6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Урок "Додавання та віднімання раціональних чисел. Розв’язування вправ" (план - конспект)

Про матеріал
Мета уроку: формувати математичну компетентність: удосконалювати вміння додавати та віднімати раціональні числа; ключові компетентності: спілкування державною мовою – чітко та зрозуміло формулювати думку; уміння вчитися впродовж життя – прагнути вдосконалення результатів своєї діяльності; соціальну та громадянську компетентності – аргументувати та відстоювати свою позицію; розв’язувати вправи, задачі з даної теми; вдосконалювати вміння застосовувати набуті знання в нових умовах.
Перегляд файлу

Комунальний заклад Очеретинський навчально-виховний комплекс:

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів та дошкільний навчальний заклад (опорний навчальний заклад)

Ясинуватського району Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика, 6 клас

 

Тема «Додавання та віднімання раціональних чисел. Розв’язування вправ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Учитель математики

 

                                                                           Абрамова Ірина Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019р

Тема: Додавання та віднімання раціональних чисел.

Розв’язування вправ.

 

Мета: формувати математичну компетентність: удосконалювати вміння додавати та віднімати раціональні числа;

ключові компетентності: спілкування державною мовою – чітко та зрозуміло формулювати думку;

 уміння вчитися впродовж життя – прагнути вдосконалення результатів своєї діяльності; соціальну та громадянську компетентності – аргументувати та відстоювати свою позицію; розв’язувати вправи, задачі з даної теми;

вдосконалювати вміння застосовувати набуті знання в нових умовах;

вдосконалювати вміння діяти за алгоритмом;

розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, вміння аналізувати, робити висновки, інтелектуальні здібності учнів;

виховувати самостійність, наполегливість, взаємоповагу, бажання вдосконалювати свої знання, вміння працювати в команді.  

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

План уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань.
  4. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  5. Узагальнення знань, вмінь і навичок при додаванні та відніманні раціональних чисел.
  6. Руханка.
  7. Застосування вмінь, знань, навичок.
  8. Підсумок уроку.
  9. Рефлексія.
  10. Домашнє завдання.

 

Слайд 3.    Девіз уроку:

 

 УСПІХ — це результат умінь і навичок.

 

                                                            Хід уроку.

  1. Організаційний етап.

Налаштування на успіх.

Слайд 4. Памятка

 

Цінуй власний час та час оточуючих.

   Цінуй набуті знання.

   Не бійся помилятися.

   Вір у себе та свої сили.

   Демонструй свої вміння та грамотність.

   Май гарний настрій.

 

  1. Перевірка домашнього завдання шляхом перевірки зошитів.
  2. Актуалізація опорних знань.

 

 

 

Слайд 5. Гра « Хто швидше». Граючи в цю гру, як ви гадаєте, яка тема уроку?

+

- 9

6

- 7

- 4

 

 

 

6

 

 

 

 

-

- 4

6

- 3

-8

 

 

 

3

 

 

 

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слайд 6.  Яка тема уроку? (Формулюють учні) 

Додавання та віднімання раціональних чисел.

 

Слайд 7. (Формулюють учні) 

 Мета уроку: вдосконалення вмінь додавати та віднімати раціональні числа;

розвивати вміння виділяти суттєве, розвивати мислення, память, усне числення,              творчі здібності учнів;

виховувати уважність, кмітливість, працьовитість, самостійність.

 

      Слайд 8. 

         Для чого необхідно вміти додавати та віднімати раціональні числа?

         Для дослідження життя комах, тварин, птахів;

         для дослідження температури повітря;

         для перетворення виразів;

             для розв’язування практичних задач.

 

 Слайд 9.

Джмелі витримують температуру до -7,80С, оси – вищу від цієї на 1,40С, а бджоли – нижчу від цієї на 1,40С. Яку температуру витримують бджоли й оси?

(Ентомологія – наука, яка вивчає життя комах.

Ентомолог – людина, яка вивчає життя комах).

 

Слайд 10.

Коли мороз сягає -400С, температура песця - +380С, а білої куріпки - +430С.

 На скільки температура тіл песця і куріпки вищі від температури повітря?

 (Зоологія – наука про тварин. Зоолог – людина,

 яка вивчає життя тварин.

Орнітологія – наука, що вивчає птахів.

Орнітолог – людина, яка вивчає життя птахів).

 

Слайд 11.

19 лютого о 14 год температура повітря біля печери Кришталева, що на Тернопільщині, була -8°С, а всередині печери вона становила +11 °С. Визначте різницю температур.

(Синоптична метеорологія – наука про закономірності зміни погоди. Метеоролог –       людина, яка займається дослідженням змін температури повітря.)

 

Слайд 12.

У касі було 5000 грн. Упродовж дня касир кілька разів видавав і приймав гроші, роблячи записи: -120грн, -300грн, 460грн, 530грн, -1270грн, -650грн.

Скільки грошей залишилося в касі на прикінці дня?

( Банківська система. Касир.)

 

V.Узагальнення знань, вмінь і навичок при додаванні та відніманні раціональних чисел.

 

Слайд 13.

     Інтерактивна вправа «Мікрофон»

« Хто володіє інформацією, той володіє світом»

Як додати два відємних числа?

     Як додати два числа з різними знаками?

Що називається модулем числа?

Чому дорівнює сума протилежних чисел?

Сформулюйте правило порівняння  чисел.

 

Слайд 14.

Виконати дію: -24+ (- 15)

 

      Слайд 15.

         Виконати дію: 3,7+ (- 5,9)

 

Слайд 16.

        Алгоритм додавання раціональних чисел

Дивись на знаки: 1) однакові: став спільний знак, модулі додати;

2)  різні: став знак більшого модуля, модулі відняти.

 

Слайд 17. Історична довідка.

Брахмагупта індійський  математик, який жив  у  VII столітті.

Одним  з перших  він почав   використовувати  додатні та від’ємні числа. 

Додатні  числа  він назвав «майно», від’ємні – «борг».

Сума двох майнів є майно.

Сума двох боргів є борг.

Сума майна та боргу дорівнює їх різниці.

 

Слайд 18.

Визначте знак суми, не виконуючи обчислень:

-4+5; 7+ (-8); 4+(-2); -6+3; 8+( -5); -6+10; -10+6;5+(-8).

 

Слайд 19.(Усно)

  Розшифрувати слово.

-5+(-11) = -16  У

8+(-13) = -5      к

-15+8 = -7         р

-23+(-5) = -28   а

50+(-60) = - 10  ї

-3+2 = -1           н

-48-11 = -59      а

Україна – наша Батьківщина.

 

Слайд 20.

Обчислити значення виразів та розшифрувати слово:

 

 

              - 0,5 + 0,6 =0,1                 Т

               0,7 + (-3,8) = - 3,1            а

               -12 + (-2,3) = - 14,3         р

               2,9 + (-5,4) = - 2,5            а

               5,8 + (-3,6) = 2,2              с

 

 

Слайд 21.

Тарас

Як ви гадаєте,про кого йде мова?

 

Слайд 22.

Тарас Григорович Шевченко (25 лютого (9.03) 1814 р. – 10.03. 1861 березня) 
Надзвичайно талановитий український поет і художник, прозаїк і етнограф.) Видатному Кобзареві встановлено 1384 памятники у світі, з них 1256 – в Україні та 128 – за кордоном ( у 35-ти державах)

 

Слайд 23, 24. Гра « Хто швидше» (Самостійна робота з самоперевіркою)

 

     +

   -9

      6

  -7

    -4

 

 

 

     6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      +

     -4

     6

    -3

     -8

 

 

 

      3

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 25. (Робота в групах)

Виберіть правильну відповідь:

-1+0,8; -3-1,3; -4+(-12); 4,2+(-6); -3+3,5; 6-18; -7-(-1); -1,5-1,5.

Відповіді: -16; -4,3; 0,5; -0,2; -3; -6; -1,8;-12.

 

        Слайд 26.

Розмістити числа в порядку зростання: -2,6; 10,8; 2,8; 1,5;0; -12,7; -4,5;-12,4;-4,1.

 

VІ. Руханка. Слайд 27.

 

Слайд 28. Ребуси.

Мінус. Задача.

 

Слайд 29.

 Гілки смородини витримують температуру до -50С, а після загартування вони можуть витримувати температуру, на 580С нижчу. Яку температуру можуть витримати гілки смородини після загартування?

  Відповідь: -630С

          Слайд 30.

Коли мороз сягає -400С, температура песця - +380С, а білої куріпки - +430С.

На скільки температура тіл песця і куріпки вищі від температури повітря?

Відповідь:780С; 830С

Слайд 31.

 Джмелі витримують температуру до -7,80С, оси – вищу від цієї на 1,40С, а бджоли – нижчу від цієї на 1,40С. Яку температуру витримують бджоли й оси?

Відповідь: -6,40С; -9,20С

 

Слайд 32.

 Мертве море знаходиться на висоті -425 м відносно рівня Світового океану. Каспійське море, що є найбільшим у світі озером, знаходиться на висоті -28 м відносно рівня Світового океану. На скільки метрів рівень Каспійського моря вищий за рівень Мертвого моря?

    Відповідь: 397 м

 

VIIІ. Підсумок уроку. Слайд 33.

 

Знайти суму всіх цілих чисел  від -499 до 501.

Відповідь: 1001.

 IX. Рефлексія.                                                      

 

Слайд 34,35

 

Я знаю...

         Я вмію...

         Я зможу…

        На уроці:

        я все зрозумів…

        я частково зрозумів…

        я нічого не зрозумів...

 

Слайд 36.

Домашнє завдання.

Повторити п.35, п.36.

Виконати № 998, № 1000.

Скласти кросворд.

Написати повідомлення:

“Додатні та відємні числа в нашому житті”.

 

Слайд 37,38.

Розшифруй послання (додаткове завдання)

 

Завдання1  
8,4 + (– 7,8) + 5,6 + (– 2,2)

 

Завдання2  
3,2 + (– 5,6) + 9,8 + (– 1,4)

 

Завдання3 
4,6 + (– 3,4) + 2,4 + (– 1,6)

 

Відповіді: -11 – А; -10 – Д; -9 – Б; -8 – Г; -7 – Я;-6 – О; -5 – К; -4 – Л; -3 – Е; -2 – Ж;

-1 – З; 0 – Є; 1 – И; 2 – У; 3 – Р; 4 – Ю; 5 – Т; 6 – В; 7 – С; 8 – Х; 9 – Н; 10 – Ч; 11 – Ї;

12 – П; 13 – І; 14 – М.

 

Дякую всім

 

Математика: підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів / А.Г.

Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. – Х.: Гімназія, 2014.

 

docx
Додано
6 березня 2019
Переглядів
1183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку