Урок – ділова гра: “ Банківська справа ” «Відсоткові розрахунки %»

Про матеріал

Під час навчання в школі в школярів має сформуватися відповідна система компетентностей: навчальна, здоров'язберігаюча, соціальна, загальнокультурна, компетентність щодо інформаційних і комунікаційних технологій, громадянська, підприємницька. Учитель математики повинен знайти шлях до особистості учнів через звернення до їх життєвого досвіду, через задачі прикладного змісту, використання додаткового матеріалу, що викликає інтерес учнів до предмета, формує в них певні компетентності. Наприклад, розв'язуючи задачі, які грунтуються на матеріалі, взятому з повсякденного життя, формуємо загальнокультурну, громадянську компетентності. Саме сучасні інноваційні педагогічні технології дозволяють максимально підвищити ефективність навчально-виховного процесу, надають можливість створити такі умови, коли всі учні залучаються до активної, творчої навчальної діяльності, процесу самонавчання, самореалізації, вчаться спілкуватися, співпрацювати, критично мислити, відстоювати свою позицію. Результатом навчання на основі сучасних інноваційних технологій є формування висококомпетентнісної особистості, яка володіє всіма життєвими компетентностями; у якої встановлені тісні зв'язки із суспільством, особистість зможе успішно самореалізуватися в соціумі як свідомий громадянин, відповідальний сім'янин, високий професіонал, здатний успішно функціонувати в сучасному євроінтегрованому суспільстві.

Перегляд файлу

Шенгурівська ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

 

Урок – ділова гра:

 

 

 

“ Банківська справа ”

«Відсоткові розрахунки %»

Алгебра 9 клас

 

 

 

Підготувала

вчитель математики

 Рибалко Катерина Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

Урок – ділова гра:

“ Банківська справа ”

«Відсоткові розрахунки %»

Алгебра 9 клас

Мета:

  • систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми;
  • розвивати логічне мислення, увагу, вміння порівнювати, узагальнювати, формувати висновки;
  • розвивати обчислювальні навички;
  • виховувати культуру мислення, математичної мови та записів.

Тип уроку: повторення навчального матеріалу.

Наочність та обладнання: проектор, дидактичний матеріал.

Проблема:

  •          Червоний – зупинись – вивчення
  •          нового матеріалу.
  •          Жовтий – приготуйсь – засвоєння
  •          матеріалу.
  •          Зелений – рушай – перехід  до
  •          наступної  ланки знань.

Слова вчителя:

  • Проблема поставлена. Тому, як ми сьогодні повторимо, буде залежати подальший наш рух у потоці знань.
  • Повернемося до нашої теми уроку такими загадками – добавлянками.
  • Якщо знайдете з охотою
  • Від числа ви одну соту,
  • То одержите в момент,
  • Друзі, ви один… ( ПРОЦЕНТ)

 

  • Якщо знайдете з охотою
  • Від числа ви одну соту,
  • То одержите в момент,
  • Друзі, ви один…( ВІДСОТОК)

 

  • Щоб відсоток, всім на зло,
  • Перетворити на число,
  • Що  потрібно нам зробити?
  • На сто його швиденько… ( ПОДІЛИТИ)

Слова вчителя:

  • Відсоток, процент… Знання про відсотки потрібні в різних сферах діяльності людини, особливо – у фінансовій. Щоб переконатися в цьому, проведемо наше повторення у вигляді ділової гри                   “ Банківська справа ”.
  • Існують ощадні, комерційні банки, банки ідей.
  • Ми відкриваємо банк ваших навчальних перемог “ Банк знань ”

Слово вчителя:

Сіли рівно, посміхнулись…

Друг на друга подивились…

І в роботу окунулись…

  • Щоб користуватися послугами будь – якого банку, треба отримати перепустку.
  • Для цього ви повинні показати, що вмієте працювати і знаєте, що таке відсотки.
  • Переходимо до ряду  усних вправ.
  • За кожну правильну відповідь ви отримуєте один матемчик.

 

  • Він дві різні назви має.
  • Його бухгалтер поважає.
  • У бізнесі, торгівлі – всюди.
  • З ним звикли справу мати люди.
  • Виконує він скрізь роботу.
  • А називається …(ВІДСОТОК  АБО ПРОЦЕНТ)

 

 

Розвязування вправ: ( повторення)

  • 1. Виразіть десятковим дробом:

      15 % = 0,15;  60 % = 0,6;  125% = 1,25;

        5 % = 0,05;  70 % = 0,7;  0,9% = 0,009.

  • 2. Знайти:

       6% від 60; 10% від 100; 50% від 3000;

       3% від 0,5;  1% від 20;     7% від 9.

  • 3. Знайти:

       число, 10% якого дорівнює 17,

       число, 75% якого дорівнює 150,

       число, 3% якого дорівнює 3000,

       число, 50% якого дорівнює 1000.

  • 4. Знайти відсоткове відношення чисел:

      5 і 25; 45 і 30;  4 і 16; 9 і 27; 1 і 4.

  • 5. Задача:

  Клієнт банку вклав свої гроші у сумі        4000 грн. під 3% річних. Скільки грошей     вкладник отримає вкінці року?

  • 6. Задача:

  Клієнт банку вклав 10000 грн. під 20% річних. Скільки отримає клієнт через 2 роки?

Слова вчителя:

  • Які з правил ви використовували, щоб розв'язати дані завдання?
  • Учні формулюють  правила.
  • Звіряються зі слайдами проектора та коментують їх.
  • Отримують за кожну правильну відповідь матемчик.
  •          Червоний – зупинись – вивчення          нового матеріалу.

Відсотком називається…( вивчення нового матеріалу)

сота частина цілого ( яка приймається за одиницю)1%  від числа a дорівнює

   (1/100) а

 

 

Слово вчителя:

  • Переходимо до тестової роботи.
  • Ви отримаєте завдання для тестів всі однакові на окремих аркушах, які виконуєте самостійно .
  • Перевірку здійснюємо в парах, міняючись аркушами з готовими відповідями.
  • Відповіді оголошує вчитель.
  • Виставляємо певну кількість балів.
  • За балами отримуєте матемачики.
  • Жовтий – приготуйсь – засвоєння          матеріалу.

 

  • Переходимо до наступного етапу нашої роботи.
  • Для цього ми створимо дві групи.
  • Кожній групі пропонується одне завдання, яке  перша група розв'яже за допомогою рівняння, а друга  - за допомогою пропорції.
  • Завдання видається на аркушах , де учні  його виконують та коментують розв'язування.
  • Та група, яка справиться швидше, отримує по 3 матемчики, а інша – по 2.
  • За коментарі учні також отримують бонуси.

Застосування знань у нестандартних ситуаціях

  • Учитель.

   Уявіть, що ви – менеджер банку й у вас зламався комп'ютер. Тому тимчасово припинився доступ до інформації про кількість грошей на рахунках. Три вкладники вирішили зняти з рахунків певні суми грошей. Ви не хочете повідомити їм, що у вашому надійному банку вийшов з ладу комп'ютер і не можете видати гроші, оскільки не знаєте, скільки на рахунку в кожного з них. Відомо, що кількість грошей першого і другого вкладників становлять відповідно 175% і 25% кількості грошей третього вкладника. При цьому перший вкладник має на 300 грн. більше, ніж другий. Скільки грошей на рахунку кожного вкладника?

 

  •          Зелений – рушай – перехід  до   наступної  ланки знань.

 

Домашнє завдання за підручником

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
§ 19. Формула складних відсотків
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку