Урок для 4 класу на тему " Австралія"

Про матеріал
Розробка уроку для 4 класу " Інтелект України" на тему "Австралія" за підручником Smart Junior
Перегляд файлу

image

image

imageWELCOME TO   imageAUSTRALIA

image

imageSymbols of Australia

image

image

image

image

image

image


image      Climate     image

image

imageimageUnique animals

imageIf you want to see unique animals , birds and plants ,

Australia is a good place to go

imageimage

imageimageimageThe emu is the largest Australian bird which cannot fly but runs well

image


image

image

image

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Write T for True or F for False.1. The capital city is Sydney. False2. Aborigines went to Australia in the 18th century. False3. Uluru – a very big rock can change colours . True4. There are unusual animals in Australia . True5. Australians don’t like sports. False6. James Cook claimed New South Wales in 1870. False

Номер слайду 2

Complete the table. Fill in the chart with the facts about australia.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}CAPITALTHE OFFICAIL LANGUAGEFIRST PEOPLETHE EXPLORER OF AUSTRALIAA BIG ROCK IN CENTRAL AUSTRALIAANIMALSSPORT

Номер слайду 3

Complete the sentences . Choose a, b or c.1. The capital city is _______________ .a)Sydney b) Canberra c) Melbourne 2. The official language is _____________ .a)Australian b) French c) English3. You can see on the flag of Australia ________________ .a)The British flag and 6 starsb)The British flag and 5 starsc)The flag and a kangaroo4. You can see ____________ and __________ on the emblem of Australia.a)a koala and a kangaroob) a kangaroo and an emuc)a koala and an emu

Номер слайду 4

Complete the sentences . Choose a, b or c5. The first Englishman landed on Australia was ___________ .a)Magellanb)Christopher Columbusc)James Cook6. Australia is washed by ___________ and _____________ .a)The Pacific ocean and the Indian oceanb)The Pacific ocean and the Atlantic oceanc)The Pacific ocean and the Arctic ocean

Номер слайду 5

MAKE UP SENTENCES by putting the words in the correct order.1. The capital of Australia is Canberra. 2. The aborigines lived before the 18th century.3. James Cook is a great explorer.4. Uluru can change colours.5. Poisonous snakes are dangerous.6. This rock is bright red.7. Children and adults like sport.

Номер слайду 6

HOMETASKSB p.26 . ex. 1 ( choose 2 parts of the text and learn them)

Номер слайду 7

HAVE A NICE DAY!

Перегляд файлу

 

Клас -4

Тип уроку: формування навичок усної взаємодії

Тема: Далекі краї. Австралія.

Мета:  формувати уміння пізнавальної діяльності учнів за допомогою медіа та інтерактивних технологій; зорового сприймання, сприймання на слух нових ЛО ,усного і писемного продукування; вчити розуміти основний зміст аудіотексту;

 практикувати вживання нових ЛО у мовленні;

 розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, пам,ять, увагу, розвивати здатність мовного самоконтролю;

 виховувати поважне ставлення до культури, цінностей і традицій інших            народів, виховувати толерантність, самостійність.

 

Очікувані результати: до кінця уроку учні зможуть засвоїти нову лекику;

                                           нові факти про Австралію;

                                           читати текст і коротко відповідати на запитання;

Обладнання: відео та аудіозаписи, презентації ,малюнки до теми, роздатковий матеріал.

Хід уроку

I етап . Початок уроку.

  1.           Організація класу. Вітання.

2.2. Game “Prediction”( учні з коробки витягують малюнки з передбаченням);

( koala, kangaroo, map, James Cook, emu, aborigines, ocean, sweets, sport );

2.3. Мовленнєва зарядка.

- So, students, look through the window . What is the weather like today ? Do you like warm and sunny weather ? Do you like travelling?

- Today we are going to travel to the country when it is always warm, sunny and dry. Look at the screen, watch a video and guess what country it is. ( video)

- What country is it?

- What do you know about Australia?

- What animals can you see in Australia?

- What oceans is this country washed by?

( на дошці малюнки Австралії( донести інформацію), мета you will…..)

  • Today, you will :
  • go on a virtual excursion to Australia
  • learn new facts about this country
  • read the text and talk about this country

II етап . Основна частина уроку.

2.1. Prereading.

- Before we read the text , let’s learn new unknown words.(на дошці слова)

Capital                                                                       dangerous

Century                                                                      poisonous snakes

Aborigines                                                                  bright red

Explorer                                                                      adults

Change

  • Now open your Student books to page 26 and find ex.1

2.2. Listening.( audio line 29)

2.3. Reading the text.

- Let’s read the text one by one . Shall we translate some sentences?

2.4. Answering the questions.(after reading)

- Now , students, answer my questions, please.

- What is the capital of Australia?

- Who lived in Australia before the 18th century?

- What is the name of a very big rock on Central Australia?

- What kinds of sport are important in this country?

- What animals can you see in Australia?

2.5. Task 1. Write true or false .( роздаю оранжеві картки із завданням)

- The next task is to read the sentences and write if they are true or false.

Write T for True or F for False.

1.The capital city is Sydney.                                          

2. Aborigines went to Australia  in the 18th century.  

3. Uluru – a very big rock can change colours .          

4. There are unusual animals in Australia .                  

5. Australians don’t like sports.                                    

6. James Cook claimed New South Wales in 1870.    

(перевіряємо відповіді( презентація слайд 1)

2.6.  Task 2. Complete the table . Fill in the facts. .( роздаю зелені картки із завданням)

Complete the table. 

Fill in the chart with the facts about Australia.

Capital

 

The official language

 

First people

 

The explorer of Australia

 

A big rock in Central Australia

 

Animals

 

Sport

 

(перевіряємо відповіді( презентація слайд 2)

2.7. Фізкультхвилинка.(відео)

- I see you are tired a little. Let’s warm up.

2.8. Watching presentation.

- Now we are going to see some new facts about Australia.

( показую слайди, читаємо факти)

2.9. Task 3. Complete the sentences . Choose a,b,c. .( роздаю сині картки із завданням)

Complete the sentences . Choose a, b or c.

  1. The capital city is _______________  .
  1. Sydney                 b) Canberra                c) Melbourne
  1. The official language is _____________ .
  1. Australian             b) French                   c) English
  1. You can see on the flag of Australia ________________ .
  1. The British flag and 6 stars
  2. The British flag and 5 stars
  3. The flag and a kangaroo
  1. You can see ____________ and __________ on the emblem of Australia.
  1. a koala and a kangaroo
  2. a kangaroo and an emu
  3. a koala and an emu
  1. The first Englishman landed in Australia was ___________ .
  1. Magellan
  2. Christopher Columbus
  3. James Cook
  1. Australia is washed by ___________ and _____________ .
  1. The Pacific ocean and the Indian ocean

b) The Pacific ocean and the Atlantic ocean

c) The Pacific ocean and the Arctic ocean

(перевіряємо відповіді( презентація слайд 3)

2.10. Task 4. Make up  sentences by putting the words in the correct order.

 (pair work) .( роздаю рожеві картки із завданням)

  1. is, Canberra, the capital, Australia, of.
  2. lived, the aborigines, the 18th century, before.
  3. James Cook , a, is , great, explorer.
  4. can, Uluru, colours, change.
  5. dangerous, poisonous, snakes, are.
  6. This, bright , rock, is, red.
  7. like, children, and, adults, sport.

(перевіряємо відповіді( презентація слайд 4)

2.11.Task 5 . Make up the words on the topic Australia.( на дошці слово)

- On the board you can see the word Australia. Start your words with the letter A….)

A

U

S

T

R

A

L

I

A

III етап. Заключна частина.

3.1. Підведення підсумків.

- Did you like our trip to Australia?

- What is the capital of A..?

- What is the official language of A…?

-What can you see on the emblem of A…?

- Who explored Austraila ?

-What can you see on Australian flag?

- What can you see on the Australian flag?

- What is Australian currency?

How do Australians celebrate Christmas and New Year?

-What facts do you like?

 

-Thank you for your work. You have done a lot of tasks today.

-So, what can you do by the end of the lesson?

(перегортаю листок з метою)

  • I can read the text
  • I can talk about Australia

3.2. Hometask. ( на екрані )

- Open your day books and write down the hometask.

Your task is to learn 2 parts of the text ex.1.,p.26. You may choose your favourite 2 parts.

3.3. Оцінювання.(Словесно)

3.4. Завершення уроку.( на екрані )

- The lesson is over. Good bye, students. Say good bye to your guests.

See you tomorrow.

( на екрані слайд 5 Have a nice day)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 січня 2022
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку