600  2 = 33320 (см) – шовку в двох рулонах.

Відповідь: 333 м 20 см шовку в двох рулонах.

Вправа №710(Розв’язує решта учнів)

3606 + 72 : З = 60 + 24 = 84

360(6 + 72 : 3 ) = 360 : (6 + 24) = 360 : 30 = 12

(3606 + 7 2 ) : З = (60 + 72) : 3 = 132 : 3 = 44

25 : 42 + 5 4 = 6 + 54 = 60

67242 + 24 = 16 + 24 = 40

42  23 - 43  16 = 966 – 688 = 278

VIІ. Підсумок уроку

Підсумок проводиться за допомогою сигнальних карток (Додаток 1)

VIІІ. Домашнє завдання

№711-712, с.115

 


ДОДАТОК 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мокра Наталія
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
3265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку