Урок позакласного читання "До джерела народної мудрості"

Про матеріал

Урок позакласного читання з використанням інтерактивних технологій

Тема. До джерела народної мудрості.

Мета: закріпити знання одержані під час вивчення розділу «З чистого джерела народної мудрості», дати ширші уявлення про фольклорні джерела; сприяти розумінню дітьми духовних скарбів нашого народу; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнаватися про його історію, культурні традиції.

Матеріал до уроку: тематична виставка книг, ілюстрації, малюнки, маски казкових героїв, таблиця з прислів'ями, В. Наумчук. Книжечка-виручалочка, 3клас: Збірник художніх творів для позакласного читання; Легенди Кременеччини.

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок учнів.

Перегляд файлу

Урок позакласного читання

 

Тема.  До джерела народної мудрості.

 

Мета: закріпити знання одержані під час вивчення розділу «З чистого джерела  народної  мудрості», дати ширші уявлення про фольклорні джерела; сприяти розумінню дітьми духовних скарбів нашого народу; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнаватися про його історію, культурні традиції.

 

Матеріал до уроку: тематична виставка книг, ілюстрації, малюнки, маски казкових героїв, таблиця з прислів’ями, В. Наумчук. Книжечка-виручалочка,  3клас: Збірник художніх творів для позакласного читання; Легенди Кременеччини.

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок учнів.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку.

У ч и т е л ь. Подивіться мені в очі. Поглянемо один на одного, посміхнемося. Девізом нашого уроку будуть прислів’я: «Як за діло взявся, то й розуму набрався», «Не кажи – не знаю, а кажи – навчусь».

 

ІІ. Актуалізація знань.

  •  Діти, на уроці читання ми з вами вивчали усну народну творчість. Давайте пригадаємо, коли виникла усна народна творчість? (Усна народна творчість виникла за багато століть до того, як розвинулась писемна література).

Побудуємо «асоціативний кущ»

  • Пригадайте, які твори ввійшли до усної народної творчості?
  • Чому всі ці жанри називають усною народною творчістю? (Бо все це склав народ).

 ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

У ч и т е л ь. Багата українська мова піснями, казками, іграми, загадками, прислів’ями, приказками, прикметами. Всі ці надбання мудрості нашого народу невичерпні, цілющі й чисті, як джерельна вода. Сьогодні ми з вами також зупинимось біля джерела народної мудрості.        

 

ІV. Робота з виставкою книг.

  • Діти, перед вами збірки кращих зразків народної мудрості. Тут легенди і казки, прислів’я і приказки, загадки і пісні. Кожен з цих жанрів має свої особливості, а всі вони складають духовну культуру наших предків, яку ми повинні вивчати. Бо недарма говориться: «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього».
  • Подивіться уважно і скажіть, які книги з цих, що бачите, ви вже читали?
  • Які бачите вперше?
  • Які види книг є на виставці?
  • Давайте пригадаємо будову книги ( Книга має обкладинку, форзац, сторінки з текстом).
  • Про що ми можемо дізнатися, розглянувши обкладинку? ( Назву твору і його автора).
  • Як називається група, в яку обєднуються всі ці жанри?
  • Який з даних жанрів подобається вам найбільше?
  • Що таке казка? (Це цікава розповідь, в якій розповідається про щось неймовірне, фантастичне і яка має повчальний характер).
  • Казка супроводжує людину з дитинства. « Якби не казка, хто б дізнавсь, що скільки є чудес на світі…».
  • Що можна назвати золотими перлинами народної мудрості? (прислівя, приказки, загадки, скоромовки, прикмети).
  • А що таке прислів’я? ( Прислів’я – це влучні короткі фрази, які закарбувалися в людській пам’яті і передаються від покоління в покоління. Прислівя нас вчать жити, бути трудолюбивими, добрими, щирими, порядними).
  • Так, прислівя – це своєрідна енциклопедія народного життя. У них ми черпаємо знання, життєвий досвід. Існує навіть таке прислівя: «Народ скаже, як завяже».
  • Який жанр народної творчості нагадує казку, розповідає про історію людей в давнину? (Легенди).
  • Які легенди ви читали чи чули?
  • Отже, яка тема нашого уроку?

 

Робота в групах

У ч и т е л ь. Учні класу поділилися на групи, які заздалегідь отримали завдання. І зараз ми з вами послухаємо виступи кожної групи.

      Консультанти будуть слідкувати за виступами учнів і за гарну змістовну відповідь ставитимуть відмітки.

      Перед тим, як виступить кожна група, її лідер нам прозвітує, які завдання вони отримали та підготували на урок.

 

V. Виступи дітей.

Завдання для I групи.

  1. Підготувати казку (на свій вибір).
  2. Навчитися її переказувати.
  3. Робити характеристику героїв.
  4. Підготувати прислів’я, які б відповідали цій казці.
  5. Сюрприз від команди (Інсценізація уривку казки «Котик і Півник» і запитання до всього класу по змісту казки).

Завдання для II групи.

  1. Підготувати казку (на свій вибір).
  2. Навчитися переказувати її.
  3. Визначити головну думку казки.
  4. Підготувати загадки до казки.
  5. Сюрприз від команди (Намалювати героїв казки та підготувати запитання до класу).

Завдання для ІІІ групи.

  1. Підготувати легенду рідного краю (на свій вибір).
  2. Навчитися переказувати її.
  3. Визначити головну думку легенди.
  4. Вправа на увагу «Голова – хвостик» (вчитель читає початок речення, а учні продовжують його).
  5. Сюрприз від команди (Підготувати 2-3 запитання для всього класу по змісту легенди).

VI. Фізкультхвилинка. (Виконання в русі української народної пісні «Омелькова сімейка»).

VII.Завдання від вчителя.

            -  А зараз відгадайте, яку казку підготувала для вас я? (Вчитель показує ілюстрації, а діти відгадують з якої вони казки).

           - Так, я підготувала  знайому вам українську народну казку «Коза-     Дереза». Давайте пригадаємо про кого ця казка.

           - Які ще дійові особи є в казці?

           - Хто з дійових осіб вам сподобався найбільше? За що?

           - Хто вас здивував своєю поведінкою? Чому?

           - Кого з героїв жаль?

           - Кому хочеться дати пораду? Яку саме?

           - Що в цій казці схвалюється, а що засуджується?

           - Яка головна думка казки?

VIII. Інсценізація казки.

В ч и т е л ь. А зараз, за допомогою моїх помічників, пригадаємо цю казку з того місця, коли Коза втекла в ліс і оселилась у Зайчиковій хатці. (Діти інсценізують уривок із казки).

 

ІХ. Робота над прислів’ями.

         - Працюємо в командах. Потрібно закінчити прислів’я.

  1. Хочеш їсти калачі, не сиди… .
  2. Шануй людей, то й тебе… .
  3. Всі сили віддай, а друга в біді… .
  4. Слово не горобець – вилетить… .
  5. Всіх слухай, а свій розум… .
  6. Що посієш, те й… .

   - Скажіть, які з цих прислів’їв  відповідають казці «Коза-Дереза». Поясніть їх.

 

Х. Підсумок уроку (рефлексія).

 

1. Інтерактивна гра «Мікрофон»

       - Над якими жанрами усної народної творчості ми працювали на уроці?

       - Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?

       - Чи задоволені ви результатами своєї праці?

       - Чи була проведена робота корисною?

       - Чому вам потрібні ці знання?

     2. Оцінювання.

 

ХІ. Домашнє завдання.

 


 

Список використаної літератури

  1. Інтерактивнітехнологіїнавчання у початковихкласах / Авт-упор. І.І. Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 180 с.
  2. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи /упорядн. Стребна О. В., Соценко А. О. 6-е вид. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. –174 с. -  (Серія «Педагогічні інновації. Майстерня»).

 

 

docx
Додано
13 травня 2018
Переглядів
3995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку