Урок "ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА "

Про матеріал
Відкритий урок математики у 4 класі. Цікава і пізнавальна подорож картою України.
Перегляд файлу

ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА 

Мета: закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень, виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. 

Обладнання: картки для утворення слова СКАРБ; прапорці для подорожі; карта України; план-схеми для розв’язування задачі; презентація.

ХІД УРОКУ 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

Продзвенів гучний дзвінок,

Усіх покликав на урок.

Любі діти, схаменіться,

Заспокойтесь, посміхніться.

Час роботу розпочати,

Математику вивчати!

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 

  1. Перевірка домашнього завдання 

- Підніміть руку ті діти, у кого виникли труднощі під час виконання домашнього завдання. Які?

- Плесніть тричі ті діти, кому легко було виконати завдання.

1) Назвіть масу Ниви – 4120 – 2020 = 2100 (кг)

2) Назвіть масу Ланоса – 2020 – 660 = 660 (кг)

3) Назвіть масу Таврії – 4120 – 3460 = 660 (кг)

Гра «Ланцюжок»

            - Назвіть результати обчислення виразів ланцюжком.

598      223      680       55543      46180       580

2. Усні обчислення 

Вчитель: Сьогодні у нас не звичайний урок. Ми вирушимо у подорож. Вам потрібно буде відшукати таємну річ. А що це таке, ви дізнаєтеся, коли виконаєте перше завдання.

Гра «Будь уважним!» - за №412 (с.67)

  1.     51778                5000              56000             375

    Б                       А                   В                   С

  1.       5                        25001                 590

    М                         Р                        К

— Назвіть найменше число? (5)

-   Назвіть найбільше число? (56000)

-   Поставте числа у порядку зростання. Яке слово утворилося? (СКАРБ). Отже ми вирушаємо на пошуки скарбів.

Вчитель:- Пригадайте правила сидіння за партою та роботи у зошиті.

                Зошит свій я відкриваю.

                Правильно його кладу.

                Спину рівно я тримаю

                І охайно я пишу! 

Вчитель: Відкрийте зошити і запишіть дату. Сьогодні 24 листопада. Класна робота. Хвилинка каліграфії.

Хвилинка каліграфії - 1187

- Нам пощастило жити на прекрасній землі. Тут є безкраї моря, високі гори, родючі грунти, бистрі ріки. І ця унікальна земля зветься Україною. Перша письмова згадка слова Україна знаходиться під 1187 роком у Київському літописі. Запишіть каліграфічно це число і запам’ятайте його.

3. Математичний диктант – (один учень біля дошки)

Вчитель: - Розпочнемо свою мандрівку Україною із її столиці. Яку назву вона має? Київ – дивовижне місто, у якому на кожному кроці можна відшукати цікаві факти.

  • Найдовша вулиця – Броварський проспект. Його довжина 14 км. Запишіть цю цифру у метрах.
  • Найширша вулиця – Хрещатик. Щоб дізнатися його ширину потрібно число 75000 зменшити у 1000 разів. Запишіть у метрах.
  • Найстаріше київське дерево – дуб Вільгельма Крістера. Зменшіть число 70700 на 70000 і дізнаєтеся його вік.
  • Метро у Києві – одне з найстаріших у Європі. Найглибша його станція метро «Арсенальна». Його глибина – 105м. Запишіть цю цифру у дециметрах.
  • Найвища точка Києва по відношенню до Дніпра – площа Слави, розташована на висоті 200 м. Запишіть цю цифру у см.

Відповіді: 14000 м ;  75 м ;   700 р. ;   1050 дм ;    20000 см

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

Вчитель: Ми вирушаємо до старовинного міста Львова. Воно славиться своєю архітектурою, запашною кавою та смачним шоколадом. А ще – це Батьківщина видатного математика, професора Львівського університету Левицького Володимира Йосиповича. Пропоную вам уявити себе майбутніми студентами університетів і показати уміння обчислювати приклади.

1. Розв’язування прикладів 

Завдання 413 

— Розв’яжіть приклади з коментуванням. 

Учні переставляють доданки, виконуючи додавання зручним способом. 

25 + 43 + 35 + 37 + 20 = 25 + 35 + 43 + 37 +20 = 160; 

180 + 230 + 20 + 70 = 180 + 20 + 230 + 70 = 500. 

Завдання 414 

— Розв’яжіть з коментуванням. 

30001 – 7 = 29994           40004 – 38 = 39966            60000 : 100 – 10 = 590

  1. Завдання на додавання декількох доданків. Робота в парах.

Вчитель: - Хто знає, як називаються гори України? Так. Це Українські Карпати та Кримські гори.

1002                                                           1007

         +1000            +  340

                59                                                            198

            2061 м – гора Говерла                             1545 м – гора Роман – Кош

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Вчитель: Вирушаємо до м. Донецька – Батьківщини олімпійської чемпіонки Лілії Подкопаєвої.

Як справжні спортсмени проведемо розминку.

  1. Робота над задачею

Вчитель: В Україні протікає 23000 річок. Їх загальна довжина – 170000км. Найдовші серед них – Дніпро, Південний Буг, Дністер. Яка довжина цих річок, ви дізнаєтеся, коли розв’яжете задачу.

Завдання 417 (самостійно; слабші учні отримують план розв’язання)

-         Ознайомтеся з умовою задачі. Складіть план розв’язання. Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою.

Південний Буг — 806 км 

Дністер — ?, на 556 км довший 

Дніпро — ?, на 839 км довший 

План розв’язування:

  1.     До довжини Південного Бугу додати різницю довжини Дністра;
  2.     До довжини Дністра додати різницю довжини Дніпра.

1) 806 + 556 = 1362 (км) — довжина Дністра; 

2) 1362 + 839 = 2201 (км) — довжина Дніпра; 

4. Геометричне завдання

Вчитель: - Україна славиться своїми архітектурними пам’ятками, а саме замками та монастирями. Серед них Софійський собор у Києві, Кам’янець-Подільська фортеця, Хотинська фортеця. Щоб у майбутньому будувати таку красу, потрібно вже зараз вивчати геометрію.

— Що називають периметром? (Суму довжин сторін многокутника) 

— Запишіть формулу для знаходження периметра трикутника. 

Обчисліть периметр трикутника за сторонами.

РΔ = а + b + с. 

а — 4 см 8 мм 

b — 3 см 9 мм 

с —  6 см 2 мм

РΔ — 14 см 9 мм 

1) 48 + 39 = 87 (мм) — довжина першої і другої сторін; сегг

2) 87 + 62 = 149 (мм) = 14 см 9 мм — периметр трикутника 

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Завдання 419; 420 (с. 68). 

V. ПІДСУМОК УРОКУ 

Гра «Мікрофон»

— Чого вчилися на уроці? 

— Як знайти периметр многокутника? 

Вчитель: Ось і завершилась наша подорож. Ми повернулися до рідної школи, а ось і наша скринька зі скарбом. Як ви вважаєте, що у ній? Це знання, адже у народі говорять, що знання – найдорожчий скарб, а уміння вчитися – ключ до нього. Тож, я бажаю вам щодня здобувати такі скарби і головне -  не втратити ключі від цього багатства. На цьому урок закінчено.

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку