Урок «Добридень тобі, Україно моя

Про матеріал

Урок-телепередача має за мету навчати учнів виразно читати віршовані і прозовані твори, працювати над образними висловами; розвивати вміння аналізувати тексти, виділяти головну думку, удосконалювати техніку читання; виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості


Перегляд файлу

Тема. Вступ до теми «Добридень тобі, Україно моя!». А.Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край».

Мета: навчати учнів виразно читати віршовані і прозовані твори, працювати над образними висловами; розвивати вміння аналізувати тексти, виділяти головну думку, удосконалювати техніку читання; виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості

Тип уроку: урок формування нових знань і умінь

Обладнання: ілюстративний матеріал, карта України, картки з завданнями, мікрофон

 

Хід уроку

 

І ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

  • Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати.

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні заняття незвичайне,

Бо буде для нас повчальне.

ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вправа «Мікрофон»

  • Яким має бути наш урок? (Цікавим, повчальним, продуктивним…)
  • А ви на уроці якими маєте бути? (Дисциплінованими, уважними, активними…)
  • Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий,  продуктивний урок.

ІІІ  МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1.  Чистомовка:

ма-ма-ма — ой весела вже зима;

 ло-ло-ло — скільки снігу намело;

 мі-мі-мі — ми ще дітоньки малі;

мо-мо-мо — пташкам корму ми дамо.

  1. Учні зачитують скоромовку:

Метіль, метіль, метелиця

Метляючи, метелиться.

Мете, мете, метелиться

Метеликів метелиця.

  1. Розчитування складової таблиці:

першу стрічку співаючи; другу стрічку швидше; третю, гаряче пальчику; а зараз дівчатка починають, а хлопчики "наздоганяють".

4) Гра «Чарівний квадрат»

ч

к

а

л

и

н

а

п

д

е

р

ж

а

в

а

н

к

о

в

м

о

в

а

у

з

у

к

р

а

ї

н

а

п

о

к

р

а

й

т

е

м

я

с

е

л

о

р

д

х

з

е

м

л

я

с

в

р

о

д

и

н

а

ц

р

 

  • Які слова сховані в ньому?

Технологія «Передбачення»

  •  Що або кого ви уявляєте, прочитавши ці слова?

IV  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1) -  Давайте згадаємо, який розділ ми вивчаємо? («Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини»)

-  Яку тему ми вже опрацювали? («Рідна домівка, рідна сім`я – тут виростає доля моя») А сьогодні ми почнемо працювати над новою темою.

2)  Загадка.

Є багато країн на Землі,

В них – озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща  – завжди …

(Батьківщина)

  • Як ви вважаєте, з якими творами ми будемо знайомитися?

Тема нашого уроку «Добридень тобі, Україно моя!»

3) Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

- Пригадайте все, що стосується слова «Україна».

 

 

 

 

 

 

V СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Багато письменників і поетів присвятили ліричні рядки Україні –своїй землі, державі.

  1.                     Опрацювання вірша А.Костецького «Батьківщина» 
  • Давайте послухаємо, що означає слово «Батьківщина» для автора вірша.

а) Читання вірша вчителем

б) Словникова робота

Читання «луною» за вчителем слів:  

Батьківщина

Домівка

Найщиріші

Бджола

Весняні

Дотримане

Чесне

в) Читання вірша учнями

-Які слова, поняття ми могли б додати до нашого асоціативного куща?

г) Гра «Актори»

Прочитати вірш із захопленням

Фізкультхвилинка

д) Гра «Віднови вірш». Робота в групах

Кожна група одержує «розсипану» строфу (рядки подано на окремих аркушах) і за завданням вчителя відновлює вірш, розмістивши рядки в певному порядку  відповідно до його змісту, записавши їх на папері. Доповідає лідер.

1 група

Батьківщина – це мама і тато,

Це твої найщиріші друзі
          Батьківщина – це труд і свято,

І бджола у веснянім лузі.

2 група

Батьківщина –це ліс осінній,

Це домівка твоя і школа

Знаєш ти, що таке Батьківщина?

І гаряче сонячне коло.

 

  1.                     Опрацювання вірша М.Чернявського «Рідний край»

а) Читання вірша мовчки

б) Словникова робота

в) Читання вірша «ланцюжком»

г) Ознайомлення з поняттям «акровірш»

- Прочитайте перші літери кожного рядка згори вниз.

- Вірші, у яких із перших літер кожного рядка можна утворити слово, називається акровіршем.

VI ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія

 

  • Діти, ви любите Батьківщину? А в чому проявляється ця любов?
  • Якою ви хочете, щоб вона була? На паперових квіточках, які лежать у вас на партах, запишіть, якою б ви хотіли бачити свою Батьківщину

(Діти пишуть побажання і прикріплюють на карту України, яка знаходиться на дошці)

  • Ваше завдання – добре вчитись, щоб іти у світ розумними, мудрими, роботящими. Щоб своїми знаннями та працею у майбутньому приносити користь Україні, захищати її.
  • Які враження від уроку?
  • Які почуття і емоції викликав урок?

VII  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити напам’ять вірш «Батьківщина»

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку