28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок-дослід "Поняття про прислівник, як частину мови"

Про матеріал

Урок нестандартний. Кожен вид роботи вимагає від дітей не тільки актуалізації отриманих знань, а й уміння використовувати ці знання в різних ситуаціях, уміння розмірковувати, аналізувати та систематизувати; у групових формах роботи формуються моральні якості особистості: діти вчаться надавати допомогу товаришам, зважати на думку інших, виховується почуття колективізму, воля та дисципліна.

Перегляд файлу

 

 

                         Урок-дослід.

Тема.  Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Правопис найуживаніших прислівників.

 

Мета:Ознайомити з основними ознаками прислівника як частини мови; навчити впізнавати прислівник в усному і писемному мовленні, влучно  їх добирати відповідно до мовленнєвої ситуації; розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення; виховувати взаємоповагу, взаєморозуміння; учити знаходити шляхи виходу з проблемної ситуації, зміцнювати впевненість учнів у своїх силах шляхом створення ситуації успіху.

 

Обладнання:картки з деформованими прислів’ями для роботи в групах, словнички.

Тип уроку: Урок  вивчення нового матеріалу.

 

                                        ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

     Весела музика дзвіночка покликала вас на урок..

     Я бачу ваші милі личка та очі з безліччю думок..

     Ми помандруєм в світ науки, що гордо Мовою зовуть.

     Та лиш кмітливість і увагу з собою взяти не забудь!

 - На уроці ми будемо працювати в групах і колективно аби ви змогли, у разі потреби,

спертись на дружню руку однокласника або поділитися своїми знаннями і висновками. Бажаю вам відчути радість і задоволення від спільної праці.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання.

Каліграфічна хвилинка. Каліграфічно спишіть вірш.

              Раз високо над горами

             Уранці по весні

             Дві хмароньки пливли тихенько,

             Вони легенькі і ясні. 

- Подивіться на дошку:

 Іменник

Прикметник
Дієслово

 Займенник

 Числівник

 Сполучник

 Прийменник

- Як назвати ці поняття? (Частини мови)

-Доберіть слова із списаного вірша до кожної частини мови .

- Які слова залишилися? (високо, уранці, тихенько)

- На які питання вони відповідають? (Як? Коли?)

-Чому їх не можна віднести до жодної групи?(Бо вони відносяться до незнайомої частини мови)

-Що ж робити?(Познайомитися з цією частиною мови)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми проведемо розслідування та дізнаємось про нову частину мови, на які питання  вона відповідає, що означає, з якою частиною мови найчастіше зв’язується в реченні та яким членом  речення буває.

ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

Робота в парах.

-Як називається ця частина мови ви зможете дізнатися, якщо розгадаєте кросворд на с. 82  підручника (вправа 156)

Висновок. Сьогодні  ми вивчаємо  прислівник. Наведені прислівники відповідають на питання  як?

Робота в групах.

  Поєднайте частини прислів’їв. Поставте запитання до виділених слів.

І група.   Хто рано плаче,                                              та важко зробити.

                Легко про це говорити,                                 той увечері сміється.

                Роби надворі,              похвалять тебе люди.                                    Роби добро всюди,                                         буде в коморі.

 

ІІ група.   Як робити дружно,                                        слово і згори спускає.

                 Хто змолоду працює,                                     то не буде сутужно.

                 Слово вгору піднімає,    той на старість панує.

                 Кому влітку холодно,                                   тому взимку голодно.

 

 ІІІ група Спершу справа,                                              той на старість не знає голоду.

                 Слово - не стріла                                             все йде вперед.

                 Хто вчиться змолоду ,                                    та глибоко ранить.

                  Час, як вода -                                                  потім забава.                               Висновок. Виділені слова відповідають на запитання як? коли? де? звідки? куди?             

Мозковий штурм.

-  Як ви вважаєте, на що може вказувати питання коли?(На час  дії: рано,увечері,влітку, взимку, спершу ,потім)                                                                     

 -   Де? Куди? Звідки?( На місце дії: надворі, всюди,вгору, згори,вперед) 

 -  Як? (спосіб ,   якість, ознаку дії: глибоко, холодно, голодно, дружно, сутужно, легко, важко).

Фізкультхвилинка.  Руки  в сторони та вгору-

                                     Всі навшпиньки підніміться.

                                     Підніміть голівку вгору

                                     Й на долоньки подивіться.

                                     Руки в сторони розводимо,

                                     Опускаємо плавно вниз,

                                     Присідати ми почнемо,

                                     Добре ноги розімнемо.

                                     Раз – присіли. Руки – прямо.

                                     Встали. Знову  все так само –

                                     Нахил вліво почали.

                                     Вправо нахил  – раз, два, три!

                                     Нахиляємося вправно,

                                     Все виконуємо гарно.

                                    Ось розминці вже кінець!

                                     Хто старався – молодець!

- Хто був дуже уважний і помітив прислівники у фізкультхвилинці?(Вгору, вниз, добре, прямо, дружно, знову, вліво, вправо, гарно)

Працюємо разом.Вправа 157.

 - Що нового про прислівник дізналися з цієї вправи?

Висновок.Прислівники найчастіше зв’язуються в реченні з дієсловами і в реченні бувають другорядними членами речення.

- Звірте ваші висновки з правилом на с.83.

- Що нового про прислівник підказало вам правило?

- Що значить незмінна частина мови?

- Якої частини слова немає в прислівника?

V.Закріплення та систематизація знань.

1.Колективна робота.

Розвиток мовлення. Усне виконання вправи 158.

Орфографічна хвилинка.Робота із словниковими словами.

 - Сьогодні ми внесемо до орфографічного словничка нові слова( с.83 підручника), правопис яких треба запам’ятати:

             учора       сьогодні       завтра              ліворуч        удень

          вчора                            післязавтра    праворуч     вдень

     - Що ви можете сказати про їх правопис?   (Пишуться разом)                                                                                         

     - До якої частини мови належать ці слова? Доведіть свою думку .

     Міркування методом «Прес»

  - Оскільки слова учора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, удень, вдень вказують на час дії, відповідають на питання коли?, то це – прислівники.

  -Оскільки слова  ліворуч, праворуч вказують на місце дії, відповідають на питання де?,

то це – прислівники.

  - Які ще словникові слова, що ви вивчили в 4 класі можна віднести до прислівників? Доведіть.

  -Оскільки слова щодня, щоденно, щогодини, щотижня, восени, влітку, узимку, вночі, вранці,спочатку,тепер вказують на час дії, відповідають на питання коли?, то це – прислівники.

   - Оскільки  слова попереду, всередині, посередині вказують на місце дії, відповідають на питання де?, то це – прислівники.

   - Отже, ці всі слова – прислівники. Вони пишуться разом..

-Складіть речення із будь-яким із цих прислівників.

2.Самостійна робота з підручником.

Вправа160.

VІ.Підсумок уроку.

- З якою частиною мови познайомились на уроці?

 -  На які питання він відповідає?

 -  На що вказує?

 -  З якою частиною мови найчастіше зв’язаний7

 -  Яким членом речення буває?

Інтерактивна вправа  «Лист-гармошка»

Клас ділиться на три групи. Кожна група одержує аркуш паперу з написаним на ньому дієсловом. До цього дієслова  кожен  член групи добирає прислівник, записує його і загинає аркуш із своїм записом гармошкою, передає листок іншому учаснику.Виграє та група, яка протягом певного часу добере більше прислівників.

І група. Читати (як?) … (швидко, виразно, правильно, голосно)

ІІгрупа. Працювати (коли?) …(влітку, щодня,  вранці)

ІІІ група.Стояти (де?)…   (ліворуч, попереду, всередині)

VІІ.Домашнє завдання.Інструктаж.

С.83 – вивчити правило.

 Вправа 161, завдання1- письмово, завдання 2 –усно.(Достатній рівень).

 Усно скласти текст-міркування «Яка роль прислівників у прислів’ях.(Високий рівень)

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку