Урок математики 1 клас 18.03
ТЕМА. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
Мета: узагальнити та систематизувати знання нумерації чисел першої сотні, записувати числа,; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість,
Обладнання : набір математичних матеріалів (геометричні фігури, цифри, ), картки для парної роботи, ноутбук, відеозаписи, конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок.
Форма проведення: подорож,
Освітні галузі: математична.
Хід уроку
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.Доброго ранку. Доброго дня.
Хай плещуть долоньки.
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки.
І сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня.
Бажаєте ви і бажаю вам я.
Діти об’єднуються у пари (знайти подібну геометричну фігуру)
2. Визначення настрою учнів
- Який настрій зараз у вас?
- Чи почуваєтеся ви щасливими?
-А що таке щастя?
- Що ви очікуєте від уроку? (відповіді дітей)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
А ви знаєте, сьогодні із лісу надійшла тривожна звістка: баба Яга хоче зачаклувати лісових мешканців, зробити їх нещасливими. Але ми зможемо їх врятувати, якщо виконаємо її завдання.
- Що ви очікуєте від уроку? (відповіді дітей)
1. Упізнайте, хто це?
Пара довгих вушок,
сіренький кожушок,
скорий побігайчик,
як він зветься?... (Зайчик)
Зайчик не може скласти число, назвати сусідів числа ,порівняти числа.
- Молодці! Зайчику ми допомогли.
- Зайчик став щасливим? (Так)
Пригостимо його морквинкою.
Ідемо далі
2.А це хто там засмутився?
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?
(Лисиця)
Завдання для лисички.
Записати пропущені числа . Назвати їх.
11 |
12 |
|
14 |
|
|
17 |
|
19 |
-Молодці.
- Лисичка стала щасливою?
- Пригостимо її пиріжками.
3. Хто це там ричить?
Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає.
(Ведмідь)
Завдання для ведмедя.
Усний рахунок з Лего.
А ведмідь щасливий? (так)
Пригостимо його медом.
4.Хто це шарудить гілочками?
Фиркає, коли сердитий
Весь колючками вкритий
З голови до ніг. Ось так!
Здогадались, це … (Їжак)
Завдання для їжачка.
Математика самостійно (діти витягують карточки з виразами і розв’язують їх, а потім перевіряють
6-2+4= 3+4-5=
9-7+6= 8-6+7=
5. Руханка
Бережлива і грайлива,
Й спритна вона на диво.
Вміє далеко стрибати
і горіхи розгризати.
(Білочка)
А білочці повезло.
Завдання для білочки.
З нами відпочити, трішки потанцювати..
- Білочка щаслива?(так)
- Пригостимо її горішками.
6. Хто це виє?
Від мене всі втікають
І злим мене вважають.
Мене у ліс женуть,
Овечок стережуть,
Не показав їм зуби.
А що ж бо я зроблю
Як м'ясо я люблю. (Вовк)
А що ще любить вовк? (рибку)
Завдання для вовка. Розв’язати задачу про рибку.
На річці вовк спіймав 4 рибки, а лисичка – сестричка спіймала 5 рибок.Скільки разом вони спіймали рибок?(діти розв’язують задачу і записують у зошит)
Аналіз задачі
- Пригостимо його рибкою
7.Хто це там так стукає?.
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників їм добуваю.
(Дятел)
Завдання для дятла.
Логічні задачі.
І.Якщо колоду перерізати двічі,то скільки буде частин?(3).
2.На травичці біля хати,
Метушились цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Одне чорне - скільки всіх? (3)
З.До школи йшли 5 хлопчиків,назустріч їм 3 хлопчики.
Скільки дітей йшло до школи? (5 хлопчиків).
4.Під кущами, вздовж ріки
Оселилися жуки:
Син і донька, батько й мати,
Спробуй всіх порахувати? ( 4 )
5.На столі стояло 3 склянки з малиною. Сашко з'їв зі склянки малину. Скільки склянок залишилось? ( 3 )
6.- Васю, ти чому сердитий?
- Слив не можу полічити.
Дев'ять було, одну з'їв.
Скільки мамі залишив? (8)
7.ПІД дубочком п'ять грибочків,
Під сосною їх чотири.
Скільки разом, полічи.(9)
8.0х, було у нас мороки,
Посварились дві сороки.
На їх шум ще п'ять примчало,
Скільки разом птахів стало? ( 7 )
9.Три веселі киці
Грались на травичці.
Песик теж до них прибіг —
Скільки котиків усіх? (3)
10. Горобець і три синиці
Он летять до годівниці.
Скільки птахів підкажіть,
Будуть вдячні за обід? (4)
11.Стоїть гусак на одній нозі та важить 5 кг. Яка його вага на двох ногах? (5)
12.10 гномиків вишикувались для гри. Білосніжка викликала 6 гномика. Скільки гномиків залишилось у шерензі? (9)
13.Ти та я, та ми з тобою. Скільки нас всього? (2)
14. П'ятеро індиків бігло в черевиках.
Скільки черевиків у наших індиків? (10)
15.Три горіхи з'їв Буратіно,
Стільки ж з'їла і Мальвіна.
Нумо, швидко поміркуємо
Скільки - разом порахуємо? (6)
8. Пташка біля лісу пролітала і на чари баби Яги попала.
Зранку пташечка співає,
Сад й гайочок звеселяє.
У дуплі живе цей птах.
Здогадались, хто це? (шпак)
Завдання для шпака
«Змайструй шпаківню». (з геометричних фігур зробити аплікацію шпаківні)
Чи почуваєте ви себе щасливими, що допомогли лісовим мешканцям. (так)
Потрібно завжди усім допомагати
Наша подорож закінчилася і ми з вами повертаємося у наш клас.
III. РЕФЛЕКСІЯ
Вправа «Мікрофон»
Що пригадали сьогодні на уроці?
Чи здійснилися ваші очікування ?
Вербальне оцінювання кожного учня.