29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

Урок "Добра не оціниш, поки його сам не зробиш"

Про матеріал

Урок позакласного читання

(за творами Василя Сухомлинського)

3 клас

МЕТА: формувати предметні компетентності:

читацька компетентність:

- вміти переказувати прочитане;

- визначати головного і другорядного персонажів; пояснювати,

який вчинок персонажа є позитивним, а який – негативним;

підтверджувати свою думку рядками з тексту;

соціальні компетентності:

- висловлювати оцінні судження морального характеру про події,

вчинки персонажів;

- співвідносити події в оповіданні з подіями в реальному житті;

мотиваційні:

- розуміють актуальність проблеми, прагнуть дослідити її;

функціональні компетентності:

- розповідають про свої враження, почуття, які виникли під час

читання;

- роблять висновки про добро та доброзичливість;

формувати ключові компетентності:

вміння вчитися:

- розуміють мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї

планують і виконують необхідні дії, контролюють та оцінюють

свої результати(організовують своє робоче місце;

орієнтуються у часі та бережуть його; планують свої дії; доводять

роботу до кінця);

Перегляд файлу

                                                                                                     Дульська М.П.,

                                                                                       Вишнопільської ЗОШ  І – ІІІ ступенів 

                                                          Урок позакласного читання

                                                    (за творами Василя Сухомлинського)

                                                                   3 клас

ТЕМА: Добра не оціниш, поки його сам не зробиш

 

МЕТА: формувати предметні компетентності:

            читацька компетентність:

             - вміти переказувати прочитане;

             - визначати головного і другорядного персонажів; пояснювати,

             який вчинок персонажа є позитивним, а який – негативним;

             підтверджувати свою думку рядками з тексту;

            соціальні компетентності:

            - висловлювати оцінні судження морального характеру про події,

             вчинки персонажів;

            - співвідносити події в оповіданні з подіями в реальному житті;

             мотиваційні:

             - розуміють актуальність проблеми, прагнуть дослідити її;

             функціональні компетентності:

             - розповідають про свої враження, почуття, які виникли під час

             читання;

             - роблять висновки про добро та доброзичливість;

             формувати ключові компетентності:

             вміння вчитися:

            - розуміють мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї

            планують і виконують необхідні дії, контролюють та оцінюють

            свої результати(організовують своє робоче місце;

            орієнтуються у часі та бережуть його; планують свої дії; доводять

            роботу до кінця);

             загальнокультурна:  

            - беруть участь у колективному обговоренні змісту самостійно

             прочитаних книжок: уважно слухають думки, міркування

             однокласників;

             - виявляють толерантність, повагу до однолітків під час діалогу,

            колективної дискусії;

             компетентносі з ІКТ:

            - здійснюють пошук потрібного твору у бібліотечному фонді чи

             через інтернет-ресурсах;

            - користуються довідковою літературою для пошуку потрібної

             інформації.

ОБЛАДНАННЯ: виставка прочитаних творів; малюнки

              дітей до оповідань В. Сухомлинського; кольорові

              смужки; картки із словами; м’яка іграшка Добрик;

              горщик, в якому росте  «чарівна» квітка;

              диск із записом мелодій.

 

Використані джерела: Сухомлинський В.О. Квітка сонця: Притчі, казки, оповідання. – Х.: ВД «Школа», 2009

 

 

                                     Хід уроку:

І. Організаційний момент.

 

1. Скринька гарного настрою.

                      Давайте усмішки всім дарувати:

                      І друзям, і вчительці, і мамі, і татові.

                      Хай радість злітає у небо, як птах,

                      І добрі слова у всіх на вустах.

- Усміхніться друзям, подаруйте усмішки мені.

- А я візьму ваші усмішки і посію їх у землю. Як ви гадаєте, що зійде?

 

2. Розминка «Побажання».

(За кожне побажання, яке висловлять учні, «із землі проростає пагінець»)

    Діти передають по колу талісман уроку – м’яку іграшку Добрик – і висловлюють побажання: «Я хочу побажати тобі … (здоров’я, гарного настрою, удачі тощо)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Вправа «Мікрофон».

- Що ви відчували, коли висловлювали побажання, і отримували приємні слова один від одного?

 

2. Кольорова рефлексія.

- Які людські чесноти ви знаєте?

- Я називатиму слова, а ви виберіть кольорову смужку, яка асоціюється із цим словом: любов, щастя, смуток, усмішка, сльози, радість.

- Які кольори ви залишите на уроці? Чому?

- Отож, щоб настрій наш залишався гарним, прочитаємо девіз нашого уроку:

                   Пам’ятайте!

                   Нехай тепер ти іще маля,

                   Та треба вже зараз учитись

                   Творити добро на планеті Земля!

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні на урок ви готували оповіданні Василя Сухомлинського, в яких ми будемо аналізувати вчинки головних героїв. Ми поговоримо про одну з людських чеснот – доброту.

- Прочитайте тему нашого уроку. Як ви розумієте цей вислів?

- На пагінці з’явився пуп’янок. «Чарівна» квітка почне розквітати після ваших відповідей і висновків, які ми зробимо.

 

ІV. Робота над темою уроку.

1. Бесіда.

- Ми часто чуємо слова добро, доброта. Що, на вашу думку вони означають? (відповіді дітей).

 

2. Словникова робота.

Добро – корисна справа, вчинок.

Доброта – чутливе, дружнє ставлення до людей.

 

3. Робота над текстом «Бо я людина»

(Учень переказує оповідання)

  • Яка головна думка оповідання? (Не бути байдужим).
  • Вкажіть стрілками, кому з героїв оповідання належать ці риси.

 

                                          Ввічливість

                                          Уважність

                                          Лінощі

           Дідусь                    Небайдужий                              Батько

                                          Турбота про інших

                                           Байдужість

- Які твори В. Сухомлинського про небайдужих героїв ви читали? («Щоб не наколовся», «Соромно перед соловейком», «Хай я буду ваша, бабусю» та ін.)

Висновок: Добра людина – небайдужа до інших. (Розкривається пелюстка на квітці, на якій напис: «Добра людина – небайдужа до інших»).

 

4. Оповідання «Петрик, собака й кошеня»

- Чому Петрикові стало соромно?

- Який вчинок зробив Петрик? (Добрий).

Висновок: Допомагай слабким, маленьким, хворим.

- Часто можна почути: «Я виконаю твоє прохання, а що ти мені за це даси». Чи міг Петрик сподіватися на винагороду?

- Послухайте вірш І. Драча:

                    Добро твориться просто – ні за так.

                    Так, як цвіте і опадає мак,

                    Як хмарка в’ється і сміється пташка,

                    Як трудиться мурашка-горопашка.

Висновок: Якщо ми робимо добро, то не повинні сподіватися на винагороду. (На пелюстці напис: «Не чекай винагороди»)

 

5. Читання оповідання «Чому дідусь такий добрий сьогодні».

- Чи правильно вчинив Андрійко?

- Чому дідусь не насварився на Андрійка?

- Які з наведених чеснот відповідають вчинку хлопчика? (Людяність, дисципліна, терпіння, добро).

Висновок: Жалій інших, а не себе. (Розкривається пелюстка).

 

6. Робота над текстом «Сергійкова квітка» (учень переказує оповідання).

- Чим пишалися хлопчики? (Новими іграшками).

- Яке почуття відчував кожен з них,коли бачив іграшку іншого? (Заздрість).

                 Технологія «Два – чотири – усі разом»

Завдання:

            - нехай кожен із вас запише пораду хлопчикам;

            - обміняйтесь із думкою з товаришем, об’єднавшись у пари;

            - об’єднайтесь у четвірки і виберіть найважливішу, на вашу думку, пораду

(Кожна група презентує своє рішення).

- А тепер давайте спільно вирішимо, які з цих порад будуть найбільш доцільними і занесемо їх до Квітки Добра. (Висновок: Ніколи не заздри).

(Коли діти відкривали пелюстки, то всередині квітки всі прочитали слово Добро).

 

                Релаксаційна пауза (звучить спокійна мелодія).

- Сядьте рівно, руки покладіть на парту долонями догори, опустіть на них голову, закрийте  очі. Уявіть себе добрими чарівниками. Ви чините добрі справи і вам від цього приємно, ви набираєтесь нових сил. Відкрийте очі, посміхніться, спробуйте зберегти хороший доброзичливий настрій якомога довше.

 

V. Закріплення вивченого.

1. Підпиши малюнок

                               j0286034                     j0299125 

- Запишіть слова-характеристики, які відповідають кожному з цих зображень.

(Слова для довідок: уважний, чуйний, жорстокий, щирий, байдужий, скупий, лагідний, злий).

 

2. Слухання вірша .

                           Людина починається з добра

                Сказав мудрець:

                - Живи, добро звершай!

                Та нагород за це не вимагай.

                Лише в добро і вищу правду віра

                Людину відрізня від мавпи і від звіра.

                Хай оживає істина стара:

                Людина починається з добра!

                                                             Л. Забашта

- Як часто ви робите добро іншим? Що ви тоді відчуваєте? Чого чекаєте?

 

3. Гра «Ромашка».

       Ромашку, складену з окремих пелюстків із завданнями, прикріплено на дошці. Учні за бажанням або за запрошенням виходять до дошки і вибирають пелюстку, читають завдання і виконують його.

  • Назви хороші якості свого товариша.
  • Розкажи про добрі вчинки своєї однокласниці.
  • Пригадай, кого ти ненавмисне образив, знайди спосіб загладити вину.
  • Розкажи, який добрий вчинок ти зробив.
  • Зроби комплімент сусідові по парті.

 

VІ. Підсумок уроку.

- Чи цікаво вам було на уроці?

- Сьогодні ми посіяли і виростили лише одну Квітку Добра, а добро треба сіяти часто, адже в народі кажуть: «Що посієш, те й пожнеш», «Хто людям добра бажає, той і сам має». Нехай ці пелюстки допоможуть стати кращими нашим героям і вам.  Правила доброти, які ми сьогодні склали, раджу вам дотримуватись. Відкрийте свої щоденники, наша чарівна Квітка Доброти виросла на сторінці на згадку про урок.

     Діти, у народі кажуть, що у кожної людини є свій Ангел-охоронець, який охороняє її від лиха. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а злі – плаче, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви намагалися завжди робити добро, щоб ваш Ангел-охоронець рідів і завжди приходив на допомогу в тяжку годину.

 

Домашнє завдання.

  • Пропоную поринути у хвилинку фантазії і створити малюнок на тему «Як ви уявляєте добро, доброту».

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 травня 2018
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку