Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок для 5 класу на тему "Проголошення незалежності України."

Про матеріал

Мета:навчити учнів визначати основні подіяї, пов'язані із проголошенням незалежності України, познайомити з першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами;

Розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави;

Виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави.

Перегляд файлу

УРОК 21

Тема. Проголошення незалежності України.

 Мета: навчити учнів визначати основні подіяї, пов’язані із проголошенням незалежності України, познайомити з першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами;

Розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави;

Виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник «Вступ до історії України», карта.

Поняття та терміни: акт,  декларація,  Конституція,  президент,  референдум, Верховна рада.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація знань учнів

Що ви вже знаєте про події, які називаються Другою світовою та Великою Вітчизняною війнами?

Незалежна Україна,

Суверенна та єдина —

Рівноправна для народу,

Що на Заході і Сході.

Південь, Північ, Захід, Схід —

Полум’я палке та лід,

Поєднається навколо

В українське славне коло,

Братство, людяність, красу

Заплете в одну косу,

Матір рідна Україна,

Благодатна та єдина...

Раїса Грішина

Знайдіть у вірші слова,  якими автор характеризує сучасну Україну. Поясніть їх.

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності


Історія незалежної держави України лише починається. Вам її і будувати, і від вас буде залежати, якою в майбутньому буде наша держава. А для того щоб приймати правильні, виважені, продумані рішення, потрібно краще знати історію власної держави.

Як же Україна здобула омріяну поколіннями незалежність? На це запитання ми й дамо сьогодні відповідь на уроці.

ІV . Вивчення нового матеріалу

1. Що таке державна незалежність

а) Опрацювавши текст підручника учні складають план (3-4 пункт).

б) Ознайомтеся  з  ознаками  незалежної  держави С.129  та  поясніть,  що  вони означають та в чому їхня важливість.

2. Як розпочалась історія України

а) Опрацювавши текст підручника складіть 3-4 запитання та обміняйтеся ними.

б) Прочитайте  уривок  з  офіційного  документа С.130.  Які  ключові  слова, пов’язані з українською державою, ви можете виділити?

в) Прочитайте  статтю  20  Конституції.  Назвіть  державні  символи України.  Опишіть  за  текстом  Конституції:  а)  Державний  герб; б) Державний прапор; в) Державний гімн.

3.  Як громадяни України шанують незалежність держави

а) На основі тексту  і  фотографій  поясніть,  хто такі  громадяни  України та їхнє ставлення до святкування незалежності нашої держави. 2-3 ключових речення запишіть.

б) Кого із наших сучасників — відомих людей України,  ви знаєте? Чим вони прославили нашу державу?

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Назвіть події, що відбулися.

24 серпня 1991 р.; 1 грудня 1991 р.; 28 червня 1996 р.

2. Дайте визначення понять.

1) Конституція — це…

2) Референдум — це…

3. Доповніть речення.

1)за Конституцією України главою держави є…

2)закони ухвалює вищий законодавчий орган — …

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 19
  2. Письмово: Дізнайтеся у своїх рідних, хто з вашої сім’ї брав участь у Другій  світовій та Великій Вітчизняній війнах.  Як саме родичі пов’язані з війною? Чи є в сім’ї військові відзнаки чи інші історичні джерела того періоду?

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку