15 квітня о 15:00Вебінар: Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Урок у 2 класі "Закріплення знань про дієслова. Спостереження за багатозначністю дієслів"

Про матеріал
Урок розроблено для 2 класу за темою "Закріплення знань про дієслова. Спостереження за багатозначністю дієслів"
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Закріплення знань про дієслова. Спостереження за багатозначністю дієслів

Мета уроку: поглиблювати знання учнів про дієслова, розвивати в учнів уміння добирати дієслова, близькі та протилежні за значенням; вчити вживати дієслова-синоніми у власному мовленні; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до природи.

Тип уроку – урок систематизації знань, урок-гра

Обладнання: відеослайди, сонечко, хмарки із буквами м, о, л, о, д, ц, і, підручник.

Використана література: 1. Володарська М.О. Українська мова. 2 клас. ІІ семестр (за підручником М.Д. Захарійчук) / М.О. Володарська, Н.О. Ковальчук та ін. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. -  126 с.

2. Вашуленко М.С. Українська мова: підручник для 2 кл. загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою/ М.С. Вашуленко, С.Г. Дубовик. — К: Видавничий дім «Освіта», 2012. — 160 с.: іл.

3. Онишків О.П. Уроки української мови : 2 клас : посібник для вчителя / О.П. Онишків, З.М. Онишків, Л.П. Вашків. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2013. – 272 с. – (Бібліотека вчителя).

Часова схема уроку:

І. Організаційний момент. Мотивація навчання.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ІV. Закріплення набутих знань та умінь.

V. Підбиття підсумків уроку.

VІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Мотивація навчання.

Учитель. Доброго дня, любі мої діти! Ми усі з вами любимо сонечко, особливо після довгої холодної  зими, коли воно лагідно усміхається нам, дарує радість, усмішку, гарний настрій, любимо бавитись на вулиці в сонячну погоду. Але раптово налетів вітер, нагнав безліч хмар, закрив його від нас. Ми просто змушені розігнати хмарки, щоб звільнити сонячні промінчики та подарувати собі гарний настрій.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель. А чим ми будемо займатися на уроці ви скажете, розгадавши загадку.

Дуже я люблю всі дії,

І що хочеш я умію.

Лиш учіть мене сумлінно

Озовусь я неодмінно.

Вмію діяти чудово, а зовусь я …

Учні. Дієслово.

Учитель. Так, правильно. Сьогодні ми продовжимо роботу над дієсловом, прослідкуємо за його багатозначністю  та підготуємося до написання контрольної роботи. Але урок пройде у формі гри.

Ви бачите яскраве сонечко, яке повністю закрите хмарками. Кожна хмарка – це ваше завдання. Правильно його виконавши, ми відженемо хмарку і будемо милуватися лагідними промінцями.

Будь ласка, відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота. Тема уроку: «Закріплення знань про дієслова. Спостереження за багатозначністю дієслів»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Хвилинка каліграфії

Учитель. Спочатку ми проведемо хвилинку каліграфії. Запишіть каліграфічно у своїх зошитах:

Лл зл ка витчеться сорочка

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого,

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка.

М. Сингаївський.

Хмарка 1

Учитель. Знайдіть у вірші іменники, прикметники, дієслова. Підкресліть іменники – однією рискою, прикметники – хвилькою, а дієслова – двома рисочками.

Учень. Листя, листочка, з нитки, сорочка.

Доброго, злого, малого.

Починається, виросте, витчеться.

Учитель. А хто нам нагадає що таке дієслово?

Учень. Дієслова – це слова, які називають дію предметів і відповідають на питання що робить? що зробив? що зробить? що буде робити?

Учитель. Знайдіть і назвіть слова, протилежні за значенням.

Учень. Слова протилежні за значенням це прикметники: доброго – злого.

Учитель. Так, все правильно, справилися із завданням. Одна хмарка зникла і залишила по собі букву. Яка це буква?

Учні. М.

Учитель. Залишимо її собі. На черзі, наступне завдання.

 

ІV. Закріплення набутих знань та умінь.

 

Хмарка 2

Гра «Упіймай дієслова»

Учитель. Дітки, я зачитаю вірш Анатолія Качана «Чекання», ваше завдання буде, плескаючи в долоньки, упіймати дієслова. Будьте уважними, не хвилюйтеся. Приготувалися, почали.

Навесні, коли бузок
Хоче зацвітати,
Виглядає ластівок
Наша біла хата.
Ми подвір'я підмели,
Висіяли квіти,
А весні допомогли
Яблуні білити.
І розчистили струмок,
Що тече з діброви...
До прильоту ластівок
Все у нас готово.

Учні. Хоче зацвітати, виглядає, підмели, висіяли, допомогли, білити, розчистили, тече.

Учитель. Чудово, ще одну хмарку відігнали, і залишила вона по собі яку букву?

Учень. О.

 

Хмарка 3

Творче завдання.

Учитель. Від поданих іменників утворіть дієслова і запишіть їх парами.

Наприклад, зелень – зеленіти.

Спів - …

Сміх - …

Малюнок - …

Обід - …

Учень. Спів – співати;

Сміх – сміятися;

Малюнок – малювати;

Обід – обідати.

Учитель. Третя хмарка відпливає, букву Л залишає.

 

Хмарка 4

Робота з підручником.

Учитель. Відкрийте ваш підручник на с. 108, запишіть вправа 1 у зошитах. Женю, прочитай завдання.

Учень. «Зберіть» слова. Спишіть. Яка це частина мови?

Учитель. Швиденько виконуємо вправу. Які слова утворили?

Учень. Мити, шити, лити, малювати, читати, бігти.

Учитель. За четвертою хмаринкою залишилась ще одна буква О. Йдемо далі, але перед цим – фізкультхвилинка. Трішки перепочинемо від роботи.

 

Фізкультхвилинка.

Дружно встаньте, потягніться,

до сонечка посміхніться,

землі рідній поклоніться,

вправо, вліво поверніться.

Раз присіли, два присіли,

І за парту тихо сіли.

Учитель. Сідайте, дітки.

 

 

 

 

Хмарка 5

Диктант-спостереження 

Учитель. Зверніть увагу на екран. Прочитайте речення. Простежте, які різні дії означає слово іде. У кожному реченні слові іде замініть іншим, близьким за значенням. Спишіть одне перероблене.

Іде сніг. Іде пароплав. Іде поїзд. Іде весна. Іде час. Іде концерт.

Учень. Падає сніг. Пливе пароплав. Їде поїзд. Настає весна. Минає час. Відбувається концерт.

Учитель. Ми робимо висновок, що слово іде має не одне, а кілька значень, бо його вживають і замість пливе, і замість лине, і замість минає, і замість відбувається.

Значить, його можна назвати багатозначним.

Учитель. Зробимо пальчикову розминку. Пошевеліть долоньками, розімніть пальчики. Добре.

Ви показуєте великі успіхи. Після хмарки з’являється буква Д. Залишилося розігнати ще 2 хмарки, і тоді сонечко засяє ясніше.

 

Хмарка 6

Гра «Навпаки»

Учитель. А тепер пограємо у гру «Навпаки», тобто пригадаємо, що дієслова можуть мати і протилежні значення.

Працювати –

Сумувати – 

Мовчати –

Піднімати –

Давати –….

Загубити –

Учень. Працювати – лінуватись

Сумувати –  веселитись

Мовчати – говорити

Піднімати – опускати 

Загубити – знайти

Учитель. Ви знову справились із завданням. Бачимо букву Ц.

 

Хмарка 7.

Вправа «Кубування».

«Завітав сьогодні в клас

На заняття знову до нас

Кубик, діти, не простий

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.»

Запитання «Куба»:

Учитель. Дієслова означають…

Учень. Назву дій предметів.

Учитель. Дієслова відповідають на питання…

Учень. Що робить?, що зробить?, що зробив?

Учитель. Дієслова бувають…

Учень. Близькі та протилежні за значенням.

Учитель. Ще дієслова бувають…

Учень. Багатозначні

Учитель. У майбутньому до нас Куб завітає з більш складними запитаннями у 3 класі.

 

V. Підбиття підсумків уроку.

Учитель. Погляньте, ми виконали з вами всі завдання. Отримали букву І. І Сонечко нам посміхається і шле привіт на своїх променях. Хто зможе сказати, що говорить сонечко?

Учень. Молодці.

Учитель. Правильно. Ви – молоці. Мені сподобалось, як ви працювали, відповідали. Надіюсь, що покажете гарні результати після написання контрольної роботи. Кожен отримає свою оцінку.

-Які завдання вам сподобалося виконувати?

-При виконанні яких завдань виникали труднощі?

 

VІ. Домашнє завдання.

Учитель. Удома ви повинні підготуватися до контрольної роботи, повторивши вивчений матеріал.

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку