Урок " Дорогами добра"

Про матеріал

Розгорнутий план-конспек уроку для учнів 3-го класу з предметй " Я у світі"

Перегляд файлу

Урок  для учнів 3- го класу ( Я у світі) “ Дорогами добра”

Урок  розроблено вчителем початкових класів

Краматорського ліцею  № 35 імені Валентина Шеймана 

Краматорської міської ради

Донацької області

Гонтаренко Н.В.

Тема: “Дорогами добра”.

Мета.  Підвести до розуміння змісту поняття “ добро”.

 Вчити  встановлювати   взаємозв'язки  між  поняттями  « добра»  і  “зла”.

Розвивати емоційну сприятливість, вміння творити добро, зв'язне мовлення, уялення та логічне мислення.

Виховувати почуття доброти, ціннісні орієнтири, схилність безкорисливо чинити добро.

Обладнання: записи на дошці, малюнки-картки сонечка, малюнки-картки жолудів, малюнки-таблиці: “ Дерева-Добра”, “ Дерева-Зла”, скульптура Янгола-Охоронця, чарівна торбинка злості.

Зміст заходу

  1. Організація класу
  • Сьогодні, діти, в нас гостей багато

Тож давайте їх вітати.

( діти повертаються до гостей і мовчки кивають головою)

  • Кому дозволено сісти першим?
  • Так, спочатку “ краса”
  • ( сідають дівчатка)
  • Потім “ сила”
  • ( сідають хлопці)
  • Діти, я пропоную вам згадати, які риси повинна мати людина, щоб про неї говорили лише гарні, приємні та теплі слова?
  • (доброзичливість, вихованість, добросовісність, порядність, чесність, тактовність, ніжність, ласка)
  • Так.
  • Поглянте на таблицю.
  • Давайте ще раз всі разом прочитаємо їх.
  • Використовуючи метод читання акровірша, відшукайте слово, яке сховалось.
  • ( д о б р о т а)
  • Д о б р о з и ч л и в і с т ь
  • в и х О в а н і с т ь
  • д о Б р о с о в і с н і с т ь
  • п о Р я д н і с т ь
  • т а к т О в н і с т ь
  • ч е с н і с Т ь
  • л А с к а

 

  • Про яке слово йде мова?( Доброта).
  • Саме про доброту ми з вами сьогодні будемо говорити на уроці
  • Саме цій рисі характеру людини буде присвячено наш урок.
  • А девізом уроку будуть такі слова:

“ Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

 Хай прийде до нас натхнення, а в очах сяє доброта”.

  • Тож не будем зволікати, будем швидко починати.
  • Основна частина.
  • Так склалось у народі, що символом добра і тепла є сонечко.
  • У кожного з вас на парті лежить картка-малюнок сонечка.
  • Візміть своє Сонечко,притуліть його до щічки, заплющіть очі і увіть, що воно поцілує вас промінчиком у щічку,полоскоче чубчик і покотиться розсіювити свої промінці. Сонечко освітить, зігріє вас і принесе багато пребагато добра. І ви володарі його. У вас багато добра! Ви світлі, щасливі і усміхнені діти.
  • Молодці
  • Які образи виникли у вашій уяві?

У ч е н и ц я:

Я всміхаюсь сонечку:

  • Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

  • Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся мов з відра!

Друзям усміхаюся

Зичу їм добра!

М. Познанська .

  • Яким був останній рядочок вірша?
  • Що з таке добро?
  • На уроці укр. мови ви отримали домашнє завдання: за тлумачним словничком з'ясувати значення слова добро.
  • Хто ж готовий дати відповідь на це питання?                                                      ( добро — це гарний вчинок, корисна справа; добро - це чутливе, дружнє ставлення до людей, звірів, птахів, рослин.)
  • Саме так.
  • Давайте спробуємо навести приклади доброго ставлення до людей.                 ( люди вітаються, допомогають у скрутну хвилину, коли важко, дарують квіти, вітають зі святом, допомагають людям похилого віку .)
  • Навести приклади доброго ставлення до тварин.
  • Подумайте, а чи можна доторкнутись до добра?
  • Чи можна його понюхати.
  • Чи можна його скуштувати?
  • Отже, який ми можемо зробити висновок?
  • Це конкретне чи абстрактне поняття?
  • Так.
  • Це абстрактне поняття.
  • Тому з впевненістю можна сказати, що добро - це категорія нематеріальна, а духовна.
  • Діти, якщо ми з вами зобразимо добро у вигляді музики, то якою буде ця музика?
  • А яким би кольором ви намалювали добро?
  • Чудово, які ви в мене розумнички все правильно говорите.
  • А тепер подумайте і скажіть, яке слово має протилежне значення до слова добро? ( Зло)
  • Яким кольором ви зобразили зло?
  • Саме так, діти.
  • Нажаль у світі існує не тільки добро, але і зло. І ви повинні вміти розгледіти “Його” і не лише розгледіти, а й діяти так , щоб зла було якомога менше.
    • ГРА “ Так чи Ні”
  • Ваша мета: уважно слухати рими, які я читатиму, швидко з'ясувати добрий це вчинок, чи поганий.
  • Якщо добрий — говорите: “ Так”і встаєте.
  • Якщо поганий — говорите: “ Ні” і сідаєте.
  • Тож увага:

          Бабусі хлопчик допоміг

Він, діти, добрий хлопчик? ( Так)

Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? ( Ні)

А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? ( Так)

А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (Ні)

Кричить і трощить все чудак,

Це теж погано, діти? ( Так)

А як обличчя у всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? ( Ні)

Тоді іще скажіть мені:

Як діти б'ються добре? ( Ні)

Звичйно, краще в мирі жити

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

У мирі й злагоді жили.

  • Чудово. Молодці. Впорались і з цим завданням.
  • Рефлексія.
    • Робота в парах
    • Подорож до саду казкових дерев”
  • А щоб остаточно перекнатись в тому,що ви чітко тепер розумієте і вмієте відрізните добро від зла, я вам пропоную завдання, для виконання якого вам потрібно буде попрацювати в парах.
  • Але перш ніж почнимо виконувати завдання давайте уявимо, що ми потрапили у казку. В якій треба з'ясувати де дерево “ Добра”, а де дерево “ Зла”. Для чого це треба зробити? А для того, щоб врятувати Янгола-Охоронця, який  потрапив у біду і втратив свій дар — вберігати людей від зла, випромінювати сяйво добра.
  • То ж почнемо.
  • Для початку заплющіть очі послухайте пташинний спів і перенесемось в казковий садочок.
  • Увага погляньте на дошку, тут два дерева.
  • У вас на партах лежать картки- малюнки плодів яблучка на деяких з них написано риси характеру доброї людини, а на інших - злої людини.
  • Ваша мета — породитись, зробити правильний вибір і повісити яблучко на те дерево, яке ми з вами домовимось вважати деревом “ Добра”чи деревом “ Зла”.
  • Працюємо.

         ( учні виходять до дошки по черзі, називають рису характера і пикріпляють      яблучко на відповідне древо)

 

  • На якому дереві більше плодів?
  • Висновок — це дерево “Добра.”
  • А менше плодів?
  • То — це дерево “ Зла”.
  • Діти, а як ви гадаєте, чому так сталося?
  • Поглянте на нашого Янгола-Охоронця.
  • Він знову випромінює сяйво добра.
  • Тож ми з вами врятували його
  • У народі існує повіря, що у кожної людини є її Янгол-Охоронець, даний їй Господом від народження.
  • Він охороняє нас від біди і лихих людей.
  • Якщо людина робить добрі справи, Янгол радіє, а якщо зло, то плаче, тужить, утрачає сили.
  • Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добрі справи, щоб ваш

         Янгол-Охоронць радів і завжди допомагав у скруті.

  • І тоді на дереві “Добра” буде безкінечна кількість плодів.
  • БО:

ДОБРІ СЛОВА — ЦЕ КОРІННЯ.

ДОБРІ ДУМКИ -ЦЕ КВІТИ.

ДОБРІ СПРАВИ — ЦЕ ПЛОДИ,

     А ДОБРІ СЕРЦЯ — ЦЕ САДИ.

  • Тож піклуйтесь, діти про свій сад і не дозволяйте йому зарости бур'янами, наповнюйте його добрими словами,гарними вчинками і сонячним світлом!

 

 

 

 

 

Додаток

Фотографії фрагментів уроку

F:\2015 митт'євості життя\DSC_0016.jpgF:\2015 митт'євості життя\DSC_0020.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\2015 митт'євості життя\DSC_0009.jpg

F:\2015 митт'євості життя\DSC_0005.jpg

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку