УРОК 33
Тема уроку: Розв'язування вправ.
Мета уроку: Формування умінь учнів досліджувати функції (за допомогою похідної), будувати її графік.
І. Перевірка домашнього завдання.
Перевірити правильність виконання домашніх завдань за записами, зробленими на дошці до початку уроку.
№ 5. 2) у = 1 – 2х2 – . (рис. 71)
4) у = х4 - 2х2 - 3 (рис. 72)
II. Формування умінь досліджувати функції (за допомогою похідної) та будувати її графік.
Приклад 1. Дослідіть функцію f(x) = xex та побудуйте її графік.
1) D(f)=R.
2) Знаходимо абсцису точки перетину графіка функції з віссю ОХ: xex = 0;
х = 0.
Знаходимо ординату точки перетину графіка функції з віссю ΟΥ: у = 0 · е° = 0.
3) Функція неперіодична, ні парна, ні непарна.
4) Знаходимо похідну: f'(x) = (xex)' = x' · ex + x·(ex)'= ex + xex = ex(1+ х).
D(f ') = R. Знаходимо стаціонарні точки:
f'(x) = 0; ex(x + 1) = 0; х + 1 = 0; х = -1.
5) Складаємо таблицю.
6) Використовуючи результати дослідження, будуємо графік функції у = хеx (рис. 73).
Приклад 2. Дослідіть функцію та побудувати графік цієї функції.
1) D(y) = (0; +).
2) Знаходимо абсцису точки перетину графіка функції з віссю ОХ:
, lnх = 0; х = 1.
Точок перетину графіка функції з віссю ΟΥ немає.
3) Функція неперіодична, ні парна, ні непарна.
4) Знаходимо похідну: =.
D(y') = (0; +). Знаходимо стаціонарні точки:
у' = 0; =0; 1 – ln x = 0; ln x = 1; х = е.
5) Складаємо таблицю:
6) Використовуючи результати досліджень, будуємо графік функції у = (рис. 74).
1. Побудуйте графіки функцій, дослідивши функції:
а) у = xe-x·, б) у = ; в) y =; г) у = .
Відповідь: а) рис. 75; б) рис. 76; в) рис. 77; г) рис. 78.
2. Дослідіть функції та побудуйте їхні графіки:
а) у = х - ln х; б) у = 2lnх -х2; в) у = x2ln2x; г) у = .
Відповідь: а) рис. 79; б) рис. 80; в) рис. 81; г) рис. 82.
III. Підведення підсумків уроку.
IV. Домашнє завдання.
Підготуватися до тематичної контрольної роботи. Розділ VIII § 5.
Вправа № 5 (5; 7).