Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 80. Розв’язування рівнянь. Складені задачі на 2-4 дії , які є комбінацією вивчених видів простих задач.
Мета: Ознайомити учнів з усним додаванням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати задачі, рівняння; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета; виховувати патріотичні почуття до своєї країни.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
( Двоє учнів працюють на дошці. № 365, 366.)
(Учитель працює на повторення з усім класом). Сьогодні на уроці математики ми будемо подорожувати народними казками різних країн, які ми вже вивчили на уроках літературного читання і виконувати завдання, представника цієї країни. І перше завдання від наступної країни.
- Хто зображений на малюнку? (Лев і мишеня)
- З якої казки? ( Сильний лев і маленьке мишеня)
- З якої країни? ( З Болгарії(Болгарчька казка)).
- Завдання: Гра « Рибалки»
На дошці прикріплено 2 відра і числа: 723, 433, 548, 115, 274, 93, 975, 360. Учні (вибірково виходять до дошки) ловлять рибу з числами і кидають у 2 відра більше, або менше за 361.
Учні, які працювали на дошці сідають. Учитель і діти перевіряють домашнє завдання і міняють зошити. Записують число і класна робота. Працюємо усі разом.
4. Математичний диктант.
- Хто зображений на малюнку? (Фазан і Ворон)
- З якої казки? ( Як серед птахів виникла дружба)
- З якої країни? ( З Бірманії (бірманська казка)).
Завдання: Математичний диктант. (ст. 57 № 367)
Один учень за закритою дошкою. Інші діти самостійно в зошитах.
Учні обмінюються зошитами і виправляють олівцем помилки.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
230 + 80 =
Міркуємо так: Щоб знайти суму чисел 230 + 80, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додаємо десятки й одержуємо 110. До 200 додали 110, отримали 310.
- Хто зображений на малюнку? (Синя свита)
- З якої казки? ( Синя свита навиворіт пошита)
- З якої країни? ( З Білорусії (Болоруська казка)).
- Завдання: Обчислити приклади з коментуванням. (с. 58 № 369)
170 +60 = 230
230 + 70 = 300
540 + 60 = 600
3. Робота над задачею.
- Хто зображений на малюнку? (Їжак та Заєць)
- З якої казки? ( Іжак та Заєць)
- З якої країни? ( З України (Українська казка)).
- Завдання: Робота над задачею усно. ( № 372) ( Національно-патріотичне виховання).
От ми і дібралися до нашої неньки України. Наша держава славиться українськими казками, віршами (що ми вивчаємо на уроках літ.чит.), піснями ( що ми вивчаємо на уроках музики), червоними маками і родючістю чорноземів (про що говоримо на уроках природознавства), смачного корисногобощу ( уроки здоров я) та гарних дівчат. А ще наша Україна славна унікальними, неповторними містами та селами. Про які і піде мова в нашій наступних задачах
Цікавинки про:
Новоселиця
Королево
Веряця
Хижа
Житомир
Прочитай задачу. Словникове слово
День села – це
Фестиваль «Волоські стрви» - це
Райцентр це –
V. Розвиток математичних знань.
1. Розв язування рівнянь з коментуванням.
Ще одне завдання від представників України Їжака та Зайця.
Розв язати рівняння.
Двоє учнів працюють біля дошки з поясненням. Інші самостійно в зошиті. Хто справився отримує додаткову карточку.
250 – х = 40
х – 250 = 60
План розв язання задачі:
Учень на закритій дошці розв язує задачу. Перші 3 роботи перевіряю на оцінку.
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання.