Урок для 8 класу на тему «Вставні слова. Розділові знаки при них»

Про матеріал
Урок для 8 класу на тему «Вставні слова. Розділові знаки при них» Мета: • навчальна: поглибити знання учнів про вставні слова, їх види за значенням; • розвивальна: розширити й систематизувати знання учнів про вставні слова, розвивати творчі вміння школярів розв’язувати пізнавальні завдання; формувати комунікативні навички; • виховна: виховувати інтерес до культурної спадщини українців, формувати естетичні смаки учнів. Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Управління освіти адміністрації Московського району 

Харківської міської ради Харківської області

 

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103

Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку з української мови

у 8 - му класі на тему :

«Вставні слова. Розділові знаки при них»

 

 

 

 

                                                                  Підготувала вчитель

української мови та літератури

                                                                                  Бугаєнко Вікторія Вікторівна,

                                                                                спеціаліст  першої категорії

 

 

 

 

Харків

2019

Тема. Вставні слова. Розділові знаки при них.

Мета:

  • навчальна: поглибити знання учнів про вставні слова, їх види за значенням;
  • розвивальна:  розширити й систематизувати знання учнів про вставні слова, розвивати творчі вміння школярів розв’язувати пізнавальні завдання; формувати комунікативні навички;
  • виховна: виховувати інтерес до культурної спадщини українців, формувати естетичні смаки учнів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель:

  • Тишком-нишком входить ранок,

На шкільний «веселий» ґанок.

Раптом – дзвін, сигнал лунає

І дітей він закликає: з настроєм сідать за парти,

щоб уроки розпочати.

Із яким настроєм, шановні восьмикласники, завітали на урок?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бліц-опитування.
  1. Що таке звертання?
  2. Як знаходити звертання в реченні?
  3. Назвіть види звертань.
  4. Як звертання виділяють на письмі?
  1. Робота учня біля дошки із карткою.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель (або учень):

  • Вони нас часто виручають,

Коли невпевнені чи навпаки,

Коли радіють чи сумують,

Коли нас переповнюють думки.

Про що йдеться в цьому вірші? ( Про вставні слова)

ІV. Оголошення теми й мети уроку

V. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

  1. Мовне дослідження (вправа 380,ст.214).
  2. Опрацювання таблиці (с. 214-215).
  3. Спостереження над мовним матеріалом. Робота із текстом

(слайд).

Доповнити уривок доречними вставними словами.

Пісня супроводжує український народ протягом усієї історії його існування. У часи розквіту та занепаду, під час важких випробувань війнами, бідністю народна пісня допомагала людям.

 У ній – пам'ять про визначних історичних діячів,  минуле, щирі почуття.

У радісні хвилини життя пісня неодмінно лунала, зігріваючи душу та підіймаючи настрій. Пісня допомагала в праці. Така співуча в нас українська душа.

Довідка: безперечно, отже, мабуть.

  1. Вибірковий диктант.

Прослухати речення, виписати вставні слова.

Ви вже, певно, знаєте, що людина прагнула оспівати свою працю, долю, навколишній світ. Наприклад, із настанням Нового Року люди співали колядки та щедрівки, в яких бажали добра і щастя одне одному. По-перше, пісень співали господареві та господині, по-друге, – дідові, бабусі, парубкові та дівчині.

«Хвилинка» відпочинку.

  1. Робота в групах.

1 група «Теоретики»: сформулювати основні ознаки вставних слів.

2 група «Дослідники»: скласти зі словами видно, на диво по 2 речення так, щоб у першому реченні воно було вставним, а в другому – членом речення.

3 група «Редактори»: виправити помилки в реченнях.

  1. Спасіння в добрі спасіня в любові. І це стосується, напевно нас усіх.
  2. Я звісно мрійником був.
  3. Може верну, знову моє тихе слово?

Правильно:

  1. Спасіння в добрі, спасіння в любові. І це стосується, напевно, нас усіх.
  2. Я, звісно, мрійником був.
  3. Може, верну знову моє тихе слово?

VІ. Закріплення знань, умінь і навичок.

Робота із тестовими завданнями (слайд).

  1. Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено):

А  Піду за Дунай може ще там люди не пособачились…

Б  Допоможи Соломіє…

В  Ех піду де воля де інші люди.

Г  Ти ж кудою подашся Остапе?

  1. Правильно поставлено розділові знаки:

А  Може вона помилилась, і потрапила не в ту хату?

Б  Соломії, здалося, що вона дуже одхилилась ліворуч.

В  Може Остап, вийшов із хати та підпер двері?

Г  Остапові пощастило, однак, зачепитись якось за прибережну вербу.

Відповіді: 1А, 2Г.

VІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Над чим довелося замислитись?

Оцінювання. Заповнення учнями картки самооцінювання.

VІІІ. Домашнє завдання

Повторити теоретичний матеріал § 33.

1.Виконати вправу 390.

або

2.Виписати з художньої літератури речення із вставними словами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз

Оцінка

Я пригадав раніше вивчений матеріал

 

Я висловлював власні думки

 

Я плідно працював у групі

 

Загальна оцінка

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз

Оцінка

Я пригадав раніше вивчений матеріал

 

Я висловлював власні думки

 

Я плідно працював у групі

 

Загальна оцінка

 

 

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку