Урок "Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження"

Про матеріал
Діти вчаться вмінню аналізувати зміст художнього твору, визначати ключові моменти сюжету повісті, простежувати динаміку образу Скруджа. Формуються навички спілкування в колективі, виховуються естетичні смаки та гуманні цінності.
Перегляд файлу

Тема: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Мета:

формування компетентностей:

   навчати вмінню аналізувати зміст художнього твору, визначати ключові моменти сюжету повісті Ч. Дікенса «Різдвяна пісня в прозі», простежувати динаміку образу Скруджа, знаходить у тексті відповідні цитати;

  розвивати словниковий запас школярів, навички мовлення, критичне мислення; формувати навички спілкування в колективі, вміння працювати з текстами;

    виховувати у школярів естетичні смаки та гуманні цінності: людяність, доброту, милосердя; виховувати читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.

Обладнання:  мультимедійна презентація, текст твору, відеофрагмент із фільму  «Різдвяна історія», лепбуки, картки із запитаннями, ялинки, сюжетні малюнки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Епіграф: «Май душу, май серце – і будеш людиною на всі часи»

                                                                                                   Ч Дікенс

Хід уроку

Психологічна настанова на урок

ВПРАВА « МОЯ МРІЯ»

У кожного з вас, діти, є своя мрія. Складіть долоньки разом, піднесіть їх до ротиків і пошепки вимовте свою мрію:» Я мрію про…»Заховайте свою мрію в кулачок, притуліть до серця, потримайте трохи і відпустіть, дмухнувши на неї. Нехай ваші мрії летять і обов’язково збуваються!

I Ознайомлення з темою і метою урока

Тема нашого уроку – «Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження».

Кожна пора року - прекрасна. Зима не виняток, адже вона приходить не одна. Разом з нею йдуть зимові свята. Головним серед них є Різдво. У цей час відбуваються різні дива. Особливо сповнений див Святвечір.

В Україні і Європі, як ви знаєте, свої традиції святкування Різдва. Які асоціації викликає у вас це слово?

II Мотивація навчальної діяльності

У дні Різдва кожна людина чекає на диво, бо душа її потребує цього. Давайте і ми відчуємо дух Різдва разом із англійським письменником Чарльзом Дікенсом

Тема нашого уроку – «Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження».

III Робота над темою і метою уроку

1.Словникова робота

Динаміка – рух, зміни

Деградація – занепад,рух назад, поступове погіршення, занепад, втрата якихось властивостей.

Переродження – оновлення, зміна

2.Актуалізація опорних знань

КАРТА ПОДОРОЖІ СКРУДЖА У РІЗДВЯНУ НІЧ

Завдання: відновити послідовність

1.Дух Майбутнього Різдва

2.Кімната Скруджа

3.Ніч

4.Дух Минулого Різдва

5 Ранок

6 Дух Теперішнього Різдва

 

3.Вікторина

  1. Назвіть імя головного персонажа повісті  (Ебенезер Скрудж)
  2. Про яке свято Скрудж сказав: «Які дурниці!»? (про Різдво)
  3. Що більш за все любив Скрудж? (Гроші)
  4. Чому Скрудж у своєму домі  ніколи не запалював свічок?  ( Любив темряву)
  5. Повне ім′я хворого хлопчика з родини Кретчитів? (Тайні Тім)
  6. Що тягнув за собою привид Марлея? (Ланцюг)
  7. Хто запросив Скруджа на святковий обід? (Племінник)

 

4. Читання уривку тексту у особах (Розмова Скруджа зі своїм племінником)

5. Бесіда

• Як сприймає  Скрудж Різдво?

• Які риси характеру ви помітили у Скруджа на початку твору? Вони позитивні чи негативні?

6.Завдання: запишіть 3 риси, які характеризують Скруджа до подорожі.

Ми прикрасимо ялинку синіми сердечками, на яких записані ці риси.

 (Учитель вішає на ялинку сині сердечки, учні записують риси)

7. Перегляд буктрейлера «Різдвяна історія»

 

8. Робота у групах

Наша подорож продовжується, і пропоную вам об′єднатися в групи – четвірки

Учитель проходить з різдвяною шкатулкою і роздає завдання в групах, роз′яснює

1 група: Знайдіть опис Скруджа, який підкреслює його душевний холод. Зачитайте слова, які підкреслюють душевний холод Скруджа. Запишіть висновок на папері.

ПІДКАЗКА – «Він скрізь приносив із собою холод»

2 група: Як автор описує кімнату Скруджа? Що він хоче підкреслити? Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА – Будинок старий і похмурий. Опис підкреслює самотність героя.

3 група:  Саме Дух Минулого Різдва допомагає з′ясувати причини деградації (чому він став таким) Скруджа. Назвіть причини, вибираючи правильні відповіді (Відсутність батьківської любові, самотність. Дівчина відмовилася взяти з ним шлюб. Марлей заздрив йому, не спілкувався із ним. Єдиною метою життя стали гроші, і мрійливий хлопчик перетворився на черствого, жорстокого скнару.

Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА – Причини деградації: бідність, самотність, жадібність до грошей, відсутність любові у сім′ї.

4 група: З якою метою Ч.Дікенс розповів про сім’ю Кретчитів?

Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА - Як приклад дружної сімї, в якій всі підтримують один одного, незважаючи на скруту.

5 група: Що дала Скруджу подорож із Духами? Відповідь за планом.

  1. Замислитись над…
  2. Пригадати своє…
  3. Викликала бажання…

Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА – замислився над своїм життям

Пригадав дитинство і юність

Бажання змінитися

6 група: Які добрі вчинки зробив Скрудж після переродження?

Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА – відіслав індичку Кретчитам, помирився з племінником, збільшив платню Бобу, допоміг Тіму

7 група: Чи змінилося ставлення Скруджа до Різдва, до людей, що його оточували?

ПІДКАЗКА – змінюється, визнає це свято, святкує його, допомагає бідним).

 

УЧНІ ВИСТУПАЮТЬ, ВИСНОВКИ ПРІКРІПЛЮЮТЬ НА ДОШЦІ

 

 

На дошці:

Скрудж до Різдва

Опис зовнішності:

 «Душевний холод заморозив ізсередини старечі риси його обличчя. Він скрізь приносив із собою холод»

Опис кімнати:

– будинок старий і похмурий. Опис підкреслює самотність героя.

Причини деградації:

Учень записує-бідність, самотність, жадібність до грошей, відсутність любові у сім′ї

Скрудж після Різдва

Замислився над…

–своїм життям

Пригадав…

дитинство і юність

Полюбив…

Різдво, людей

Добрі вчинки…

Учень записує – відіслав індичку Кретчитам, помирився з племінником, збільшив платню Бобу, допоміг Тіму

Чим більше грошей ставало у Скруджа, ти менше в його душі залишалось людяності, щедрості, доброти, милосердя. У нього були гроші, і він вважав, що більше нічого в житті не треба. Але автор вірив у добро. Вірив, що людина може змінитися. Скрудж навчився ділитися з людьми добром, радістю, робити їх щасливими. Саме тому він сам став надзвичайно щасливою людиною.

  1.   Вправа «Сяй, ялинко!»

Учитель: Подивіться на нашу ялинку. Ви хочете, щоб вона стала яскравою?

Тоді назвіть і запишіть в зошитах позитивні риси нашого героя, і змінемо сині, холодні серця на  теплі, червоні.

Учні називають, записують і вішають на ялинку червоні серця.

Червоні сердечки:

Чуйність

 Доброзичливість

 Ввічливість

 Довірливість

Щирість

Любов

Співчуття до людини

Гуманізм

Милосердя

IV Рефлексія

   1. Вправа «Сніжок» (учитель дає сніжку учням, які відповідають)

Чи справдилися твої очікування від уроку?

Що для тебе щастя?

Чого тебе навчив Скрудж?

Що на уроці тобі запамяталось найбільше?

2.Вправа   «Різдвяний чобіток».

Учитель: Ви знаєте, що є дітки, які не мають родини, але вони потребують нашої уваги. Давайте напередодні зимових свят від серця до серця подаруємо їм наше тепло. Вони будуть раді і вашим малюнкам, і вашим подарункам! Коли ми відаємо комусь щось добре, нам повертається це добро обов′язково!

 

V ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ (на вибір)

 •скласти монолог Скруджа-дитини

• створити лепбук;

• скласти пам'ятку «5 настанов скруджам»

 

 

docx
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
4601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку