ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА
Мета: закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень, виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: картки для утворення слова СКАРБ; прапорці для подорожі; карта України; план-схеми для розв’язування задачі; презентація.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Продзвенів гучний дзвінок,
Усіх покликав на урок.
Любі діти, схаменіться,
Заспокойтесь, посміхніться.
Час роботу розпочати,
Математику вивчати!
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
- Підніміть руку ті діти, у кого виникли труднощі під час виконання домашнього завдання. Які?
- Плесніть тричі ті діти, кому легко було виконати завдання.
1) Назвіть масу Ниви – 4120 – 2020 = 2100 (кг)
2) Назвіть масу Ланоса – 2020 – 660 = 660 (кг)
3) Назвіть масу Таврії – 4120 – 3460 = 660 (кг)
Гра «Ланцюжок»
- Назвіть результати обчислення виразів ланцюжком.
598 223 680 55543 46180 580
2. Усні обчислення
Вчитель: Сьогодні у нас не звичайний урок. Ми вирушимо у подорож. Вам потрібно буде відшукати таємну річ. А що це таке, ви дізнаєтеся, коли виконаєте перше завдання.
Гра «Будь уважним!» - за №412 (с.67)
Б А В С
М Р К
— Назвіть найменше число? (5)
- Назвіть найбільше число? (56000)
- Поставте числа у порядку зростання. Яке слово утворилося? (СКАРБ). Отже ми вирушаємо на пошуки скарбів.
Вчитель:- Пригадайте правила сидіння за партою та роботи у зошиті.
Зошит свій я відкриваю.
Правильно його кладу.
Спину рівно я тримаю
І охайно я пишу!
Вчитель: Відкрийте зошити і запишіть дату. Сьогодні 24 листопада. Класна робота. Хвилинка каліграфії.
Хвилинка каліграфії - 1187
- Нам пощастило жити на прекрасній землі. Тут є безкраї моря, високі гори, родючі грунти, бистрі ріки. І ця унікальна земля зветься Україною. Перша письмова згадка слова Україна знаходиться під 1187 роком у Київському літописі. Запишіть каліграфічно це число і запам’ятайте його.
3. Математичний диктант – (один учень біля дошки)
Вчитель: - Розпочнемо свою мандрівку Україною із її столиці. Яку назву вона має? Київ – дивовижне місто, у якому на кожному кроці можна відшукати цікаві факти.
Відповіді: 14000 м ; 75 м ; 700 р. ; 1050 дм ; 20000 см
III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Вчитель: Ми вирушаємо до старовинного міста Львова. Воно славиться своєю архітектурою, запашною кавою та смачним шоколадом. А ще – це Батьківщина видатного математика, професора Львівського університету Левицького Володимира Йосиповича. Пропоную вам уявити себе майбутніми студентами університетів і показати уміння обчислювати приклади.
1. Розв’язування прикладів
Завдання 413
— Розв’яжіть приклади з коментуванням.
Учні переставляють доданки, виконуючи додавання зручним способом.
25 + 43 + 35 + 37 + 20 = 25 + 35 + 43 + 37 +20 = 160;
180 + 230 + 20 + 70 = 180 + 20 + 230 + 70 = 500.
Завдання 414
— Розв’яжіть з коментуванням.
30001 – 7 = 29994 40004 – 38 = 39966 60000 : 100 – 10 = 590
Вчитель: - Хто знає, як називаються гори України? Так. Це Українські Карпати та Кримські гори.
1002 1007
+1000 + 340
59 198
2061 м – гора Говерла 1545 м – гора Роман – Кош
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Вчитель: Вирушаємо до м. Донецька – Батьківщини олімпійської чемпіонки Лілії Подкопаєвої.
Як справжні спортсмени проведемо розминку.
Вчитель: В Україні протікає 23000 річок. Їх загальна довжина – 170000км. Найдовші серед них – Дніпро, Південний Буг, Дністер. Яка довжина цих річок, ви дізнаєтеся, коли розв’яжете задачу.
Завдання 417 (самостійно; слабші учні отримують план розв’язання)
- Ознайомтеся з умовою задачі. Складіть план розв’язання. Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою.
Південний Буг — 806 км
Дністер — ?, на 556 км довший
Дніпро — ?, на 839 км довший
План розв’язування:
1) 806 + 556 = 1362 (км) — довжина Дністра;
2) 1362 + 839 = 2201 (км) — довжина Дніпра;
4. Геометричне завдання
Вчитель: - Україна славиться своїми архітектурними пам’ятками, а саме замками та монастирями. Серед них Софійський собор у Києві, Кам’янець-Подільська фортеця, Хотинська фортеця. Щоб у майбутньому будувати таку красу, потрібно вже зараз вивчати геометрію.
— Що називають периметром? (Суму довжин сторін многокутника)
— Запишіть формулу для знаходження периметра трикутника.
Обчисліть периметр трикутника за сторонами.
РΔ = а + b + с.
а — 4 см 8 мм
b — 3 см 9 мм
с — 6 см 2 мм
РΔ — 14 см 9 мм
1) 48 + 39 = 87 (мм) — довжина першої і другої сторін; сегг
2) 87 + 62 = 149 (мм) = 14 см 9 мм — периметр трикутника
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 419; 420 (с. 68).
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Мікрофон»
— Чого вчилися на уроці?
— Як знайти периметр многокутника?
Вчитель: Ось і завершилась наша подорож. Ми повернулися до рідної школи, а ось і наша скринька зі скарбом. Як ви вважаєте, що у ній? Це знання, адже у народі говорять, що знання – найдорожчий скарб, а уміння вчитися – ключ до нього. Тож, я бажаю вам щодня здобувати такі скарби і головне - не втратити ключі від цього багатства. На цьому урок закінчено.