Урок з математики у 6 класі "Додавання та віднімання раціональних чисел"
Вчитель математики : Шелемба Ольга Василівна
Тернівської ЗОШ І - ІІІ ст
Тячівського рн.
Закарпатської обл.
Розробка відкритого уроку математики у 6-А класі 20.03.2018
Тема: Додавання та віднімання раціональних чисел
Мета: систематизувати й узагальнити матеріал, щодо додавання та віднімання раціональних чисел; відпрацьовувати навички застосування властивостей додавання та віднімання розв’язування вправ; розвивати уміння працювати в парах; формувати математичні компетентності; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, кмітливість, вміння узагальнювати; виховувати культуру математичних записів; виховувати інтерес до вивчення математики.
Очікувані результати: учні повинні формулювати правила додавання і віднімання раціональних чисел, описувати поняття модуля числа, розв’язувати вправи, що передбачають знаходження модуля числа, порівняння раціональних чисел, додавання й віднімання раціональних чисел.
Обладнання та наочність: підручник, роздатковий матеріал (індивідуальні завдання; презентаційний матеріал, тестова робота для проведення підсумку).
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.
Девіз уроку «Успіх – це результат умінь і навичок»
Хід уроку
Слово вчителя:
Любі друзі, на попередніх уроках ми познайомилися з поняттям «раціональне число» та з його властивостями, навчилися порівнювати, додавати та віднімати раціональні числа.
Сьогодні ж ми продовжимо роботу над вдосконаленням своїх навичок та вмінь, щоб у подальшому з легкістю розв’язувати завдання, які складаються за допомогою раціональних чисел.
На початку хотілося б дізнатися, з яким очікуваннями ви завітали на урок математики. Щоб вирушити у подорож, перевірю, як ви підготувалися:
№ 1139
№ 1144
х = -2 + 5,6
х =3,6
х = 0,89 + 1,51
х = 2,4
х = 0,2 +
х = 0,4
( Учні записують дату і тему уроку)
І Зупинка «Теоритична»
Завдання 1.
Завдання 2.
Завдання 3.
1) Що таке координатна пряма ?
2) Які числа називаються додатними ?
3) Які числа називаються від´ємними ?
4) Що називається координатою точки ?
5) Які числа називаються протилежними ?
6) Які числа називаються цілими ?
7) Які числа називаються раціональними ?
8) Яка переставна властивість додавання ?
9) Як додати два від´ємних числа ?
10) Як додати числа з різними знаками ?
11) Як відняти від´ємні числа ?
12) Що називається модулем числа ?
5. Удосконалення, узагальнення та систематизація знань
ІІ Зупинка «Пізнавальна»
№ 1196
№1203
Знайти значення різниці : а-(в-с), якщо
-35 – (14 – 21) = -35 – 14 +21= - 28
2) а=-16, в=-7, с=-9
-16 – (-7-(-9))= -16 + 7 – 9 = -18
№1207
19842-8848=10994 м
ІІІ Зупинка «Спортивна»
(Учні виконують завдання на дошці )
Порівняти числа
І картка
ІІ картка
ІІІ картка
ІV Зупинка «Магічна»
Заповнити клітинки
+ |
– 9 |
6 |
– 7 |
|
+ |
– 8 |
5 |
– 4 |
– 4 |
|
|
|
|
– 8 |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
V Зупинка «Загадкова»
«Розшифруй послання»
Кожна відповідь до прикладу є координатою деякої точки, яку треба позначити на координатній прямій
VІ Зупинка «Підсумкова»
Знайти суму усіх чисел від -499 до 501
Домашнє завдання
1)Повторити §26,27
2)№1213, 1218