Математика 1 клас
Тема. Арифметичні дії у межах 10. Закріплення вивченого. Розв`язання задач.
Мета: закріплення вміння дітей розв`язувати задачі на знаходження суми, різниці двох чисел, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, задачі на різнецеве порівняння; порівнювати два вирази; розвивати обчислюальні навички, логічне мислення, увагу, пам`ять розумову активнысть; виховувати вміння групової роботи, роботи в парах, шануати друзів.
Обладнання: підручник: ст. 130 0 131; робочий зошит: ч. 3, ст. 17
Додатковий та ілюстраційний матеріал
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
Пролунав уже дзвінок, час почати наш урок!
Дружно будем працювати – математику вивчати!
- Хто любить рахувати? Прошу підняти праву руку.
- Хто любить розв’язувати приклади? Поплескайте в долоньки.
- А хто знає, як правильно сидіти за партами? Той ручки одну на одну положив, ніжки поставили на підлогу, спинки вирівняли.
- На уроці ми будемо міркувати, а також рахувати,
- Задачі розв’язувати, свій розум розвивати.
- Тож давайте працювати старанно, щоб почути у кінці,
- Що у нашім першім класі діти – просто молодці.
- Прошу вас показати за допомогою великого пальця руки який у вас настрій, якщо настрій чудовий пальчик вгору, якщо ви відчуваєте себе не комфортно то пальчик в сторону і якщо ви не маєте настрою то покажіть пальчик вниз.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
1. Гра «Числові вагончики» Робота в парах
Стали числа на зарядку, стали числа по порядку
Як солдати на парад , вийшов натуральний ряд.
-Поставте числа в порядку зростання. – Хто виканає завдання підніме руку вгору.
-Прочитайте числа у зворотному порядку.
- Ви помітили що не вистачає одного числа, якого ? Домалюйте на вагончику це число.
-Назвіть парні числа в прямому та оберненому порядку.
2. Математичний диктант (усно)
3. Усне розв`язування задач
* Задача 1
В поїздку до зоопарку Галинка запросила 5 хлопчиків і 4 дівчинки. Скільки всього дітей запросила Галинка в поїздку? Кого ще треба запросити щоб дівчат і хлопців було порівну? (Нікого, бо разом з Галинкою їх порівну)
Хлопчики розгадали 9 загадок по дорозі, а дівчатка – на 3 менше. Скільки загадок розгадали дівчатка?
Хлопчики – 9 з.
Дівчатка - ?, на 3 з. менше
Для друзів Галинка приготувала сюрпризи в повітряних кульках. 7 кульок біло синіх, 3 – червоні. На скільки більше було синіх кульок ніж червоних?
Синіх – 7 к.
Червоних – 3 к.
На скільки більше синіх ?
III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
— Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати приклади на додаваня і віднімання, розв’язувати задачі, а також виконувати інші цікаві завдання.
IV. Розвиток математичних знань
Задача 1
Біла мишка народила 5 мишенят, а сіра на 2 більше. Скільки мишенят народила сіра мишка? 5+2=7 мишенят. То хто їде в цьому вагоні?
Задача 2
Ховрашок знайшов 8 колосків, а потім ще 2. Скільки тепер колосків у ховрашка?
8+2-10 Хто їде в цьому вагоні?
Задача 3
Сірий кролик має 10 морквин. Він віддав 3 морквини чорному кролику. Скільки морквин залишилося у сірого кролика?
10-3=7 Хто їде в цьому вагоні?
Завдання 4
Художник намалював 4 портрети та 2 пейзажі. Скільки всього картин намалював художник?
- Покажіть відповідь за допомогою цеглинки lego кольором який вказує на суму чисел. (зелений)
Завдання 5
У клітці сиділо 5 кроликів. Дверцята відчинилися, і всі кролики вибігли. Скільки кроликів залишилося у клітці? 5-5=0
Покажіть відповідь за допомогою цеглинки lego кольором який вказує на суму чисел. (синій)
Фузкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 16)
- Завдання 1
- Нам потрібно обчислити та зафарбувати кульки відповідними кольорами.
Якщо рельтат дій додавання та віднімання буде число 4 –це червиний колір, 8 – це зелений колір, 9 – блакитний колір, 7 – жовтий колір.
2+6=8
4+4=8
8-2=6
7-1=6
1+5=_
+ + +
2+_=4
= = =
_+_=__
3+_=7
+ - +
_ - _=2
= = =
8+ _ =_
VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія