Урок " Дива у садочку-зеленочку. Л.Костенко «Бузиновий цар». Мова художнього твору."

Про матеріал

Урок із впровадженням проектної діяльності . Учні опановували ключові компетентності (вміння вчитися, інформаційно-комунікативну, загальнокультурну, здоров'язбережувальну, громадянську, соціальну).Йдучи «крок попереду», діти отримали певні завдання до уроку . Успіх буде залежити від активності, уважності, творчості кожного учасника міні - проекту.

Перегляд файлу

 

Літературне читання

 

Тема: Дива у садочку-зеленочку. Л.Костенко «Бузиновий цар». Мова художнього твору.

Мета: Продовжувати знайомитись з літературними казками, формувати вміння сприймати зміст твору, удосконалювати читацькі навички . Розвивати  діалогічне мовлення, навички проектної діяльності, словниковий запас  учнів, уяву, зв’язне мовлення, творчі здібності. Виховувати почуття прекрасного, любові до природи.

Обладнання: ілюстрації, слайд-презентація, малюнки, виставка книжок.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Доброю посмішкою я вас вітаю,

Гарного  настрою на уроці бажаю.

II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

Слайд 1

  • Діти, а яким має бути наш урок?
  • Від чого це залежить?

Йдучи «крок попереду»,  ви отримали певні завдання  до сьогоднішнього уроку. І сьогодні ви - співавтори  нашого уроку. Успіх буде залежити  від активності, уважності, творчості кожного учасника міні - проекту.

Слайд 2.   Маршрут уроку

  • Читацька зупинка.
  • Дослідницька зупинка.

 

  • Казкова зупинка.
  • Зупинка відпочинку.
  • Творча зупинка. Портретна галерея.
  • Театральна зупинка.

Результатом нашої роботи в кінці уроку стане кущ бузини, який розквітне квіточками-відповідями завдяки вашій роботі.

Отож не гаймо часу, розпочинаємо роботу.

Слайд 3. Читацька зупинка. Диференціація (робота в групах).

1 група. Мовленнєва розминка.

2 група. Мозкова атака

3 група. Розчитування за творами .

Перевірка роботи в групах.

Хто автор прочитаних творів? Назвіть їх назву.

Що об’єднує ці твори?

Слайд 4 . Розповідь про Л.Костенко (група дослідників).

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Робота над  новим  матеріалом.

Слайд 5.  Розповідь учителя.

Уривок казки відомого фінського письменника казкаря Закаріаса Топеліуса.

 

 

 

Одну із таких казок  побачила, почула і написала Л.Костенко, а назвала її «Бузиновий цар»

Слайд 6.  Передбачення

  • Що це за цар?
  • Де він живе?

Відповіді на ці  запитання допоможуть дати ваші презентації під час роботи в групах.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Слайд 7.  Дослідницька зупинка.

  • Презентація  проектної роботи (звіт груп)

Дослідники, літературознавці, природознавці, народознавці, художники.

  • Опрацювання казки Ліни Костенко «Бузиновий цар».

Слайд №8. Казкова зупинка

Слайд №9. Словникова робота ( робота  зі   словниками)

2. Читання вчителем.

—Яким уявляє Бузинового царя бабуся?

—А яким дитина?

Слайд №10.   Відпочивайка. Фізкультхвилинка

 

 

Слайд №11. Творча. Портретна галерея.

Диференціація.

1група. Самостійне читання учнями.

2 група. Читання діалогу ( в парах).

3 група. «Добери риму», знайти порівняння ( в парах).

4 група. Характеристика героїв ( в групах).

Портретна галерея. Портрет царя

  1. Слово вчителя.
    Як ви вже помітили, в художньому творі досить часто використовуються різні описи — описи природи, тварин, рослин. Нерідко трапляються в оповіданнях, казках, у віршах  є описи-портрети. Портрет — це опис зовнішності дійової особи в літературному творі. Літературний портрет  розвиває уяву й фантазію читача. Ми спробуємо створити живописний портрет, який відтворитьи не лише зовнішність людини, а і її настрій, переживання, навіть характер.
     
  2. Робота  творчої групи біля дошки. Діти складають портрети і порівняльну характеристику.

Замість страховиська, яке змалювала онукові бабуся, дитина уявила красиву, радісну картину — бузиновий цар у коштовному одязі, на якому світять зорі, грає на сопілці, навколо нього танцюють його піддані — квіти, а військо його — мурашки, і то лише «для настрашки».

 

Бузинові царівни красуються в обновах — серпанках та шовках, що зіткали їм невсипущі павуки. І бузиновий цар — зовсім не для того, щоб хапати дітлахів, а щоб радіти, веселитися й усміхатися разом з ними.

Слайд 12. Театральна.  Інсценізація казки.

V.Домашнє завдання.

Виразно читати казку особах . Дібрати порівняння.

VI. Підсумок уроку.

Слайд 13 Піснезнайка (фрагмент)

Результат проекту – бузиновий кущ ( на дошці).

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 липня 2018
Переглядів
2240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку