Урок для 6-го класу на тему "Підкорення Греції Македонією"

Про матеріал

Тема. Підкорення Греції Македонією

Головними завданнями уроку є ознайомити учнів з причинами занепаду грецьких полісів, охарактеризувати Філіппа ІІ як історичного та політичного діяча; з'ясувати його заходи задля піднесення Македонії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати з історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підкорення Греції Македонією. Підготувала учитель історії та правознавства Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Зміївської районної ради Вистороп Т. В.

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів з причинами занепаду грецьких полісів, охарактеризувати Філіппа ІІ як історичного та політичного діяча; з’ясувати його заходи задля піднесення Македонії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати з історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Номер слайду 3

Зародження грецького театру. Створення скульптур Праксителем. Створення статуї «Дорифор». Зародження в Греції філософського вчення. 1234

Номер слайду 4

Твірафінський Акрополь«Дискобол»«Дорифор»Афродіта Кнідська. Автор. А Мирон. Б Пракситель. В Фідій. Г Поліклет

Номер слайду 5

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}

Номер слайду 6

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Мінос. Фал. Анга. С о. Крат. Стра. Ег. Демократія. Плат. Он. СаламіНТрІєра. ПіфіЯ

Номер слайду 7

Філіпп II ( 382 – 336 рр.  до н.е. ) царь Македонії, батько Александра Македонського.   В 359—336 р. до н. е. завоював Фесалію, Фракію , а після битви при Херонеї у 338 р. до н. е.  встановив панування над Грецією. Особисті властивості Філіппа представляли суміш гарного і поганого. Він мав сильний, тверезий, практичний розум, розвинений грецькою освітою, прихильником якої завжди залишався. 

Номер слайду 8

Реформи Філіппа ІІГрошова(золоті філіппіки)Військова. Македонська фаланга. Кіннота гетайрів. Технічне оснащення (балісти, тарани, катапульти)

Номер слайду 9

Македонська фаланга

Номер слайду 10

Демосфен – афінський оратор, що виступив проти обєднання з Грецією. Завдяки Демосфену була створена анти македонська коаліція міст. Прихильники царя були звинувачені в хабарництві і були змушені втекти з Афін.

Номер слайду 11

Міста Греції підкорюються Македонії

Номер слайду 12

Олександр Македонський  великий полководець і державний діяч свого часу. Він народився в Македонії 21 липня 356 року до нашої ери. Батько Олександра III був македонським царем, звали його Філіпом II.

Номер слайду 13

Опрацювати § 37 підручника. Виконати завдання робочого зошита с. 78 – 79. Підготувати повідомлення про Александра Македонського. Домашнє завдання

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

для 6-го класу

на тему

«Підкорення Греції Македонією»

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області

Вистороп Тетяна Василівна

 

 

 

 

2017

Тема. Підкорення Греції Македонією (Слайд 1)

Мета: ознайомити учнів з причинами занепаду грецьких полісів, охарактеризувати Філіппа ІІ як історичного та політичного діяча; з’ясувати його заходи задля піднесення Македонії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати з історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми. (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», мультимедійна презентація, проектор, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроду

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Установіть хронологічну послідовність подій.   (Слайд 3)

Зародження грецького театру. (6 ст. до н.е.)

Створення скульптур Праксителем. (4 ст. до н.е.)

Створення статуї «Дорифор». (5 ст. до н.е.)

Зародження в Греції філософського вчення. (7 ст. до н.е.)

  1. Установіть відповідність між творами давньогрецького мистецтва та їх авторами.     (Слайд 4)

Твір

  1. афінський Акрополь
  2. «Дискобол»
  3. «Дорифор»
  4. Афродіта Кнідська

Автор

А   Мирон

Б   Пракситель

В   Фідій

Г   Поліклет

Відповідь:   1В;   2 А;   3 Г;   4 Б.

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Які споруди були найяскравішим свідченням розквіту культури Давньої Греції?
  • Яка основна особливість давньогрецької архітектури?
  • Назвіть стилі давньогрецьких колон.
  • Який із них виник першим?
  • Що уособлював іонічний стиль? Де він виник?
  • Які особливості скульптури Давньої Греції 5-4 ст. до н.е.?
  • Назвіть відомих скульпторів тих часів.
  • Що таке театр?
  • На честь якого свята він виник?
  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Кросворд. (Слайд 5)
  1. Правитель державі на острові Крит у16 – першій половині 15 ст. до н.е.  (Мінос)
  2. Щільна лінійна побудова за формою прямокутника з рядів важкої піхоти. (Фаланга)
  3. Ім’я відомого філософа, якому належать слова: «Я знаю, що я нічого не знаю».   (Сократ)
  4. Воєначальник в грецьких полісах, що мав широкі військові та цивільні повноваження. (Стратег)
  5. Устрій, за якого влада в державі належить народу. (Демократія)
  6. Філософ, що заснував першу філософську школу неподалік від Афін. (Платон)
  7. Остів, поблизу якого відбулася найвідоміша морська битва греків з персами. (Саламін)
  8. Бойовий корабель, використовуючи який, греки перемогли у війні з персами. (Трієра)
  9. Жінка-віщунка в Дельфах. (Піфія)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\14. Підкорення Греції Македонією\Рисунок2.png

  • Що вам відомо про цю державу?
  • Сьогодні ми дізнаємося про те, як Македонія підкорила Грецію, про її правителів, причини її піднесення та причини, внаслідок яких занепала Греція.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Слово вчителя.

У IV ст. до н.е., після Пелопоннеської війни, у Греції настала доба занепаду та розбрату. Безперервні війни послаблювали грецькі поліси. Їхнє господарство зазнавало великих збитків: були знищені сади та виноградники, витоптані поля, зруйновані міста та села, тисячі еллінів загинули або стали рабами. Громадяни часто не могли, та й не хотіли воювати. Тому багато громад використовували для охорони й війни платних найманців. Система цінностей полісів зникала разом із їхньою єдністю. Жоден із полісів не  міг об’єднати еллінів.

  1. Самостійна робота учнів з текстом підручника (с. 181)
  • Уважно прочитайте текст підручника та визначте основні причини занепаду грецьких полісів.
  1. Слово вчителя.

На північ від Греції розташовувалася Македонія. Знаходилась вона у гористій місцевості, тому лише невеликі ділянки на узбережжі були придатними для землеробства. Більшість населення становили землероби та скотарі. З них же формувалася основа народного ополчення. Державою правив цар.

Від середини 4 ст. до н.е. Македонія відігравала особливу роль в історії Греції.

Усунувши свого племінника Амінту, царем Македонії став Філіпп ІІ (359-336 рр. до н.е.). Саме з його правлінням пов’язують піднесення  держави.

  1. Постать в історії.

Філіпп II ( 382 – 336 рр.  до н.е. ) – царь Македонії, батько Александра Македонського.   В 359—336 р. до н. е. завоював Фесалію, Фракію , а після битви при Херонеї у 338 р. до н. е.  встановив панування над Грецією.
Особисті властивості Філіппа представляли суміш гарного і поганого. Він мав сильний, тверезий, практичний розум, розвинений грецькою освітою, прихильником якої завжди залишався. 

  1. Слово вчителя.

Цар відрізнявся  надзвичайною працьовитістю, енергією, наполегливістю, організаторськими здібностями, але в той же час він був хитрим і з задоволенням вдавався до віроломства.

Задля економічного зміцнення держав
и Філіпп ІІ провів ряд реформ. У 356 р. до н.е. увів в обіг золоту монету, названу «філіппік».

Військова реформа почалася із перекомплектації. Було створено загально македонське військо. Тепер до армії набирались вільні землероби та пастухи за територіальним принципом на декілька років служби. Обов’язковим для них було проходження спеціальних курсів. Військо було оснащене залізним озброєнням, мало катапульти та тарани. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\14. Підкорення Греції Македонією\Рисунок3.png(Слайд 8)

Філіпп ІІ удосконалив шикування війська. На основі грецького військового строю було створено славнозвісну македонську фалангу. Вона складалася з 16 рядів воїнів щільно зімкнутих між собою. Македонський піхотинець мав шолом, шкіряний панцир, круглий щит, короткий меч та довгий щит.   (Слайд 9)

У результаті цих реформ 4 ст. до н.е. Македонія стала найсильнішою державою Балканського півострова.

В зовнішній політиці плани Філіппа ІІ були значно масштабнішими. Він планував завоювати Грецію і здійснити східний похід проти Персії. Скориставшись кризою полісів у Середній Греції, Філіпп почав втручатися в її внутрішні справи. Прикладом такого втручання була участь у Священній війні 355 – 346 рр. до н.е., приводом до якої було захоплення фокідянами частини земель Дельфійського храму. Філіпп втрутився у війну і у 352 р. до н.е.  розбив фокідян і повернув скарби Дельфійського храму. Після цього авторитет Македонії та її вплив на Середню Грецію посилився. Афінські оратори вважали, що об’єднання Греції навколо сильної Македонії допоможе вирішити всі проблеми в державі.

Але були й такі, що виступали проти такого плану. Завдяки Демосфену була створена анти македонська  коаліція міст. Прихильники царя були звинувачені в хабарництві і були змушені  втекти з Афін. (слайд 10)

Філіпп вирішив перекрити Боспор та Дарданелли , що перекрити ввіз чорноморського хліба. Перша спроба була невдалою. А 1 вересня 338 р. до н.е. біля міста Херонея перемога була на його боці. У цій битві брав участь Демосфен та син Філіппа Олександр. На честь загиблих за свободу Еллади на полі битви було споруджено лева з мармуру. Філіпп м’яко обійшовся з переможеними, збільшивши цим кількість своїх прихильників. (Слайд 11)

За ініціативою Філіппа ІІ у 337 р. до н.е. був утворений Еллінський союз, гегемоном яких став Філіпп ІІ. Цар наказав персам звільнити малоазійські міста, але ті відмовилися. Цим приводом до війни йому не судилося скористатися. Під час приготування до походу його було підступно вбито. Царем Македонії проголосили Александра, сина Філіппа ІІ. (Слайд 12)

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичними джерелами (с. 183 підручника).
  2. Хронологічна задача (с. 182 підручника)
  3. Бесіда за запитаннями підручника.
  • Яким було місце розташування Македонії відносно Греції?
  • Що спричинило занепад Греції в першій половині 4 ст. до н.е.?
  • Коли Філіпп ІІ став царем Македонії?
  • Чому саме з його ім’ям історики пов’язують піднесення Македонії?
  • За яких обставин над Грецією було установлено Гегемонію Македонії?
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 37 підручника.
  2. Виконати завдання робочого зошита с. 78 – 79.
  3. Підготувати повідомлення про Александра Македонського.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Четвертак Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сищенко Маргарита
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
12 січня 2018
Переглядів
14502
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку