Урок "Добре тому жити, хто вміє дружити"

Про матеріал
Конспект першого уроку у 3 класі Тема. Добре тому жити, хто вміє дружити. Мета: дати поняття, що таке дружба, сприяти формування добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в собі якості, щоб сприяти дружбі, шляхом створення психологічних ситуацій вибору; сприяти створенню дружнього колективу; виховувати бережливе ставлення учнів одне до одного; розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв’язано, послідовно, повним реченням; виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми. Обладнання: комп’ютер, клей-олівець, ручки, чисті аркуші паперу, друковані літери (дружба), кольорові кульки з прислів’ями про дружбу, сердечко, ножиці, дерево, листочки.
Перегляд файлу

Конспект першого уроку у 3 класі

Тема. Добре тому жити, хто вміє дружити.

Мета: дати поняття, що таке дружба, сприяти формування добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в собі якості, щоб сприяти дружбі, шляхом створення психологічних ситуацій вибору; сприяти створенню дружнього колективу; виховувати бережливе ставлення учнів одне до одного; розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв’язано, послідовно, повним реченням; виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.

Обладнання: комп’ютер, клей-олівець, ручки, чисті аркуші паперу, друковані літери (дружба), кольорові кульки з прислів’ями про дружбу, сердечко, ножиці, дерево, листочки.

 

Хід уроку

І. Вступна бесіда. Гра «Знайомство»

    Ось і промайнуло тепле літо і розпочався новий навчальний рік. Я рада вас вітати у цьому класі. Для вас цей рік розпочинається справді по-новому, бо вас буде навчати нова вчителька. Звати мене Ірина Ігорівна. А щоб познайомитись з вами, ми проведемо одну цікаву вправу. Візьміть аркуші паперу, які є перед вами і вирвіть свій силует .

На голові напишіть своє ім’я, на лівій руці – улюблений колір, на правій руці – улюблений урок, на животі – улюблена страва, на лівій нозі – улюблене місце відпочинку, на правій нозі – улюблений вид спорту.

По черзі розкажіть про себе.

     Я вже трохи з вами познайомилась, дізналась в кого які інтереси, улюблені заняття. А ще я б хотіла дізнатись чи є між вами справжні друзі, наскільки дружній 3 клас.

ІІ. Оголошення теми уроку.

  1. Вправа «Дешифрувальник».

    Щоб дізнатись тему нашого уроку, розшифруйте речення.

 

Е б Д о р        у о т м      и ж и т ,     о х т     м і в є     и р д у ж т и

5 3 1 2 4         4 2 1 3      3 1 2 4        3 1 2    2 3 1 4    5 2 1 3 4 6 7

    Так говорить українська народна мудрість «Добре тому жити, хто вміє дружити».

    Отож, сьогодні ми з вами будемо говорити про дружбу і про те, кого можна назвати справжнім другом, спробуємо скласти правила дружнього класу.

    Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, але без справжнього друга сумно і нецікаво, адже тільки з другом можна поділитись радістю і смутком, поговорити про все, що вас цікавить, весело погратись.

2. Бесіда.

- Діти, а як ви можете пояснити значення слова дружба.

- У кого з вас є справжні друзі?

ІІІ. Основна частина.

1. Інтерактивна вправа «Асоціація»

   На дошці написане слово дружба, придумайте асоціації до кожної букви слова дружба, яким має бути справжній друг.

Д – довірливий, добрий

Р – розумний, радісний

У – уважний, умілий

Д – жвавий, життєрадісний

Б – бадьорий, благородний

А – акуратний, активний

    Молодці, справились із завданням.

2. Гра «Світлофор»

    А зараз ми перевіримо, чи знаєте ви, що повинен робити справжній друг, пограючи в гру Світлофор. Якщо ви погоджуєтесь із твердженням, то піднімаєте зелений колір світлофора, якщо ні – червоний.

  • Обманювати своїх друзів;
  • Допомагати друзям у складних ситуаціях;
  • Насміхатись над друзями;
  • Підтримувати один одного;
  • Не залишати друзів у біді;
  • Говорити друзям правду;
  • Ображати друзів;
  • Піклуватись про друзів;
  • Якщо в друга виникла проблема, потрібно його залишити з цією проблемою наодинці;
  • Вірити у плітки про друга.

3. Гра « Знайти в кульці прислів’я та поясни його значення»

    В мене є кольорові кульки, та вони не прості. В середині кульки ми знайдемо щось корисне для себе. Тому підходьте по черзі до мене, обираючи кульку, пробивайте і читайте прислів’я, поясніть його.

  1. Людина без друга, як їжа без солі.
  2. Людина без друзів, що дерево без коріння.
  3. Друзі пізнаються у біді.
  4. Дружба та братство – найбільше багатство.
  5. Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
  6. Маєш друга – бережи, не маєш – знайди.
  7. Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє.

4. Руханка «Справжній друг»

5.  Робота над оповіданням

   - Діти, послухайте оповідання Василя Сухомлинського і подумайте над його змістом.

Як Павлик списав у Зіни задачу

    Павлик був стурбований. Дома він сидів над задачею й не міг розв'язати. Тож до школи Павлик прийшов зарано, щоб у когось її списати. Бо працювати сам не любив.

    Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв'язувати задачі. Павлик й питає:

— На скільки питань задача?

— На  троє,—  відповідає  Зіна. —  А хіба  ти  не розв'язав?

— Не вийшла... Дай списати...

— Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш працювати? — питає Зіна.

Але таки дала йому свій зошит.

    Павлик став списувати. Одна дія, друга, ось уже третя, а в третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, вона написала 32.

У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.

    Учителька зібрала зошити, щоб перевірити. Наступного дня їх і принесла.

    У Павлика  «п'ять»,— сказала вчителька. — Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею.

     А в тебе, Зіно,— «чотири». Помилку зробила...

    Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпив голову.

 

  • Чи правильно вчинив Павлик?
  • Як повинен вчинити справжній друг?
  • Чи були вони друзями?
  • В чому це проявляється?
  • Як би ви вчинили в такій ситуації?
  • Чи не траплялось з вами подібних ситуацій в школі?
  • Чого вчить нас це оповідання?

6. Дерево дружби

    Зараз ми з вами утворимо дерево дружби. Для цього ви повинні обирати листочки з такими характеристиками, які належать справжнім друзям і прикріпити їх на дерево.

    Орієнтовний перелік слів: щирість, доброта, довіра, жадібність, злість, повага, турбота, байдужість, чесність, надійність, жорстокість, щедрість.

  • Це дерево буде у вашому класі як пам’ятка і нагадування про те, яким має бути справжній друг.

7. Правила дружнього класу.

    А для того, щоб наш клас був дружнім, ми разом складемо правила дружнього класу і всі будемо їх дотримуватись

1)  Поважай тих, з ким дружиш.

2) Допомагай другу у біді.

3) Умій визнавати свої помилки і миритися з другом.

4) Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

5) Будь до всіх привітним.

6) Без справжньої дружби неможливий колектив.

    Я хочу, щоб ви запам’ятали ці правила і дотримувались їх і тоді наш клас буде дружнім і ніякі перешкоди не будуть нам страшними.

IV. Підсумок уроку.

  1.               Побажання по колу.

    Встанемо всі в коло і по черзі передамо один одному сердечко бажаючи щось приємне для свого однокласника.

  1. Рефлексія

Продовж речення

  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Мене найбільше вразило те, що…
  • На сьогоднішньому уроці я зрозумів, що…
  • Справжній друг – це…
  1.               Заключне слово вчителя.

    Існує старе прислів’я «Хочеш мати друга – будь ним».

Я бажаю вам, щоб кожен з вас мав справжнього друга, а всі ми з вами стали справжньою дружньою сім’єю.

    Взаємоповага, чуйність, доброзичливість – неодмінні ознаки дружнього класу. Тому будьте ввічливими, чуйними один до одного, допомагайте один одному під час труднощів і радійте за перемоги своїх однокласників, а завтра вони порадіють за вас. Якщо у нас буде дружній клас, то всі з добром приходитимуть до вас.

docx
Додано
15 березня 2022
Переглядів
1182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку