Урок із впровадженням проектної діяльності . Учні опановували ключові компетентності (вміння вчитися, інформаційно-комунікативну, загальнокультурну, здоров'язбережувальну, громадянську, соціальну).Йдучи «крок попереду», діти отримали певні завдання до уроку . Успіх буде залежити від активності, уважності, творчості кожного учасника міні - проекту.
Літературне читання
Тема: Дива у садочку-зеленочку. Л.Костенко «Бузиновий цар». Мова художнього твору.
Мета: Продовжувати знайомитись з літературними казками, формувати вміння сприймати зміст твору, удосконалювати читацькі навички . Розвивати діалогічне мовлення, навички проектної діяльності, словниковий запас учнів, уяву, зв’язне мовлення, творчі здібності. Виховувати почуття прекрасного, любові до природи.
Обладнання: ілюстрації, слайд-презентація, малюнки, виставка книжок.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Доброю посмішкою я вас вітаю,
Гарного настрою на уроці бажаю.
II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд 1
Йдучи «крок попереду», ви отримали певні завдання до сьогоднішнього уроку. І сьогодні ви - співавтори нашого уроку. Успіх буде залежити від активності, уважності, творчості кожного учасника міні - проекту.
Слайд 2. Маршрут уроку
Результатом нашої роботи в кінці уроку стане кущ бузини, який розквітне квіточками-відповідями завдяки вашій роботі.
Отож не гаймо часу, розпочинаємо роботу.
Слайд 3. Читацька зупинка. Диференціація (робота в групах).
1 група. Мовленнєва розминка.
2 група. Мозкова атака
3 група. Розчитування за творами .
Перевірка роботи в групах.
Хто автор прочитаних творів? Назвіть їх назву.
Що об’єднує ці твори?
Слайд 4 . Розповідь про Л.Костенко (група дослідників).
III. Повідомлення теми і завдань уроку. Робота над новим матеріалом.
Слайд 5. Розповідь учителя.
Уривок казки відомого фінського письменника казкаря Закаріаса Топеліуса.
Одну із таких казок побачила, почула і написала Л.Костенко, а назвала її «Бузиновий цар»
Слайд 6. Передбачення
Відповіді на ці запитання допоможуть дати ваші презентації під час роботи в групах.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Слайд 7. Дослідницька зупинка.
Дослідники, літературознавці, природознавці, народознавці, художники.
Слайд №8. Казкова зупинка
Слайд №9. Словникова робота ( робота зі словниками)
2. Читання вчителем.
—Яким уявляє Бузинового царя бабуся?
—А яким дитина?
Слайд №10. Відпочивайка. Фізкультхвилинка
Слайд №11. Творча. Портретна галерея.
Диференціація.
1група. Самостійне читання учнями.
2 група. Читання діалогу ( в парах).
3 група. «Добери риму», знайти порівняння ( в парах).
4 група. Характеристика героїв ( в групах).
Портретна галерея. Портрет царя
Замість страховиська, яке змалювала онукові бабуся, дитина уявила красиву, радісну картину — бузиновий цар у коштовному одязі, на якому світять зорі, грає на сопілці, навколо нього танцюють його піддані — квіти, а військо його — мурашки, і то лише «для настрашки».
Бузинові царівни красуються в обновах — серпанках та шовках, що зіткали їм невсипущі павуки. І бузиновий цар — зовсім не для того, щоб хапати дітлахів, а щоб радіти, веселитися й усміхатися разом з ними.
Слайд 12. Театральна. Інсценізація казки.
V.Домашнє завдання.
Виразно читати казку особах . Дібрати порівняння.
VI. Підсумок уроку.
Слайд 13 Піснезнайка (фрагмент)
Результат проекту – бузиновий кущ ( на дошці).