Урок позакласного читання з використанням інтерактивних технологій
Тема. До джерела народної мудрості.
Мета: закріпити знання одержані під час вивчення розділу «З чистого джерела народної мудрості», дати ширші уявлення про фольклорні джерела; сприяти розумінню дітьми духовних скарбів нашого народу; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнаватися про його історію, культурні традиції.
Матеріал до уроку: тематична виставка книг, ілюстрації, малюнки, маски казкових героїв, таблиця з прислів'ями, В. Наумчук. Книжечка-виручалочка, 3клас: Збірник художніх творів для позакласного читання; Легенди Кременеччини.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок учнів.
Урок позакласного читання
Тема. До джерела народної мудрості.
Мета: закріпити знання одержані під час вивчення розділу «З чистого джерела народної мудрості», дати ширші уявлення про фольклорні джерела; сприяти розумінню дітьми духовних скарбів нашого народу; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнаватися про його історію, культурні традиції.
Матеріал до уроку: тематична виставка книг, ілюстрації, малюнки, маски казкових героїв, таблиця з прислів’ями, В. Наумчук. Книжечка-виручалочка, 3клас: Збірник художніх творів для позакласного читання; Легенди Кременеччини.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок учнів.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
У ч и т е л ь. Подивіться мені в очі. Поглянемо один на одного, посміхнемося. Девізом нашого уроку будуть прислів’я: «Як за діло взявся, то й розуму набрався», «Не кажи – не знаю, а кажи – навчусь».
ІІ. Актуалізація знань.
Побудуємо «асоціативний кущ»
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
У ч и т е л ь. Багата українська мова піснями, казками, іграми, загадками, прислів’ями, приказками, прикметами. Всі ці надбання мудрості нашого народу невичерпні, цілющі й чисті, як джерельна вода. Сьогодні ми з вами також зупинимось біля джерела народної мудрості.
ІV. Робота з виставкою книг.
Робота в групах
У ч и т е л ь. Учні класу поділилися на групи, які заздалегідь отримали завдання. І зараз ми з вами послухаємо виступи кожної групи.
Консультанти будуть слідкувати за виступами учнів і за гарну змістовну відповідь ставитимуть відмітки.
Перед тим, як виступить кожна група, її лідер нам прозвітує, які завдання вони отримали та підготували на урок.
V. Виступи дітей.
Завдання для I групи.
Завдання для II групи.
Завдання для ІІІ групи.
VI. Фізкультхвилинка. (Виконання в русі української народної пісні «Омелькова сімейка»).
VII.Завдання від вчителя.
- А зараз відгадайте, яку казку підготувала для вас я? (Вчитель показує ілюстрації, а діти відгадують з якої вони казки).
- Так, я підготувала знайому вам українську народну казку «Коза- Дереза». Давайте пригадаємо про кого ця казка.
- Які ще дійові особи є в казці?
- Хто з дійових осіб вам сподобався найбільше? За що?
- Хто вас здивував своєю поведінкою? Чому?
- Кого з героїв жаль?
- Кому хочеться дати пораду? Яку саме?
- Що в цій казці схвалюється, а що засуджується?
- Яка головна думка казки?
VIII. Інсценізація казки.
В ч и т е л ь. А зараз, за допомогою моїх помічників, пригадаємо цю казку з того місця, коли Коза втекла в ліс і оселилась у Зайчиковій хатці. (Діти інсценізують уривок із казки).
ІХ. Робота над прислів’ями.
- Працюємо в командах. Потрібно закінчити прислів’я.
- Скажіть, які з цих прислів’їв відповідають казці «Коза-Дереза». Поясніть їх.
Х. Підсумок уроку (рефлексія).
1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
- Над якими жанрами усної народної творчості ми працювали на уроці?
- Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?
- Чи задоволені ви результатами своєї праці?
- Чи була проведена робота корисною?
- Чому вам потрібні ці знання?
2. Оцінювання.
ХІ. Домашнє завдання.
Список використаної літератури