Урок математики "Розв’язання прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій"

Про матеріал
В даному матеріалі можна знайти нестандартну форму проведення уроку математики, яка допомагає закріплювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі і рівняння; здійснювати диференційований підхід до навчання; розвивати математичну мову і пам’ять учнів; виховувати товариськість, бажання прийти комусь на допомогу.
Перегляд файлу

Урок математики

 

Тема. Розв’язання прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій

 

Мета: закріплювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі і рівняння; здійснювати диференційований підхід до навчання; розвивати математичну мову і пам’ять учнів; виховувати товариськість, бажання прийти комусь на допомогу.

 

Обладнання: пам’ятка «Як розв’язати рівняння», картки, демонстративний матеріал.

 

Тип уроку: урок-змагання.

 

Девіз уроку: знаєш сам, допоможи другові.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

ІІ. Емоційний настрій.

Уявіть бутон ромашки. Він напіврозкритий, на листочках крапельки роси. Сонячний промінчик впав на росинку, вона заблищала і покотилася …

  • Хто побачив цю квітку?
  • Які емоції виникли у вас?

То ж нехай почуття радості і задоволення супроводжують вас протягом всього уроку.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, ось уже декілька уроків ми вчимося усно і письмово додавати трицифрові числа, розв’язуючи задачі, приклад, рівняння. Сьогодні ми проведемо урок-змагання. Це буде підсумок наших знань. У цьому приймуть участь дві команди «Веселунчики» і «Голуб’ята».

Символом перемоги буде ромашка. Кожній команді вручаю серцевину ромашки. А пелюстки ви повинні виграти у чесному поєдинку і прикріпити до серцевини. У кого буде найбільше пелюсток, той і стане переможцем.

  • То чи ви готові до змагання?
  •       Давайте подивимось, як ви вмієте злагоджено працювати і чи добре знаєте математику?

 

IV. Проведення змагань.

  1. Конкурс капітанів.

Розв’язати приклад, один із прикладів зачитати по-різному.

 


740-290=450

800-40=760

560+320=880

620+180=800

830-470=360

700-80=620

470+310=780

540+280=820


 

  1. Гра «Склади букет».

Поки капітани виконують своє завдання,  ми усно порахуємо приклади.  Відповіді нам підкажуть, яка квітку треба зірвати і поставити у вазу.

(Сам собі господар – учень сам вибирає завдання із запропонованих на дошці)


720-700=20

540+60=600

300-40=260

420-40=380

860-250=610

870-70=800

450+320=770

750-60=690

800-500=300

70+80=150

640-40=600

90+60=150

800-60=740

940-900=40

720-240=960

870-260=610

720+80=800

640-80=560

430+70=500

700-400=300


 

3. Гра «Весела лічба». (Замість чисел, які діляться на 7 і 8 називають своє ім’я).

: 7  14; 20; 21; 26; 28; 32; 42; 49; 63

: 8  15; 24; 36; 42; 48; 52; 56; 63; 72

 

Підсумок. Обидві команди впорались із завданням. Не хвилюйтесь, попереду два конкурси, можливо рахунок зміниться.

Поаплодуємо капітанам. Вони принесли своїм командам переможні очки.

 

4. Казкова доріжка. (Розв’язування рівнянь)

Я даю кожній команді кубик. Грає музика, ви кубик передаєте один одному. Музика зупинилась, у кого в руках кубик, той і відповідає.

- Назвіть компоненти при додаванні.

- Назвіть компоненти при відніманні.

- Як знайти зменшуване?

- Як знайти від’ємник?

Ми повторили з вами назви компонентів дій, тепер розв’яжіть рівняння, в якому невідомий від’ємник.

700-х=60

х=700-60

х=640

700-640=60

60=60 (Ставлю оцінки)

Підсумок. Молодці! На всі запитання дали відповіді. Але команда …. була уважніша і дала більше правильних відповідей. Вона отримує пелюстку.

 

5. Фізкультхвилинка.

- Діти! А чи любите ви таємниці?

- Давайте заглянемо у цю скриньку.

- Що ж у ній?

- Що б це могло означати?

Дійсно, ми трішки засиділись. Не завадило відпочити.

 

6. Кращий обчислювач. (Додавання і віднімання трицифрових чисел)


974-321=626

767-250=517

516+423=939

843+134=977


 

Щоб виграти цей конкурс, треба знати розряди чисел і склад чисел.

 

Підсумок. Навіть важко визначити, хто був сильнішим. Можливо, наступне завдання допоможе нам?

 

7. Гра «Математичний привіт» (Розв’язування задач)

Надійшов час застосувати здобуті знання при розв’язуванні задач.

№ 879 (1 і 2) – усно.

№ 890 (1 і 3) – усно.

№ 875 (самостійно).

  • Прочитайте задачу і уявіть, про що в ній говориться?
  • Прочитайте вдруге і запишіть коротку умову.
  • Поясніть, що означає кожне число?
  • Поміркуй, що треба знати, щоб відповісти на запитання?
  • Чи можна відразу розв’язати задачу?
  • Чому не можна?
  • Розклади задачу на прості, сформулюй кожну і покажи опорні схеми до них.

 

V. Підсумок уроку.

Діти! Не хвилюйтесь. Я гадаю, що головне не перемога, а дружба.

  • Що найбільше сподобалось виконувати?
  • Чого навчились краще, ніжна попередніх уроках?
  • Що було важко виконувати?

 

VІ. Домашнє завдання.

Повторити таблицю на 6; склад числа 10.

Стор. 149; № 895.

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку