Урок "Додавання раціональних чисел з різними знаками"

Про матеріал
Практичне, корекційне заняття до теми "Додавання раціональних чисел з різними знаками"; містить конспект уроку та лист-практикум.
Перегляд файлу

    Математика                        6  клас                                 Дата_________

   

    Тема: Додавання раціональних чисел з різними знаками.

 

    Мета:  формувати навички застосування цього правила до   розв’язування вправ та задач; коригувати мислення, увагу, механічну пам'ять; розвивати вміння порівнювати, робити висновки, узагальнювати; виховувати увагу, інтерес до вивчення математики.

 

    Обладнання: підручники, індивідуальні картки.

 

    Тип уроку: корекційне заняття.

 

Хід уроку

 

1. Нервово-психологічна підготовка до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

  1.  Підкресли від’ємні  числа і обведи додатні числа:

 

    75; -849; 3; 0; -22; -3094; 95; 0,85; -67; 65665; -7667; 6,87; -2,008;

 

     -89; -799;  0,09; 86,6; -867; 0,67; -5664; -45; -4,5; 3344; -300,546.

 

2.  Розшифруй малюнок!

Знайди і зафарбуй протилежні числа.

 

 


1

2

-6

28

-14

80

93

-17

0,3

0

6

1,2

39

11

-3

7

-2

0,1

0

26

40

24

-28

0,5

25

21

0,4

13

14

15

0

-11

-7

17

3

0,3

 

1

2

-6

28

-14

80

93

-17

0,3

0

6

1,2

39

11

-3

7

-2

0,1

0

26

40

24

-28

0,5

25

21

0,4

13

14

15

0

-11

-7

17

3

0,3


3. Відгадай загадку! (порівняння додатних та від’ємних чисел)

 

 

По      на     не     там     ній     йти     знай      нема,     дов     кін      ти.      Бо  

-10      -5      0        7        -9       -4         1           8          -8       -3        2        9

 

го       ця       І       ця     мож     краю      по     лі       чат       нія        ку    

-7       -2        3      10      -6          -1          4     11        5         12         6

По ній довго можна йти, кінця краю не знайти, і початку там нема, бо ця лінія пряма.

 

4. Незвичайний букет. (додавання  від’ємних чисел)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація навчальної діяльності

  На попередньому занятті  ми розглядали питання додавання чисел з однаковими знаками. Тому логічним є питання додавання раціональних чисел з різними знаками. Як і на попередньому уроці ми спочатку розв’язуємо задачі на координатній прямій.

 

3. Додавання двох чисел з різними знаками.

 

Знайдемо за допомогою координатної

Прямої суму чисел:

9 + (-4);

5 + (-7);

-6 + 2;

-3 + 8;

-5 + 5.

 

 

Звертаємо увагу учнів на те, що результат може бути і додатним числом, і від'ємним. Як визначити знак суми?

 

Добре, якщо учні самі зроблять висновок. (Знак суми збігається із знаком більшого доданка).

 

В іншому разі треба поставити запитання:

Чому дорівнює модуль кожного доданка?

Який знак має число з більшим модулем?

Який знак має сума?

Чому дорівнює модуль суми?

Учні можуть відзна­чити, що модуль суми дорівнює різниці модулів доданків. Якщо виникають труднощі з висновком, то ставимо запитання:

«Чому дорівнює модуль першого доданка? Другого доданка? Який із цих модулів більший? Чому дорівнює модуль суми? Як знайти модуль суми, знаючи модулі доданків?».

 

Робимо висновки:

 

  • Сума двох чисел із різними знаками є число, яке має той самий знак, що і доданок із більшим модулем, модуль якого дорівнює різниці модулів доданків.

 

  • Щоб знайти суму двох чисел із різними знаками, треба від більшого модуля відняти менший і перед одержаним числом по­ставити знак того доданка, модуль якого більший.

 

Під час знаходження суми двох чисел з різними знаками підкре­слюємо число, яке має більший модуль. Це означає, що сума матиме такий самий знак.

 

Наприклад, 17 + (-10) = 17 -10 = 7.

 

Звертаємо увагу учнів, що віднімаємо завжди від більшого мо­дуля менший.

 

-13 + 3 = -(13-3) = -10;  -15 + 20 = 20-15 = 5;   25 + (-40) =-(40-25) =-15.

 

  • Сума протилежних чисел дорівнює нулю.

 

-7 + 7 = 0;   10 + (-10) = 0.

 

 

 

 

4. Запитання і завдання

 

1. Обчисли усно:


а) -3 + 7;

в) 5+(-9);

д)-3 + 3;

б) -8 + 6;

г)12 + (-4);

е)7 + (-7).


 

2. Розшифруй слово:

 

Ключ:

о

п

к

т

у

р

н

ж

і

и

е

с

л

ю

13

20

-22

-40

22

-20

-120

-67

80

0

-7

100

9

-10

 

 

приклад

відповідь

слово

26 + (-6)

20

П

-70 + 50

-20

Р

-17 + 30

13

О

+80 + (-120)

-40

Т

-34 + 34

0

И

18 + (-9)

9

Л

-57 + 50

-7

Е

-47 + (-20)

-67

Ж

-170 + 50

-120

Н

-70 + 150

80

І

 

3. Обчисли самостійно:

а) -128 + 654 = ___________________________;

б) 73 + (-52) = ____________________________;

в) -4,2 + 5,6 = ____________________________;

г) -18,24 + 11,32 = ________________________;

д) -7,86 + 7,86 = __________________________.

 

5. Підсумки заняття

 

Запитання до учнів:

 

 1. Який знак має сума двох чисел з різними знаками?

 2. Чому дорівнює модуль суми двох чисел з різними знаками?

 3. Як виконати додавання двох чисел, з яких одне — додатне, друге

     від'ємне?

 4. Сума яких двох чисел дорівнює 0?

 5. Поставте знаки доданків так, щоб рівність була правильною:

     а) ...3 + ...5 = +8; б) ...3 + ...5 = -8; в) ...3 + ...5 = +2; г) ...3 + ...5 = -2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аркуш-практикум

  1. Підкресли від’ємні  числа і обведи додатні числа:

 

    75;  -849;  3;  0;  -22;  -3094;  95;  0,85;  -67;  65665;  -7667;  6,87;  -2,008;

 

     -89;  -799;  0,09;  86,6;  -867;  0,67;  -5664;  -45;  -4,5;  3344;  -300,546.

 

 

2. Розшифруй малюнок!

Знайди і зафарбуй протилежні числа.

 


1

2

-6

28

-14

80

93

-17

0,3

0

6

1,2

39

11

-3

7

-2

0,1

0

26

40

24

-28

0,5

25

21

0,4

13

14

15

0

-11

-7

17

3

0,3


 


 

3. Незвичайний букет. (додавання  від’ємних чисел)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Додавання двох чисел з різними знаками.

 

1. Обчисли усно:


а) -3 + 7;

в) 9+(-9);

д)-3 + 3;

б) -8 + 6;

г)12 + (-4);

е)7 + (-7).


 

 

 

 

2. Розшифруй слово!

 

Ключ:

о

п

к

т

у

р

н

ж

і

и

е

с

л

ю

13

20

-22

-40

22

-20

-120

-67

80

0

-7

100

9

-10

 

 

приклад

відповідь

слово

26 + (-6)

 

 

-70 + 50

 

 

-17 + 30

 

 

+80 + (-120)

 

 

-34 + 34

 

 

18 + (-9)

 

 

-57 + 50

 

 

-47 + (-20)

 

 

-170 + 50

 

 

-70 + 150

 

 

 

 

3. Обчисли самостійно:

а) -12 –( +64) = ________________________________________________________________________;

б) 73 - (-52) = _________________________________________________________________________;

в) -42 + 56 + 11 - 22= _________________________________________________________________;

г) -18 + 24 – 11 + 32 = _________________________________________________________________.

 

5. Індивідуальне математичне лото

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Підсумок

Постав знаки доданків так, щоб рівність була правильною:

а) ...3 + ...5 = +8;

б) ...3 + ...5 = -8;

в) ...3 + ...5 = +2;

г) ...3 + ...5 = -2.

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дмитренко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
4197
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку