Урок "Додавання і віднімання багатоцифрових чисел"

Про матеріал
Розробка уроку, презентація до теми " Додавання і віднімання багатоцифрових чисел"
Перегляд файлу

І. Організація учнів до уроку.

1 . Привітання.

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

Один одному всміхніться.

На урок старання

Не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько,

Будем гарно працювати.

2. Вправа «Очікування»

- До уроку всі готові, повторили вдома  одиниці величин : довжини, маси, часу і площі  ?  ( учні відповідають з допомогою цеглинок )

- Настрій який у вас? ( учні відповідають з допомогою цеглинок )

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Усний рахунок.

- Учні, як ви думаєте, що сьогодні на уроці математики ми будемо робити? (Відповіді учнів)

-- Діти, а ви любите мандрувати?

- Сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож.  А куди саме, дізнаєтесь, коли розв'яжите кругові  вирази з  відповідними літерами.

 На листочках записуємо тільки літеру, яка знаходиться перед виразом.

У    65 + 20 : 4

А    (30 : 2 + 40)

Р    (80 – 30) - 20

Ї    100 + (10+90)

К    70 2 - 12 5

А    (95 - 15) - 15

Н    200 : 10 + 75

- Яке слово утворилося?

- Отже, ми  сьогодні подорожуватимемо по Україні.

 

2. Девіз уроку.

 На уроці математики

будем подорожувати,

свій розум тренувати,

свою рідну Україну

більше пізнавати.

3. Розповідь вчителя.

Україна – велика країна з прекрасною щедрою природою і щирими людьми. З давніх давен важко жилося її народові, не раз зажерливі чужинці нищили її землі й багатство . 

    Сьогодні  Україна знову повинна захищатись від підступного, заздрісного ворога. Жорстокі бої за незалежність вже тривають 2 77днів.  Наші герої віддають своє найціннніше багатство – життя, щоб ми з вами були в небезпеці. Вони вірять, що хоч і загинуть, але їхні діти будуть вільними і  житимуть в мирі і добробуті.

     Адже діти  -  майбутнє кожної  країни.  Ваші знання сьогодні – це успіхи й здобутки українського народу завтра.

     Нині ми будемо мандрувати рідною землею і все, про що дізнаватимемось, позначатимемо на картах, аби краще знати свій рідний край. Заповнювати карту будемо впродовж усього уроку.

4 . Вправа «Обчисли ланцюжок»

     Територія, заселена  українцями, досить велика. Щоб обійти довкола неї пішки, треба пройти багато кілометрів. Обчисливши ланцюжок.  Ви дізнаєтесь протяжність кордонів України.

                                                                                                                                     (6993 км)

300+100

       10

       - 500

       +2000

       + 493

       +1000  (6993 км)

      (На карті показую кордон України, кілька учнів повторюють лінію. Після цього діти на картах наводять кордони держави. У  відведеному на карті місці записують отримані результати.)

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні у нас підсумковий урок з теми «Додавання і віднімання багатоцифрових чисел».

 Результати розв'язування завдань повідомлятимуть вам деякі дані, які стосуються нашої України. Тож сьогодні ви узагальните свої знання з математики і більше дізнаєтесь про рідну країну.

ІY.  Узагальнення і систематизація знань.

  1. Повторення правил позатабличного додавання і віднімання.
  2.  Самостійна робота

     І варіант

1.Виконай письмове додавання. Визнач, яку територію займає наша держава.

348 659+254 969=…(603 628 км²)

2.Виконай письмове віднімання. Визнач, скільки в Україні міст.

49 133-48 673=…(460)

          ІІ варіант

1.Виконай письмове додавання. Визнач, скільки всього людей проживає в Україні.

Населення України станом на 1 січня 2022 року становило  41 429 472   осіб,

41 080 912+348 560=…(41 429 472 ос.)

2. Виконай письмове віднімання. Визнач, скільки в Україні селищ. ( від 1000 до 30000 ос)

33 529-32 645=…(884)

НУ, а сіл в Україні є  28 619.

- Діти, назвіть місто, яке є столицею України. (м.Київ)

- Як називається наша область? (Закарпатська  область)

Закарпатська  область знаходиться на  заході України.

- Назвіть місто, яке є нашим  обласним центром. (м. Ужгород)

- Як називається наш район? (Хустський район)

- Як називається наше село? (с. Лісковець ( Ляховець))

(Показую на карті України й пропоную учням нанести на контурну карту.)

  1. Розв'язати рівняння.

Розв’язавши  рівняння  учні  І варіанту дізнаються  скільки років нашій столиці , а учні ІІ варіанту дізнаються скільки років нашому селу .

         х + 482 = 2022                    2022 – у = 1470

4.    Від сьогоднішнього числа відніміть  1.

(23+1=24)

Число 24 – це кількість областей України.

(1 – Автономна республіка Крим)

На заході Україна межує з Польщею, Румунією, Словаччиною. На південному заході – з Молдовою, а на півночі – з Білорусією. На південному та північному сході – з Росією. 

5. - А яка найбільша і найдовша річка в Україні? (Дніпро)

Щоб зайти її довжину ,яку займає на території України потрібно від 1000 відняти  19.

1000-19=981(км) )

- Число 981 позначає  протяжність  Дніпра  на  території  України.  А загальна  довжина  Дніпра становить  2201км.

 

4.Розв’язування задач.

(Учні об’єднуються в групи. Кожна отримує задачу. Завдання: розв'язати задачі діями з поясненням.)

І група  і ІІ група ( хто швидше)

На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг  менше, інше – картопля. Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу? (2 061кг)

 (Перевірка задач)

У кожній групі ви отримали однаковий результат – 2 061м – висота найвищої точки України – гори Говерли.

5.Музична фізкультхвилинка.

6.Порівняйте величини і дізнаєтесь про них.

2 245м     15000мм                               149 км²       7 га

 На території України є Чорне і Азовське моря. Найбільша глибина Чорного

моря -2 245м ,а Азовського – 15м. Довжина берегової лінії Азовського моря – 2 700км.

Всі річки і моря нашої держави належать до якого океану? (Атлантичного океану)

Найбільше прісне озеро України  Ялпуг

 Озеро Синевир є найбільшим і найглибшим високогірним озером України.

 

7. Дії з іменованими числами.

- Прочитайте іменовані числа, які ми отримали сьогодні на уроці. Подайте їх у вказаних одиницях.

2 061м=  … км  … м                         2022р. =  …ст.

15м     =  …  см                                  7 га =    … а

 4 год 25хв    = … хв                        640 т  =   … кг

 Ан-225 «Мрія» (масою 640 т є найважчим літаком у світі. 

8.Робота з геометричним матеріалом.  (Робота в парах)

(В учнів на партах лежать картки )

- Діти, у вас на партах лежать картки. Розгляньте зображення і дайте відповіді на запитання.

- Як називається фігура?

- Скільки зображено прямокутників?

- Що таке периметр?

-  Обчисліть периметр і площу великого прямокутника

- На що схожа ця фігура?

- Що символізує кожен колір прапора?

(Діти відповідають)

Які державні символи ще знаєте?

Учні, завжди пам’ятайте:  хто ви? звідки ви ?. Шануйте державні і народні символи , традиції та рідну нашу мову. Будьте гідними громадянами своєї держави.

Y. Підсумок уроку.

Оцінювання.

- Подорож наша підходить до завершення .

Чи сподобалась Вам подорож ?

Чи дізнались  , щось цікавого?

Яка інформація  Вас найбільше здивувала.

Висновок.

- Ми завершили заповнювати карту України – країни героїчної історії. Саме від вас, від нас усіх залежить доля Вітчизни. Тож, учіться, будьте успішними, аби ваші знання і праця сприяли розбудові та процвітанню нашої держави.

Домашнє  завдання

 

C:\Users\Acer\Pictures\Ми українці\image177.jpg

1.Довжина  кордонів України 

2. Площа території України

3. Населення України

4. Кількість міст в Україні

5. Кількість селищ в Україні

6. Кількість сіл в Україні

7. Дата заснування Києва  

8. Дата заснування нашого села

9. Кількість областей України 

10.  Автономна республіка Крим

 

 

 

 

Варіант І

  1. Кругові вирази  _________________________________________________
  2. Самостійна робота

1.Виконай письмове додавання. Визнач, яку територію займає наша держава.

348 659 + 254 969=  ____________________________

2.Виконай письмове віднімання. Визнач, скільки в Україні міст.

  1. 133 - 48 673=__________________________________

Лист в клетку мелкую распечатать

3. Розв'язати рівняння.

  х + 482 = 2022    

 

 

              

6. Обчисліть периметр і площу великого прямокутника.

                                                                                         

                                                                       6см

                                                                       

                                            12  см

Лист в клетку мелкую распечатать

 

 

 

Варіант ІІ

  1. Кругові вирази  _________________________________________________
  2. Самостійна робота

1.Виконай письмове додавання. Визнач, скільки всього людей проживає в Україні.

41 080 912 + 348 560=____________________________________

2. Виконай письмове віднімання. Визнач, скільки в Україні селищ.

33 529  -  32 645=________________________________

Лист в клетку мелкую распечатать

3. Розв'язати рівняння.

2022 – у = 1470

 

 

 

6. Обчисліть периметр і площу великого прямокутника.

                                                                                         

                                                                       6см

                                                                       

                                            12  см

Лист в клетку мелкую распечатать

 

 

 

І група

        На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг  менше, інше – картопля. Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу?

Лист в клетку мелкую распечататьЛист в клетку мелкую распечатать

 

ІІ група

        На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг  менше, інше – картопля. Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу?

Лист в клетку мелкую распечатать

Лист в клетку мелкую распечатать

КРУГОВІ ВИРАЗИ

У    65 + 20 : 4

А    (30 2 + 40)

Р    (80 – 30) - 20

Ї    100 + (10+90)

К    70 2 - 12 5

А    (95 - 15) - 15

Н    200 : 10 + 75

«Обчисли ланцюжок»

300+100

10

- 500

+2000

+ 493

+1000 


4.Порівняйте величини .

   2 245м     15000мм              

5. Перетвори .

2 061м=  …     км   …     м            

 15м     =  …         см                         

 4 год 25хв    = …         хв                

4.Порівняйте величини .

  1. км²       7 га

 

5.Перетвори .

2022р. =  …      ст.

7 га =    …       а

640 т  =     …              кг


І група

        На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг  менше, інше – картопля.    Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу?

 

ІІ група

        На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг  менше, інше – картопля.    Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу?

 

ІІІ  І група

        На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг  менше, інше – картопля.    Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу?

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок - подорож

Номер слайду 2

КРУГОВІ ВИРАЗИ

Номер слайду 3

УКРАЇНА

Номер слайду 4

277 днів. ВАШІ ЗНАННЯ СЬОГОДНІ – ЦЕ УСПІХИ Й ЗДОБУТКИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ ЗАВТРА

Номер слайду 5

На уроці математикибудем подорожувати,свій розум тренувати,свою рідну Україну більше пізнавати. Девіз уроку

Номер слайду 6

Вправа «Обчисли ланцюжок»Територія, заселена українцями, досить велика. Щобобійти довкола неї пішки, треба пройти багатокілометрів. Обчисливши ланцюжок, ви дізнаєтесьпротяжність кордонів України.300+100 10 - 500 +2000 + 493 +1000 6993км

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Підсумковий урок з теми «Додавання і віднімання багатоцифрових чисел». Результати розв'язування завдань повідомлятимуть вам деякі дані, які стосуються нашої України. Тож сьогодні ви узагальните свої знання з математики і більше дізнаєтесь про рідну країну.

Номер слайду 9

Самостійна робота Площа території України 603 628 км² Населення України 41  429  472 ос. Кількість міст в Україні 460 Кількість селищ в Україні 884 Кількість сіл в Україні 28 619 348 659 49 133 254 969 48 673 603 628 460 41 080 912 33 529 348 560 32 645 41 429 472 884І - варіантІІ - варіант

Номер слайду 10

- Діти, назвіть місто, яке є столицею України. - Як називається наша область? - Назвіть місто, яке є нашим обласним центром. - Як називається наш район? - Як називається наше село? 4821470

Номер слайду 11

Розв'язати рівняння. Розв’язавши рівняння учні І варіанту дізнаються скільки років нашій столиці, а учні ІІ варіанту дізнаються скільки років нашому селу . х + 482 = 2022 2022 – у = 1470х = 2022- 482 у= 2022 - 1470х= 1540_______ у= 552_______1540 + 482= 2022 2022 – 552=1470

Номер слайду 12

Від сьогоднішнього числа відніміть 1. Число 24 – це кількість областей України.1 – Автономна республіка Крим. На заході Україна межує з Польщею, Румунією, Словаччиною. На південному заході – з Молдовою, а на півночі – з Білорусією. На південному та північному сході – з Росією.

Номер слайду 13

- А яка найбільша і найдовша річка в Україні? Щоб зайти довжину ДНІПРА на території України , потрібно від 1000 відняти 19.981 км позначає протяжність Дніпра на території України. А загальна довжина Дніпра становить 2201км.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

ГРА « ХТО ШВИДШЕ»3 ГРУПИГора Говерла2061м На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг менше, інше – картопля. Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу?Відповідь: 2061 кг картоплі привезли на овочеву базу

Номер слайду 16

ФІККУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 17

ЕРУДИТИВУНДЕРКІНДИПОРІВНЯТИ(КАПІТАНИ)

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Ялпуг149 км² Синевир7 гаозероозеро

Номер слайду 20

ЕРУДИТИВУНДЕРКІНДИ2. ПЕРЕТВОРИТИ(ЛАНЦЮЖКОМ)

Номер слайду 21

Ан-225 «Мрія»

Номер слайду 22

6. Обчисліть периметр і площу великого прямокутника. (В ПАРІ)6см 12 см

Номер слайду 23

ПІДСУМОК УРОКУ1. Чи сподобалась Вам подорож?2. Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?3. Який настрій у вас?4. Що найбільше вас здивувало?5. Що найбільше сподобалось на уроці? 6. Куди хочете помандрувати наступного разу?Кубик запитаньstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 24

style.colorfillcolorfill.typefill.on

zip
Додав(-ла)
Гурзан Оксана
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
30 листопада 2022
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку