До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок для 5 класу на тему "Проголошення незалежності України."

Про матеріал

Мета:навчити учнів визначати основні подіяї, пов'язані із проголошенням незалежності України, познайомити з першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами;

Розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави;

Виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави.
Перегляд файлу

УРОК 21

Тема. Проголошення незалежності України.

 Мета: навчити учнів визначати основні подіяї, пов’язані із проголошенням незалежності України, познайомити з першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами;

Розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави;

Виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник «Вступ до історії України», карта.

Поняття та терміни: акт,  декларація,  Конституція,  президент,  референдум, Верховна рада.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація знань учнів

Що ви вже знаєте про події, які називаються Другою світовою та Великою Вітчизняною війнами?

Незалежна Україна,

Суверенна та єдина —

Рівноправна для народу,

Що на Заході і Сході.

Південь, Північ, Захід, Схід —

Полум’я палке та лід,

Поєднається навколо

В українське славне коло,

Братство, людяність, красу

Заплете в одну косу,

Матір рідна Україна,

Благодатна та єдина...

Раїса Грішина

Знайдіть у вірші слова,  якими автор характеризує сучасну Україну. Поясніть їх.

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності


Історія незалежної держави України лише починається. Вам її і будувати, і від вас буде залежати, якою в майбутньому буде наша держава. А для того щоб приймати правильні, виважені, продумані рішення, потрібно краще знати історію власної держави.

Як же Україна здобула омріяну поколіннями незалежність? На це запитання ми й дамо сьогодні відповідь на уроці.

ІV . Вивчення нового матеріалу

1. Що таке державна незалежність

а) Опрацювавши текст підручника учні складають план (3-4 пункт).

б) Ознайомтеся  з  ознаками  незалежної  держави С.129  та  поясніть,  що  вони означають та в чому їхня важливість.

2. Як розпочалась історія України

а) Опрацювавши текст підручника складіть 3-4 запитання та обміняйтеся ними.

б) Прочитайте  уривок  з  офіційного  документа С.130.  Які  ключові  слова, пов’язані з українською державою, ви можете виділити?

в) Прочитайте  статтю  20  Конституції.  Назвіть  державні  символи України.  Опишіть  за  текстом  Конституції:  а)  Державний  герб; б) Державний прапор; в) Державний гімн.

3.  Як громадяни України шанують незалежність держави

а) На основі тексту  і  фотографій  поясніть,  хто такі  громадяни  України та їхнє ставлення до святкування незалежності нашої держави. 2-3 ключових речення запишіть.

б) Кого із наших сучасників — відомих людей України,  ви знаєте? Чим вони прославили нашу державу?

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Назвіть події, що відбулися.

24 серпня 1991 р.; 1 грудня 1991 р.; 28 червня 1996 р.

2. Дайте визначення понять.

1) Конституція — це…

2) Референдум — це…

3. Доповніть речення.

1)за Конституцією України главою держави є…

2)закони ухвалює вищий законодавчий орган — …

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 19
  2. Письмово: Дізнайтеся у своїх рідних, хто з вашої сім’ї брав участь у Другій  світовій та Великій Вітчизняній війнах.  Як саме родичі пов’язані з війною? Чи є в сім’ї військові відзнаки чи інші історичні джерела того періоду?

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 серпня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку