Урок "Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розв'язування задач".

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із додаванням трицифрових чисел виду 520 + 340; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, увагу, мислення, виховувати у дітей працелюбність, любов до математики.
Перегляд файлу

Тема: Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розв’язування задач.

 Мета: ознайомити учнів із додаванням трицифрових чисел виду 520 + 340;  формувати вміння розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, увагу, мислення, виховувати у дітей працелюбність, любов до математики.

Обладнання: картки для опитування, презентація.

                                                

                                                 Хід уроку

I.Організаційний момент

Один поет сказав:

Вважай. ти втратив день,

В який не посміхнувся.

Усмішка нічого не коштує, але створює багато чого. Вона триває мить, але в душі залишається надовго.

1. Привітання

- Сьогодні у нас багато гостей на уроці. Будь ласка, поверніться до них, привітайтесь, даруючи всім свої посмішки.

- А , щоб для вас він був не втрачений  поверніться, будь ласка, один до одного і подаруйте сусідові щирі посмішки, подумки побажайте успіхів.

Успіх – це…

У-уміння навчатись і працювати

С-співробітництво в парах і групах

П-подолання труднощів

І-ініціативність

Х-хороший настрій

Всі ці складові необхідні для нашого уроку. Я вам бажаю гарного настрою, посмішок і успіху. (доречі, а з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?)

2. Прийом «Очікування»
Вчитель. - Яким на вашу думку буде наш урок? Що ви очікуєте від уроку?

Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам проявити свої вміння розв’язувати задачі, обчислювати приклади з круглими десятками, пригадаємо, як розв’язувати приклади з іменованими числами і будемо  працювати старанно, уважно, наполегливо.

 Вам доведеться розв’язати багато завдань.  Якщо ви з ними справитеся, то на вас чекає сюрприз від нашого гостя. Та про це дізнаємося в кінці уроку.

3. Відгадування загадки.

Хоч за вікном не сніжно-біло,

Пора ця нам дарує диво:

Сніжок чарівним покривалом

Нашу землю укриває .

  • Що це за пора року? Ця пора року має дуже багато чарівних свят.

II. Актуалізація опорних знань.

– Сьогодні за вашою роботою на уроці буде спостерігати… А хто, дізнаємось, виконавши приклади.

1.Гра «Шифрувальник» (робота в парі)

740-40 К,720+150 О,410+60 Я,220+110 В,970-330 Й,860-320 ТИ,800-500 С,500+500 ЛАЙ,500+150 МИ

(розв’язати приклади, відповіді поставити у порядку зростання-Святий Миколай)

 

– Зараз зима, і в цю пору року  є багато чудових, чарівних свят, яких ми з вами чекаємо дуже. А всі свята розпочинає День Святого Миколая, 19 грудня.

 Миколай — один зі святих. Церква представляє його як захисника простого народу, доброго покровителя трудового та сімейного життя.

Батьки його рано повмирали і залишили синові велике майно.

У серці Миколая була велика доброта, і він вирішив роздати своє добро бідним. Кожної ночі накладав Миколай повен мішок їжі: м’яса, хліба, медяних паляниць, а також одягу і грошей. Непомітно він виходив з дому, розносив по селу та розкладав біля порогів гостинці для бідних. А вранці придивлявся із даху свого дому, як раділи бідні діти.

По Україні з краю в край ходить святий Миколай!

Сьогодні – день святого Миколая.


Ходить він завжди вночі

Має від дверей ключі,

 Знає, хто живе і де,

Як себе щодня веде.

Чемним діткам, хоч потроху,

В чобітки та у панчохи

Він кладе солодощі,

 А нечемним - різочки!


Цей святий здавна вважається покровителем діток. З неба він бачить кожного з вас. Знає, хто цілий рік був старанним, слухняним, а хто бешкетував і лінувався. І кожен малюк гадає, що ж принесе Святий Миколай : різочку чи подаруночок.

Ви хочете спитати, як Святий Миколай встигає до всіх діток? Знайте, що у нього є багато помічників – це маленькі янголята. І ці янголятка сьогодні і приготували для вас завдання. За кожне виконане завдання вони нам будуть давати сніжинки з буквами і одну іграшку, щоб прикрасити нашу ялинку.

– Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з’являється перша сніжинка з буквою.

2.Індивідуальне усне опитування.
Три учні біля дошки самостійно розв’язують завдання

1учень. (600-250)+х=1000

2учень  3дм+2см, 5м+7см, 1ц-27кг, 1т-650кг , 270+30, 760-250

3учень 5м06см     5м6дм, 6дм2см     602см,  230см     2м03см,

3м70см=   см, 720-20, 360+120 

  • Метод «Аукціон числа 100»
    Висловлювання дітей:
    •                 Найменше трицифрове число;
  •                 Кругле число;
  •                 Відсутні розряди одиниць і десятків;
  •                 Його можна отримати, якщо 50+50, 10*10;
  •                 Його сусіди 99 і 101.
  • «Мозкова атака»
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Трикутник – це …
  • Як називаються компоненти дії віднімання?
  • Як знайти периметр квадрата?
  • Назвіть сусідів числа 500
  • Розкладіть на зручні доданки число 985
  • Скільки всього десятків у цьому числі?
  • Скільки метрів в 1 км?  
  • Перевірка розв’язання завдань на дошці  (Сніжинка 2)
  • Гра «Знайди “зайве” число»

1 ряд- 5; 10; 11; 15; 20;35;40;45;50;

2 ряд- 400; 300;100; 600; 19; 200;800;700

3 ряд-12; 32;16; 6;14; 13; 24; 8; 10

Відповідь: 1) 11 — не ділиться на 5; 2) 19 — не кругле; 3) 13 — не парне.

  • Математична розминка. Усна лічба

- Увага! Зараз у нас  цікава хвилинка – математична розминка.

Я дізналася, що  Святий Миколай щорічно складає маршрутного листа. Давайте обчислимо усно які відстані між містами він долає.        

  • Ужгород – Київ    410+410= 820 км
  • Запоріжжя-Київ    290+300=590 км
  •  Київ – Дніпро      400+ 200=600 км
  •  Київ- Дніпро        400+230=630 км
  • Дніпро Коломійці 100+30=130 км                 Сніжинка 3

-А зараз відкриваємо зошити і запишемо число, класна робота

3.Каліграфічна хвилинка

  Яке сьогодні число? 19

Назвіть сусідів цього числа. (18, 20)

Назвіть наступне число. (20)

Назвіть попереднє число. (18)

Назвіть суму цих чисел. (1+9=10)

Розкладіть число на розрядні доданки. ( 10, 9)

Скільки в цьому числі одиниць I розряду? (9)

Скільки десятків? (1 десяток)

Молодці! З завданням впоралися.

-Запишіть дані числа 1-ий варіант в порядку зростання

                                      2-ий варіант в порядку спадання (працюють)

-Яке число тут зайве?

-Як одним словом можна назвати всі інші числа?(багатоцифрові)

З завданням справились, отримайте сніжинку і прикрасу для ялинки.

Математичний диктант

Запишіть числа, в яких:

 9 сот. 7 дес. 1 од.(971); 7 сот. 8 дес(780); 4 сот. 7 од.(407);5 од. ІІІ розряду 7од. І розряду(507);

  1.                 од. III розряду 4 од. II розряду(940);
  •                   Запишіть число, яке стоїть попереду числа 340(339)
  •                   Запишіть, скільки всього десятків у числі 568(56дес.)
  •                   Запишіть «сусідів» числа 600(599,601).
  •                   Запишіть числа двісті вісімнадцять, сімсот сімдесят сім, триста сорок.
  •                   Запишіть число, у якому 2сотні, 9 одиниць. (209)
  •                   Запишіть найменше трицифрове число. (100)

(ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА) 

  •                               Обміняйтеся зошитами та звірте з дошкою відповіді. Якщо ви знайшли помилку, виправте її олівцем.

Отже, ви впоралися і з цим завданням. І для вас з’являється  четверта сніжинка.

2. Робота з таблицями мір довжини і маси.

-А зараз я пропоную вам повторити  таблиці  мір  довжини  і  мір маси. Цей «Чарівний чобіток « від Святого Миколая . 

-Я вам роздам чобітки Святого Миколая. Ви повинні  перетворити  іменовані  числа   зазначені на чобітку, а потім ми разом перевіримо.

 1 ц = 100 кг         1 т = 1000 кг        1 км = 1000 м

1см = 10 мм         1 м = 10 дм           1 дм = 10 см

Всі впоралися. Перевіряємо.

- А тепер подаруйте свій чобіток своєму сусіду по парті. І отримайте 5 сніжинку

III. Повідомлення теми уроку

 Тема нашого уроку : «Усне додавання трицифрових чисел виду520+340. Розв’язування задач»

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота

— Як легко і швидко обчислити приклади?

  • Можливо серед вас є учні , які здогадуються, як же потрібно додавати трицифрові числа?

400 + 50 + 300 + 20   

30 + 60 + 500 + 200

— Який закон додавання використали?

— Який висновок можемо зробити? (Від перестановки доданків сума не змінюється.)

2. Пояснення нового матеріалу (с. 77, завдання 492)

— Щоб знайти суму чисел 520 і 340, треба кожне з чисел розкласти на розрядні доданки; сотні і десятки. Потім окремо додати сотні (500 + 300 = 800) і десятки (20 + 40 = 60). Додавши отримані числа (800 + 60 = 860), отримали відповідь.

Висновок. Сотні додають до сотень, десятки — до десятків. Знайдені результати додають.

3. Первинне закріплення

1) Усні обчислення (с. 77, завдання 493).

— Поясніть обчислення виразу.

2) Обчисліть приклади (с. 77, завдання 494).

Перший рядок — з коментуванням, другий — самостійно.

3) Прикрась ялинку            Сніжинка 6

Фізкультхвилинка

Час настав для відпочинку –

Проведем фізкультхвилинку.

V. Розвиток математичних знань.

Ми активно попрацюємо,

Над задачами помудруємо.

1. Самостійна робота (с. 77, завдання 495)

-  Розв’яжіть задачу, склавши до неї коротку умову.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/3klas/3klas.files/image115.jpg

Перевірка виконаної роботи.

Відповідь: 390 років живе липа.      Сніжинка 7

2. Розв'язування  задачі на зведення до одиниці №496

1). 42:6=7(п.)- за 1 день спочатку;

2).7+2=9(п.)- за 1 день потім;

3). 9•3=27(п.)

Відповідь: за 3 дні майстриня відремонтує 27 парасольок.

Вираз: (42:6+2)•3=27(п)               Сніжинка 8

3.Робота з геометричним матеріалом.

- Знайти периметр трикутника і квадрата.      Сніжинка 9

4. Творча робота в групах № 497 (скласти задачу за виразом)  Сніжинка Молодці

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Робота з буквами.

– Що за сюрприз чекав на вас?

(Діти складають із букв слово «Подарунок»).

– Ви і справді розумники – впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно. За це Святий Миколай приготував для вас маленькі подарунки.

2.Рефлексія.

  • А зараз підніміть руку чиї  очікування здійснились. І продовжіть речення 
  • Мені найбільше сподобалось …
  • Найважче мені…
  • Найцікавішим моментом уроку був…

Я вітаю вас з святом. А ви можете також бути чарівниками. Для цього не обов’язково вам дарувати подарунки, можна просто допомоги близьким людям : комусь словом, а комусь і ділом.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Високий рівень. Задача з логічним навантаженням (с. 77, завдання 498)

Щоб серед вийнятих кульок була хоча б одна біла кулька, треба зразу взяти з коробки 4 кульки.

Щоб серед вийнятих кульок були хоча б дві кульки одного кольору, треба зразу взяти з коробки 3 кульки.

Достатній і середній рівень С.77№499,500

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Робота в групах.

 «Знайдіть відповіді до прикладів» (з’єднайте стрілочками)

690 – 90 =               700                       780-80=                        300

450 – 400 =             380                       340-300=                      920

420 + 500 =             50                         520+400=                     900

750 – 50 =              600                         950-50=                        40

340 + 40 =           1000                          250+50=                      700

500+500=               920                         150+50=                       200

 

Кінцева зупинка «На гостині у Миколая» — інформаційна хвилинка

— А чи знаєте ви легенду про Святого Миколая?

Багато років тому жив в одному краї та служив Господу Богу і людям єпископ Миколай. То була дуже добра і порядна людина. Він допомагав усім людям, котрі вірували в Ісуса Христа. А найперше тим, котрих спіткало горе. І любив він свої дари давати так, щоб його не бачили. Говорять, що в бурю він врятував молитвою корабель і його пасажирів. Молитвою воскресив мертвого моряка, що впав зі щогли і розбився. А в однієї жінки помер чоловік. І було тій удові дуже важко жити. Одного разу вона прокинулася, застеляє ліжко, а під подушкою — гаманець, набитий грішми. Здивувалася дуже жінка. Подякувала щиро за добро, а сама й думає, що то робота Святого Миколая. І відтоді тій молодиці добре жилося, бо Святий Миколай зробив те від щирого серця.

Святий Миколай – один із найулюбленіших святих нашого народу, з іменем якого пов’язано  безліч  переказів. Купці, мореплавці та мандрівники бачили у Святому Миколаєві свого охоронця та заступника. Миколая шанували козаки війська Запорізького. Ще за життя його називали батьком сиріт, бідних, знедолених.

 

Після смерті батьків 17-річний Миколай роздав усе своє майно бідним  людям і вирушив до Палестини вклонитися святим місцям. Повернувшись, він став священиком. Відтоді Миколай допомагав усім, хто потребував його допомоги: зцілював хворих, рятував рибалок, запобігав стихійному лихові. Водночас Миколай був людиною скромною, носив простий одяг, їв один раз на день, недосипав, віддаючи нічний час молитвам.(Слайд 5)

19 грудня 343 року Миколай помер і був похований у соборному храмі міста Міри. З того часу 19 грудня є днем  Святого Миколая і великим святом для всіх християн.

 

 

 

 

На дошці ви бачите три обличчя, вони означають настрій людини: гарний, поганий та середній.

Візміть в руки олівці і намалюйте на полях вашого зошита те обличчя, яке відповідає зараз вашому настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ось і казку новорічну нам закінчувати в пору.
Xто працював із задоволенням
Встанте з місця у свого столу.

Молодці!

Виставляються оцінки.

Добре те, що сонце світить!

(Руки вгору.)

Добре те, що вітер віє!

(Коливаються.)

Добре те, що цей ось ліс

(Присідають.)

Разом з нами ріс і ріс.

(Підтягуються.)

Добре те, що в нашій річці

(«Купаються».)

Синя, не брудна водиця,

(Плескають у долоні.)

Добре гратися надворі,

Добре вчитися у школі!

(Сідають за парти.)

Кінцева зупинка «На гостині у Миколая» — інформаційна хвилинка

— А чи знаєте ви легенду про Святого Миколая?

Багато років тому жив в одному краї та служив Господу Богу і людям єпископ Миколай. То була дуже добра і порядна людина. Він допомагав усім людям, котрі вірували в Ісуса Христа. А найперше тим, котрих спіткало горе. І любив він свої дари давати так, щоб його не бачили. Говорять, що в бурю він врятував молитвою корабель і його пасажирів. Молитвою воскресив мертвого моряка, що впав зі щогли і розбився. А в однієї жінки помер чоловік. І було тій удові дуже важко жити. Одного разу вона прокинулася, застеляє ліжко, а під подушкою — гаманець, набитий грішми. Здивувалася дуже жінка. Подякувала щиро за добро, а сама й думає, що то робота Святого Миколая. І відтоді тій молодиці добре жилося, бо Святий Миколай зробив те від щирого серця.

— Які народні прикмети ви знаєте про день Святого Миколая?

• Якщо цього дня ішов сніг, то народ казав: «Миколай бородою трусить».

Як на Миколи іній — буде овес.

• До Миколи нема зими ніколи.

• Як на Миколая впаде великий іній — на гарний урожай хліба.

• Як на Миколая дощ, то врожай на озимину.

• Якщо на Миколая мороз, то на добрі хліба та городину.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 89, № 499; 500.

2. Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон»)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку