Арифметичні дії у межах 10. Закріплення вивченого. Розв`язання задач.

Про матеріал
Розробка уроку математики для узагальнення знань здобувачів освіти з теми: арифметичні дії у межах 10. Закріплення вивченого. Розв`язання задач.
Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема. Арифметичні дії  у межах 10. Закріплення вивченого. Розв`язання задач.

Мета: закріплення вміння дітей розв`язувати задачі на знаходження суми, різниці двох чисел, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, задачі на різнецеве порівняння; порівнювати два вирази; розвивати обчислюальні навички, логічне мислення, увагу, пам`ять розумову активнысть;  виховувати вміння групової роботи, роботи в парах, шануати друзів.

Обладнання: підручник: ст. 130 0 131; робочий зошит: ч. 3, ст. 17

Додатковий та ілюстраційний матеріал

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання

Пролунав уже дзвінок, час почати наш урок!

Дружно будем працювати – математику вивчати!

- Хто любить рахувати? Прошу підняти праву руку.

- Хто любить розв’язувати приклади? Поплескайте в долоньки.

- А хто знає, як правильно сидіти за партами? Той ручки одну на одну положив, ніжки поставили на підлогу, спинки вирівняли.

- На уроці ми будемо міркувати, а також рахувати,

- Задачі розв’язувати, свій розум розвивати.

- Тож давайте працювати старанно, щоб почути у кінці,

- Що у нашім першім класі діти – просто молодці.

- Прошу вас показати за допомогою великого пальця руки який у вас настрій, якщо настрій чудовий пальчик вгору, якщо ви відчуваєте себе не комфортно то пальчик в сторону і якщо ви не маєте настрою то покажіть пальчик вниз.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Гра «Числові вагончики» Робота в парах

Стали числа на зарядку, стали числа по порядку

Як солдати на парад , вийшов натуральний ряд.

-Поставте числа в порядку зростання. – Хто виканає завдання підніме руку вгору.

-Прочитайте числа у зворотному порядку.

- Ви помітили що не вистачає одного числа, якого ? Домалюйте на вагончику це число.

-Назвіть парні числа в прямому та оберненому порядку.

  • Складіть у ряд вагончики тільки з непарних чисел.
  • Пригадайте як називаються компоенти при додаванні?
  • А різниця це компонент при додаванні чи відніманні? Тож назвемо компоненти при відніанні.

2. Математичний диктант (усно)

  • 1) Зменшити 6 на 4; 5 на 2;   7 на 5;
  • 2) збільшити 9 на 1;  5 на 2; 7 на 3;
  • 3) знайти суму чисел 3 і 5;  2 і 7; 5 і 2;
  • 4) від 9 відняти 4; від 10 

3. Усне розв`язування задач

* Задача 1

 В поїздку до зоопарку Галинка запросила 5 хлопчиків і 4 дівчинки. Скільки всього дітей запросила Галинка в поїздку? Кого ще треба запросити щоб дівчат і хлопців було порівну? (Нікого, бо разом з Галинкою їх порівну)

  • Задача 2

Хлопчики розгадали 9 загадок по дорозі, а дівчатка – на 3 менше. Скільки загадок розгадали дівчатка?

Хлопчики – 9 з.

Дівчатка - ?, на 3 з. менше

  • Задача 3

Для друзів Галинка приготувала сюрпризи в повітряних кульках. 7 кульок біло синіх, 3 – червоні. На скільки більше було синіх кульок ніж червоних?

Синіх – 7 к. 

Червоних – 3 к.

На скільки більше синіх ?

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати приклади на додаваня і віднімання, розв’язувати задачі,  а також виконувати інші цікаві завдання.

IV. Розвиток математичних знань

  1. Робота за підручником с.130 -131
  • Яким транспортом можна подорожувати?
  • До нас прямує швидкісний потяг, тож давайте дізнаємося кого чи  що везе цей потяг?

Задача 1

Біла мишка народила 5 мишенят, а сіра на 2 більше. Скільки мишенят народила сіра мишка? 5+2=7 мишенят. То хто їде в цьому вагоні?

Задача 2

Ховрашок знайшов 8 колосків, а потім ще 2. Скільки тепер колосків у ховрашка?

8+2-10 Хто їде в цьому вагоні?

Задача 3

Сірий кролик має 10 морквин. Він віддав 3 морквини чорному кролику. Скільки морквин залишилося у сірого кролика?

10-3=7 Хто  їде в цьому вагоні?

  1. Робота з LEGO

     Завдання 4

     Художник намалював 4 портрети та 2 пейзажі. Скільки всього картин намалював художник?

- Покажіть відповідь за допомогою  цеглинки lego кольором який вказує на суму чисел. (зелений)

      Завдання 5

     У клітці сиділо 5 кроликів. Дверцята відчинилися, і всі кролики вибігли. Скільки кроликів залишилося у клітці? 5-5=0

Покажіть відповідь за допомогою  цеглинки lego кольором який вказує на суму чисел. (синій)

Фузкультхвилинка

       V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 16)

- Завдання 1

- Нам потрібно обчислити та зафарбувати кульки відповідними кольорами. 

Якщо рельтат дій додавання та віднімання буде число 4 –це червиний колір, 8 – це зелений колір, 9 – блакитний колір, 7 – жовтий колір.

  • Зачитуємо приклади по черзі
  • 1+3+0=4
  • 2+4+2=8
  • 10-3=7
  • 7+2=9
  • 9-1-0=8
  • 6+3=9
  • 3+7-1=9
  • Якого кольору кульок найбільше? Якого найменше?

 

  •  Завдання 2

 

  • Нам потрібно доповнити суму парними числами, а різницю непарними числами. Давайте пригадаємо з яких чисел складається число 8; а також що від чого потрібно відняти щоб отримати різницю 6.

2+6=8

4+4=8

8-2=6

7-1=6

  • Завдання 3
  • Доповни рівності

1+5=_

+  +  +

2+_=4

=  =  =

_+_=__

 

3+_=7

+  -  +

_  -  _=2

=  =  =

8+ _ =_

  1. Самостійна робота

 

VІ. Підведення підсумків уроку.       Рефлексія

  • Чим цікавим для вас був урок?
  • Що було нове?
  • Чи змінився ваш настрій на протязі уроку?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку