Урок "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Про матеріал

Урок з математики у 6 класі "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Вчитель математики : Шелемба Ольга Василівна

Тернівської ЗОШ І - ІІІ ст

Тячівського рн.

Закарпатської обл.

Перегляд файлу

Розробка відкритого уроку математики у 6-А класі    20.03.2018

Тема: Додавання та віднімання раціональних чисел

Мета: систематизувати й узагальнити матеріал, щодо додавання та віднімання раціональних чисел; відпрацьовувати навички застосування властивостей додавання та віднімання розв’язування вправ; розвивати уміння працювати в парах; формувати математичні компетентності; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, кмітливість, вміння узагальнювати; виховувати культуру математичних записів; виховувати інтерес до вивчення математики. 

Очікувані результати: учні повинні формулювати правила додавання і віднімання раціональних чисел, описувати поняття модуля числа, розв’язувати вправи, що передбачають знаходження модуля числа, порівняння раціональних чисел, додавання й віднімання раціональних чисел.

Обладнання та наочність: підручник, роздатковий матеріал (індивідуальні завдання;  презентаційний матеріал, тестова робота для проведення підсумку). 

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок. 

Девіз уроку «Успіх – це результат умінь і навичок»

Хід уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Визначення мети та головних завдань уроку.

Слово вчителя:

Любі друзі, на попередніх уроках ми познайомилися з поняттям «раціональне число» та з його властивостями, навчилися порівнювати, додавати та віднімати раціональні числа.

Сьогодні ж ми продовжимо роботу над вдосконаленням своїх навичок та вмінь, щоб у подальшому з легкістю розв’язувати завдання, які складаються за допомогою раціональних чисел.

На початку хотілося б дізнатися, з яким очікуваннями ви завітали на урок математики. Щоб вирушити у подорож, перевірю, як ви підготувалися:

 

  1. Перевірка домашньої роботи

№ 1139

  1. -5,6 + 0 + 9 = 3,4
  2. -13,75 + 0 + 28,25 = 14,5
  3. -27,07 + 0 + 46,4 = 19,33

№ 1144

  1. х – 5,6 = -2                                               

х = -2 + 5,6

х =3,6

 

  1. х – 1,51 = 0,89

х = 0,89 + 1,51

х = 2,4   

 

  1. х - =0,2

х = 0,2 +

х = 0,4

 


  1. Актуалізація опорних знань

( Учні записують дату і тему уроку)

 

І Зупинка «Теоритична»

 

  1. Щоб вирушити у подорож потрібно дати відповіді на запитання
  2. Робота з картками (учні виконують завдання на дошці)

Завдання  1.

  1. -46+(-18) = -64
  2. 0, 176+(-5,289) = -5,113
  3. -6,7 +6, 7 = 0
  4. 17 - 29 = -12

Завдання  2.

  1. -37+ (-19) = -5,6
  2. 0, 267+(-567, 5) = - 567,233
  3. -8,3+8,3= 0
  4. 1 - 17  = -16

Завдання  3.

  1. -35+(-15) = - 50
  2. 80,4+(-3,39) = 77,01
  3. -4, 6+4,6 = 0
  4. - + 21  = 21

 

  1. Щоб вирушити у подорож потрібно дати відповіді на запитання:

1) Що таке координатна пряма ?

2) Які числа називаються додатними ?

3) Які числа називаються від´ємними ?

4) Що називається координатою точки ?

5) Які числа називаються протилежними ?

6) Які числа називаються цілими ?

7) Які числа називаються раціональними ?

8) Яка переставна властивість додавання ?

9) Як додати два від´ємних числа ?

10) Як додати числа з різними знаками ?

11) Як відняти від´ємні числа ?

12) Що називається модулем  числа ?

5. Удосконалення, узагальнення та систематизація знань

ІІ Зупинка «Пізнавальна»

  1. Розв′язування завдань з підручника

№ 1196

  1. – 34 – (- 51) = - 34 + 51 =17
  2. – 34 – 51 = - 34 + (- 51) = -85
  3. 34 –(- 51) = 34 + 51 = 85
  4. 34 – 51 =  31+( -51) = -17
  5. 2,3 – 2,9 = 2,3+ (-2,9) = -0,6
  6. -2,3 –(-2,9) = - 2,3 + 2,9 = 0,6
  7. -2,3 – 2,9 = -2,3 + ( -2,9) = -5,2
  8. 2,3 – (-2,9) = 2,3 + 2,9 = 5,2
  9. 3,5 – (-3,2) = 3,5 + 3,2 = 6,7

№1203

Знайти значення різниці : а-(в-с), якщо

  1. а=-35,   в=14,    с=21

-35 – (14 – 21) = -35 – 14 +21= - 28

          2) а=-16,   в=-7,    с=-9

                -16 – (-7-(-9))= -16 + 7 – 9 = -18

 

№1207

19842-8848=10994 м

ІІІ Зупинка «Спортивна»

(Учні виконують завдання на дошці )

Порівняти числа


І картка

  1.  3,61  і  - 3,6
  2. 245    і  -246
  3. – 7,4  і  - 7,8
  4. – 68   і   0
  5.  0    і  24,6

ІІ картка

  1. 354   і – 358
  2. – 8,6 і – 8,4
  3.   0  і 5,1
  4.  - 3,2 і 0
  5. – 12,8 і – 34

ІІІ картка

  1. – 258 і 254
  2. – 7,1  і -7,3
  3. 4,2  і 0
  4.   0  і – 2,1
  5. – 38,2 і – 1,8

ІV Зупинка «Магічна»

Заповнити клітинки

 

+

 9

6

 7

 

+

 8

5

 4

 4

 

 

 

 

 8

 

 

 

6

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

V Зупинка «Загадкова»

«Розшифруй послання»

 

Кожна відповідь до прикладу є координатою деякої точки, яку треба позначити на координатній прямій

 

 

 

 

 

VІ Зупинка «Підсумкова»

Знайти суму усіх чисел від  -499 до 501

Домашнє завдання

1)Повторити §26,27

2)№1213, 1218

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
7348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку