Урок для дітей з інтелектуальними порушеннями. Українська мова 8 клас: «Складання простого плану тексту. Робота з книжкою: виділення слів, частин змісту в тексті»

Про матеріал
Урок для учнів 8 класу з інтелектуальними порушеннями. Мета: Розширення знань учнів про текст. Розвиток вміння складати простий план тексту, виділяти важливі слова та речення в тексті; розвиток творчої уяви, допитливості, уваги, зв’язного мовлення, каліграфічного письма; коригування умінь свідомого читання, виховування цілеспрямованості у досягненні поставленої мети .
Перегляд файлу

Укр. мова 8 клас. Урок для дітей з інтелектуальними порушеннями.

Тема: «Складання простого плану тексту. Робота з книжкою: виділення слів, частин змісту в тексті» (Слайд1)

Мета: Розширення знань учнів про текст. Розвиток вміння складати простий план тексту, виділяти важливі слова та речення в тексті; розвиток творчої уяви, допитливості, уваги, зв’язного мовлення, каліграфічного письма; коригування умінь свідомого читання, виховування цілеспрямованості у досягненні поставленої мети .

Задачі: Розширити знання дітей про текст, ознайомити учнів з текстом, навчити складати простий план власного висловлювання, виділяти і пояснювати не зрозумілі слова , навчити самостійно складати план за сюжетними малюнками, виділяти важливі слова та речення в тексті.

Обладнання: картки з сюжетними малюнками, мультимедійна презентація, підручники, зошити.

Хід уроку

  1. Підготовча частина
  1. Організаційний момент.

- Добрий день, учні! До нас сьогодні завітали гості, щоб подивитися, як ви працюєте. Поверніться , будь ласка, посміхніться нашим гостям і привітайтесь.

2. Нервово-психологічна підготовка.

- Діти, на парті у вас лежить білий папірець. Запишіть на ньому те, що вас сьогодні засмутило або щось вам зіпсувало настрій, а, можливо, вам щось не сподобалось.

(Слайд2)Звучить музика

- Помніть цей листочок і викиньте. Всі наші прикрощі, погані та сумні думки ми залишаємо і викидаємо.

Отже, наш урок буде приносити нам тільки радість.

Кожен день, кожен урок нам приносить радість і задоволення, тож давайте посміхнемось один одному. У всіх гарний настрій? Дуже добре!

Під музику робимо дихальні вправи.

3. Дихальні вправи

- Але перш ніж розпочати вивчати матеріал уроку, давайте зробимо декілька вправ для нашого дихання, щоб ми заспокоїлись, нормалізували дихання, і в такому спокійному темпі працювали до кінця уроку.

Вправа1. Секундний видих. Вдих носом, видих через рот. Вправувиконуємоповільно, повторюємо 3 – 4 рази.

 

Вправа 2.

Секунднийвидих. Вдих і видих через ніс;

Секунднийвидих. Вдих і видих через рот;

 

Вправа 3.

Задуй свічку”. Уявіть, що перед вами свічка. Секунднийвидих.

Зробітьглибокийвдих і постарайтесь задутисвічку, видихнувшиповітря(глибокийвдих і видих). Повторюємовправу 3 рази.

Вправа4. Задуй 2, 3, 5 свічок”. Теперуявіть, що перед вами двісвічки. Зробившиглибокийвдих,спробуйтезагаситиїх, видихаючиповітряпорціями два рази. Вправуповторюємо, уявляючи, що перед нами 3 свічки і т.д.

ІІ.Основна частина.

1. Актуалізація опорних знань учнів.

(Слайд3) - Яку тему ми з вами вивчаємо? (Текст)

2. Повідомлення мети уроку й мотивація до навчання.

Сьогодні ми з вами на уроці продовжимо говорити на цю тему, але давайте пригадаємо, що ви знаєте про текст.

Створення асоціативного куща

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово текст.

Текст

- Складається з речень

- зв’язна розповідь

- про щось розповідається

- містить заголовок,

- тему,

- основну думку

- Діти, а давайте тепер разом складемо поняття, щотакетекст.

  • Текст складається із речень, зв’язаних між собою за змістом. В тексті про щось розповідається, текст має заголовок, тему та основну думку.)

(Слайд 4)На уроці ми повинні:

1) ознайомитися з новим текстом;

2) навчитися складати простий план до тексту;

3) виділяти важливі слова та речення в тексті ;

4) складати план за сюжетними малюнками.

3. Повідомлення теми уроку.

Давайте відкриємо зошити і запишемо число, Класна робота.

Сьогодні ми ознайомимось з новим для вас текстом на дуже важливу темудля вас, а яку саме , ви самі повинні дати на це відповідь виконавши наступне завдання.

3.1. Каліграфічна хвилинка

Ре ро ри ру режим розпорядок

3.2 Робота біля дошки

Дібрати до слова розпорядок спільнокореневі слова, виділити корінь в словах.

Розпорядок, порядок, упорядкований.

Корінь –поряд-

Скласти речення з одним з цих слів, підкреслити підмет і присудок.

Діти , дотримуйтесь розпорядку дня.

Діти, то ви здогадались про що ми будемо читати текст?

4.Робота над темою уроку.

- Діти, ми звами на уроці соціально-побутового орієнтування багато говорили про важливість дотримання режимних моментів, але я пропоную повернутися ще раз до цієї теми, давайте прочитаємо запропонований текст, але уважно, бо вам треба дати заголовок цьому тексту, визначити його тему та основну думку.

 

4.1 Виразне читання тексту

 

Текст

Колись, не дуже давно, в школі-інтернаті жила дівчинка Софійка. Гарна вона була і розумна, і кмітлива , всім допомагала, але дуже вона була незібраною, начеб то все швидко робила, але нічого не встигала.

Одного разу, Софійка готувалася до виступу на концерті. Концерт був наступного дня . А сьогодні багато справ треба було зробити : зранку виконати ранковий туалет, поснідати, піти на уроки, підготувати костюм, взуття, придумати зачіску, і не забути про домашнє завдання , та ще багато інших справ, які потрібно виконувати за режимом школяра.

Дівчинка була моторна і гадала, що все встигне. Вона зранку, як тільки прокинулась, побігла до виховательки за своїм костюмом, але костюм ще був не випрасуваний, тоді вона побігла, щоб вибрати найгарніші туфлі, але кабінет був зачинений. Тим часом інші учні вже виконали ранковий туалет, а Софійка тільки почала вмиватися. Звичайно, що зарядку вона не встигла зробити і пішла снідати. Потім вона знов побігла за костюмом і запізнилася на урок, за що її посварив вчитель. Настрій був зіпсований ще на початку дня.

Але чому ж так трапилось? Тому що Софійка була незібраною, вона не планувала свій час і витрачала його марно. Як щоб вона робила все завчасно, вона б все встигла. Не дарма ж існує режим дня школяра! То ж дотримуйтесь і ви, дорогі діти, свого режиму, і ви все встигнете.

 

4.2 Словникова робота

(Слайд 5)Запис в зошит.

Незібрана – не вміє зосереджувати свої думки, увагу, на чому-небудь.

 

Моторна –жвава, швидка

  • Прочитають нам слова спочатку разом всі дівчатка. Тепер хлопчики.

 

4.3 Робота над текстом

(Слайд6)Заголовок – це назва тексту.

(Слайд7)Тема – це те, про що розповідається в тексті

(Слайд8)Основна думка – це те, що саме хотів сказати нам автор, написавши оповідання.

Запис в зошит.

Заголовок – Невдалий день.

Тема тексту – в тексті розповідається про дівчинку, яка нічого не встигала.

Основна думка – автор хотів сказати, що для того щоб все встигати, треба дотримуватись розпорядку дня .

(Слайд 9)5.Фізхвилинка

6. Робота над текстом. Складання простого плану тексту

- Зараз ми з вами будемо складати простий план до тексту, а як же скласти простий план?

(Слайд 10)

1. Уважно прочитайте весь текст.

2. Розділіть його на закінчені частини.

3. Виділіть головну думку кожної частини, головні слова, та речення.

4.Напишіть їх заголовки.

5.Прономеруйте їх цифрами.

6. Запишіть у зошит.

Текст ми уже уважно прочитали, перейдемо до наступної дії.

6.1Читання 1 абзацу

6.2 Виділення головних слів, частин змісту в тексті.

(помічені жовтим)

6.3. Запис в зошит та на дошці першого пункту плану.

1. Незібрана дівчинка Софійка

6.4 Читання 2 абзацу

6.5. Виділення головних слів, частин змісту в тексті.

(помічені жовтим)

6.6 Запис в зошит та на дошці другого пункту плану.

2. Багато справ

6.7 Читання 3 абзацу

6.8 Виділення головних слів, частин змісту в тексті.

(помічені жовтим)

6.9 Запис в зошит та на дошці третього пункту плану

3. Зіпсований настрій дівчинки.

6.10 Читання 4 абзацу

6.11 Виділення головних слів, частин змісту в тексті.

(помічені жовтим)

6.12 Запис в зошит та на дошці четвертого пункту плану

4. Дотримуйтесь режиму школяра!

(Слайд 11)7. Робота в групах

7.1 Учні поділяються на 2 групи, їм пропонуються картки з режимними моментами, треба розкласти їх правильно за порядком.

7.2 Вивішування карток на дошці.

7.3 Складання плану за малюнками.

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумок уроку.

1.1Тестування.

Тест

1.Текст складається з:

А) слів

Б) речень

В) словосполучень

2. Тема тексту це –

А) назва тексту

Б) те, що хотів сказати нам автор, написавши цей текст

В) те, про що розповідається в тексті

3. Напишіть, як скласти план до тексту.

1.2 Рефлексія

Висловіть свої враження від уроку, продовживши речення:

- Найбільші труднощі я відчув …

- Я зрозумів, що …

- Я не вмів, а тепер умію …

- Я не знав, а тепер знаю …

- На наступних уроках мені хотілося б знову …

1.3 Оцінювання

(Слайд 12)

Дякуємо за увагу!!!

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
2154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку