Урок-ділова гра,,БАНК'' за темою ,,Задачі на знаходження дробу від числа.Знаходження значень виразів із буквою, що повторюється двічі.''

Про матеріал
Повторити нумерацію багатоцифрових чисел та дії з ними,розвивати обчислювальні навички,удосконалювати вміння розв'язувати задачі,що містять знаходження дробу від числа,мотивувати необхідністьматематичних знань у подальшому житті,сприяти розвитку логічного мислення.
Перегляд файлу

ДІЛОВА ГРА «БАНК»

Урок математики в 4-му класі

Тема. Задачі на знаходження дробу від числа. Знаходження значень виразів із буквою, що повторюється двічі.

Мета: закріплювати вміння учнів знаходити дріб від числа; удосконалювати вміння розв'язувати складені задачі, що містять знаходження дробу від числа; повторити нумерацію багатоцифрових чисел та дії з ними, правило знаходження площі прямокутника, назви географічних фігур; розвивати обчислювальні навички, просторову уяву, уміння аналізувати та робити висновки, пізнавальний інтерес; мотивувати необхідність математичних знань у подальшому житті; сприяти розвитку логічного мислення; виховувати культуру усного та писемного мовлення, почуття колективізму і поваги до професій банківських працівників.

Обладнання: демонстраційний матеріал «Дроби»; індивідуальні завдання; завдання для самостійної роботи; сигнальні картки; геометричний матеріал; таблички із зображенням обличчя дітей (на столах учнів); бейджики.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу, відпрацювання умінь і навичок.

Форма проведення: ділова гра «Банк».

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель

Закінчилась перерва,                                                                                                                                   Пролунав чаклун-дзвінок,                                                                                                                                         А тепер усі швиденько                                                                                                                       Налаштуймось на урок.

Девіз уроку:

Будем дружно працювати,                                                                                                                        Додавати й віднімати,                                                                                                                                     Вчитись, множити, ділити,                                                                                                                                   Щоб завдання всі зробити.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Знаходження значення виразів

45 676 + 3205 · (61-55) = 64 906

45 325 + 2306 · (81-65) = 82 221

Додаткові запитання

● Чи правильне твердження, що дріб – це число?

● Що означає чисельник дробу?

● Що означає знаменник дробу?

● Як знайти дріб від числа?

● Якою дією знайти ціле за його частиною?

2. Усна лічба

- Знайдіть частину від числа.

год = … хв          А

кг = … г               Б

доби = … год    К  

м = … см            Н

- Утворіть із розсипаних літер ключове слово. (Ключове слово «Банк».)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Визначення форми проведення уроку

 - Сьогодні у нас урок математики у формі ділової гри «Банк».

» Кубування

Завітав сьогодні в клас                                                                                                                                             На урок знову до вас                                                                                                                                                 Кубик, діти, не простий,                                                                                                                                    Кубик, діти, чарівний                                                                                                                                                Він доріжку прокладає,                                                                                                                                    Знання наші перевіряє.

· Що це таке? (Банк – фінансово-кредитна установа яка проводить різноманітні види операцій з грошима і цінними паперами та надає фінансові послуги уряду, юридичним та фізичним особам.)

· Банківські операції (приймання платежів, вкладів депозитів), надання кредитів, переказ грошових коштів, обмін валюти).

● Грошові одиниці (гривня, копійка, долар, євро).

● Професії (банкір, касир, інкасатор, бухгалтер, контролер).

● Обладнання (банкомат, касові апарати, детектори валют…).

- Я буду генеральним директором, а ви - працівником банку. (Учні отримують відповідні бейджики.)

- Банк повідомляє про виведення в обіг нової грошової одиниці «Розумники».

Кожен з вас зможе оцінити свою роботу на уроці. За правильну відповідь правильно розв'язану задачу чи приклад ви отримуєте «Розумничок».

2. Повідомлення теми уроку

 - Тема нашого уроку - «Задачі на знаходження дробу від числа. Знаходження значень виразів із буквою, що повторюється двічі».

3. Визначення завдань

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?                                                                                         (Відповіді учнів.)                                                                                                                                                           

- Отже, на сьогоднішньому році ми пригадаємо вивчений матеріал за темою «Дроби», повторимо правило знаходження дробу від числа, правило знаходження площі прямокутника, попрацюємо з виразами на сумісні дії різного ступеня, з геометричного матеріалу.

VI. ВІДПРАЦЮВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Хвилинка каліграфії

- Шановні колеги! Настав час перевірити, як чітко, красиво та швидко ви вмієте записувати необхідну інформацію. Отже, наступний етап нашого уроку – хвилинка каліграфії. Розгорніть ваші ділові блокноти і запишіть дату.

- Запишіть дроби за малюнками. Яка частина фігури зафарбована?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Запишемо числа, що є відповідями до наступних задач.

● Від будинку до будинку – 153 м. Працівник пройшов ⅓ цієї відстані. Скільки метрів він пройшов? (51м)

● Відвідувач банку заплатив за електроенергію  57 грн, що становить ¼ наявних у нього грошей. Скільки грошей у нього було? (228грн)

2. Виконання завдань від комп'ютера

» Кодування

- Закодуйте одним числом сьогоднішній день, рік. (6022016)

- Розкажіть усе, що ви знаєте про це число?

- Скільки цифр потрібно для запису?

- Скільки одиниць першого класу? Другого?

- Скільки всього десятків?

3. «Гімнастика для розуму»

- Назвіть фігуру, не маленьку, не зеленого кольору. Ця фігура не є конусом, кругом, не є об'ємною фігурою. (Прямокутник)

 

 

 

 

            Червоний                   Жовтий                           Жовтий                                  Блакитний

                                       

 

 

 

 

 

                                                      Жовтий                                                    Жовтий

 

4. «Мозкова атака» - змагання між рядами

- Яка властивість притаманна прямокутнику?

- Як знайти периметр прямокутника?

- Як знайти площу прямокутника?

- Які об'ємні фігури вам відомі?

5. Робота над задачею

- Щоб вам було зручно працювати, потрібно десь розміститися. Як генеральний директор я орендував будинок.

Він складається з трьох зал. Площа першої зали має форму прямокутника зі сторонами 24м і 30м. Площа другої зали становить ¾ площі першого, а площа третьої – удвічі більша за площу другої. Якою є площа всього будинку?

Короткий запис

– 24 м · 30 м

– ?, ¾                                         ?

– ?, у 2 р. більша                                                          

Розв'язання

1) 24 · 30 = 720 () – площина 1-ї зали;                                                                                                                                 2) 720 : 3 · 4 = 960 () – площина 2-ї зали;                                                                                                                     3) 960 · 2 = 1920 () – площина 3-ї зали;                                                                                                                 4) 720 + 960 + 1920 = 3600 ()                                                                                                                                    Відповідь: площа будинку 3600 ()

» Фізкультхвилинка

Стільки раз ногою тупни 32 : 4 (8)                                                                                                                             Стільки раз в долоні плесни 35 : 7 (5)                                                                                                                        Ми присядем стільки раз 36 : 6 (6)                                                                                                                              І нахилимось в той час 24 : 8 (3)                                                                                                                                 Підстрибнемо рівно стільки 25 : 5 (5)

6. Гра «Знайди помилку»

34 057 · 4 = 127 228 (136 228)

90 40 · 300 = 2 412 000 (2 712 000)

9522 : 3 = 3174

12 384 : 6 = 264 (2064)

7. Самостійна робота. Гра «Випиши рахунок у банк»

- Сьогодні кожен із вас побуває в ролі банківського службовця. Вам потрібно виписати банківський рахунок. Ва рахуватимете гроші, тому слід бути дуже уважним.

Учитель видає кожному учневі «рахунок», на якому він виконає завдання.

РАХУНОК №

b

=

8

8

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(b

·

7

-

b

:

3

4)

·

3

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бухгалтер:

 

Перевіряють «ревізори» (учні, які першими виконали завдання).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

- Розповісти про ваші особисті враження й успіхи на уроці допоможе скринька із незакінченими реченнями.

● Я повторив (ла)…                                                                                                                                                       ● Я зрозумів (ла)…                                                                                                                                                       ● Я удосконалив (ла) уміння…                                                                                                                                  ● Повторив (ла) правило…                                                                                                                                         ● Найбільший успіх на уроці…                                                                                                                                   ● Найбільші труднощі на уроці…

VI. САМООЦІНЮВАННЯ

 -  А зараз на картках із зображенням обличчя, що лежать у вас на партах, намалюйте посмішку, що відображала б вашу роботу на уроці.

● Працював ефективно, творче, активно.                                                                                                                        ● Старався.                                                                                                                                                                               ● Працював нижче своїх можливостей.                                                                                                                               – Зробіть для себе висновки.

Оцінювання роботи учнів вчителем.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ                                                                                                                                                     (ЗА ВИБОРОМ УЧИТЕЛЯ)

 

 

 

                                                 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку