Урок ділова-гра ,,Застосуй математику’’ . 11 клас.

Про матеріал
Метою уроку-гри є закріпити знання учнів і дати змогу показати свої вміння вирішувати виробничі ситуації, оцінювати власну роботу й роботу однокласників.
Перегляд файлу

Урок ділова-гра ,,Застосуй математику’’ в 11 класі.

Тема уроку:   Задачи з математики практичного змісту.

Мета уроку: удосконалити вміння учнів розв’язувати прикладні задачи; розвивати уявлення учнів про математику як прикладну науку; виховувати інтерес до математики; професійно орієнтувати учнів.

Обладнання: плакати, картки-завдання; матеріали ділової гри; відеоматеріали та засоби їх демонстрації, листи оцінювання.

Тип уроку: ділова гра ,,Застосуй математику’’(узагальнення й систематизація знань).

Хід уроку

Ι. Організаційний етап.

Сьогодні наш урок буде проходити у формі гри. Пропоную об’єднатися в групи, члени яких стануть фахівцями з реклами і взяти участь у конкурсі,,Фахівці року’’.  Склад групи і сфера застосування математики, над презентацією з якої працюватиме група, погоджені заздалегідь. Доповнювати можуть всі групи.

Презентуємо такі сфери застосування математики:

1. Медицина

2. Економіка

3. Будівництво

4. Побут

ΙΙ. Мотивація навчальної  діяльності.

Вивчаючи будь-яку тему стає запитання:,,А навіщо це вивчати? Чи знадобляться знання отримані при вивченні цієї теми у подальшому житті, у майбутньої професії?’ Сьогодні на уроці ми спробуємо відповісти на ці запитання,з’ясувати роль і місце математики в практичній діяльності людства. Пропоную вам  подивитися відео про зв’язок математики з різними сферами сучасного життя людини і девізом уроку обрати слова із стародавньої мудрості:

Скажи мені, і я забуду.

Покажи мені, і я запам’ятаю.

Дай мені діяти самому, і я навчусь.

ΙΙΙ. Актуалізація опорних знань.

Вправа ,,Згадай’

Картка для роботи групи

  1. Формула n-го члена геометричної прогресії.
  2. Округли до сотих: 28,968
  3. Знайти 12% від числа 300
  4. Якщо число 200 збільшити на 30%, то одержимо число…
  5. Якщо число 120 зменшити на 30%, то одержимо число…
  6. Перевести 50 см =… м
  7. Прямокутний паралелепіпед. Формули бічної поверхні і об’єму прямокутного паралелепіпеда.
  8. Формули об’єму, бічної поверхні правильної чотирикутної, шестикутної призм.

У ході конкурсу комісія перевіряє вміння групи швидко реагувати , вірно оцінювати ситуацію, обґрунтовувати свою думку. На відкидній дошці підготовлені відповіді до завдань картки. Найбільша кількість балів за рекламу – 5.

ΙV. Презентація. Реклама (Теоретична частина).

Учитель-головний експерт-знайомить учасників з умовами конкурсу. Найбільша кількість балів за рекламу - 2.

Приклад реклами ,,Застосування математики в медицині’’.

Вже сьогодні, можна, не  чекаючи спалахів грипу, передбачити, коли він почнеться. Вченими Київського наукового-дослідного інституту епідеміології та мікробіології створена модель епідемії грипу. За допомогою певних формул можна визначити, коли хвора людина стане найбільш небезпечною для оточуючих, коли і які ліки потрібно давати , які профілактичні засоби підготувати. Співробітниками українського проктологічного центру разом з ученими Інституту математики створено математичні моделі діяльності шлунка. Аналіз математичних об’єктів: графіків, рівнянь, нерівностей,  матриць і т.д. допомагає лікарям ефективніше здійснювати профілактику і лікування різних захворювань.

 

А чи знаєте ви, що кардіограма серця – це не що інше, як графік – синусоїда. І навіть відкрито математичний метод, який допомагає визначити, які гени в організмі борються  з вірусами, що нас атакують.

Ви прагнете бути активними учасниками сучасного життя? Тоді докладніше знайомтеся  як математика знаходить своє застосування в медицині.

Головний експерт  повідомляє результати конкурсу з реклами.

Приклад презентації ,,Застосування математики в будівництві.’’(Цікаві теоретичні відомості)

Люди давно вже помітили, що будувати споруди, оздоблювати їх, робити дизайн інтер’єру, тощо, необхідно, користуючись законами математики. Тільки правильний розрахунок дасть добру якість і гармонію. Математика допомагає вченим при винаході нових матеріалів, при дослідженні їх на міцність,  в обчисленні  площ і об’ємів тіл, що являються моделями будівельних споруд. Різні геометричні форми створено не тільки людиною, а й самою природою. Неможливо не згадати про шестигранну форму бджолиних стільників, щo здавна привертали увагу не лише математиків. Уже Піфагор помітив, що за допомогою правильного шестикутника можна без порожніх місць покрити всю площину навколо будь-якої точки. Саме ця фігура може бути основою комірки – та, що має мінімальний периметр і одночасно максимальну площу поверхні.

https://www.phelpswi.us/wp-content/uploads/bees.jpg

Головний експерт підбиває  підсумки презентації.

V .,,Мозковий шторм’’(Удосконалення вмінь і навичок)

Кожна група отримує картку із задачею, обговорює її, намічає план розв’язання, а через визначений час пропонує розв’язання. Під час обговорення залишаються найбільш раціональні з розв’язань, вони й реалізуються кожною групою на плакатах. Участь у цьому конкурсі оцінюється від 0 до 3 балів.

Практична робота в групах.

Задача 1.(побутова сфера)

Визначте вартість (у грн) споживчої за місяць користувачем пільгової категорії електроенергії.

https://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/image064.gif

Урахуйте те, що тариф (вартість однієї кВт∙год) становить 0,28 грн. Надана цьому користувачеві пільга полягає в тому, що за 75 кВт∙год зі спожитих за місяць користувач сплачує на 25% менше від їхньої вартості за тарифом.

Картка-завдання для медичної сфери.

Задача 1. Бактерії розмножуються так,що за 1 хв кожна з них ділиться навпіл. Скільки бактерій буде з 1 бактерії через 7 хвилин? Так швидко поширюються вірусні хвороби.

Задача 2. Пацієнту необхідно ввести 24 ОД інсуліну (1 мл інсуліну містить 40 ОД). Скільки інсуліну необхідно набрати у шприц?

Картка-завдання для економістів.

Задача 1. Товар коштував 340 грн. Через деякий час його ціна знизилась (зменшилась) на 40 %. Визначити нову ціну товару.

Задача 2 для економічної і будівельної сфер.

Потрібно пофарбувати стіни гаража, який має форму  прямокутного паралелепіпеда з вимірами вказаними на мал. Враховуючи те, що на 1 доведеться витратити 0,5 л фарби та що банка фарби об’ємом 3 л коштує 180 грн., обчисліть, скільки слід купити фарби й скільки для цього треба грошей.

 

https://arhivurokov.ru/multiurok/html/2017/06/06/s_5936f7c8e95fe/img4.jpg

VΙ. Узагальнення і оцінювання знань учнів. Підбиття підсумків конкурсу.

На завершальній стадії уроку вчитель узагальнює, коректує, визначає переможців гри, оцінює учнів у відповідності до їх знань та активності і за заповненими бланками з результатами гри. Учні заповнюють картки для самоконтролю, оцінюючи свою роботу від 0 до 2 балів за кожним із критеріїв  і бланки для заповнення результатів гри.

Картка для самоконтролю

1.Активність роботи в групі:

2. Внесення вдалих пропозицій, які були використані під час розв’язання:

3. Допомога членам групи:

 

VΙΙ. Домашнє завдання

Пов’язати матеріал уроку з своєю майбутньою професією. Знайти і розв’язати декілька виробничих ситуаційних завдань.

 

 

docx
Додано
31 липня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку