Урок " Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень "

Про матеріал
Мета: формувати в учнів навички додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи. За підручником " Математика " 3 клас Гісь О.М. Філяк І. В.
Перегляд файлу

Дата: 08.02.2019

Предмет: Математика

Тема: Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень

Мета: формувати в учнів навички додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Обладнання:

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка домашнього завдання

Завдання 10, 11 сторінка 45

Завдання 10

1) 42:6 = 7 (с.) –у першому залі

2) 7+2 = 9 (с.) – у другому залі

3) 36:9 = 4 ( ч.)

Відповідь: по 4 чоловіки у другому залі

Завдання 11

1) 500, 100, 800, 700, 1000

2) 520, 50, 800, 660, 990.

2) Усні обчислення

- Увага! Увага! В одеській школі – змагання з усної лічби. Через хвилину – розпочинаємо! Приєднуйся, друже!

- Зараз я вам роздам кольорові кружечки. Тепер погляньте на свій колір і знайдіть такий же колір, у іншого учасника. Ви помітили, що ви об’єднались в дві команди.

- Зараз у нас буде розминка. Вам потрібно округлити задані числа до десятків, а тоді числа, які отримаєш – до сотень.

Перша команда – 317, 282, 831, 679, 745:

десятки: 320, 280, 830, 680, 740

сотні: 300,  300, 800, 700, 700

Друга команда – 931, 288, 332, 747, 855

десятки: 930, 290, 330, 740, 860

сотні: 900, 300, 300, 700, 900

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось додавати та віднімати круглих чисел, а також проведемо змагання з усної лічби. Тож розпочинаймо.

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Ми з вами провели розминку. А тепер нам потрібно підготуватись до 1 конкурсу.

Підготовка до конкурсу 1:

- Нам потрібно навчитись додавати способом округлення. Відкрийте підручники на сторінці 47, завдання 3.

230+480 =

- Нам потрібно 380 округлити до сотень = 400. Тобто число 400 на скільки збільшили? ( на 20) Отже,

230+400-20 = 630-20 = 610

1 конкурс. Шанс здобути очко!

- Знайдіть завдання 4. Хто швидше розв’яже правильно, піднімає руку.

1) 520+290 = 520+300-10 = 810

2) 340+570 = 340+600-30 = 910

3) 250+680 = 250+700-20 = 930

4) 160+760 = 160+800-40 = 920

Підготовка до конкурсу 2.

- Нам потрібно навчитись віднімати способом округлення. Знайдіть завдання 5, сторінка 47.

750-490 =

- Нам потрібно 490 округлити до сотень = 500. Діти, на скільки ми збільшили 500? (на 10)

Отже,

750-500+10 = 250+10 = 260

2. конкурс. Шанс здобути очко!

- Знайдіть завдання 6. Хто швидше розв’яже правильно, піднімає руку.

1) 520-290 = 520-300+10 = 230

2) 440-170 = 440-200+30 = 270

3) 650-380 = 650-400+20 = 220

4) 970-760 = 970-800+40 = 210

3. Конкурс. Розв’яжи задачу.

- Знайдіть задачу 7 сторінка 48.

- Скільки всього навчається у школі учнів? ( 800)

- Скільки народилось навесні і взимку? ( 360)

- Скільки навесні і влітку? ( 400)

- Скільки восени? ( 210)

- Якщо восени народилось 210 учнів, ми зможемо дізнатись скільки дітей народилось крім восени? Якою дією?( віднімання)

- Ми зможемо дізнатись скільки народилось дітей взимку? Якою дією? Що ми будемо віднімати?

- Ми зможемо дізнатись скільки народилось влітку? Якою дією? Що ми будемо віднімати?

- Потім ми зможемо дізнатись скільки народилось навесні? Для цього нам потрібно скільки народилось влітку і взимку. Якою дією? (додавання)

1) 800-210 = 590(уч.) – народились взимку, навесні та влітку

2) 590-360 = 230 (уч.) – народилось влітку

3) 590-400 = 190 (уч.) – народились взимку

4) 230+190  = 520 (уч.) – народились взимку і влітку

5) 590-520 = 70(уч.) – навесні

Відповідь: взимку – 190, навесні – 70, влітку – 230

VI. Підсумок уроку

- Отже, давайте підрахуємо наші очки.

- Вам сподобались змагання.

- Яке завдання вам найбільше сподобалось

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання 9,10 сторінка 48

Завдання 9.

680-150 = 530       450+150 = 600         120+390 = 510

440+540 = 980      700-290 = 410          670-580 = 90

Завдання 10.

1)1000-480 = 520 (грн) – коштує килимок

2)1000-810= 190 ( грн) заплатили за дзеркало

3) 520+190 = 710 (грн) – коштує дзеркало і килимок

4) 1000-710 = 290 (грн)

Відповідь: килимок – 520, поличка – 290, 190 – дзеркало

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила:

Вчитель__________________________Вершиніна Л.П.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Беньковська Аліна Володимирівна
    А навіщо в задачі 7 в четвертій дії додавати тих, як інародилися взимку і влітку? Просто 360-190=170, ті хто народився навесні. ВСЕ!
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2019
Переглядів
4961
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку