Конспект першого уроку у 3 класі
Тема. Добре тому жити, хто вміє дружити.
Мета: дати поняття, що таке дружба, сприяти формування добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в собі якості, щоб сприяти дружбі, шляхом створення психологічних ситуацій вибору; сприяти створенню дружнього колективу; виховувати бережливе ставлення учнів одне до одного; розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв’язано, послідовно, повним реченням; виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.
Обладнання: комп’ютер, клей-олівець, ручки, чисті аркуші паперу, друковані літери (дружба), кольорові кульки з прислів’ями про дружбу, сердечко, ножиці, дерево, листочки.
Хід уроку
І. Вступна бесіда. Гра «Знайомство»
Ось і промайнуло тепле літо і розпочався новий навчальний рік. Я рада вас вітати у цьому класі. Для вас цей рік розпочинається справді по-новому, бо вас буде навчати нова вчителька. Звати мене Ірина Ігорівна. А щоб познайомитись з вами, ми проведемо одну цікаву вправу. Візьміть аркуші паперу, які є перед вами і вирвіть свій силует .
На голові напишіть своє ім’я, на лівій руці – улюблений колір, на правій руці – улюблений урок, на животі – улюблена страва, на лівій нозі – улюблене місце відпочинку, на правій нозі – улюблений вид спорту.
По черзі розкажіть про себе.
Я вже трохи з вами познайомилась, дізналась в кого які інтереси, улюблені заняття. А ще я б хотіла дізнатись чи є між вами справжні друзі, наскільки дружній 3 клас.
ІІ. Оголошення теми уроку.
Щоб дізнатись тему нашого уроку, розшифруйте речення.
Е б Д о р у о т м и ж и т , о х т м і в є и р д у ж т и
5 3 1 2 4 4 2 1 3 3 1 2 4 3 1 2 2 3 1 4 5 2 1 3 4 6 7
Так говорить українська народна мудрість «Добре тому жити, хто вміє дружити».
Отож, сьогодні ми з вами будемо говорити про дружбу і про те, кого можна назвати справжнім другом, спробуємо скласти правила дружнього класу.
Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, але без справжнього друга сумно і нецікаво, адже тільки з другом можна поділитись радістю і смутком, поговорити про все, що вас цікавить, весело погратись.
2. Бесіда.
- Діти, а як ви можете пояснити значення слова дружба.
- У кого з вас є справжні друзі?
ІІІ. Основна частина.
1. Інтерактивна вправа «Асоціація»
На дошці написане слово дружба, придумайте асоціації до кожної букви слова дружба, яким має бути справжній друг.
Д – довірливий, добрий
Р – розумний, радісний
У – уважний, умілий
Д – жвавий, життєрадісний
Б – бадьорий, благородний
А – акуратний, активний
Молодці, справились із завданням.
2. Гра «Світлофор»
А зараз ми перевіримо, чи знаєте ви, що повинен робити справжній друг, пограючи в гру Світлофор. Якщо ви погоджуєтесь із твердженням, то піднімаєте зелений колір світлофора, якщо ні – червоний.
3. Гра « Знайти в кульці прислів’я та поясни його значення»
В мене є кольорові кульки, та вони не прості. В середині кульки ми знайдемо щось корисне для себе. Тому підходьте по черзі до мене, обираючи кульку, пробивайте і читайте прислів’я, поясніть його.
4. Руханка «Справжній друг»
5. Робота над оповіданням
- Діти, послухайте оповідання Василя Сухомлинського і подумайте над його змістом.
Як Павлик списав у Зіни задачу
Павлик був стурбований. Дома він сидів над задачею й не міг розв'язати. Тож до школи Павлик прийшов зарано, щоб у когось її списати. Бо працювати сам не любив.
Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв'язувати задачі. Павлик й питає:
— На скільки питань задача?
— На троє,— відповідає Зіна. — А хіба ти не розв'язав?
— Не вийшла... Дай списати...
— Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш працювати? — питає Зіна.
Але таки дала йому свій зошит.
Павлик став списувати. Одна дія, друга, ось уже третя, а в третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, вона написала 32.
У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.
Учителька зібрала зошити, щоб перевірити. Наступного дня їх і принесла.
— У Павлика «п'ять»,— сказала вчителька. — Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею.
А в тебе, Зіно,— «чотири». Помилку зробила...
Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпив голову.
6. Дерево дружби
Зараз ми з вами утворимо дерево дружби. Для цього ви повинні обирати листочки з такими характеристиками, які належать справжнім друзям і прикріпити їх на дерево.
Орієнтовний перелік слів: щирість, доброта, довіра, жадібність, злість, повага, турбота, байдужість, чесність, надійність, жорстокість, щедрість.
7. Правила дружнього класу.
А для того, щоб наш клас був дружнім, ми разом складемо правила дружнього класу і всі будемо їх дотримуватись
1) Поважай тих, з ким дружиш.
2) Допомагай другу у біді.
3) Умій визнавати свої помилки і миритися з другом.
4) Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
5) Будь до всіх привітним.
6) Без справжньої дружби неможливий колектив.
Я хочу, щоб ви запам’ятали ці правила і дотримувались їх і тоді наш клас буде дружнім і ніякі перешкоди не будуть нам страшними.
IV. Підсумок уроку.
Встанемо всі в коло і по черзі передамо один одному сердечко бажаючи щось приємне для свого однокласника.
Продовж речення
Існує старе прислів’я «Хочеш мати друга – будь ним».
Я бажаю вам, щоб кожен з вас мав справжнього друга, а всі ми з вами стали справжньою дружньою сім’єю.
Взаємоповага, чуйність, доброзичливість – неодмінні ознаки дружнього класу. Тому будьте ввічливими, чуйними один до одного, допомагайте один одному під час труднощів і радійте за перемоги своїх однокласників, а завтра вони порадіють за вас. Якщо у нас буде дружній клас, то всі з добром приходитимуть до вас.