Урок "Як тебе не любити, Києве мій! Наталя Забіла «Древній Київ»

Про матеріал

Урок-телепередача "Як тебе не любити, Києве мій! Наталя Забіла «Древній Київ» має на меті навчати учнів виразно читати віршовані і прозові твори, аналізувати прочитане; поглиблювати знання учнів про місто Київ, його історію; розвивати логічне та творче мислення, мовленнєво-комунікативні навички, уміння аргументовано висловлювати свою думку, читацькі навички, пізнавальні інтереси; виховувати любов до Батьківщини, гордість до неї.

Перегляд файлу

Тема. Як тебе не любити, Києве мій! Наталя Забіла «Древній Київ»

Мета: навчати учнів виразно читати віршовані і прозові твори, аналізувати прочитане; поглиблювати знання учнів про місто Київ, його історію; розвивати логічне та творче мислення, мовленнєво-комунікативні навички, уміння аргументовано висловлювати свою думку, читацькі навички, пізнавальні інтереси; виховувати любов до Батьківщини, гордість до неї.

Тип уроку: урок-телепередача

Обладнання: макет телевізора, деформовані тексти, ілюстрації міста Києва

 

Хід уроку

 

І Організація класу

  • Треба разом привітатись!

«Добрий день!»

Дружно голосно сказати

«Добрий день!»

Вліво, вправо поверніться,

Своїм друзям усміхніться:

«Добрий день!»

ІІ Мотивація навчальної діяльності

  • Відгадайте, що це?

  Загадка

 Що за диво-дивина

 У нас вдома розмовля?

 Дивимось по ньому

 Казки, гарні мультики

 Ще й розкаже про погоду

 Спорт та бізнес чи негоду    (телевізор)

  • Сьогодні до нашого класу  завітав цей незвичайний телевізор. Він допоможе нам здобути нові знання.

Адже, у нас незвичайний урок, який ми проведемо у шкільній кіностудії і дізнаємося багато цікавого про одне старовинне місто України. Відгадайте, що це за місто?

Відгадайте його назву:

Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть.

Будинки тут високі,

Дніпро тече широкий.

Ворота золотії

Стоять, мов чародії.

Віддавна — це столиця,

Столиця-білолиця.

Ну, хто з вас здогадається,

Як місто називається? (Київ).

 

- Ми побуваємо у столиці нашої Батьківщини. Щоб більше дізнатися про це чудове місто, ми відвідаємо різні телестудії.

  • Люди, які працюють на телебаченні у різних студіях, повинні вміти гарно розмовляти. Зараз ми з вами будемо вчитися розмовляти, як диктори на телебаченні.

До роботи запрошую студію «Мовознавців».

ІІІ Мовна розминка

  1.     Робота над скоромовкою

Через грядку гріб тхір ямку.

  1.     Робота над чистомовкою

Ець-ець-ець подув сильний вітерець,

Аї-аї-аї облітає листя в гаї,

Го-го-го ми збираємо його,

Ас-ас-ас принесемо листя в клас.

  1.     Розпитування за складовою таблицею
  2.     Гра «Відновіть вірш»

У вс_м св_т_ к_ж_н зн_:

Є Б_тьк_вщ_н_ л_ш дн_.

І в н_с в_н дн_ єд_н_

Це н_ш_ сл_вн_ Укр н_.

IV Перевірка домашнього завдання

  • Зараз до ефіру запрошую студію «Поетична».

Учні читають вірш Анатолія Костецького «Батьківщина» напам'ять.

V Робота над вивченням нового матеріалу

  • До роботи запрошую студію «Пошукову».
  • Що ви розповісте про Київ?

1) Діти першої групи читають вірші і демонструють малюнки про Київ

Ось і Київ, любі діти,                        

Опис гарний історичний.

Серце нашої Вітчизни!             

Місто це немов    казкове,

Хочу вам я розповісти           

  Старовинне і мов нове.

 

На берегах Дніпра крутих,    Наш Київ розіслався

Весь помережений садами,    На горах над Дніпром,

Стоїть у сяйві днів нових    Садами заквітчався,

Наш рідний Київ перед нами.   Мов дівчина вікном.

 

Учень. В Києві є багато пам'яток архі­тектури, які збереглися віддавна (малюнки «Софіївськии собор», «Андріївська церква»).

Золотом церковних куполів вітає нас древня столиця. Це собор святої Софії. У да­лекому минулому нападали на Київ печеніги. Але київський князь Ярослав Мудрий вийшов проти них і розбив ворогів. Там, де відбував­ся цей бій, князь наказав збудувати велику церкву Софіївський Собор. А це сяє позо­лотою Андріївська церква.

Учень. А ось і головна вулиця містаХрещатик. Багато років назад тут був глибокий і довгий яр, який перехрещувався з другим яром і тому називався Хрещатим. А сьогодні на тому місці вулиця Хрещатик, вздовж якої тягнуться алеї зелених каштанів.

Ось ви побачили, який Київ гарний. А чому його називають древнім?

 

2) Слово учням другої групи.

Він існує давно. А значить, у нього є своя історія, славне минуле. Подивіться, як виглядав Київ у минулому (розгляд малюнка). Найдавніша спроба пояснити походження Києва — це літопис «Повість минулих літ». Цей літопис уперше переказує легенду про виникнення міста Києва.

Записав цю легенду чернець Києво-Печерського монастиря Нестор (показ літопису «Повість минулих літ» і портрета Нестора). Уявіть собі, як він у глибокій задумі годинами стояв над Дніпром, слухав розповіді оповідачів, а потім повертався в тісну кімнату монастиря і писав безсмертні рядки «Повісті минулих літ».

Переписала цю легенду поетеса і письменниця Наталія Забіла і назвала її «Древній Київ».

  • Всі студії запрошую до співпраці. Слухайте, міркуйте!

Фізкультхвилинка

VІ Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання оповідання Н. Забіли «Древній Київ»

  1.    Читання тексту «Древній Київ» вчителем.
  • Про кого йдеться в легенді?
  1.    Словникова робота

Поляни Кий Київ

дрімучі Щек Щековиця

працьовиті Хорив Хоревиця

поселився Либідь Либідь

  • Що означають слова другого, третього стовпчиків?
  • Чи є ці слова родичами?

Фізкультхвилинка

  1.    Читання оповідання учнями «ланцюжком»
  2.    Робота над аналізом змісту оповідання
  •                   Як називали давній народ, який оселився над Дніпром?
  •                   Як жили поляни?
  •                   Де поселилися троє братів та їх сестра?
  •                   На чию честь назвали Київ?
  •                   Якою була місцевість навколо міста у давні часи?
  •                   Чи схожа ця розповідь на казку? Чим?
  •                   Уперше про походження Києва згадано у літописі «Повість минулих літ». Записав цю легенду монах Києво-Печерського монастиря Нестор. (Демон­стрування Ілюстрацій Києво-Печерської лаври.)
  •                   Легенда це народне оповідання про певні події чи життя людей з еле­ментами казковості, фантастики.

VІІ Підсумок уроку

На наш E-mail надійшов електронний лист ( На дошку вивішується кросворд).

  • Діти, чи зможемо ми прочитати цей лист?

Київ — ... України.

1. Ким доводиться Либідь Кию, Щеку і Хориву? (Сестра).

2. Хто вперше записав легенду про створення Києва? (Нестор).

3. Як називався давній народ, який оселився над Дніпром? (Поляни).

4. Як звали сестру Кия? (Либідь)

5. Як звали першого брата? (Кий)

6. Як називалась друга гора? (Щекавиця)

7. Як називалась гора, на якій поселився Хорив? (Хоревиця).

- Прочитайте мовчки слово, що вийшло по вертикалі. Прочитайте вираз вголос. Закрийте очі і повторіть цей вираз по пам'яті.

Куди ж ми подорожували?

  • Що нового дізналися сьогодні?
  • Що найбільше запам’яталося?

Передача закінчилась.

Мабуть, друзі, ви втомились.

А тепер – відпочивати

Й наш урок – не забувати.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку