Урок для 1 класу з української мови на тему " А вже весна".

Про матеріал
Знайомимо дітей з ознаками весни, із давнім звичаєм нашого народу зустрічати весну.
Перегляд файлу

                                     Урок        

                          Українська мова 1 -  клас

                                 Курачанська В.Л.  

 

Тема : А вже весна

Мета : Познайомити дітей з ознаками весни , із давнім звичаєм

нашого народу – зустрічати весну з опорою на малюнки , на спостереження .

Обладнання : малюнки до теми , звукозапис « спів жайворонка»,

Ілюстрації весни , сонечка , птахів , квітів.

 

1.Організація класу.

 Продзвенів уже дзвінок

 Починається урок.

 Він незвичний і цікавий

 Гостей багато завітало.

 Повернемось обличчям до гостей

 І лагідно промовимо «Добрий день !

 

2.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

 Урок у нас сьогодні буде незвичайний і цікавий , тому що ми будемо

Зустрічати гостю. А яку ви дізнаєтесь із загадки.

 

 Привітанням журавля 

 Я пробуджую поля

 Небеса і ручаї

 Та заквітчую гаї.

 Відгадали  ,  хто вона ,

 Ця красуня чарівна ? ( Весна)

( На екрані зображення весни)

 

Так , це весна.

Давайте відгадаємо , що це за брати навесні землю прикрашають?

 

Ще вітер зимовий з дощем гуде,

Ще сніг острівками блищить де-не-де

Береза сережки свої розпукає .

Чи ви здогадались , коли це буває ? (Березень)

 

Молодці , правильно . Відгадайте ще загадку.

 

Вже пташки вернулися в наш край .

Про весну співають поле  і  гай .

Ніжаться на сонці трави і квіти.

Вже настав ласкавий   місяць … (Квітень )

 

Молодці.

А в цім місяці підряд

Маємо багато свят.

Зеленіють буйно трави ,

То іде веселий …(Травень )

 

Добре. Молодці.

А чому цей місяць так називається ми зараз дізнаємось.

Скажіть , коли приходить березень ?

( Коли тане сніг , лід І бурульки)

Назва місяця походить від слова «береза». У цьому місяці після холодної

Зими зацвітає береза. Ще кажуть , березень березовим віником зиму  від-

Ганяє , а весну в гості запрошує.

Подивіться які гарні молоді берізки запрошують до нас весну.

 ( На екрані зображені берізки )

 

А що нам березень принесе розкаже Олексій Модін.

 

Що ти , Березню , привіз

Для своїх сестер – беріз ?

Золоті сережки,

Ниток для мережки,

Ще й для кожної тепла ,

Щоб хорошою росла.

Та не тільки для сестер –

Буде тепло всім тепер.

 

Дітки , а коли  у нас гостює квітень ?

(Коли багато квітів)

 

Другий місяць називали ще цвітень , красень , водолій .

Подивіться які красиві , запашні квіточки приніс нам квітень.

Так і хочеться доторкнутись до них . (Весняні квіти на екрані )

 

Настя хоче розказати як квітує квітень.

 

Квітень квітує у гаю ,

В полях і на городі ,

Квітує в нашому краю ,

Мов свято у природі.

 

Як ви гадаєте де шукати травень ?( Серед трав зелених )

Дарина розкаже нам звідки прийшов до нас травень.

 

Вийшов травень з лісу ,

Лугові вклонився ,

Од вітрів і сонця

Луг зазеленився.

 

Як ви гадаєте від якого слова утворилася назва місяця «травень ?»

( Від слова трава )

Останній місяць вкриває землю пишною травою , буйним цвітінням ,

багатоголоссям пташиного царства . Подивіться , яка гарна зелена тра-

вичка   (  На екрані молода травичка  ) ніжна , красива  , соковита .

Весна гарна пора року .

За що ви любите весну ?

(Тепло , сонечко ласкаве , пташки прилітають )

Ми любимо весну за веселу пісеньку струмочків і спів птахів , за ласкаве

сонячне проміння  , за зелену травичку .

 

3.Актуалізація опорних знань.

 

Погляньте на малюночок  ( на дошці )

 Уважно роздивіться його і назвіть прикмети весни .

  • Гріє  сонечко
  • Тане сніг
  • Блакитне небо
  • Прилітають птахи
  • З,являються перші квіти

 

Покажіть на малюнку прикмети весни.

Ой які ви молодці .  Подивіться на екран . Тут показані прикмети весни.

І ласкаве сонечко і блакитне небо , і як тане сніг  , і  перші квіти, і наші друзі птахи.

Однією з прикмет весни є квіти , Які прикрашають луки і милують наше око.

Зараз я буду читати загадки про весняну квітку . Ви будете відгадувати , і ми

Складемо весняний букет.

 

Сонце луг поцілувало –

Все довкола жовтим стало .

Дуже сонечко пригріло –

Жовта фарба побіліла.

Літній вітерець повіяв –

Білий килимок розвіяв. 

 (Кульбаба)

(зображення квітки на екрані )

 

 

Цвіте синьо , лист зелений

Квітник прикрашає .

Хоч мороз усе побив

Його не знімає .  (Барвінок )

 

Молодці. Це квіточка барвінок , вона теж з, являється навесні і не боїться

морозу .

 

Іще сніг не зійшов із землі ,

А з під нього рослини малі

Визирають і сонце вітають.

Синім цвітом вони розцвітають

Якщо рідну природу ти знаєш

Ти одразу  ці квіти впізнаєш.   (Пролісок )

( зображення квітки на екрані )

 

 

Я перший зацвітаю серед гаю ,

І білий , наче сніг , я колір маю   (Підсніжник )

 

Із зеленої сорочки ,

Що зіткав зелений гай

Білі дивляться дзвіночки ,

Як зовуть їх відгадай   (Конвалія )

 

Молодці . Всі квіти відгадали і склали весняний букет.

А зараз відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка

 

Сонечко прокинулось  ,

Потягнулось ,

В різні боки повернулось ,

Потім весело всміхнулось ,

Кругом себе повернулось . (2 рази )

 

5. Основна частина . Знайомство з новим матеріалом .

 

Дітки , а хто скаже , що таке веснянки ?  ( Весняні пісеньки )

А хто розкаже чи заспіває веснянку ?

Правильно , це пісні , з якими люди зустрічали весну . А ще їх називають заклички.

 

Отже сьогодні ми з вами також спробуємо зустріти весну так , як  зустріча-

ли її наші предки . давні українці. Тоді люди вірили . що весна швидше прийде  , якщо її покликати.

Був у нашого народу дуже цікавий звичай . З нетерпінням чекали весну і вважали , що це птахи на своїх крилах приносять її з теплих країв.

Жінки випікали з тіста пташок . А діти брали цих пташок , вибігали у двір ,

Весело стрибали і співали пісні. ( На екрані зображення випеченої пташки )

Цих пташок називали  жайворонками . Старі люди  розповідали , що ніби ця пташка народилася із сонячного жару.

Вона прокидається з сонечком  і своїм срібним дзвінким голоском сповіщає

Про те , що вже прийшла весна .

(На екрані зображення жайворонка )

Бачите дітки яка красива , маленька пташечка. Я хочу щоб ви послухали як вона гарно співає .

(Звукозапис співу жайворонка )

 

Сподобалось вам як співає жайворонок ?

 

А зараз закриємо оченята і помандруємо на багато років назад у минуле.

Відкривайте очі. Уявіть що це наша хата , а я ваша матуся . а ви мої дітки.

І зараз ми з вами будемо закликати весну.

Підійдіть до мене дітки з першого ряду і візьміть пташок .

А зараз другий ряд.

А тепер третій ряд.

 

І послухайте як я буду закликати весну.

Я беру пташку , дивлюся у віконце , піднімаю пташку вгору до весняного

Сонечка , до неба блакитного.

 

 

Весно , весно , красна !

Прийди , весно , з радістю ,

З великою милістю !!! (2 рази )

 

Сподобалась вам закличка ?

Зараз ми з вами разом будемо закликати весну .

Встаньте . Візьміть в руки жайворонка . Поверніться до віконечка .

Підніміть ручки  вгору  до весняного сонечка . до блакитного неба .

Послухайте і промовляйте за мною.

 

Весно , весно , красна !

Прийди весно з радістю

З великою милістю !

 

Подивіться у віконечко. Весна нас почула і прийшла ,вже летять до  нас

Пташки і несуть на крилах весну , а з нею тепло і сонечко лагідне , і бла-

китне небо , і легенький вітерець.

 

6.Підсумок уроку

 

А ми з вами закриємо очки і повернемося в наш час , на наш урок. Відкривайте оченята.

Чи сподобалась вам подорож у минуле ?

А що ми там робили ?

Чи сподобалось  вам як ми весну закликали ?

Як її закликають ?

А може хто запам,ятав закличку ?

А які ж прикмети весни ?

Як називаються весняні місяці ?

Що сподобалось на уроці ?

Кому було комфортно на уроці  ,  підніміть  веселе обличчя .

Кому було некомфортно , підніміть сумне обличчя .

Наш  урок закінчено. Дякую вам. Ви молодці !

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
2977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку