20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок-дослідження на тему:"Головного очима не побачиш..."

Про матеріал

Розробка уроку допоможе учителям зарубіжної літератури творчо підійти до розкриття проблематики казки-притчі "Маленький принц",дасть можливість учням перенестись у світ фантастичних подорожей,разом з головним героєм поміркувати над філософськими проблемами.

Перегляд файлу

Урок-дослідження

«Головного очима не побачиш…»

А. де Сент-Екзюпері

«Маленький принц»

 

(«наскрізна» тема  вищих цінностей людського життя)

8 клас

 

 

 

Тема: Роздуми про вищі цінності людського життя.

Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Мета: з'ясувати філософський зміст казки-притчі; поглиблювати навички аналізу тексту;формувати вміння робити власні висновки, спостереження і узагальнення; виховувати вищі духовні почуття.

Обладнання : портрет письменника, малюнки до тексту, фонограма пісні  М.Добронравова і  М . Гаривердієва  «Маленький принц», відео-ролик

Епіграф уроку: «Ці дорослі - такі дивні люди»

 

Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань учнів

1.Діалог-інсценівка (уявна зустріч з письменником)

- Скажіть, хто ви і звідки?

-Я, Антуан,  народився  у Ліоні.

-А чи ви не той чоловік, який  все життя мріяв про небо?

- Дійсно, я марив небом, став пілотом і багато подорожував.

 - Чим приваблювала вас висота та чи не було страшно?

- Я завжди любив відчуття  свободи, польоту. А страшно було, особливо, коли почалася війна і літати стало небезпечно.  Та боротися за свободу рідної Франції - це мій обов'язок.

- Скажіть, а чому така дивна назва казки – «Маленький принц»?

-   На початку Другої світової війни я часто малював один малюнок:маленький хлопчик із крильцями і без них здивовано дивиться на землю із-за хмар. Він весь час не давав мені спокою. Так виник задум написати цю дивну історію.

- Ми із задоволенням читали і відкривали для себе навколишній світ.

2. Слово учителя

  Дійсно, «Маленький принц» яскравим світлом осяває інші твори письменника. Без нього важко зрозуміти глибину задумів і прагнень Антуана де Сент-Екзюпері. І сьогодні ми спробуємо дослідити  у чому ж повчальність  казки- притчі, що хотів донести нам письменник , від чого застерігав.

ІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку.(Запис учнями у зошити)

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Робота з епіграфом уроку.

- Як ви розумієте значення цих слів?

- Чому дорослі іноді не розуміють дітей?

- Чим прекрасний світ дитинства?

2. Робота з класом.

(завдання на листочках роздає учитель, учні витягують запитання із коробочки «шарабан»,  )

- Які почуття у вас викликає казка? (казка викликає почуття ніжності, поваги до  головного героя, співчуття до героїв)

- Кому адресована казка:дорослим чи дітям?(і дорослим, і дітям, бо проблеми створюють дорослі, вони ж відповідають за виховання дітей)

-  Назвіть ознаки казки –притчі (незвичайний сюжет, здатність тварин розмовляти, думати, багато алегорій (Баобаб, троянда)

- Чи є повчальні моменти у казці? (так, вона заставляє задуматися  над сенсом життя, переконує нас у тому, що треба любити людей і життя)

 

3. Словесний портрет Маленького принца  ( словесний портрет  робить учень  усно по бажанню)

4.Творча робота (у зошитах малюємо карту подорожей головного героя)

5. Стислий переказ «ланцюжком»  подорожі Маленького принца  (планета честолюбця,пияка,ділка,ліхтарника) за окресленим планом.

- Чим  займається на планеті?

- Чи корисне це заняття?

- Яка фраза з тексту характеризує героя?

- Чому Маленький принц покидає планету?

 

6. Узагальнення результатів переказу (запис у зошит)

Король                                   Безглуздість

Честолюбець                         Пихатість

Пияк                                       Порок

Ділок                                       Непотрібність

Ліхтарник                               Обов'язковість

8.  Обговорення малюнків, які письменник  намалював на сторінках книжки (відео-ролик)

- Чи схожі вони на дитячі і чим? (схожі,бо так нафантазувати може тільки дитина)

- Хто їх намалював? (Льотчик, коли йому було 6 років)

- Хто зрозумів ці малюнки і чому? (Маленький принц, бо він був дитиною)

ІV. Закріплення  вивченого матеріалу

  1.              Заключне слово учителя

 Людина весь час перебуває у пошуку. Подорож Маленького принца-  це шлях до пізнання світу,пошуки істини, пізнання світу і свого призначення у житті. «Шукати серцем» - означає зрозуміти головні принципи, за якими повинна жити кожна людина . Ця казка заставляє задуматися над тим, чи правильно ми живемо, чи вірно робимо свій вибір, чи здатні відповідати за інших.

2.Проблемне питання

  Чому троянда, яку так оберігав Маленький принц, розчарувала героя на планеті Земля? (бо їх було там багато, і для героя вона втратила свою неповторність. Сам Маленький принц теж боїться загубити себе у світі, стати таким ,як усі)

 

        2.Прослухати запис фонограми пісні «Маленький принц»

 

V. Домашнє завдання і оцінювання учнів

 Знайдіть і запишіть у зошити вислови, які розкривають погляди Лиса. Поясніть ці фрази.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2018
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку