Урок "Дільники та кратні натурального числа"

Про матеріал
Розробка є другим уроком з теми "Подільність натуральних чисел". На етапі актуалізації опорних знань пропоную вирішити учням проблемну ситуацію, закріплення матеріалу відбувається через групову гру.
Перегляд файлу

Подільність натуральних чисел

Урок 2. Дільники та кратні

Мета:

навчальна: сформувати вміння застосовувати поняття дільника та кратного натурального числа до розв’язування задач;

розвивальна: розвивати пам’ять і увагу, кмітливість, творче мислення, вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях;

виховна: виховувати наполегливість, вміння співпрацювати.

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Обладнання: картки для групової роботи, файли з завданнями, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Два учні записують номери 18 і 20 на дошці, завдання 12 і 14 розбираються усно з класом.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок

1) Гра «Так – ні»:  1) число 14 – дільник 154;

    2) число 78 кратне числа 38;

    3) число 54 – найменше кратне числа 27;

    4) число 2 – найменший дільник числа 14;

    5) два послідовні натуральні дільники мають тільки один спільний дільник;

    6) якщо число кратне 6, то воно кратне 3;

    7) якщо число кратне 12, то воно кратне 24;

    8) якщо число є дільником 8, то воно кратне 2.

2) Не виконуючи обчислень, з’ясувати, чи ділиться: 

3645 на 9;

36 + 12 + 54 на 6;

12 + 20 + 14 на 4?

Після вироблення стратегії розв’язання даних проблем, запропонувати учням сформулювати правила:

! Якщо число a – кратне числа с, то число ab – кратне числа с.

! Якщо  числа  a та b – кратні числа с, то число a + b – кратне числа с.

! Якщо  число  a – кратне числа с, а число bне кратне числа с, то число a + b  та a b  – кратне числа с.

  • Придумайте приклади до цих правил.

Фізкультхвилинка

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Клас ділиться на 6 груп, кожній групі видається однакові набори окремих маленьких карток. Завдання розділити картки на дві купки та пояснити свій вибір.

Картки для розкладання (розрізати)

Якщо число р кратне 6, то число 5р також кратне 6.

Якщо сума чисел a та b кратна 9, то кожне з чисел a і b не кратне 9.

Якщо число 2а кратне 10, то а також кратне 10.

Якщо добуто чисел кратний 12, то одне з чисел кратне 12, а друге – ні.

Якщо a та b не кратні 5, то a + b також не кратні 5.

Якщо  числа  a і bдільники числа с, то число a + b – дільник числа с.

Якщо сума чисел a та b кратна 7, то кожне з чисел a і b кратне 7.

Якщо число а – 3 кратне 5, то число а + 7 також кратне 5.

 

2. Колективне виконання завдань

Знайти всі розв’язки подвійної нерівності:

  1. 26 х 52, кратні 13;
  2. 52 х 156, кратні 52;
  3. 100 х 150, кратні 25;
  4. 4 х 20, які є дільниками 40;
  5. 7 х 24, які є дільниками 48.

3. Самостійна робота

1) Знайти найменше натуральне число, дільниками якого є числа 4, 5 і 8.

2) Знайти найменше трицифрове число, кратне 31.

3) Записати три числа, кратних числу 7с.

4) Знайти всі розв’язки нерівності 35 х 70, кратні 5.

5) Яким має бути число b, щоб сума 21 + b була кратною 7?

У. Підсумки уроку

1. Обговорення питань, що виникли під час самостійної роботи.

2. Рефлексія

З якою проблемою зіткнулися?

Які правила вивели? Для чого вони?

УІ. Домашнє завдання

  1. Вивчити правила.
  2. Розв’язати № 26, 28, 29.
  3. Задача. Яка найменша кількість яблук повинна бути в кошику, щоб їх можна було розкласти на купки по 4 штуки, по 6 штук, по 7 штук у кожному?
  4. Розшифруйте анаграми та відкиньте зайве слово:

Куобдто, еатркн, фгроаіеяг, ірбд.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Dmytrenko Marina
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
2786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку