Урок «Дитина вдома. Побутові небезпеки»

Про матеріал

ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вмін­ня і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спо­нукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо

Перегляд файлу

Тема «Дитина вдома. Побутові небезпеки»

Мета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вмін­ня і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спо­нукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»

Дерево «Очікувань»

  • Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Театральний виступ за допомогою учнів другого класу

Входить кіт Леопольд з мишенятами, які плачуть, і говорить:

 Розкажіть, що з вами сталося?

1-ше мишеня. Хотів відрізати хліб, порізав лапу.

Леопольд. Необхідно стежити, щоб під лезо не потрапили пальці, різати завжди в напрямі «від себе».

2-ге мишеня. Хотів води набрати у відро, загрався і забув за­чинити кран. Затопило всю ванну.

Леопольд. Треба було не йти та стежити, поки не набереться відро.

З - тє мишеня. Я поранився об кинуту пилку. Працював з ін­струментами і забув прибрати.

Леопольд. Слід прибирати на місце небезпечні предмети.

4 - те мишеня. Я обпікся об гарячу каструлю.

Леопольд. Треба було брати її прихватками.

Мишенята. Спасибі, Леопольде, виручив. Допоміг розібра­тися.

III. Повідомлення теми та мети уроку

- Що сталося з мишенятами? (Вони балувалися, були необе­режними, тому виникли небезпечні ситуації.)

- А що таке небезпечні ситуації? Ще ситуації, у яких життю і здоров'ю людини щось загрожує.)

- Які небезпечні ситуації можуть трапитися?

- Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки? (До­тримуватися правил безпеки. Має бути готова до небезпеки.)

Сьогодні ми поговоримо про будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Робота над загадками

 Кожен будинок — це не просто дах і стіни. Своє житло лю­дина наповнила зручними механізмами, пристроями. В оселі кож­ної людини багато речей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, го­стрі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі — наші помічники, вони допомагають людині, створюють зручності в нашому житті.
Відгадайте про них загадки!

• Ходжу з краю на край,
Ріжу чорний коровай. (Ніж)

• Іншим шиє, сама гола. (Голка)

• Два кінці, два кільця,

А посередині — цвях. (Ножиці)

• Дві стрункі сестриці —
Це майстрині... (спиці).

• Сам дерев'яний, а голова залізна. (Молоток)

Залізний жучок,

На кінчику черв'ячок. (Шпилька)

• Молоток стук-стук — Забиваю в стіні сук. (Цвях)

• Їла, їла дуб-дуб, Поламала зуб-зуб. (Пилка)

Молодці! Усі загадки відгадали. Пропоную з'ясувати, що ж може бути небезпечним удома? Назвіть, про які предмети, що ко­лють і ріжуть, йшлося в загадках? (Ніж, ножиці, голка, в'язальні спиці, цвях, шпилька, пилка)

- Чим ще можна продовжити цей перелік? (Кнопки, шило, ви­делки)

- Яких правил ми повинні дотримуватися, щоб вони залиши­лися безпечними?

2. Перегляд відео «Правила безпеки від Тітоньки Сови»

3. Складання та вивчення правил безпеки

- Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся із ними перед роботою.

- Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами.

- Ріжте завжди в напрямі від себе.

- Не залишайте гострі предмети без нагляду.

- Усі  гострі  предмети  та ті,   що  колють  і  ріжуть,  потрібно обов'язково класти на свої місця.

 Порядок у будинку потрібний не лише для краси, але й для
безпеки.

4 Театральний виступ за допомогою учнів другого класу

Аналіз ситуацій

Ситуація 1

Вбігають мишенята і хапаються за животи:

— Ой, погано, животик болить. Лапки не йдуть... (Непритом­ніють, поруч лежить баночка з-під ліків, Леопольд бігає навколоних і голосить.)

Леопольд. Діти, що треба робити? (Треба викликати швидку допомогу по телефону 103. Привести до тями. Промити шлунок, викликати блювоту.)

Ситуація 2. «Дзвінок у "Швидку"»

Леопольд дає дітям телефон:

—Дзвоніть.

- Так, «Швидка» слухає. Що сталося?

Діти. Мишенята отруїлися.

- Які ознаки говорять про отруєння? Чим отруїлися?

Діти. Отруїлися ліками, аспірином. У них болять животи, ну­дота, запаморочення.

- Що зробили, перш ніж зателефонувати? Діти. Промили пі лунок, викликали блювоту.

- Ваша адреса?

- Діти. Вул. Мишача, 4.

- Чекайте.

Лікар оглядає мишенят, забирає до лікарні.

 Запам'ятайте, що ліки без лікаря приймати небезпечно!

5 Розповідь учителя про побутову хімію

 Небезпечні також предмети побутової хімії: лаки, фарби, розчинники, есенція, а також пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів. Вони отруйні і вибухонебезпечні, повинні зберігатися окремо, наприклад, в коморі. На етикетках пляшок має бути напис «Небезпечно».

5 Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1   Робота у парах (Картка 1)

— Розгляньте малюнки. Позначте червоним кружечком пред­мети, які є у вас удома. Чим вони можуть зашкодити здоров'ю? (Пральний порошок, йод, пігулки, фарби, клей, термометр, розчин­ник, оцет, засіб від тарганів, миючий засіб)

Висновок.

Важливе правило для дітвори:

Незнайомі предмети до рук не бери!

2 Виготовлення лепбуку «Безпека в побуті»

Правило 1. Не куштуй ніяких ліків. Неправильно прийняті ліки можуть виявитися отрутою.

Правило 2. Пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів — це побутова хімія. Не відкривай жодних упаковок із побутовою хімією.

Правило 3. Не користуйся отруйними і легкозаймистими речо­винами без дорослих.

3 Гра «Так чи ні?» (Картка 2)

О Будь-який електроприлад не можна залишати без нагляду.

О Телефон швидкої допомоги — 104.

О Якщо захворів, візьми ліки в аптечці.

О Порядок в оселі потрібний не лише для краси, але й для без­пеки.

О Якщо у будинку з'явилися таргани, не чекай батьків, а смі­ливо знищуй їх засобами від комах.

4 Гра «Підкажи словечко»

- Не потрібно торкатися чайника, який стоїть на вогні, оскільки він... (гарячий).

- Відкрита електрична розетка — це... (небезпека).

- Не потрібно брати пральний порошок, оскільки він... (отруй­ний).

- Шафа з відчиненими дверцями може виявитися... (небезпеч­ною).

- ...людина намагається вберегти себе від небезпек. (Обережна)

- Щоб різати папір, тобі потрібні... (ножиці).

- Якщо ти обережний і... (уважний) навіть удома, з тобою нічого поганого не станеться.

- Ніж — це... (гострий) предмет.

- Якщо   стався...   (нещасний)   випадок,   потрібно   викликати «Швидку допомогу».

- Електрична... (розетка) може бути небезпечною, якщо сунути в неї пальці.

- Висовуватися у відчинене... (вікно), якщо немає ґрат, дуже не­
безпечно.

5 Ознайомлення з мудрими порадами

- Ніхто не потурбується про тебе краще, ніж ти сам.

- Я завжди думаю про своє здоров'я.

- Я здоров'я бережу, сам собі допоможу.

VI. Підсумок уроку

- Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома?

- Яких правил ви повинні дотримуватися, щоб колючі, гострі і ріжучі предмети залишилися безпечними?

- Яких правил слід дотримуватися, щоб не отруїтися ліками та шкідливими речовинами?

- За яким номером телефону слід викликати швидку медичну допомогу?

- Як правильно слід повідомити про небезпеку або нещасний випадок?

речовинами?

  • Чи сповнилися ваші очікування від цього уроку? Покажіть свій настрій на смайликах

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
3687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку