Урок додаткового читання. Іван Андрійович Крилов і його байки.

Про матеріал
Тема: І. А. Крилов і його байки. Мета: поглибити знання учнів про байку, показати відображення в ній народної мудрості, її зв'язок із живою розмовною мовою; розкрити особливості байки І. А. Крилова «Квартет»; розвивати навички аналізу художнього твору, виразного читання, інсценізації, усного мовлення; виховувати прагнення до самовдосконалення.
Перегляд файлу

Тема.  Урок додаткового читання. Іван Андрійович Крилов і його байки.

Мета: поглибити знання учнів про байку, показати відображення в ній народної мудрості, її зв'язок із живою розмовною мовою; розкрити особливості байки І. А. Крилова «Квартет»; розвивати навички аналізу художнього твору, виразного читання, інсценізації, усного мовлення; виховувати прагнення до самовдосконалення.

Обладнання: портрет І. А. Крилова, ілюстрації до байок письменника, мультфільм «Квартет» (реж. О. Іванова), аудіо записи байок «Свиня під дубом», «Ларчик», «Лебідь, рак і щука».

Тип уроку: урок додаткового читання.

 

Епіграф                                                                                                         Увесь світ – театр,

                                                                                                     А ми в ньому – актори.

                                                                                                                   В. Шекспір                                                                                                       

 

  Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання. Інтерактивна вправа «Займи позицію».

    Методичний коментар: на дошці написано: твори І. А. Крилова «Вовк та Ягня»,   «Ворона і Лисиця» є байками. Учні стають і займають відповідну позицію, аргументуючи свій вибір.

Доведіть, що твори І. А. Крилова «Вовк та Ягня», «Ворона і Лисиця» є байками.

  1.          Складання «Асоціативного куща».

Які асоціації викликає у вас слово «байка»?

 

 

                                                                                                      

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Слово вчителя.

    Чи замислювалися ви над тим, як багато важить слово у житті людини? Воно може втішити, підняти настрій, посіяти ворожнечу і навіть убити. Може засудити, висміяти і прославити. Все може слово…

     Тому на уроці ми знову повернемося до байки, оскільки байка – один із найдавніших жанрів словесного мистецтва. За допомогою байки людина намагалася відповісти на питання: як поводитися у складному світі?

     Проблемне запитання.

     Як ви вважаєте, що потрібно для того, щоб стати справжнім музикантом?

ІV. Оголошення теми, мети та  епіграфу уроку.

      (Запис теми уроку в зошиті.)

      Обговорення епіграфа до уроку.

V. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

  1. Історія створення байки «Квартет» І. А. Крилова.

Слово вчителя.

В цій байці відомий російський байкар висміяв галасливі та безрезультатні засідання Державної думи, які відбувалися в Росії у 1810 році. Перші читачі відразу ж впізнали в героях байки «Квартет» Аракчеєва, Мордвинова, Завадовського та Лопухіна.

  1. Робота над змістом байки «Квартет» І. А. Крилова.
  • Виразне читання байки вчителем російською мовою.
  • Чому квартет «не идет на лад»?
  • Чи сподівається автор на те, що в учасників квартету що – небудь вийде?
  • Чому саме ці тварини є героями цієї байки?
  • Яка мораль байки «Квартет»?

Слово вчителя.

     А зараз ми подивимося з вами мультфільм «Квартет» (реж. О. Іванова). Після перегляду якого ви повинні дати відповіді на запитання:

  • Чи вдалося режисеру О. Іванову передати зміст байки І. А. Крилова «Квартет»?
  • Які «зайві» сцени ви помітили в мультфільмі «Квартет»?
  1. Перегляд мультфільму «Квартет» (реж. О. Іванов ) (https://www.youtube.com/watch?v=HyqXCG_8HJ0).

Методичний коментар: після перегляду мультфільму «Квартет» учні дають відповіді на запитання.

  1. Бесіда за побаченим.
  • Чи вдалося режисеру О. Іванову передати зміст байки І. А. Крилова «Квартет»?
  • Які «зайві» сцени ви помітили в мультфільмі «Квартет»?
  • Які тварини з цієї байки є алегоричними образами? Яких людей вони уособлюють?
  1. Валеохвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

І до сонця потягніться.

Веретеном покрутіться,

Землі нашій поклоніться

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

  1. Прослуховування аудіо записів байок І. А. Крилова «Свиня під дубом» (https://www.youtube.com/watch?v=-juqeGvqOBk) «Ларчик» та «Лебідь, рак і щука».

Методичний коментар: після прослуховування кожної байки, учні відповідають на запитання вчителя.

  1. Бесіда за прослуханим.

З яких частин складається байка?

Які алегоричні образи присутні в цьому творі?

Як автор розповідає про своїх героїв?

Які риси характеру уособлюють дані персонажі?

  1. Робота з ілюстраціями до байок І. А. Крилова.

Розгляньте ілюстрації до байок І. А. Крилова.

  • Яку найголовнішу рису відмітили художники?
  • Який фрагмент зображений на ілюстраціях?
  • Чи такими ви уявляли героїв байок І. А. Крилова?

T20k11271i_04

І. А. Крилов                                       «Свинья под дубом»

basni-larchik     0003-003-Didakticheskie-tseli-proekta  basni-lebed_rak_i_shuka

          «Ларчик»                       «Квартет»                «Лебедь, рак и щука»

VI. Підведення підсумків уроку.

      «Мікрофон».

  • Байки І. А. Крилова примушують  мене замислитися над …

VІI. Домашнє завдання.

       Вивчити байку І. А. Крилова напам’ять (на вибір учня), намалювати малюнки.

                                           Використані джерела.

 

  1. Богосвятська А.І. Використання ІКТ (інформаційно-комунікативних технологій) у процесі викладання світової літератури / А. І. Богосвятська // Зарубіжна література в школах України. - 2012. - № 2. - С. 2-9.
  2. Богосвятська А. І.Сучасні типи уроків світової літератури: пошук, натхнення, фантазія / А. І. Богосвятська // Зарубіжна література в школах України. - 2011. - № 10. - С. 37-41.
  3.  Богосвятська, А.І. Імідж сучасного уроку світової літератури / А.І. Богосвятська // Зарубіжна література в школах України. – 2012. – № 1. – С. 16-21.
  4. Виготський Л.С. Педагогічна психологія. – М.: Педагогіка, 1991.
  5. Дементієвська Н.П., Морзе Н.В. Комп’ютерні технології для розвитку учнів та вчителів // Інформаційні технології і засоби навчання: Зб. наук. праць / За ред. В.Ю.Бикова, Ю.О.Жука. – К.: Атака, 2005.
  6. Мадзігон В.М. Проблематика та перспектива інформатизації освіти / В.М. Матюх. – К.: Либідь, 2006.
  7. Макрідіна Л.О. Використання сучасних технологій у педагогічній діяльності // Початкова школа. – 1995. – № 7.
  8. Мірошниченко Л.Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах / Л.Ф. Мірошниченко. – К.: Ленвіт, 2000. (Підруч. для студентів-філологів).
  9. Морзе Н.В., Дементієвська Н.П. Intel. Навчання для майбутнього. – К.: Нора-прінт, 2005.
  10. Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. – М.: Издательский центр «Академия», 2001. 
  11. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. - К., 2003.
  12. Сучасні шкільні технології. Ч.1 / Упоряд.: І. Рожнятовська, В. Зоц. - К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. (Б-ка "Шкільного світу").
  13. Фіцула М.М. Педагогіка: Навч. посіб. для студ. вищих пед. закл. освіти. -К.: Академія, 2003.

                    Електронні  – ресурси:

  1. http://direktor.at.ua/
  2. http://fedorovna.ucoz.ru/
  3. http://metodportal.net/
  4. http://mon.gov.ua
  5. http://www.osvita.org.ua/
  6. www. svitliteraturu.ucoz.ua/_bd/1/143_280213.pdf
  7. http://www.teacherjournal.com.ua/.../15561_Візуалізація%...
  8. http://www.youtube.com/
  9. http://uk.wikipedia.org/
  10. https://www.youtube.com/watch?v=HyqXCG_8HJ0

 

 

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку