Урок "Додавання двоцифрових чисел, коли сума одиниць менша за 10"

Про матеріал
Урок-подорож з математики для дітей з особливими освітніми потребами 4 класу. Розробка уроку розроблена з використанням ігрових технологій, а саме захопливої подорожі. Матеріал підібраний доступний, відповідно до програми 2021 року НУШ для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Перегляд файлу

Урок математики

Тема. Додавання двоцифрових чисел, коли сума одиниць менша за 10. Компоненти додавання

Мета:

-навчальна: повторити нумерацію чисел першої сотні, поняття «двоцифрові» числа, пригадати назви компонентів дій  при додаванні, вдосконалювати обчислювальні навички у здобувачів освіти, закріплювати вміння додавання двоцифрових чисел, коли сума одиниць менша 10;

-корекційна: коригувати мислення, увагу, мовлення (вміння давати повну відповідь на запитання);

-розвивальна: розвивати уяву, пам’ять, математичне мовлення, пізнавальний інтерес, спостережливість, каліграфічне написання математичних цифр;

-виховна: виховувати розуміння ролі математики в житті людини, працьовитість, повагу один до одного, бажання вчасно прийти на допомогу.

Компетентності: математична грамотність

Тип уроку: урок ознайомлення з новим матеріалом

Форма проведення: урок-подорож

Обладнання: цеглинки «Lego», плакат корабля, штурвали корабля, маленькі кораблики, смайлики, зошит, ручка, відеозапис

 

                     Хід уроку:

  1. Нервово-психологічна підготовка

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба твердо, як слід.

Математику знати.

  • Сідайте, будь ласка, на свої місця.
  1. Очікуванні результати

-Діти, уявіть себе капітанами великого чарівного корабля. І наш корабель вирушає подорожувати водами морів і  океанів в захопливий світ математики.

- Що, ви, очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Відповіді здобувачів, вішають по черзі штурвали зі своїми відповідями на дошку)

  1. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
  1. Порт «Каліграфічний»
  • Кораблі заходять у порт. І ми з вами прибули до першого порту «Каліграфічний»
  • Відкрийте, будь ласка, свої зошити.
  • Яке сьогодні число, місяць?
  • Давайте запишемо  старанно в зошит.
  • Викладіть з кубиків «Lego» цифру 9.
  • Пропишіть старанно рядочок цифри 9.
  1. Порт « Усний рахунок»

- Продовжуємо далі нашу подорож. І наш корабель заходить в наступний порт. Але, щоб вирушити далі в подорож, ми маємо полічити числа одиницями від 23 до 34, від 45 до 56.

- Полічить круглими десятками від 10 до100.

- Назвіть «сусідів» чисел 20, 30,45,16.

- Назвіть числа у яких 5 дес. і 4 од., 3 дес. і 6 од., 7 дес. і 2 од.,1 дес. і 5 од.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми уроку
  • Діти, ви великі молодці! Активно, старанно працювали, вірно відповідали. Ми продовжуємо нашу подорож і будемо вчитися додавати двоцифрові числа, коли сума одиниць менша за 10.
  1. Порт «Пояснення матеріалу»
  • Щоб далі цікаво було подорожувати необхідно пригадати, як називаються числа при додаванні?

5+5 =10

5 – перший доданок;

5 – другий доданок;

10 – сума.

 

  • Пригадаємо правило: при додаванні двох двоцифрових чисел десятки додають до десятків, одиниці до одиниць.
  • 21+18=39

До двох десятків додаємо один десяток. Отримуємо відповідь три десятка. Записуємо число після дорівнює 3. До 1 одиниці додаємо 8 одиниць. Отримуємо відповідь 9 і записуємо біля трьох десятків. Отримали відповідь 39.

  1. Порт «Фізкультхвилинка»
  • Подорожуючи, ми прибули до порту відпочинку. Пропоную порухатися разом з псом Патроном під веселу музику:

https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4

  1. Порт «Обчислення виразів»
  • Ми відпочили. А наш корабель зайшов в порт «Обчисли вирази». Ми навчаємося, можемо помилятися, але я впевнена що ми зможемо і подолаємо цю перепону і продовжимо далі подорожувати.

34+23=           53+21=

56+11=           64+32=

43+25=           43+22=

( Діти по черзі розв’язують приклади. Отримують мальнькі кораблики)

  1. Порт «Геометричні фігури»
  • Діти, ви молодці. Подолали найскладніше випробування у попередньому порту. Скоро наша подорож закінчиться. Але в математиці є геометричні фігури. І щоб доплисти до місця призначення необхідно назвати іх:

 

 

Геометричні фігури на площині та у просторі | Тест з математики – «На Урок»

  1. Підсумок уроку. Релаксія

Великий чарівний корабель завершив свою подорож.

  • Чи підтвердилися ваші очікування?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • Що нового пізнали? Чому навчилися?
  • Ви всі молодці? І за гарну працю на уроці отримуєте веселі смайлики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 листопада 2022
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку