Урок: «Додавання і віднімання дробів зрізними знаменниками»

Про матеріал

Урок узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок , проведений у формі уроку-гри «Подорож слідами Шерлока Холмса»

з використанням комп'ютерних технологій

Перегляд файлу

Урок-гра «Подорож слідами Шерлока Холмса»

з використанням компютерних технологій

 

Предмет: математика

Тема уроку: «Додавання і віднімання дробів зрізними знаменниками»

Клас: 6

Мета:

Загальноосвітня:відпрацювати вміння і навички застосування правил додавання дробів з різними знаменниками при розв’язуванні прикладів.

Розвиваюча:

- розвивати вміння учнів застосовувати отримані знання на практиці;

- удосконалювати культуру роботи в групах.

Виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчання.

Засоби навчання: компютер з мультимедійним проектором, презентація, дидактичний роздатковий матеріал.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Організаійна форма уроку: урок-гра.

Хід уроку

Організаційна частина

 

Заздалегідь в кабінеті столи розставлені таким чином, щоб учні могли працювати в групах по 4-5 чоловік. Кожна група це екіпаж, якому належить здійснити подорож слідами Шерлока Холмса з безліччю перешкод. Подолати ці перешкоди зможе екіпаж, який знає закони додавання і віднімання дробів з різними знаменниками. Переможе той екіпаж, який набере більшу кількість балів, пройшовши по всій карті маршруту.

На столах кожної групи вказано номер екіпажу. Члени екіпажу мають нагрудні бейджики  із вказівкою номера екіпажу та імені. Експертна група старшокласників з 3-5 осіб оцінює правильність виконання завдань на кожному етапі подорожі. Вони також мають нагрудні бейджі.Результати кожного етапу заносяться ними в табло.

  Вчитель: Доброго дня, діти! Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-подорож, і допоможе нам у цьому чарівний екран.

Вчитель: Тема нашого уроку - «Додавання і віднімання дробів з різними

 знаменниками». Подорожувати ми будемо на автомобілі часу по слідах

 Шерлока Холмса. Мета нашої подорожі: застосування правил додавання і віднімання дробів з різними знаменниками.

Вчитель: Етапи подорожі: 1 етап - перевіримо місцевість, 2 етап - створимо карту подорожі, 3 етап - перегони по пересіченій місцевості, 4 етап - раптова зупинка - аварія, 5 етап - привал, 6 - фініш. Оцінювати всі результати будуть експерти за рейтинговою системою системою. Якщо всі члени команди правильно виконали всі завдання, отримують максимум балів. Якщо є помилки або завдання виконано не повністю, бали знижуються.

 

 

 

РЕЙТИНГОВА СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ НА УРОЦІ

Етапи

Перевірка місцевості

Складання карти подорожі

Перегони по пересіченій місцевості

Раптова зупинка

Привал

Максимальна кількість балів

1

3

4

2

1

Активна робота, корегування відповідей товаришів оцінюється в додатковий бал.

 

Для роботи на уроці у кожного члена екіпажу повинні бути ручки, чернетки, зошити. Завдання до кожного етапу знаходяться в заздалегідь заготовлених окремих файлах або конвертах з номерами етапів. Командир екіпажу на кожному

 етапі роздає учасникам гри картки-завдання.

  І етап. Перевіримо місцевість.

Кожному екіпажу вручаються картки із завданнями. Потрібно зробити відмітку напроти правильної відповіді.

  Зразки карток-завдань:

 

Перевіримо місцевість

Розв’яжіть приклади та знайдіть серед відповідей, записаних на картці під певним номером, свої відповіді.

  1. ;

10)

Перевіримо місцевість

Розв’яжіть приклади та знайдіть серед відповідей, записаних на картці під певним номером, свої відповіді.

  1. ;

10)

Після виконання завдань командир екіпажу складає картки в файл і передає в експертну групу, яка перевіряє їх і виставляє бали.

 

ІІ етап. Складемо карту подорожі

 На цьому етапі пропонується одне завдання на весь екіпаж. Ставиться завдання -

 скласти карту подорожі. Екіпажам дається таблична форма з прикладами. Заповнити її необхідно розрізаними квадратами листівки, на яких записано правильну відповідь.

 

Кожен експерт підходить до екіпажу і перевіряє роботу, на виконання якої відводиться 5-10 хв. Оцінюється за швидкості виконання й правильності малюнка.

 3 етап. Перегони по пересіченій місцевості

 Всім екіпажам пропонується однакове завдання. Учитель промовляє умову завдання і організовує роботу в групах. Командир кожного екіпажу вирішує

 перший приклад, вписує в картку-завдання відповідь і передає її наступному

 члену екіпажу для вирішення другого прикладу і т.д. Експерт забирає роботи

 першого екіпажу,який повністю справився із завданням. На виконання цього завдання відводиться  5-7 хв.

 

 Приклад завдання

Перегони по пересіченій місцевості

         г)

 

Члени кожного екіпажу виходять і, по черзі вирішуючи приклад, записують відповідь у порожню клітинку. Необхідно правильно і якнайшвидше виконати це завдання.

 

ІV етап. Раптова зупинка - аварія.

  Пропонується спільне завдання для всього екіпажу. Кожен учасник вирішує по  одному прикладу, потім проходить обговорення і коректування рішень в групах, обговорення, здача карток експертам.

  Учитель по черзі викликає до дошки по одному члену екіпажу (за бажанням), щоб прокоментувати рішення 1-2 прикладів.

 Приклад картки-завдання.

           Раптова зупинка - аварія

Необхідно усунути несправність вашого автомобіля.

Завдання: На картках для кожного екіпажу наведені рішення чотирьох прикладів, але в  них допущені помилки. Знайти ці помилки і пояснити, чому вони були допущені.

         г) 4.

  V етап. Привал

 Вчитель: Діти, ви втомилися, закрийте очі, розслабтеся.

Звучить музика, потім вчитель каже: «Ви вирішили відпочити на галявині і

нарвати квітів. Давайте відкриємо очі і подивимося,що ж це за квіти. Квіти  на ній незвичайні. Кожна пелюстка квітки - це завдання на складання і  віднімання дробів з різними знаменниками. Виконайте послідовно дії ».

  На кожний стіл видається квітка із завданнями. Завдання однакові,тільки

первісний дріб різний. Результат пишеться над пелюсткою.

 

Приклад картки-завдання

Привал

 Виконайте послідовно дії.

           

 

VI етап. Фініш

  Вчитель: Ось і закінчилася наша подорож слідами Шерлока Холмса.

 По всьому маршруту з нами слідувала експертна група. Їй слово.

 Експертна група представляє на екрані таблицю результативності уроку-гри і коментує її. Далі оголошується команда-переможець за максимальною кількістю набраних балів.

doc
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку