Урок «Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати»

Про матеріал

Мета: розповісти учням про одяг, заняття, спільні ігри для хлопчиків і дівчаток; по­яснити, як правильно обирати друзів, знайомитися, спілкуватися, товаришувати; фор­мувати доброзичливе ставлення до друзів; вчити підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками.

Перегляд файлу

Тема. «Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати»

Практична робота: «Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток». Розігрування діалогів знайомства

Мета: розповісти учням про одяг, заняття, спільні ігри для хлопчиків і дівчаток; по­яснити, як правильно обирати друзів, знайомитися, спілкуватися, товаришувати; фор­мувати доброзичливе ставлення до друзів; вчити підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент

Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»

Дерево «Очікувань»

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Вправа «Впіймай м’яча»

- Яку домашню роботу виконують ваші матусі?

- Яку домашню роботу виконує твій тато?

- Яку роботу вони роблять разом?

- Як тато допомагає мамі, а мама — йому?

- А чи є якась домашня робота, яку виконуєте тільки ви?

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу.

1 Гра «Мій друг»

 Напевно, кожен у класі має друзів. Пропоную пограти у гру за такими правилами.

Першим виходить один учень (за бажанням). Він має підійти до свого друга, взяти його за руку і вивести на середину класу. Потім той, кого обрали, виводить на середину класу свого друга. Таким чином усі діти ма­ють об'єднатися у велике коло.

Потім учитель звертається до дітей: «Подивіться, яке велике у нас утворилося коло, і в ньому опинились усі ми. Отже, всі ми — друзі». Діти плескають у долоні.

Може статися так, що якусь дитину не вибере ніхто, тоді вчитель має взяти цю дитину і стати разом з нею у коло.

- Хто такий друг? (Це близька тобі людина, яка допомагає, співчуває, ділиться тим, що у неї є, тощо.)

- Чи маєте ви друзів?

- Хто вони?

- Чим вони вам подобаються?

- Чи з'явились у вас нові друзі в школі?

2 Вправа «Мікрофон»

 Розкажи, хто твій друг.
Наприклад:

Мій друг — Сашко Володарський.

 Розкажи, який твій друг. Склади речення.
Наприклад:

Мій друг любить читати. Мій друг чесний.

 Іноді діти у класі не дружать із тими, хто відрізняється від них певними ознаками: худі, товсті, низького зросту, косоокі тощо. Чи траплялися такі випадки у вашому класі? Наведіть приклади.

Висновок. Живи з усіма в мирі і злагоді.

3 Вправа «Ця дитина — хлопчик чи дівчинка?»

Учитель зачитує історії про дітей, що не містять інформацію про стать дитини. Прочитавши одну з історій, вчитель запитує: «Ця ди­тина — хлопчик чи дівчинка?». Записавши відповідь на дошці, вчи­тель запитує: «Як ви вважаєте, більшість людей подумала б, що ця дитина — хлопчик, чи сказала б, що це — дівчинка?».

Орієнтовні історії

    Я знаю дитину, якій подобається усе робити без допомоги до­рослих. Ця дитина любить самостійно виконувати домашні завдання, їй подобається без супроводу дорослих їздити в гості до бабусі і дідуся, які живуть в іншому мікрорайоні міста.

   Я знаю дитину, якій дуже подобається стежити за порядком у її оселі. Вона охоче прибирає, складає речі, миє посуд, поливає вазони.

- Чи можуть дружити між собою хлопчики і дівчатка? Наве­діть приклади.

- Які іграшки, ігри, заняття у хлопчиків і дівчаток вашого класу є спільними? Наведіть приклади.

4   Робота в парах

1) Робота за малюнками. (ст.25)

 Оберіть одяг для дівчаток і хлопчиків.

 Який одяг притаманний і хлопчикам, і дівчаткам?

2) Моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків. Скла­дання діалогів.

Навчання.

Гра.

Праця.

Прогулянка.

5 Фізкультхвилинка музична

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1 Практична робота: «Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток»

1) Робота в парах.

Діти, чи багато ви знаєте ігор?

Які з них — ваші улюблені?

Розкажіть одне одному про свою найулюбленішу гру. (Діти об­говорюють в парах найулюбленіші ігри.)

 Діти,  назвіть найцікавіші ігри.  (Шашки, жмурки, лото тощо.)

2) Розучування рухливих ігор.

БЕЗДОМНИЙ ЗАЄЦЬ

Гравці, крім двох, стають парами у коло (обличчям один до од­ного), взявшись за руки. Один із гравців — «заєць», інший — «вовк». «Заєць», який тікає від «вовка», ховається в середину пари. Той, до кого «заєць» став спиною, стає «безпритульним зай­цем». Якщо «вовкові» вдається наздогнати «зайця», вони міня­ються ролями.

БУЗЬКИ (українська народна гра)

Усі учасники гри малюють собі кола діаметром 1 м (можна ви­користати гімнастичні обручі) і стають у них на одній нозі. Учитель говорить: «Бузьки полетіли!». Всі учасники гри бігають майданчи­ком, махають «крилами».

Учитель забирає одне «гніздо» і говорить: «Бузьки прилетіли!». Всі учасники займають будь-які «гнізда» і стоять на одні нозі. Хто не має «гнізда» і не може стояти на одній нозі, вибуває з гри.

 У які ігри ви граєтеся з друзями? Складіть речення.
Наприклад:

Я граю з друзями у футбол.

2 Розігрування діалогів знайомства. Робота в парах

- У вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Розкажіть про них.

- Як можна познайомитися?

3   Тестування

 Оберіть правильну відповідь.

1) У класі ти вже відповів:

а) тобі хочеться відповісти ще;

б) ти даєш можливість відповісти іншим.

2) Товариш образив тебе:

а) ти намагаєшся з ним порозумітися;

б) ти помстишся йому.

3) Ти з товаришем посварився:

а) обов'язково будеш битися;

б) підеш на примирення.

5 Гра «Зустріч із другом»

Учитель читає текст, а діти виразними рухами намагаються продемон­струвати свої почуття.

 У хлопчика був друг. Але настало літо, і їм довелося розста­тися. Хлопчик залишався у місті, а його друг поїхав відпочивати разом із батьками. Сумно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу йшов хлопчик вулицею і раптом побачив, як з магазину ви­ йшов його друг. Як же зраділи вони один одному!

Діти встають і виразними рухами показують почуття радості та задо­волення від зустрічі з другом (обійми з другом, потискання рук, посмішка тощо).

6 Робота над прислів'ям

Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.

VI. Підсумок уроку Метод «Мікрофон»

  • Яким повинен бути друг?
  • Як обирати друзів?
  • Що можна робити разом з друзями?
  • Чому треба жити з усіма в мирі і злагоді?
  • Де можна познайомитися із другом?
  • У чому можна допомогти другу?
  • Що означає «бути друзями», «дружити»? (Піклуватися, під­бадьорювати, співчувати, допомагати, турбуватися про друга, ді­литися з ним почуттями, знаннями, намагатися зробити для нього щось хороше, не сваритися, підтримувати у важкий час, ра­діти успіхам друга тощо.)
  • Що слід робити, щоб зберегти дружбу на довгі роки?

обережність, вміння чинити розсудливо.

1

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку