Урок " Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Конспект уроку "Додавання раціональних чисел" призначений для полегшення підготовки вчителя до уроку у 6 класі.
Перегляд файлу

 

 

Урок

з математики,

проведений у 6 класі:

 

Белый мрамор

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Підготувала

                                                                                 вчитель математики

                                                                                 Ховдій В.О.

 

 

Тема: Додавання раціональних чисел.

Мета: сформувати уявлення про зміст дії додавання раціональних чисел,вивести правила додавання від'ємних чисел та чисел з різними знаками, виробити вміння застосовувати ці правила на практиці;

розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, логічне і критичне мислення, вміння висловлювати свою думку, роботу в колективі;

виховувати культуру математичного мовлення та письма, взаємопідтримку,

виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання:інтерактивна дошка, комп’ютер, комп' ютерна презентація, картки.

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

(Учитель перевіряє наявність домашнього завдання і збирає зошити для перевірки правильності виконання.)

А ми перевіримо, як ви виконували домашнє завдання і зрозуміли раніше  вивчений матеріал.

Метод «Мозковий штурм»

Рівень А

  1. Які числа називаються раціональними?
  2. Як позначаються від′ємні числа?
  3. Яке число є раціональним, але воно ні додатне, ні від′ємне?
  4. Як визначити розміщення точки на координатній прямій за її координатою?
  5. Які числа називаються протилежними?
  6. Чому дорівнює модуль від′ємного числа?
  7. Чому дорівнює модуль додатного числа?
  8. Яку координату має початок відліку?
  9. Де застосовуються від′ємні числа?

 

Рівень В

  1. Знайдіть точку, яка знаходиться на відстані 3 од. від точки С(-4,5).
  2. Знайдіть модуль числа -8,7.
  3. Порівняйте числа -497 і -279.
  4. Назвіть усі цілі числа, для яких - 4≤ х ≤ 3.
  5. Назвіть усі натуральні числа, для яких - 4≤ х ≤ 3.
  6. Між якими сусідніми  числами  стоїть число -3,8.
  7. Назвіть три числа, які  розміщені між числами -7 і -6?
  8. Модуль яких чисел дорівнює 18?
  9. Знайдіть відстань між точками А(-2,5) і В( 4,5).

Метод «Вірю – не вірю»

Завдання

Вірю

Не вірю

  1. Число - 6,2 – від’ємне.
  2. | 3,9| = - 3,9.
  3. |- 29,31| = 29,31.
  4. - 591< 187.
  5. - 389 > - 378.
  6. -724< - 953.
  7. Менше число на координатній прямій розташоване лівіше.
  8. Значення виразу | - 7,2| + | 2,8| = 10.
  9. – 3,4; -1,2; -1; 0; 2,7; 15,4 – числа записані в порядку зростання.
  10. Число – 6,5 лежить між сусідніми числами – 5 і – 6.
  11.  0; 1; 2; 3 – усі натуральні значення х, для яких - 5< х < 4.

Б

М

А

Х

Р

О

Г

 

У

П

 

К

 

І

В

Р

У

Ч

М

А

С

 

Е

Б

 

Т

 

А

 

Відповідь: Брахмагупта – це індійський математик VII cт., який працював над від’ємними числами.

ІІІ. Формулювання теми і мети уроку.

Діти, давайте виконаємо завдання на слайді.

Завдання.

Обчислити:

  1. - 8 + 4 =                         5) - 6 + ( - 2) =
  2. 9 + (- 3) =                      6) – 62 + 31 =
  3. – 14 + (- 25) =               7) – 50 + 30 =
  4. 43 + (- 31) =                  8) 70 + (- 20) =

Так, діти, це виконати ви зараз не можете. Отже, завдання нашого уроку – навчитися додавати раціональні числа.

 

 

ІV. Засвоєння нових знань.

Для того, щоб з'ясувати, як виконується додавання раціональних чисел, давайте розв’яжемо такі задачі.

Задача 1.

Оленка і Миколка грали в шашки. Спочатку Оленка виграла 3 рази, а потім 2 рази. Який остаточний результат гри?

(Записати дію)

Задача 2.

Хлопці на перервах грали в теніс. Сергійко програв на першій перерві 2 рази, а на другій 5 разів.  Який остаточний результат гри?

(Записати дію)

Задача 3.

Додати числа, використовуючи координатну пряму.

  • 1 + ( - 4) =

Може хтось помітив, як додаються два від’ємні числа? ( Відповіді учнів)

Правило додавання чисел з однаковими знаками.

Щоб знайти суму двох чисел з однаковими знаками, треба додати модулі доданків і перед отриманим числом поставити знак доданків.

Задача 4.

Тетянка і Михайлик грали в бадмінтон. За підсумками гри Тетянка отримала 5 перемог і 3 поразки. Який остаточний результат гри?

(Записати дію)

Задача 5.

Володя і Семен грали в настільний хокей. За час гри Семен програв 6 разів і виграв 4 рази. Який остаточний результат гри?

(Записати дію)

Задача 6.

Додати числа, використовуючи координатну пряму:

  • 4 + 5 =

5 + ( - 3) =

 

Може хтось помітив, як додаються числа з різними знаками? ( Відповіді учнів)

 

Правило додавання чисел з різними знаками.

Щоб знайти суму двох чисел з різними знаками, треба від більшого модуля відняти менший модуль і перед отриманим числом поставити знак того з доданків, модуль якого більший.

Метод «Ламання криги»

 ( Учень готує повідомлення  про виникнення від'ємних чисел.(Випереджальне завдання)
Виникли від’ємні числа в Китаї в І ст. до н.е. у зв’язку з розв’язуванням рівнянь для раціоналізації обчислень. Тоді від’ємні числа, на відміну від додатних, зображали іншим кольором. Додатними числами позначали майно, наявні гроші, прибуток. Їм раділи і зображали їх червоним кольором (китайці їх називали «чен»), від’ємними числами позначали борг, збиток і зображали їх чорним кольором (їх називали «фу»).
Індійські математики Брахмагупта (VII cт.) і Бхаскара (ХІІ ст) використовували такі правила дій для від’ємних і додатних чисел:
    «Сума майна і майна є майно».
    «Сума двох боргів є борг».
    «Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».
    «Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю».
Але довгий час від’ємних не визнавали, вважали їх не справжніми, фіктивними. Бхаскара так писав: «Люди не схвалюють від’ємних чисел».                                                       

 

V. Формування вмінь.

Давайте повернемося до слайду з завданням.

Обчислити усно:

  1. - 8 + 4 =                         5) - 6 + ( - 2) =
  2. 9 + (- 3) =                      6) – 62 + 31 =
  3. – 14 + (- 25) =               7) – 50 + 30 =
  4. 43 + (- 31) =                  8) 70 + (- 20) =

Робота з підручником

№ 1127(на дошці з поясненням)

 

 

Індивідуальна робота(для учнів високого рівня)

Картка 1.

Обчислити:

  1. -23,67 + 48,9 =                                               2. -51,82 + (-36, 7) =

  + =                                                      4.-  +( - )=

5. - 1 + (- 2) =                                                   6. 3 + (- 4 ) =

Картка 2.

Обчислити:

  1. -35,07 + (- 5,9) =                                               2. -70,4 + 62, 79 =

  +(- )=                                                      4.-  + =

5. – 4 + (- 1) =                                                   6. - 6 + 4   =

Групова робота

(Учнів поділити на три групи. Кожна група має своє завдання. За правильною відповіддю поставити частинку малюнка на завдання . В результаті правильного обчислення одержимо малюнок на слайді)

Індивідуальна робота

Гра « Влуч у ціль»

Всі ви любите грати в сніжки. Тому я вам пропоную, обчислити значення виразу і «сніжкою» з відповіддю влучити в ціль,тобто у приклад.

Робота в парах.

Виконання завдань на картках з друкованою основою.

Завдання для 1 пари

 

 

 

 

 

 

Завдання для 2 пари

 

 

 

 

 

Завдання для 3 пари

 

 

 

Робота на дошці.

Картка.

Знайти значення виразів:

  1. – 98,47 + 32,8 =
  2. 154,89 + (- 154,89) =
  3. + (- ) =
  4. + (- ) =
  5. + 7
  6. – 28 + 15 =

VІ. Підсумок уроку.

А тепер давайте подивимося, як ви засвоїли додавання раціональних чисел.

Ой, діти, я надрукувала вам приклади, а коли йшла до школи,йшов сніг,  сніжинки потрапили на мої записи і їх пошкодили, то давайте спробуємо їх відновити.

Завдання.

Замість зірочок поставити правильний знак:

  1. * 14 + (*23) = - 37;
  2. 68 + (* 87) = - 19;
  3. * 71,9 + 44,8 = *27,1;
  4. *104,97 + (*104,97) = 0
  5. * + ( * ) = ;
  6. * + ( * ) = *1 .

Для підведення підсумку нашого уроку проведемо фідбек.

На столах у вас лежать стікери. На червоному стікері напишіть, що ви зрозуміли на цьому уроці, а на зеленому – що не дуже зрозуміли або що ще хочете дізнатися з цієї теми.

 

На уроці ми досягли успіху завдяки
У- увазі
Р – роботі
О – організованій
К – кмітливості.

VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати §26, повторити §6.

Рівень А. № 1128, 1130.

Рівень В.

Знайдіть суму:

  1. – 36,8 + ( - 75,7) =                                        2. -274,93 + 546,3 = 

     3.862, 9 +(- 862,9) =                                          4. - 941,3 + (- 1245,97) =

     5.   + ( - ) =                                                 6. – 16 + (- ) =

     7. – 4 +3 =                                                      8. 72 + ( - 59 ) =

Порівняйте числа:

  1. - 58,3 + 21,9   і   -37,2;                               2. -74,81 + (- 12,5)   і 0,6;

3.- 39,48 + 86,2   і   46,82;                               4. – 129,3 + ( - 327,9)  і 467,2.          

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Місюра Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Луцкевич Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Яцкєвіч Наталія Антонівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Забара Тетяна Петрівна
    Чудовий урок! Спасибі.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
10687
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку