Урок математики
Тема. Розв’язання прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій
Мета: закріплювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі і рівняння; здійснювати диференційований підхід до навчання; розвивати математичну мову і пам’ять учнів; виховувати товариськість, бажання прийти комусь на допомогу.
Обладнання: пам’ятка «Як розв’язати рівняння», картки, демонстративний матеріал.
Тип уроку: урок-змагання.
Девіз уроку: знаєш сам, допоможи другові.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Емоційний настрій.
Уявіть бутон ромашки. Він напіврозкритий, на листочках крапельки роси. Сонячний промінчик впав на росинку, вона заблищала і покотилася …
То ж нехай почуття радості і задоволення супроводжують вас протягом всього уроку.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, ось уже декілька уроків ми вчимося усно і письмово додавати трицифрові числа, розв’язуючи задачі, приклад, рівняння. Сьогодні ми проведемо урок-змагання. Це буде підсумок наших знань. У цьому приймуть участь дві команди «Веселунчики» і «Голуб’ята».
Символом перемоги буде ромашка. Кожній команді вручаю серцевину ромашки. А пелюстки ви повинні виграти у чесному поєдинку і прикріпити до серцевини. У кого буде найбільше пелюсток, той і стане переможцем.
IV. Проведення змагань.
Розв’язати приклад, один із прикладів зачитати по-різному.
740-290=450
800-40=760
560+320=880
620+180=800
830-470=360
700-80=620
470+310=780
540+280=820
Поки капітани виконують своє завдання, ми усно порахуємо приклади. Відповіді нам підкажуть, яка квітку треба зірвати і поставити у вазу.
(Сам собі господар – учень сам вибирає завдання із запропонованих на дошці)
720-700=20
540+60=600
300-40=260
420-40=380
860-250=610
870-70=800
450+320=770
750-60=690
800-500=300
70+80=150
640-40=600
90+60=150
800-60=740
940-900=40
720-240=960
870-260=610
720+80=800
640-80=560
430+70=500
700-400=300
3. Гра «Весела лічба». (Замість чисел, які діляться на 7 і 8 називають своє ім’я).
: 7 14; 20; 21; 26; 28; 32; 42; 49; 63
: 8 15; 24; 36; 42; 48; 52; 56; 63; 72
Підсумок. Обидві команди впорались із завданням. Не хвилюйтесь, попереду два конкурси, можливо рахунок зміниться.
Поаплодуємо капітанам. Вони принесли своїм командам переможні очки.
4. Казкова доріжка. (Розв’язування рівнянь)
Я даю кожній команді кубик. Грає музика, ви кубик передаєте один одному. Музика зупинилась, у кого в руках кубик, той і відповідає.
- Назвіть компоненти при додаванні.
- Назвіть компоненти при відніманні.
- Як знайти зменшуване?
- Як знайти від’ємник?
Ми повторили з вами назви компонентів дій, тепер розв’яжіть рівняння, в якому невідомий від’ємник.
700-х=60
х=700-60
х=640
700-640=60
60=60 (Ставлю оцінки)
Підсумок. Молодці! На всі запитання дали відповіді. Але команда …. була уважніша і дала більше правильних відповідей. Вона отримує пелюстку.
5. Фізкультхвилинка.
- Діти! А чи любите ви таємниці?
- Давайте заглянемо у цю скриньку.
- Що ж у ній?
- Що б це могло означати?
Дійсно, ми трішки засиділись. Не завадило відпочити.
6. Кращий обчислювач. (Додавання і віднімання трицифрових чисел)
974-321=626
767-250=517
516+423=939
843+134=977
Щоб виграти цей конкурс, треба знати розряди чисел і склад чисел.
Підсумок. Навіть важко визначити, хто був сильнішим. Можливо, наступне завдання допоможе нам?
7. Гра «Математичний привіт» (Розв’язування задач)
Надійшов час застосувати здобуті знання при розв’язуванні задач.
№ 879 (1 і 2) – усно.
№ 890 (1 і 3) – усно.
№ 875 (самостійно).
V. Підсумок уроку.
Діти! Не хвилюйтесь. Я гадаю, що головне не перемога, а дружба.
VІ. Домашнє завдання.
Повторити таблицю на 6; склад числа 10.
Стор. 149; № 895.